אידיבי

מצב
הנושא נעול.
אידיבי

אידיבי
דסק"ש לאחר הדוחות מתחילה לרכוש אג"ח דסקש י' וזה מצוין.

לגבי אידיבי- מטרת ההנהלה היא למכור את כלל ביטוח לדסק"ש או לצד ג' לפני 1/5 או לפחות להתקדם למזכר הבנות עד אז. משיחה עם גורם בהנהלה אני מתרשם שההנהלה שוקדת על כך ומבינה את חשיבות הנושא . אלשטיין מבין שאסור למכור עוד נתח של כלל ביטוח בבורסה.
 

raiman

New member
דסקש חייבת לשחרר נכסים

אידיבי
דסק"ש לאחר הדוחות מתחילה לרכוש אג"ח דסקש י' וזה מצוין.

לגבי אידיבי- מטרת ההנהלה היא למכור את כלל ביטוח לדסק"ש או לצד ג' לפני 1/5 או לפחות להתקדם למזכר הבנות עד אז. משיחה עם גורם בהנהלה אני מתרשם שההנהלה שוקדת על כך ומבינה את חשיבות הנושא . אלשטיין מבין שאסור למכור עוד נתח של כלל ביטוח בבורסה.
דסקש חייבת לשחרר נכסים
אלשטיין מיצב את עצמו כאחד שלא מוכר בזול ולכן כדאי שישחרר את שופרסל שבכלל לא זולה ועשתה מהלך מדהים בשנים האחרונות בתמורה ל 1.6-עד 1.8 מיליארד ש"ח. מקווה מאוד שהוא שוקל את המהלך.

כנ"ל לגבי HSBC שנכסים ובנין יכולה למכור ב 1 מיליארד דולר ולשחרר המון אוויר בקבוצה ולפתוח אופצייה ויכולות למיזוגים ומחיקות כפי שהוא מחפש.

נכון מאוד מצידו לרכוש ניירות ערך בתשואה דו ספרתית של דסקש ואידיבי. זה נותן בטחון .כמובן שאין לדסקש כיס בלתי סופי לחובות העתק של הקבוצה , שיקנה עוד ועוד רק שיבין שצריך לממש נכסים מנגד.

בתקשורת הכלכלית מתארים כל מיני כאוסים , אתמול נרשם שאידיבי שווה 0 , שהנכסים פחות התחייבויות שווה 0 ,אוקי , לא נעים כל המצב הזה , אבל במצב של NAV שהוא אפסי סדרה ט' ממש לא במצב של תספורת 50% כפי שהשוק משקף.

לגבי ישראייר ע"פ הפרסומים היום , מתחיל להיווצר לחץ אצל אלשטיין כשהוא מציב אולטימטום ברצון לסגור מיידית את הנושא לפני פרסום הדוח על מנת להוכיח בדוח יכולות לשלם את כל תשלומי 2019 .

https://www.themarker.com/misc/tags/TAG-1.2208190
 

hayek

New member
הערות

דסקש חייבת לשחרר נכסים
אלשטיין מיצב את עצמו כאחד שלא מוכר בזול ולכן כדאי שישחרר את שופרסל שבכלל לא זולה ועשתה מהלך מדהים בשנים האחרונות בתמורה ל 1.6-עד 1.8 מיליארד ש"ח. מקווה מאוד שהוא שוקל את המהלך.

כנ"ל לגבי HSBC שנכסים ובנין יכולה למכור ב 1 מיליארד דולר ולשחרר המון אוויר בקבוצה ולפתוח אופצייה ויכולות למיזוגים ומחיקות כפי שהוא מחפש.

נכון מאוד מצידו לרכוש ניירות ערך בתשואה דו ספרתית של דסקש ואידיבי. זה נותן בטחון .כמובן שאין לדסקש כיס בלתי סופי לחובות העתק של הקבוצה , שיקנה עוד ועוד רק שיבין שצריך לממש נכסים מנגד.

בתקשורת הכלכלית מתארים כל מיני כאוסים , אתמול נרשם שאידיבי שווה 0 , שהנכסים פחות התחייבויות שווה 0 ,אוקי , לא נעים כל המצב הזה , אבל במצב של NAV שהוא אפסי סדרה ט' ממש לא במצב של תספורת 50% כפי שהשוק משקף.

לגבי ישראייר ע"פ הפרסומים היום , מתחיל להיווצר לחץ אצל אלשטיין כשהוא מציב אולטימטום ברצון לסגור מיידית את הנושא לפני פרסום הדוח על מנת להוכיח בדוח יכולות לשלם את כל תשלומי 2019 .

https://www.themarker.com/misc/tags/TAG-1.2208190
הערות
באידיבי ודסק"ש ביחד מזומן של כ-2.7 מיליארד ש"ח באפס תשואה ויתרות אג"ח בערך מתואם של כ- 8 מיליארד שמשלמות כ-400 מיליון שח ריבית לשנה. דיבידנד שנתי מחברות בנות עומד על קצת יותר מ-100 מיליון שח (40 מיליון משופרסל וכ-70 מיליון מנכסים ובנין), ואם נוסיף הוצאות הנהלה נגיע לתזרים שלילי שנתי של קרוב ל-400 מיליון שח.

בהינתן נקודת הפתיחה הזו, השווי הנכסי של חברות הבנות חייב לעלות כל שנה בכחצי מיליארד שח על מנת שכל הפירמידה לא תקרוס וזו מטלה לא קלה גם בזמנים רגילים. קל וחומר כשהפורטפוליו כולל חברות כושלות כמו כלל ביטוח או סלקום.

אלשטיין לא יכול לשמר את מבנה הההון הזה וגם להחזיק את פורטפוליו החברות הקיים, אלא אם יזרים כסף והרבה.

הוא חייב למכור את שופרסל שנסחרת במחיר מלא (דיבידנד 40 מיליון שח על השקעה בשווי של 1.5 מיליארד) שהציגה דוח כספי פושר ולהשתמש בכספים לרכישת חלק אידיבי בכלל ביטוח לה יש פוטנציאל השבחה גבוה בהרבה. לגבי ה-29% מהסוואפ הוא חייב למצוא לכך סידור מחוץ לדסק"ש (אירסה או צד ג').

הוא חייב לסגור את מכירת ישראייר. כמה מיליונים לפה או לשם לא מאד ישנו את המצב בקבוצה. חייב להנזיל יותר את נכסים ובנין באמצעות מכירת ישפרו ו HSBC. להפוך אותה לפרטית ואז להעביר את IDBG לשם מ אידיבי.

ביתרות המזומן הניכרות שייותרו בקבוצה הוא חייב להיות אגרסיבי בקניית אג"ח ולצמצם משמעותית את המינוף.

נראה שאלשטיין הקיף את עצמו בחבורה של יס-מנים . אי אפשר להיות מרוצה מצורת הניהול והאסטרטגיה של אלשטיין לא ממש ברורה. הוא לא רוצה למכור, לא רוצה להזרים כסף ובנתיים משלם הוצאות מימון ענקיות.

לפי שיחת הועידה של אירסה בתחילת החודש נראה שאלשטיין בעצם מעוניין רק בנכסים ובנין. הבעיה היא בביצוע. הוא לא חותך ומשלם הוצאות מימון מטורפות. השוק הפסיק להאמין ביכולות הניהול שלו .

מצב אידיבי עדיין סביר בתנאי שלא תתבצע מכירת כלל ביטוח בבבורסה במחירים שישקפו 50% או פחות על ההון. אבל הזמן לא פועל לטובתו.

IRS CC
And related to third question, you know that Israel is under the process selling Israir. The airline company is today in the process of being sold, so this today under negotiation. And the rest, in general, we don’t speak about what we are doing. We probably and you know that we like very the real-estate portfolio, and that it's a very important element for the strategy of IRSA, and the rest are all under consideration.
 

aeonf

New member
מדויק. אידיבי בבעיה קשה.

הערות
באידיבי ודסק"ש ביחד מזומן של כ-2.7 מיליארד ש"ח באפס תשואה ויתרות אג"ח בערך מתואם של כ- 8 מיליארד שמשלמות כ-400 מיליון שח ריבית לשנה. דיבידנד שנתי מחברות בנות עומד על קצת יותר מ-100 מיליון שח (40 מיליון משופרסל וכ-70 מיליון מנכסים ובנין), ואם נוסיף הוצאות הנהלה נגיע לתזרים שלילי שנתי של קרוב ל-400 מיליון שח.

בהינתן נקודת הפתיחה הזו, השווי הנכסי של חברות הבנות חייב לעלות כל שנה בכחצי מיליארד שח על מנת שכל הפירמידה לא תקרוס וזו מטלה לא קלה גם בזמנים רגילים. קל וחומר כשהפורטפוליו כולל חברות כושלות כמו כלל ביטוח או סלקום.

אלשטיין לא יכול לשמר את מבנה הההון הזה וגם להחזיק את פורטפוליו החברות הקיים, אלא אם יזרים כסף והרבה.

הוא חייב למכור את שופרסל שנסחרת במחיר מלא (דיבידנד 40 מיליון שח על השקעה בשווי של 1.5 מיליארד) שהציגה דוח כספי פושר ולהשתמש בכספים לרכישת חלק אידיבי בכלל ביטוח לה יש פוטנציאל השבחה גבוה בהרבה. לגבי ה-29% מהסוואפ הוא חייב למצוא לכך סידור מחוץ לדסק"ש (אירסה או צד ג').

הוא חייב לסגור את מכירת ישראייר. כמה מיליונים לפה או לשם לא מאד ישנו את המצב בקבוצה. חייב להנזיל יותר את נכסים ובנין באמצעות מכירת ישפרו ו HSBC. להפוך אותה לפרטית ואז להעביר את IDBG לשם מ אידיבי.

ביתרות המזומן הניכרות שייותרו בקבוצה הוא חייב להיות אגרסיבי בקניית אג"ח ולצמצם משמעותית את המינוף.

נראה שאלשטיין הקיף את עצמו בחבורה של יס-מנים . אי אפשר להיות מרוצה מצורת הניהול והאסטרטגיה של אלשטיין לא ממש ברורה. הוא לא רוצה למכור, לא רוצה להזרים כסף ובנתיים משלם הוצאות מימון ענקיות.

לפי שיחת הועידה של אירסה בתחילת החודש נראה שאלשטיין בעצם מעוניין רק בנכסים ובנין. הבעיה היא בביצוע. הוא לא חותך ומשלם הוצאות מימון מטורפות. השוק הפסיק להאמין ביכולות הניהול שלו .

מצב אידיבי עדיין סביר בתנאי שלא תתבצע מכירת כלל ביטוח בבבורסה במחירים שישקפו 50% או פחות על ההון. אבל הזמן לא פועל לטובתו.

IRS CC
And related to third question, you know that Israel is under the process selling Israir. The airline company is today in the process of being sold, so this today under negotiation. And the rest, in general, we don’t speak about what we are doing. We probably and you know that we like very the real-estate portfolio, and that it's a very important element for the strategy of IRSA, and the rest are all under consideration.
מדויק. אידיבי בבעיה קשה.
לדעתי מכירת כלל לדסק"ש במחיר גבוה זה לא יותר מאשר פנטזיה.
&nbsp
 

ziv544

New member
תודה על הערותיך לפי המסחר באגחים בימים האחרונים

הערות
באידיבי ודסק"ש ביחד מזומן של כ-2.7 מיליארד ש"ח באפס תשואה ויתרות אג"ח בערך מתואם של כ- 8 מיליארד שמשלמות כ-400 מיליון שח ריבית לשנה. דיבידנד שנתי מחברות בנות עומד על קצת יותר מ-100 מיליון שח (40 מיליון משופרסל וכ-70 מיליון מנכסים ובנין), ואם נוסיף הוצאות הנהלה נגיע לתזרים שלילי שנתי של קרוב ל-400 מיליון שח.

בהינתן נקודת הפתיחה הזו, השווי הנכסי של חברות הבנות חייב לעלות כל שנה בכחצי מיליארד שח על מנת שכל הפירמידה לא תקרוס וזו מטלה לא קלה גם בזמנים רגילים. קל וחומר כשהפורטפוליו כולל חברות כושלות כמו כלל ביטוח או סלקום.

אלשטיין לא יכול לשמר את מבנה הההון הזה וגם להחזיק את פורטפוליו החברות הקיים, אלא אם יזרים כסף והרבה.

הוא חייב למכור את שופרסל שנסחרת במחיר מלא (דיבידנד 40 מיליון שח על השקעה בשווי של 1.5 מיליארד) שהציגה דוח כספי פושר ולהשתמש בכספים לרכישת חלק אידיבי בכלל ביטוח לה יש פוטנציאל השבחה גבוה בהרבה. לגבי ה-29% מהסוואפ הוא חייב למצוא לכך סידור מחוץ לדסק"ש (אירסה או צד ג').

הוא חייב לסגור את מכירת ישראייר. כמה מיליונים לפה או לשם לא מאד ישנו את המצב בקבוצה. חייב להנזיל יותר את נכסים ובנין באמצעות מכירת ישפרו ו HSBC. להפוך אותה לפרטית ואז להעביר את IDBG לשם מ אידיבי.

ביתרות המזומן הניכרות שייותרו בקבוצה הוא חייב להיות אגרסיבי בקניית אג"ח ולצמצם משמעותית את המינוף.

נראה שאלשטיין הקיף את עצמו בחבורה של יס-מנים . אי אפשר להיות מרוצה מצורת הניהול והאסטרטגיה של אלשטיין לא ממש ברורה. הוא לא רוצה למכור, לא רוצה להזרים כסף ובנתיים משלם הוצאות מימון ענקיות.

לפי שיחת הועידה של אירסה בתחילת החודש נראה שאלשטיין בעצם מעוניין רק בנכסים ובנין. הבעיה היא בביצוע. הוא לא חותך ומשלם הוצאות מימון מטורפות. השוק הפסיק להאמין ביכולות הניהול שלו .

מצב אידיבי עדיין סביר בתנאי שלא תתבצע מכירת כלל ביטוח בבבורסה במחירים שישקפו 50% או פחות על ההון. אבל הזמן לא פועל לטובתו.

IRS CC
And related to third question, you know that Israel is under the process selling Israir. The airline company is today in the process of being sold, so this today under negotiation. And the rest, in general, we don’t speak about what we are doing. We probably and you know that we like very the real-estate portfolio, and that it's a very important element for the strategy of IRSA, and the rest are all under consideration.
תודה על הערותיך לפי המסחר באגחים בימים האחרונים
יש רושם לגבי הערת עסק חי בדוחות אידיבי
כיצד זה ישפיע על האגח
על פי מצב הקבוצה לדעתי אין הצדקה לשווי אגח ט של 40% מהפרי
גם במקרה של הסדר חוב נראה לי שהתספורת תהיה הרבה יותר קטנה
מה הסיבה אם כך לירידות החדות בשבוע האחרון
 

aeonf

New member
תשואה זה גם פונקציה של זמן

תודה על הערותיך לפי המסחר באגחים בימים האחרונים
יש רושם לגבי הערת עסק חי בדוחות אידיבי
כיצד זה ישפיע על האגח
על פי מצב הקבוצה לדעתי אין הצדקה לשווי אגח ט של 40% מהפרי
גם במקרה של הסדר חוב נראה לי שהתספורת תהיה הרבה יותר קטנה
מה הסיבה אם כך לירידות החדות בשבוע האחרון
תשואה זה גם פונקציה של זמן
תחשב IRR אם תקבל תספורת של X% תוך Y שנים. ולא לשכוח לחשב עלויות אוכלי נבלות וכו'
&nbsp
 

ziv544

New member
זה נכון ועדיין ההפרש הוא גדול מאד

תשואה זה גם פונקציה של זמן
תחשב IRR אם תקבל תספורת של X% תוך Y שנים. ולא לשכוח לחשב עלויות אוכלי נבלות וכו'
&nbsp
זה נכון ועדיין ההפרש הוא גדול מאד
 

hayek

New member
הערות לגבי מצבה הפיננסי של אידיבי וענין עסק חי

זה נכון ועדיין ההפרש הוא גדול מאד
הערות לגבי מצבה הפיננסי של אידיבי וענין עסק חי
כפי שניתן לראות מנתונים כספיים נבחרים אידיבי האחרונים שפורסמו לספטמבר 18

ההון כולל הלוואות נדחות עמד על יותר ממיליארד שח

השווי הנכסי עמד על יותר מ-800 מיליון ש"ח

וגם שאין בעיה בתזרים לשנת 2019 גם בהנחה שכלל ביטוח תימכר במחיר שוק היום ולכן אין מקום לדעתי להערת עסק חי גם בהנחה הסבירה שהשווי הנכסי וההון יצטמצמו משמעותית בדוחות הקרובים (עדיין מעל אפס) וישראייר עדיין לא תימכר (עיקר השימושים בתזרים ממילא בסוף 2019)

אבל מזה כמה חודשים אנו מצפים להודעה על מכירת כלל ביטוח לדסק"ש שלא התבצעה עד כה, ודוחות אידיבי עד כה לא התפרסמו בניגוד לעבר בו הדיווח היה ביחד עם דסק"ש.

נראה על פניו שקיימים קשיים במכירה לדסק"ש שאולי מנעו וימשיכו למנוע את ביצועה, לרבות היותה של דסק"ש בשלב זה תאגיד ריאלי משמעותי שאינו יכול לקבל שליטה בכלל ביטוח. נראה גם שבכל מקרה תתעורר ביקורת לגבי מחיר העסקה לפחות מאחד מהצדדים נושי אידיבי, נושי דסקש או בעלי מיעוט דסקש.

יתכן ואלשטיין מעכב את פרסום דוחות אידיבי מסיבה אחרת מאשר הוכחת תזרים. למשל במסגרת מתווה אחר לטיפול בכלל ביטוח כך שבסופו של דבר אידיבי עצמה תוכל לבקש היתר שליטה.

נמתין.
 

aeonf

New member
נו באמת מי יתן לאידיבי היתר שליטה???

הערות לגבי מצבה הפיננסי של אידיבי וענין עסק חי
כפי שניתן לראות מנתונים כספיים נבחרים אידיבי האחרונים שפורסמו לספטמבר 18

ההון כולל הלוואות נדחות עמד על יותר ממיליארד שח

השווי הנכסי עמד על יותר מ-800 מיליון ש"ח

וגם שאין בעיה בתזרים לשנת 2019 גם בהנחה שכלל ביטוח תימכר במחיר שוק היום ולכן אין מקום לדעתי להערת עסק חי גם בהנחה הסבירה שהשווי הנכסי וההון יצטמצמו משמעותית בדוחות הקרובים (עדיין מעל אפס) וישראייר עדיין לא תימכר (עיקר השימושים בתזרים ממילא בסוף 2019)

אבל מזה כמה חודשים אנו מצפים להודעה על מכירת כלל ביטוח לדסק"ש שלא התבצעה עד כה, ודוחות אידיבי עד כה לא התפרסמו בניגוד לעבר בו הדיווח היה ביחד עם דסק"ש.

נראה על פניו שקיימים קשיים במכירה לדסק"ש שאולי מנעו וימשיכו למנוע את ביצועה, לרבות היותה של דסק"ש בשלב זה תאגיד ריאלי משמעותי שאינו יכול לקבל שליטה בכלל ביטוח. נראה גם שבכל מקרה תתעורר ביקורת לגבי מחיר העסקה לפחות מאחד מהצדדים נושי אידיבי, נושי דסקש או בעלי מיעוט דסקש.

יתכן ואלשטיין מעכב את פרסום דוחות אידיבי מסיבה אחרת מאשר הוכחת תזרים. למשל במסגרת מתווה אחר לטיפול בכלל ביטוח כך שבסופו של דבר אידיבי עצמה תוכל לבקש היתר שליטה.

נמתין.
נו באמת מי יתן לאידיבי היתר שליטה???
כל החברה הזו עומדת על קרעי תרנגולת, הרגולטור לא מטומטם.
&nbsp
 
אני חושב שהדוחות מתעכבים רק בגלל שטרם יצאו דוחות כלל ביטוח

הערות לגבי מצבה הפיננסי של אידיבי וענין עסק חי
כפי שניתן לראות מנתונים כספיים נבחרים אידיבי האחרונים שפורסמו לספטמבר 18

ההון כולל הלוואות נדחות עמד על יותר ממיליארד שח

השווי הנכסי עמד על יותר מ-800 מיליון ש"ח

וגם שאין בעיה בתזרים לשנת 2019 גם בהנחה שכלל ביטוח תימכר במחיר שוק היום ולכן אין מקום לדעתי להערת עסק חי גם בהנחה הסבירה שהשווי הנכסי וההון יצטמצמו משמעותית בדוחות הקרובים (עדיין מעל אפס) וישראייר עדיין לא תימכר (עיקר השימושים בתזרים ממילא בסוף 2019)

אבל מזה כמה חודשים אנו מצפים להודעה על מכירת כלל ביטוח לדסק"ש שלא התבצעה עד כה, ודוחות אידיבי עד כה לא התפרסמו בניגוד לעבר בו הדיווח היה ביחד עם דסק"ש.

נראה על פניו שקיימים קשיים במכירה לדסק"ש שאולי מנעו וימשיכו למנוע את ביצועה, לרבות היותה של דסק"ש בשלב זה תאגיד ריאלי משמעותי שאינו יכול לקבל שליטה בכלל ביטוח. נראה גם שבכל מקרה תתעורר ביקורת לגבי מחיר העסקה לפחות מאחד מהצדדים נושי אידיבי, נושי דסקש או בעלי מיעוט דסקש.

יתכן ואלשטיין מעכב את פרסום דוחות אידיבי מסיבה אחרת מאשר הוכחת תזרים. למשל במסגרת מתווה אחר לטיפול בכלל ביטוח כך שבסופו של דבר אידיבי עצמה תוכל לבקש היתר שליטה.

נמתין.
אני חושב שהדוחות מתעכבים רק בגלל שטרם יצאו דוחות כלל ביטוח
 

rinmat

Active member
הערכה שלי לגבי עיכוב הדוחות של אידיבי

אני חושב שהדוחות מתעכבים רק בגלל שטרם יצאו דוחות כלל ביטוח
הערכה שלי לגבי עיכוב הדוחות של אידיבי
ישראייר תלך כנראה בעקבות אל אע ותפרסם דוח'ות גרועים ברבעון,
לכן אלשטיין רוצה למכור את ישראייר לפני פירסום הדוח''ות
אחרת, המחיר שיקבל יהיה יותר נמוך אחרי הדוח''ות
 

raiman

New member
תודה , מצב חישוב להסדר חוב בתנאי השוק נוכחים , אשמח לתגובות

הערות
באידיבי ודסק"ש ביחד מזומן של כ-2.7 מיליארד ש"ח באפס תשואה ויתרות אג"ח בערך מתואם של כ- 8 מיליארד שמשלמות כ-400 מיליון שח ריבית לשנה. דיבידנד שנתי מחברות בנות עומד על קצת יותר מ-100 מיליון שח (40 מיליון משופרסל וכ-70 מיליון מנכסים ובנין), ואם נוסיף הוצאות הנהלה נגיע לתזרים שלילי שנתי של קרוב ל-400 מיליון שח.

בהינתן נקודת הפתיחה הזו, השווי הנכסי של חברות הבנות חייב לעלות כל שנה בכחצי מיליארד שח על מנת שכל הפירמידה לא תקרוס וזו מטלה לא קלה גם בזמנים רגילים. קל וחומר כשהפורטפוליו כולל חברות כושלות כמו כלל ביטוח או סלקום.

אלשטיין לא יכול לשמר את מבנה הההון הזה וגם להחזיק את פורטפוליו החברות הקיים, אלא אם יזרים כסף והרבה.

הוא חייב למכור את שופרסל שנסחרת במחיר מלא (דיבידנד 40 מיליון שח על השקעה בשווי של 1.5 מיליארד) שהציגה דוח כספי פושר ולהשתמש בכספים לרכישת חלק אידיבי בכלל ביטוח לה יש פוטנציאל השבחה גבוה בהרבה. לגבי ה-29% מהסוואפ הוא חייב למצוא לכך סידור מחוץ לדסק"ש (אירסה או צד ג').

הוא חייב לסגור את מכירת ישראייר. כמה מיליונים לפה או לשם לא מאד ישנו את המצב בקבוצה. חייב להנזיל יותר את נכסים ובנין באמצעות מכירת ישפרו ו HSBC. להפוך אותה לפרטית ואז להעביר את IDBG לשם מ אידיבי.

ביתרות המזומן הניכרות שייותרו בקבוצה הוא חייב להיות אגרסיבי בקניית אג"ח ולצמצם משמעותית את המינוף.

נראה שאלשטיין הקיף את עצמו בחבורה של יס-מנים . אי אפשר להיות מרוצה מצורת הניהול והאסטרטגיה של אלשטיין לא ממש ברורה. הוא לא רוצה למכור, לא רוצה להזרים כסף ובנתיים משלם הוצאות מימון ענקיות.

לפי שיחת הועידה של אירסה בתחילת החודש נראה שאלשטיין בעצם מעוניין רק בנכסים ובנין. הבעיה היא בביצוע. הוא לא חותך ומשלם הוצאות מימון מטורפות. השוק הפסיק להאמין ביכולות הניהול שלו .

מצב אידיבי עדיין סביר בתנאי שלא תתבצע מכירת כלל ביטוח בבבורסה במחירים שישקפו 50% או פחות על ההון. אבל הזמן לא פועל לטובתו.

IRS CC
And related to third question, you know that Israel is under the process selling Israir. The airline company is today in the process of being sold, so this today under negotiation. And the rest, in general, we don’t speak about what we are doing. We probably and you know that we like very the real-estate portfolio, and that it's a very important element for the strategy of IRSA, and the rest are all under consideration.
תודה , מצב חישוב להסדר חוב בתנאי השוק נוכחים , אשמח לתגובות

  • הערכה היא שאלשטיין לא מכניס כסף לאידיבי.

  • אני שם את כלל מחוץ למשחק ואת ההלוואה צוברת הריבית (הכביכול לא אמינה של אלשטיין) להלן העובדות והשאלות על תזרים אידיבי :

  1. בהנחה וישראייר תימכר ,ידוע שיהיה כסף באידיבי ל 2019 .
  2. ב 2020 יצטרכו באידיבי לשלם קרן 220 מיליון (אגח ט) + 130 מיליון ריביות . יתרת המזומן לתחילת שנה +מכירת IDBG + מכירת מודיעין אמורים לכסות את שימושי 2020 בסך 350 מיליון שח.

בשנת 2021 ישארו 2 סדרות עם חוב בסך 1 מיליארד לכל סדרה , סה"כ 2 מיליארד ש"ח . המקורות היחידים לתשלום החוב לסדרות אלו יגיע מ :


  • תקבול עבור כלל ביטוח (לא משנה כרגע מי הקונה) 850 מיליון אידיבי רשמו ומצפים בתזרים של רבעון קודם , נזרום עם הסכום הזה.

  • הלוואת מוכר מגוביית במניות דסקש לאלשטיין ....בשווי בערך 2 מיליארד אבל לא משנה כעת שוויה .

לאגח יד יתרת חוב 1 מיליארד ש"ח , לסדרה יד יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין ושווין בנקודת שפל זו כ 850 מיליון ש"ח מכאן שאם אלשטיין זורק את הכפפות ולא משלם את ההלוואה סדרה יד מכוסה ב 85% עוד לפני הסדר החוב .

לאגח ט יתרת חוב 1 מיליארד שח כאשר כלל ביטוח שאמורה להימכר ע"פ ציפיות אידיבי שהציגה בתזרים בסך 850 מיליון שח תביא לכיסוי 88% מהפארי 1070/1220 עוד לפני ההסדר וזאת משום שתקבול קרן ראשוני 220 מיליון ישולם ב 2019 .


88% מ 122 אג פארי לאגח ט = 97.6 אג

* חישוב ההחזר לא כולל את אוכלי הנבלות שבדרך.
* כמובן שככל שדסקש תרד (כשסלקום מושכת מטה) שיעור ההחזר ירד ולהפך .
* דיבידנדים מכלל ביטוח אם ויהיו שווי ערך למכירת כלל בכאילו 100% מההון יעלו את שיעור ההחזר .

מסקנה בשיעורי החזר גבוהים כאלו אין לאלשטיין סיבה ללכת להסדר ולאבד הכל.

אשמח לתגובות
 
תיקון לגבי שיעבוד לסדרה יד'

תודה , מצב חישוב להסדר חוב בתנאי השוק נוכחים , אשמח לתגובות

  • הערכה היא שאלשטיין לא מכניס כסף לאידיבי.

  • אני שם את כלל מחוץ למשחק ואת ההלוואה צוברת הריבית (הכביכול לא אמינה של אלשטיין) להלן העובדות והשאלות על תזרים אידיבי :

  1. בהנחה וישראייר תימכר ,ידוע שיהיה כסף באידיבי ל 2019 .
  2. ב 2020 יצטרכו באידיבי לשלם קרן 220 מיליון (אגח ט) + 130 מיליון ריביות . יתרת המזומן לתחילת שנה +מכירת IDBG + מכירת מודיעין אמורים לכסות את שימושי 2020 בסך 350 מיליון שח.

בשנת 2021 ישארו 2 סדרות עם חוב בסך 1 מיליארד לכל סדרה , סה"כ 2 מיליארד ש"ח . המקורות היחידים לתשלום החוב לסדרות אלו יגיע מ :


  • תקבול עבור כלל ביטוח (לא משנה כרגע מי הקונה) 850 מיליון אידיבי רשמו ומצפים בתזרים של רבעון קודם , נזרום עם הסכום הזה.

  • הלוואת מוכר מגוביית במניות דסקש לאלשטיין ....בשווי בערך 2 מיליארד אבל לא משנה כעת שוויה .

לאגח יד יתרת חוב 1 מיליארד ש"ח , לסדרה יד יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין ושווין בנקודת שפל זו כ 850 מיליון ש"ח מכאן שאם אלשטיין זורק את הכפפות ולא משלם את ההלוואה סדרה יד מכוסה ב 85% עוד לפני הסדר החוב .

לאגח ט יתרת חוב 1 מיליארד שח כאשר כלל ביטוח שאמורה להימכר ע"פ ציפיות אידיבי שהציגה בתזרים בסך 850 מיליון שח תביא לכיסוי 88% מהפארי 1070/1220 עוד לפני ההסדר וזאת משום שתקבול קרן ראשוני 220 מיליון ישולם ב 2019 .


88% מ 122 אג פארי לאגח ט = 97.6 אג

* חישוב ההחזר לא כולל את אוכלי הנבלות שבדרך.
* כמובן שככל שדסקש תרד (כשסלקום מושכת מטה) שיעור ההחזר ירד ולהפך .
* דיבידנדים מכלל ביטוח אם ויהיו שווי ערך למכירת כלל בכאילו 100% מההון יעלו את שיעור ההחזר .

מסקנה בשיעורי החזר גבוהים כאלו אין לאלשטיין סיבה ללכת להסדר ולאבד הכל.

אשמח לתגובות
תיקון לגבי שיעבוד לסדרה יד'
ציינת שלסדרה יד' "יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין".

לסדרה אכן משועבדות ה99 מיליון מניות דסקש, אך לא ה 9.6 מיליון המניות הפרטיות של אלשטיין.
(הן משועבדות לIDB כחלק משיעבוד שטר החוב של מכירת דסקש לדולפין)

זה לא משנה מהותית את התמונה הנכונה שהצגת – פשוט הכיסוי לסדרה יד' הוא כ 800 מלש"ח ולא 850.
 

raiman

New member
אם כך ה 9.6 מיל מניות יתחלקו בין 2 הסדרות 25 מיל ש לכל סדרה

תיקון לגבי שיעבוד לסדרה יד'
ציינת שלסדרה יד' "יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין".

לסדרה אכן משועבדות ה99 מיליון מניות דסקש, אך לא ה 9.6 מיליון המניות הפרטיות של אלשטיין.
(הן משועבדות לIDB כחלק משיעבוד שטר החוב של מכירת דסקש לדולפין)

זה לא משנה מהותית את התמונה הנכונה שהצגת – פשוט הכיסוי לסדרה יד' הוא כ 800 מלש"ח ולא 850.
אם כך ה 9.6 מיל מניות יתחלקו בין 2 הסדרות 25 מיל ש לכל סדרה
 

hayek

New member
הערה לחישוב

תודה , מצב חישוב להסדר חוב בתנאי השוק נוכחים , אשמח לתגובות

  • הערכה היא שאלשטיין לא מכניס כסף לאידיבי.

  • אני שם את כלל מחוץ למשחק ואת ההלוואה צוברת הריבית (הכביכול לא אמינה של אלשטיין) להלן העובדות והשאלות על תזרים אידיבי :

  1. בהנחה וישראייר תימכר ,ידוע שיהיה כסף באידיבי ל 2019 .
  2. ב 2020 יצטרכו באידיבי לשלם קרן 220 מיליון (אגח ט) + 130 מיליון ריביות . יתרת המזומן לתחילת שנה +מכירת IDBG + מכירת מודיעין אמורים לכסות את שימושי 2020 בסך 350 מיליון שח.

בשנת 2021 ישארו 2 סדרות עם חוב בסך 1 מיליארד לכל סדרה , סה"כ 2 מיליארד ש"ח . המקורות היחידים לתשלום החוב לסדרות אלו יגיע מ :


  • תקבול עבור כלל ביטוח (לא משנה כרגע מי הקונה) 850 מיליון אידיבי רשמו ומצפים בתזרים של רבעון קודם , נזרום עם הסכום הזה.

  • הלוואת מוכר מגוביית במניות דסקש לאלשטיין ....בשווי בערך 2 מיליארד אבל לא משנה כעת שוויה .

לאגח יד יתרת חוב 1 מיליארד ש"ח , לסדרה יד יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין ושווין בנקודת שפל זו כ 850 מיליון ש"ח מכאן שאם אלשטיין זורק את הכפפות ולא משלם את ההלוואה סדרה יד מכוסה ב 85% עוד לפני הסדר החוב .

לאגח ט יתרת חוב 1 מיליארד שח כאשר כלל ביטוח שאמורה להימכר ע"פ ציפיות אידיבי שהציגה בתזרים בסך 850 מיליון שח תביא לכיסוי 88% מהפארי 1070/1220 עוד לפני ההסדר וזאת משום שתקבול קרן ראשוני 220 מיליון ישולם ב 2019 .


88% מ 122 אג פארי לאגח ט = 97.6 אג

* חישוב ההחזר לא כולל את אוכלי הנבלות שבדרך.
* כמובן שככל שדסקש תרד (כשסלקום מושכת מטה) שיעור ההחזר ירד ולהפך .
* דיבידנדים מכלל ביטוח אם ויהיו שווי ערך למכירת כלל בכאילו 100% מההון יעלו את שיעור ההחזר .

מסקנה בשיעורי החזר גבוהים כאלו אין לאלשטיין סיבה ללכת להסדר ולאבד הכל.

אשמח לתגובות
הערה לחישוב
בטווח הקצר : הקבוצה רחוקה ממצב של הסדר חוב מבחינת שווי נכסי ונזילות, אז אין טעם בכלל להתעסק בזה.

באידיבי : מכירה של כלל ביטוח גם במחירי שוק ביחד עם המזומן (שרובו אמנם כבול בפקדונות מוגבלים בגלל הסוואפ) יספיק לפרעונות עד סוף 2020 אפילו בלי מכירת ישראייר. בסוף 2020 יחול פרעון ראשון של אגח ט ואם תהיה בעית נזילות תוכל אידיבי לחייב את אירסה לפרוע עד 15% מההלוואה (כ-300 מיליון שח) שבהחלט יספיקו. אם לא תתבצע מכירת כלל ביטוח (למשל בקשת היתר באידיבי) אז כן חשוב למכור את ישראייר השנה ויתכן שאלשטיין אף ידרש לפרוע סכום קטן מהלוואת המוכר בנוסף בסוף השנה.

נבהיר שבמצב הקיים אין לאידיבי הון מספיק בכדי לחשוב אפילו על בקשה שכזו, אבל אם דסק"ש לא יכולה לרכוש את כלל ביטוח, ואלשטיין לא רוצה למכור מניות בשוק במחירי שפל היסטוריים אחרי שרב עם כל העולם ואשתו למנוע מצב שכזה, אז בקשת היתר באידיבי היא אופציה בתנאי שאירסה שלה הון של מיליארד דולר תהיה מעורבת בצורה כזו או אחרת.

השאלה העיקרית בעצם היא אם אלשטיין יוכל או בכלל ירצה לפרוע כ-300 מיליון שח מההלוואה כשיצטרך. זה כמובן תלוי בערך ההשקעה בדסק"ש שלה ערך נכסי כיום של כ-1.4 מיליארד שח אך היא מאד ממונפת לטעמי ויש כאן סיכון שבעוד שנה-שנתיים הערך שלה ירד בצורה משמעותית. במקרה זה סביר שתושאות אגח דסק"ש ירקעיו שחקים ונושי דסקש ישתלטו על החברה ואז ערך אגח ט ויד' יתאפס. חשוב לכן לנושי אידיבי שאלשטין יקטין את מינוף דסק"ש.

מסיבה זו אני לא מוצא טעם להשקיע באגח יד. הבטחונות שם פשוט לא מספיק חזקים לאגח שפרעונו רק בסוף 2022.
 

raiman

New member
בתסריט בלהות בו הנושים משתלטים על דסקש בעוד שנתיים

הערה לחישוב
בטווח הקצר : הקבוצה רחוקה ממצב של הסדר חוב מבחינת שווי נכסי ונזילות, אז אין טעם בכלל להתעסק בזה.

באידיבי : מכירה של כלל ביטוח גם במחירי שוק ביחד עם המזומן (שרובו אמנם כבול בפקדונות מוגבלים בגלל הסוואפ) יספיק לפרעונות עד סוף 2020 אפילו בלי מכירת ישראייר. בסוף 2020 יחול פרעון ראשון של אגח ט ואם תהיה בעית נזילות תוכל אידיבי לחייב את אירסה לפרוע עד 15% מההלוואה (כ-300 מיליון שח) שבהחלט יספיקו. אם לא תתבצע מכירת כלל ביטוח (למשל בקשת היתר באידיבי) אז כן חשוב למכור את ישראייר השנה ויתכן שאלשטיין אף ידרש לפרוע סכום קטן מהלוואת המוכר בנוסף בסוף השנה.

נבהיר שבמצב הקיים אין לאידיבי הון מספיק בכדי לחשוב אפילו על בקשה שכזו, אבל אם דסק"ש לא יכולה לרכוש את כלל ביטוח, ואלשטיין לא רוצה למכור מניות בשוק במחירי שפל היסטוריים אחרי שרב עם כל העולם ואשתו למנוע מצב שכזה, אז בקשת היתר באידיבי היא אופציה בתנאי שאירסה שלה הון של מיליארד דולר תהיה מעורבת בצורה כזו או אחרת.

השאלה העיקרית בעצם היא אם אלשטיין יוכל או בכלל ירצה לפרוע כ-300 מיליון שח מההלוואה כשיצטרך. זה כמובן תלוי בערך ההשקעה בדסק"ש שלה ערך נכסי כיום של כ-1.4 מיליארד שח אך היא מאד ממונפת לטעמי ויש כאן סיכון שבעוד שנה-שנתיים הערך שלה ירד בצורה משמעותית. במקרה זה סביר שתושאות אגח דסק"ש ירקעיו שחקים ונושי דסקש ישתלטו על החברה ואז ערך אגח ט ויד' יתאפס. חשוב לכן לנושי אידיבי שאלשטין יקטין את מינוף דסק"ש.

מסיבה זו אני לא מוצא טעם להשקיע באגח יד. הבטחונות שם פשוט לא מספיק חזקים לאגח שפרעונו רק בסוף 2022.
בתסריט בלהות בו הנושים משתלטים על דסקש בעוד שנתיים
ההחזר לאגח ט יהיה 53 אג (בחישוב גס ללא התחשבות בעורכי דין וכו)

לכן לדעתי במונחי סיכון סיכוי במחיר הנוכחי לאגח ט מדובר ב 20% מטה בתסריט בלהות או מאידך 60% מעלה . אידיבי כפי שרשמת לא שם גם אם ידביקו עסק חי וגם אם ה NAV יהפוך זמנית לשלילי .
 
הערות

אידיבי
דסק"ש לאחר הדוחות מתחילה לרכוש אג"ח דסקש י' וזה מצוין.

לגבי אידיבי- מטרת ההנהלה היא למכור את כלל ביטוח לדסק"ש או לצד ג' לפני 1/5 או לפחות להתקדם למזכר הבנות עד אז. משיחה עם גורם בהנהלה אני מתרשם שההנהלה שוקדת על כך ומבינה את חשיבות הנושא . אלשטיין מבין שאסור למכור עוד נתח של כלל ביטוח בבורסה.
הערות
1. אינני יודע מי זה "הגורם בהנהלה" שאתה משוחח איתו - אני לא הצלחתי אף פעם לקבל תגובה מההנהלה. שאלתי בתור משקיע (מופסד וחד להשקעתו) בזמנים שניתן לשאול. בכל אופן אנא הבהר לחברך שאלשטיין חייב לפעול עכשיו - המצב לא טוב ועשויים חלילה להתדרדר להסדר חוב.
2. קשיים במכירת ישראייר. בגלל הלחץ על אלשטיין למזומנים, הקונה הפוטנציאלי וטייסי ישראייר מרגישים בנח ללחוץ על אלשטיין אודות המחיר.
התוצאה היא שעדיין לא מצליחים למכור. אי פרסום הדו"ח השנתי הינה אינדיקציה נוספת לקושי להציג בדו"ח מקורות ושימושים כיצד מתכוונים להתמודד עם תשלומי הריבית והקרן לשנתיים הקרובות. מצב לא טוב.
3. מכירת כלל.
המתנה והמתנה כשלושה חודשים מאז הודעת "מכירה לדסק"ש של 25.3% ממניות כלל". הסחבת \ המתנה מעידה על קשיים רציניים.
4. מתקשה להאמין שימכרו את בניין HSBC. בדו"ח הם כתבו שתשלום השכירות לשכר הדירה יעלה ב 11 מליון בקירוב לכל שנה. אווזה שמטילה ביצי זהב.
5. אינני מבין מדוע אלשטיין לא רוכש בצורה מסיבית אג"ח ט של אידיבי. הוא נסחר בשווי נמוך ברמות היסטוריות ! רכישה מסיבית של האג"ח (ע"י אלשטיין עצמו, אירסה וכד') תוריד לו עלויות בצורה דרמטית. אינני מבין מדוע אינו רוכש בימים אילו אג"ח. ממש מוזר בעיני.
6. ממתין לדו"ח השנתי. משער שחלק מהתעלומות יפטרו עד אז.
מקווה לטוב.
 

aeonf

New member
אתה טועה

הערות
1. אינני יודע מי זה "הגורם בהנהלה" שאתה משוחח איתו - אני לא הצלחתי אף פעם לקבל תגובה מההנהלה. שאלתי בתור משקיע (מופסד וחד להשקעתו) בזמנים שניתן לשאול. בכל אופן אנא הבהר לחברך שאלשטיין חייב לפעול עכשיו - המצב לא טוב ועשויים חלילה להתדרדר להסדר חוב.
2. קשיים במכירת ישראייר. בגלל הלחץ על אלשטיין למזומנים, הקונה הפוטנציאלי וטייסי ישראייר מרגישים בנח ללחוץ על אלשטיין אודות המחיר.
התוצאה היא שעדיין לא מצליחים למכור. אי פרסום הדו"ח השנתי הינה אינדיקציה נוספת לקושי להציג בדו"ח מקורות ושימושים כיצד מתכוונים להתמודד עם תשלומי הריבית והקרן לשנתיים הקרובות. מצב לא טוב.
3. מכירת כלל.
המתנה והמתנה כשלושה חודשים מאז הודעת "מכירה לדסק"ש של 25.3% ממניות כלל". הסחבת \ המתנה מעידה על קשיים רציניים.
4. מתקשה להאמין שימכרו את בניין HSBC. בדו"ח הם כתבו שתשלום השכירות לשכר הדירה יעלה ב 11 מליון בקירוב לכל שנה. אווזה שמטילה ביצי זהב.
5. אינני מבין מדוע אלשטיין לא רוכש בצורה מסיבית אג"ח ט של אידיבי. הוא נסחר בשווי נמוך ברמות היסטוריות ! רכישה מסיבית של האג"ח (ע"י אלשטיין עצמו, אירסה וכד') תוריד לו עלויות בצורה דרמטית. אינני מבין מדוע אינו רוכש בימים אילו אג"ח. ממש מוזר בעיני.
6. ממתין לדו"ח השנתי. משער שחלק מהתעלומות יפטרו עד אז.
מקווה לטוב.
אתה טועה
4. ממש לא אווזה, להפך, היום אפשר למכור נכס כזה בשיעור היוון מאד מאד נמוך, הרבה יותר נמוך מכל אג"ח של הקבוצה.
5. רכישה על ידי אלשטיין או איריסה לא תעזור לIDB במאומה ולא תוריד עלויות ולו באגורה. רכישה עצמית ע"י IDB כנראה תגרור אחריה דרישה על ידי הסדרות האחרות לחדול מכך בגלל שזה תהיה העדפת נושים בוטה.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה