גששית המקורית
New member
אחות מוסמכת - שאלות
אני עובדת מזה כשנתיים בבית חולים בתור אחות מוסמכת. לפני הגשת מסמכים להגירה, אני רוצה להתחיל בהליך הכרת הרישיון הקנדי לאחות (מבחן באנגלית ובסיעוד וכד.) השאלה שלי קצת מורכבת: את ההסמכה שלי לאחות מוסמכת עשיתי כך: לימודי אחות מוסמכת בארץ (ללא תואר) נמשכים כשלוש וחצי שנים, אך מי שמחזיק בתואר ראשון ישנו מסלול מיוחד להסבת אקדמאים שאורכו כשנתיים, זה בדיוק המסלול שאותו אני עשיתי. העניין הוא, בעת שהתקבלתי למסלול זה, הייתי בהליך סיום התואר הראשון, אך בסופו של דבר פסלו אותי ממספר קורסים, ויצא כך שבסופו של דבר אין אני מחזיקה בתואר ראשון. זה לא מנע ממני לקבל תעודת אחות מוסמכת. השאלה שלי היא האם את הרשויות בקנדה זה מעניין? הרי הם מבקשים שממוסד הלימודים בו הוסמכתי ישלחו להם שאכן למדתי אצלהם, מוסד הלימודים בו הוסמכתי יכול לומר להם כי התקבלתי לתוכנית מקוצרת בגלל שאני מחזיקה בתואר ראשון, ואז בקנדה יכולים לבקש ממני את התואר הראשון שלי? מה דעתכם? אני יודעת שהשאלה מסובכת אבל היא קצת מדאיגה אותי. (אני לא יכולה להשלים את הקורסים שנפסלו לתואר הראשון). תודה
אני עובדת מזה כשנתיים בבית חולים בתור אחות מוסמכת. לפני הגשת מסמכים להגירה, אני רוצה להתחיל בהליך הכרת הרישיון הקנדי לאחות (מבחן באנגלית ובסיעוד וכד.) השאלה שלי קצת מורכבת: את ההסמכה שלי לאחות מוסמכת עשיתי כך: לימודי אחות מוסמכת בארץ (ללא תואר) נמשכים כשלוש וחצי שנים, אך מי שמחזיק בתואר ראשון ישנו מסלול מיוחד להסבת אקדמאים שאורכו כשנתיים, זה בדיוק המסלול שאותו אני עשיתי. העניין הוא, בעת שהתקבלתי למסלול זה, הייתי בהליך סיום התואר הראשון, אך בסופו של דבר פסלו אותי ממספר קורסים, ויצא כך שבסופו של דבר אין אני מחזיקה בתואר ראשון. זה לא מנע ממני לקבל תעודת אחות מוסמכת. השאלה שלי היא האם את הרשויות בקנדה זה מעניין? הרי הם מבקשים שממוסד הלימודים בו הוסמכתי ישלחו להם שאכן למדתי אצלהם, מוסד הלימודים בו הוסמכתי יכול לומר להם כי התקבלתי לתוכנית מקוצרת בגלל שאני מחזיקה בתואר ראשון, ואז בקנדה יכולים לבקש ממני את התואר הראשון שלי? מה דעתכם? אני יודעת שהשאלה מסובכת אבל היא קצת מדאיגה אותי. (אני לא יכולה להשלים את הקורסים שנפסלו לתואר הראשון). תודה