אחרי שהקו האדום נדחה: עיכובים גם בעבודות הרכבת הקלה בקו הירוק והסגול

arseny92

Well-known member
מנהל
אחרי שהקו האדום נדחה: עיכובים גם בעבודות הרכבת הקלה בקו הירוק והסגול

עיכובים משמעותיים לקראת פתיחת כלי התחבורה החדש בגוש דן. הסיבות: איחורים בחפירות, מבנים במסלול עדיין לא פונו וטרם הוכרזו הזוכים במכרז על השלב השני של העבודות. לפי הערכות תהיה דחייה של חודשים עד שנה, ובנת"ע מקווים לצמצם פערים בעזרת מרווחי הזמן ששוריינו בפרויקט

 

Ccyclist

Active member
אחרי שהקו האדום נדחה: עיכובים גם בעבודות הרכבת הקלה בקו הירוק והסגול

עיכובים משמעותיים לקראת פתיחת כלי התחבורה החדש בגוש דן. הסיבות: איחורים בחפירות, מבנים במסלול עדיין לא פונו וטרם הוכרזו הזוכים במכרז על השלב השני של העבודות. לפי הערכות תהיה דחייה של חודשים עד שנה, ובנת"ע מקווים לצמצם פערים בעזרת מרווחי הזמן ששוריינו בפרויקט


בכל פרוייקט גדול יש עיבובים והבנייה לוקחת נצח. בסוף יש תשתית לעשרות ואפילו למאה חמישים שנה קדימה. אני מניח שכל הפורום נסע ברק"ל הירושלמית שפועלת כבר עשור למרות שבנייתה היתה סיוט מתמשך לעיר, ובקו החדש לירושלים שבנייתו נמשכה נצח נצחים. כל חטיבת הביניים והתיכון האוטובוס שלי הביתה עבר איזה בור שהגדרות שלו היו מלאות פוסטרים פוליטיים. שנתיים אחרי התיכון נפתחו מנהרות בגין מתחת לתחנה המרכזית בירושלים ואחרי 23 שנה אני בטוח שאי אפשר לדמיין את ירושלים בלי כביש בגין. תשתית זה משחק לטווח הארוך.
 

GLSRA

Active member
באמת הופתעתם ?
הרי 2026 ואפילו 2027 זה כל כך לא ריאלי.
בקושי התחילו במספר מקומות לעבוד על מה שמכונה Infra1
יש בפרויקט גשרים חשובים לבנות, מעל כביש גהה, באיזור תחנת הרכבת "האוניברסיטה", מנהרות לחפור, אנחנו כבר בסוף 2021.
אם באמת לא ייעצרו את התקציבים ואם ישחררו את המכרזים אפשר יהיה להתחיל לדבר, על 2028-2029, מקווה שלא 2030 וצפונה.
האם משהו מהקוראים כאן באמת חושב שאם לא פינו כמה בתים בדרום תל אביב אז כל המגה פרויקט הזה יתעכב, נו באמת, שיחפשו תירוצים יותר רציניים.
יש עשרות קילומטרים של עבודות תשתית שלא התחילו, אז כמה מאות מטרים שעליהם יש מספר מבנים יעכבו כזה פרויקט.
די, יש כאן אנשים יותר אינטליגנטיים מזה עם כל הכבוד לעיתונאי שמפרסם את הכתבה.
 

yairp4

Member
כצפוי, גם אתמול לא התחילו העבודות בכיכר רבין. אין שום שילוט שמודיע על עבודות צפויות ואין אף סימן לתפיסת שטחי העבודות. למשל, אוהל הבדיקות והבריכה האקולוגית עדיין לא פונו למרות שכבר הוקמו להם אתרים חלופיים. אין לי מושג מאיפה הגיעו ההודעות לעיתונות על תחילת העבודות השבוע אבל אין שום סיכוי שזה יקרה.

בכללי משהו מאוד רע עובר על נת״ע מאז התפטרות המנכ״ל לפני שנתיים ונראה שאין שם אף מנהל רציני שמסוגל להתמודד עם המורכבויות בפרוייקט כזה. בקו האדום שכבר היה במצב מתקדם זה מתבטא באיחור של ״רק״ שנה-שנתיים, אבל לאור הפיאסקו המתמשך בארלוזורוב כבר כמעט שלוש שנים והדחיות בתחילת העבודות באבן גבירול אני באמת כבר לא מאמין שהקווים הבאים יפתחו בעשור הנוכחי, שלא לדבר על המטרו שאין שום סיכוי שיבוצע תחת הנהלה כזאת. הייתה לי תקווה מסויימת שהשרה החדשה תנער קצת את החברה הזאת (בכל זאת היא מהעיר והיה נראה שתחבורה ציבורית מעניינת אותה קצת יותר מקודמתה), אבל כנראה שסתם הייתי נאיבי.
 

רגבת

New member
כצפוי, גם אתמול לא התחילו העבודות בכיכר רבין. אין שום שילוט שמודיע על עבודות צפויות ואין אף סימן לתפיסת שטחי העבודות. למשל, אוהל הבדיקות והבריכה האקולוגית עדיין לא פונו למרות שכבר הוקמו להם אתרים חלופיים. אין לי מושג מאיפה הגיעו ההודעות לעיתונות על תחילת העבודות השבוע אבל אין שום סיכוי שזה יקרה.

בכללי משהו מאוד רע עובר על נת״ע מאז התפטרות המנכ״ל לפני שנתיים ונראה שאין שם אף מנהל רציני שמסוגל להתמודד עם המורכבויות בפרוייקט כזה. בקו האדום שכבר היה במצב מתקדם זה מתבטא באיחור של ״רק״ שנה-שנתיים, אבל לאור הפיאסקו המתמשך בארלוזורוב כבר כמעט שלוש שנים והדחיות בתחילת העבודות באבן גבירול אני באמת כבר לא מאמין שהקווים הבאים יפתחו בעשור הנוכחי, שלא לדבר על המטרו שאין שום סיכוי שיבוצע תחת הנהלה כזאת. הייתה לי תקווה מסויימת שהשרה החדשה תנער קצת את החברה הזאת (בכל זאת היא מהעיר והיה נראה שתחבורה ציבורית מעניינת אותה קצת יותר מקודמתה), אבל כנראה שסתם הייתי נאיבי.
הממשלה רוצה שחברה אחרת (לא נת"ע) תקים את המטרו.

אני לא בטוח שנת"ע כל כך גרועה. הקבלן הסיני עובד בקצב יפה מאוד, ויש דברים שלוקחים זמן וזה מה יש.
 
למעלה