תודה , מצב חישוב להסדר חוב בתנאי השוק נוכחים , אשמח לתגובות
- הערכה היא שאלשטיין לא מכניס כסף לאידיבי.
- אני שם את כלל מחוץ למשחק ואת ההלוואה צוברת הריבית (הכביכול לא אמינה של אלשטיין) להלן העובדות והשאלות על תזרים אידיבי :
- בהנחה וישראייר תימכר ,ידוע שיהיה כסף באידיבי ל 2019 .
- ב 2020 יצטרכו באידיבי לשלם קרן 220 מיליון (אגח ט) + 130 מיליון ריביות . יתרת המזומן לתחילת שנה +מכירת IDBG + מכירת מודיעין אמורים לכסות את שימושי 2020 בסך 350 מיליון שח.
בשנת 2021 ישארו 2 סדרות עם חוב בסך 1 מיליארד לכל סדרה , סה"כ 2 מיליארד ש"ח . המקורות היחידים לתשלום החוב לסדרות אלו יגיע מ :
- תקבול עבור כלל ביטוח (לא משנה כרגע מי הקונה) 850 מיליון אידיבי רשמו ומצפים בתזרים של רבעון קודם , נזרום עם הסכום הזה.
- הלוואת מוכר מגוביית במניות דסקש לאלשטיין ....בשווי בערך 2 מיליארד אבל לא משנה כעת שוויה .
לאגח יד יתרת חוב 1 מיליארד ש"ח , לסדרה יד יש שיעבוד ישיר על כ 99 מיליון מניות דסקש + 9.6 מיליון מניות דסקש פרטיות של אלשטיין ושווין בנקודת שפל זו כ 850 מיליון ש"ח מכאן שאם אלשטיין זורק את הכפפות ולא משלם את ההלוואה סדרה יד מכוסה ב 85% עוד לפני הסדר החוב .
לאגח ט יתרת חוב 1 מיליארד שח כאשר כלל ביטוח שאמורה להימכר ע"פ ציפיות אידיבי שהציגה בתזרים בסך 850 מיליון שח תביא לכיסוי 88% מהפארי 1070/1220 עוד לפני ההסדר וזאת משום שתקבול קרן ראשוני 220 מיליון ישולם ב 2019 .
88% מ 122 אג פארי לאגח ט = 97.6 אג
* חישוב ההחזר לא כולל את אוכלי הנבלות שבדרך.
* כמובן שככל שדסקש תרד (כשסלקום מושכת מטה) שיעור ההחזר ירד ולהפך .
* דיבידנדים מכלל ביטוח אם ויהיו שווי ערך למכירת כלל בכאילו 100% מההון יעלו את שיעור ההחזר .
מסקנה בשיעורי החזר גבוהים כאלו אין לאלשטיין סיבה ללכת להסדר ולאבד הכל.
אשמח לתגובות