איזה לחץ...

איזה לחץ...

בשעה טובה, אתמול השכרתי את הדירה שלי ואפילו קיבלתי עליה סכום נחמד. עכשיו מתחיל הלחץ, יש לי שלושה שבועות למצוא דירה, לארוז הכל ולעבור אליה. אני מחפשת דירה 2-2.5 חדרים לא משנה תל אביב או רמת גן, העיקר שיהיה קרוב לפארק הירקון (ובמחיר של עד 600 דולר) אני לא מוצאת משהו כזה בהומלס או מד"ס האם יש עוד אתרים מומלצים שהשתמשתם בהם שעברתם דירה? והאם כדאי לפנות למתווך? האם תמיד מתווך ייקח תשלום של חודש שכירות או שזה נתון למשא ומתן?
 

לי 7

New member
קרוב לפארק הירקון

זה אומר בבלי שם כככול הנראה לא תמצאי דירה עד 600 בתל אביב למצוא דירה זה בדרך כלל רק בהומלס ומד"ס בעיתונים מפרסמים רק מתווכים וגם בקושי. מתווך בדרך כלל יקח שכר דירה של חודש אבל יש להם דירות שזה ללא תיווך וזה בדרך כלל חורים רצינים.
 
איזה באסה,

ברור לי שבבלי יקר, לא פינטזתי אפילו על האיזור הזה, באיזור ותיקים ברמת גן, גם יש גישה לפארק אבל כל הזמן היו לי מודעות מול העיניים, ודווקא עכשיו שהשכרתי, פתאום נאדה- לא מוצאת כלום. אוף
 

oren*

New member
גם בשכונת הגפן ברמת גן, אזור

רחוב רוקח, חמש דקות הליכה מגבעת נפוליאון והאזור היפה של פארק הירקון (מפלי המים).
 
מחפשת שותפה?

אכן באיזור הזה אין יותר מדי אופציות שוות בזמן האחרון...
 
תמיד כדאי גם לחפש עם מתווכים

זה לא עולה כסף לחפש דרכם, והיצע הדירות האיכותיות גדל בהרבה. עבור הרבה אנשים להשכיר את הנכס שלהם זו טרדה לא קטנה - והם מעדיפים שמישהו אחר יתעסק בזה. מניסיון שלי ( והאמת, אנשים אמרו לי את זה כבר כשהתחלתי לחפש - והם צדקו), אצל מתווכים הרבה פעמים באמת יש דירות שוות, שאף פעם לא יגיעו לעיתון. בנוסף, מרוויחים את זה שכשהולכים למתווך מסויים, כל הדירות שהוא מציע הן מלכתחילה באיזור המבוקש, אז יש מבחר שפשוט לא היה קיים אחרת. נכון, זה עולה עלות חודש שכ"ד, אבל הרבה פעמים בעלי הדירות הם גם גמישים בשכר, והיות ולמתווך יש אינטרס לסגור עסקה, הוא יכול לעודד ולתווך בינכם לסגור על פחות מהמחיר המקורי.
 

behappy

New member
מתווכים:

הבנתי שהם יכולים לתבוע את המשכיר על החזרת דירה לא במצב בדיוק-בדיוק כמו שקיבלו אותה וכל מיני כאלה. ובכלל, אם יש סכנות או רתיעה מסוימת ממתכווכים- למה? ומה בכלל מסוכן בדירה עם תיווך?
 
מתווכים שוכחים ממך אחרי ששכרת

הם לא מטפלים בדירה, וברגע שהיא הושכרה הסיכוי היחיד שהיא אי פעם תעניין אותם שוב זה אם היא שוב הופכת לברת השכרה. ורק לעשות סדר: המשכיר = בעל הדירה. אין מה למתווך לתבוע אותו על מצב הדירה - כי הדירה שייכת למשכיר והוא יעשה בה מה שיתחשק לו. השוכר = מי שמשלם כסף בשביל לגור בה. כל ענייני תחזוקת הדירה, והמצב בו מקבלים ומחזירים את הדירה - נסגרים בין המשכיר לשוכר במעמד החוזה. התפקיד של המתווך הוא בסך הכל לעשות את הזיווג הזה בין אדם שמעוניין להשכיר את הנכס לאדם שמעוניין לשכור.
 
שאלה לגבי מתווכחים

האם יש מתווכחים שמתמחים באיזור מסויים? איך אני יכולה להגיע למתווכחים שמתעסקים באיזור הפארק של ר"ג (שיכון ותיקים/שכונת הגפן)
 
את מחפשת משרדי תיווך באיזור

עסק תיווך הוא עסק מקומי לרוב. זה אומר שמשרד תיווך בד"כ יתווך את רוב הדירות שלו מהשכונה בה הוא נמצא, אולי גם השכונות ליד. פשוט תסתובבי באיזורים שאת מחפשת ותסתכלי. תחפשי גם בלוחות המודעות שיש שם. לפני כמה ימים נתקלתי במישהי שהסתובבה ברחוב שלי ושאלה אותי אם אני יודעת על דירות להשכרה באיזור. זו שיטה קצת גרועה, ללכת ככה לשאול אנשים (כי למה שבעצם אני אדע?), אבל ההסתובבות באיזור זה דווקא דבר מאוד חכם לעשות.
 

Benjamin Turner

New member
סליחה על החטטנות, זה סתם מתוך

סקרנות ואם לא בא לך לענות את כמובן לא חייבת, אבל אם יש לך דירה משלך, למה את משכירה אותה ורוצה לשכור אחת אחרת?
 

tenen

New member
הרבה אנשים עושים את זה...

כאשר הם רוצים לעבור לדירה יותר גדולה/לעבור לאיזור אחר בארץ/לעבור מדירה לבד לדירה עם שותף בלי להיסתבך עם שותף בדירה שלך שאותה אתה לא יכול לעזוב במידה ולא מסתדרים...
 

Benjamin Turner

New member
לא עדיף למכור ולקנות?

ולמה למען השם שמישהו ירצה לעבור לדירה אחרת עם שותף?
 
הדירה שלי גדולה ויפה בנתניה

באיזור מצויין. במחיר שקניתי אותה, אני יכולה לקנות אולי חדרון קטן בת"א אז הסיבה שלא עדיף למכור ולקנות, כי במחיר שקניתי בנתניה דירה גדולה ויפה, בת"א אני לא אצליח לקנות משהו שמתקרב לזה מבחינת רמה.
 

tenen

New member
מיסים?

כידוע לך על מכירת דירה משלמים מס, עכשיו היא משלמת מס על הדירה שהיא מוכרת אבל לא מקבלת את המס של מי שמוכר לה דירה והמס הזה יכול להיות לא מעט כסף ובשביל מה לשלם מס שלא חייבים?
 

Benjamin Turner

New member
למה כידוע לי? אין לי שמץ

מעולם לא רכשתי דירה, ולא נראה שיהיו לי משאבים פיננסיים לעשות זאת ב20-30 השנים הקרובות
 
כי אני גרה בנתניה ועובדת ברמת גן

ואין לי רכב, מה שאומר שאני עושה כל יום את הנסיעות מנתניה לת"א בשעות הכי פקוקות. בסופו של דבר זה גוזל ממני שעה וחצי לכל כיוון- כלומר שלוש שעות ביום בדרכים. בנוסף להכל אין לי רכב, ושחברים מת"א יוצאים הם צריכים לבוא לנתניה, לקחת אותי לבלות בתא, לחזור לנתניה, לחזור לתא. מה שאומר שבילוי איתי לוקח להם 100 קמ... הקיצר, זה בעיה בהרבה תחומים, לכן העדפתי לעבור למרכז, ובכלל - אולי משנה מקום, משנה מזל. רק עכשיו שהתחלתי לראות דירות במרכז, הבנתי עד כמה היה לי אוצר בבית. כל הדירות שראיתי במרכז, הן קטנות , ישנות נורא... אוף.. אני ממש בלחץ.
 
למעלה