אחות מוסמכת - שאלות

אחות מוסמכת - שאלות

אני עובדת מזה כשנתיים בבית חולים בתור אחות מוסמכת. לפני הגשת מסמכים להגירה, אני רוצה להתחיל בהליך הכרת הרישיון הקנדי לאחות (מבחן באנגלית ובסיעוד וכד.) השאלה שלי קצת מורכבת: את ההסמכה שלי לאחות מוסמכת עשיתי כך: לימודי אחות מוסמכת בארץ (ללא תואר) נמשכים כשלוש וחצי שנים, אך מי שמחזיק בתואר ראשון ישנו מסלול מיוחד להסבת אקדמאים שאורכו כשנתיים, זה בדיוק המסלול שאותו אני עשיתי. העניין הוא, בעת שהתקבלתי למסלול זה, הייתי בהליך סיום התואר הראשון, אך בסופו של דבר פסלו אותי ממספר קורסים, ויצא כך שבסופו של דבר אין אני מחזיקה בתואר ראשון. זה לא מנע ממני לקבל תעודת אחות מוסמכת. השאלה שלי היא האם את הרשויות בקנדה זה מעניין? הרי הם מבקשים שממוסד הלימודים בו הוסמכתי ישלחו להם שאכן למדתי אצלהם, מוסד הלימודים בו הוסמכתי יכול לומר להם כי התקבלתי לתוכנית מקוצרת בגלל שאני מחזיקה בתואר ראשון, ואז בקנדה יכולים לבקש ממני את התואר הראשון שלי? מה דעתכם? אני יודעת שהשאלה מסובכת אבל היא קצת מדאיגה אותי. (אני לא יכולה להשלים את הקורסים שנפסלו לתואר הראשון). תודה
 

DJArtik78

New member
כדי להתחיל בתהליך הרישוי, עלייך להחליט

לאיזו פרובינציה את עתידה להגיעה לאחר קבלת ויזת ההגירה! הסיבה לכך הינה כי לכל פרובינציה תנאי סף משלה לרישוי אחיות. המבחן הינו מבחן אחיד לכולם, CRNE, אולם התנאים לרישוי שונים. לדוגמא: בפרובינציית אונטריו (טורונטו), בין יתר התנאים, דורשים תואר ראשון בסיעוד בכדי לקבל רישוי. בפרובינציית בריטיש קולומביה (וונקובר), בין יתר התנאים, לא דורשים תואר ראשון, אולם מחייבים לעבור ACADEMIC MODUL של מבחן ה-IELTS באנגלית, בכדי לקבל רישוי. בנוסף לכך, לכל פרובינציה יש ועדה משלה, אשר בוחנת את השכלתך, ע"פ מקצועות, כמות שעות וכו' ורק באם השכלתך תואמת את תכנית הלימודים הקנדית, מאשרים לך להיבחן ב-CRNE. אני ממליץ לך בראש ובראשונה להחליט באיזו פרובינציה את הולכת לעבור את תהליך הרישוי ולאחר מכן לקרוא את התנאים המיוחדים של כל פרובינציה. בכתובת הזו, תוכלי למצוא את כל הרשויות הפרובינציאליות לסיעוד
 
למעלה