יוסי כהן101
New member
אחריות מוסך להרס מנוע לאחר תיקון
ברשותי שברולט קפטיבה דיזל 2009. בזמן נסיעה נוצר קרע בצינור הגומי המחובר לרדיאטור, המנוע איבד מים והתחמם. עצרתי בצד הדרך, הוספתי מים, ונסעתי תוך כדי הוספת מים ככל שצריך למוסך מורשה של שברולט. במוסך החליפו את הצינור, בדקו ומצאו שהמנוע תקין, ושחררו את הרכב.
ארבעה ימים לאחר מכן שוב התפוצץ צינור מים (אחר) באמצע הנסיעה אבל הפעם הרכב הושבת לחלוטין. במוסך נמצא שהיתה דליפת לחץ מהמנוע לרדיאטור וזליגת מים מהרדיאטור למנוע, וכתוצאה מכך המנוע ניזוק באופן שלא ניתן לתיקון (יותר נכון, זול יותר לשים מנוע משומש במקום לתקן). במוסך טענו שהם אינם אחראים לנזק שכן הרכב ניזוק כבר בתקלה הראשונה (בגלל התחממות המנוע) אך שלא ניתן היה לגלות את הנזק (זליגת לחץ מהמנוע לרדיאטור) בבדיקת המוסך. (נדרשתי לשלם 17,000 ש"ח עבור התקנת מנוע משומש חילופי ועוד, לפני עבודה.) השאלה שלי היא מה מידת האחריות של המוסך להרס המנוע, לדעת מומחי האתר.
נקודה מעניינת: כששאלתי את המנהל מדוע לא נאמר לי דבר על הנזק הפוטנציאלי למנוע לאחר התקרית הראשונה (שאז הייתי מעמיד את הרכב מיד למכירה ולא משתמש בו כרגיל), טען המנהל שממילא לא הייתי יכול למכור את הרכב שכן בקומפיוטסט היו מגלים את הבעיה (בבדיקת לחץ המנוע ישירות בצילינדרים). כששאלתי מדוע אם כן המוסך עצמו לא ביצע את אותה בדיקה ואבחן על זליגת הלחץ לרדיאטור לפני הכשל הקטסטרופלי, אמר המנהל שלהבדיל מקומפיוטסט, בדיקה זו אינה חלק מהבדיקות שנעשות במוסך בנסיבות אלה...
ברשותי שברולט קפטיבה דיזל 2009. בזמן נסיעה נוצר קרע בצינור הגומי המחובר לרדיאטור, המנוע איבד מים והתחמם. עצרתי בצד הדרך, הוספתי מים, ונסעתי תוך כדי הוספת מים ככל שצריך למוסך מורשה של שברולט. במוסך החליפו את הצינור, בדקו ומצאו שהמנוע תקין, ושחררו את הרכב.
ארבעה ימים לאחר מכן שוב התפוצץ צינור מים (אחר) באמצע הנסיעה אבל הפעם הרכב הושבת לחלוטין. במוסך נמצא שהיתה דליפת לחץ מהמנוע לרדיאטור וזליגת מים מהרדיאטור למנוע, וכתוצאה מכך המנוע ניזוק באופן שלא ניתן לתיקון (יותר נכון, זול יותר לשים מנוע משומש במקום לתקן). במוסך טענו שהם אינם אחראים לנזק שכן הרכב ניזוק כבר בתקלה הראשונה (בגלל התחממות המנוע) אך שלא ניתן היה לגלות את הנזק (זליגת לחץ מהמנוע לרדיאטור) בבדיקת המוסך. (נדרשתי לשלם 17,000 ש"ח עבור התקנת מנוע משומש חילופי ועוד, לפני עבודה.) השאלה שלי היא מה מידת האחריות של המוסך להרס המנוע, לדעת מומחי האתר.
נקודה מעניינת: כששאלתי את המנהל מדוע לא נאמר לי דבר על הנזק הפוטנציאלי למנוע לאחר התקרית הראשונה (שאז הייתי מעמיד את הרכב מיד למכירה ולא משתמש בו כרגיל), טען המנהל שממילא לא הייתי יכול למכור את הרכב שכן בקומפיוטסט היו מגלים את הבעיה (בבדיקת לחץ המנוע ישירות בצילינדרים). כששאלתי מדוע אם כן המוסך עצמו לא ביצע את אותה בדיקה ואבחן על זליגת הלחץ לרדיאטור לפני הכשל הקטסטרופלי, אמר המנהל שלהבדיל מקומפיוטסט, בדיקה זו אינה חלק מהבדיקות שנעשות במוסך בנסיבות אלה...