אז על מי לסמוך?

avivik

New member
אז על מי לסמוך?

ב YNET אומרים שיהיה 35 מ"צ בת"א, בוואללה 23, ובעוד אתר 28. איך הסטייה יכולה להיות כ"כ גדולה? זה קצת נראה לא רציני...
 

ronenrad

New member
על אף אחד --- עוד נתונים: מטאוטק צופים 26 מצ

והשמ"ט 27 הערך של ynet נראה לי גבוהה ולהערכתי טמפרטורת המקסימום תהיה בין 27-30 צריך לזכור כי חיזוי טמפרטורות אינו מדוייק וסטיה של פלוס מינוס 2 מעלות היא סבירה ואם ניקח בחשבון את השפעת אי החום העירוני אנו עשויים לגלות הפרש של 6 מעלות בן אזורים שונים בתל אביב
 

avivik

New member
כן, תיארתי לעצמי שהיא תעודכן...

נכון לכתיבת ההודעה המקורית שלי הטמפ' עמדה על 35. מעניין. זה די שכיח ב YNET לעדכן את הטמפ' באופן רציף במהלך היום. ולפעמים גם בדיעבד... כן, בדוּק. בדיעבד. בשבוע שעבר סתם התחשק לי לבדוק מה נסגר שם עם החיזוי, ואכן מסתבר שבימים מסויימים הטמפ' המקסימלית של אותו יום מתעדכנת ב 18:00 בערב(!). אחרי שכל היום היא עמדה על 25 מעלות, ב 18:00 פתאום התברר שהיא הגיעה רק ל 22... אפשר להגיד מה שרוצים על חיזוי וכמה זה לא מדע מדוייק וכמה זה קשה. אם זה אכן המצב, למה אנחנו מבזבזים את זמננו ואת כספנו על חיזוי (וחזאים)? נוציא בבוקר את האף מחוץ לחלון ונעריך מה יהיה היום. גם ככה לפעמים התחזיות נראה כאילו ככה הן נבדקו. נו מילא, התרגלתי לצאת עם מכנסיים קצרים ומטריה מהבית.
 

ronenrad

New member
האשמת YNET באופן גורף בשינוי תחזית

מין הראוי שתופנה ל YNET ולא על גבי הפורום הודעה מסוג זה שאינה מגובה בהוכחות עלולה להוות עילה לתביעת דיבה כנגד הגולש וכנגד מנהלי הפורום להבא הודעות מסוג זה ימחקו. כפי שהערתי בהמשך השרשור יתכן ויש אתרים הנוהגים כך - אך לא אסתכן בתביעה משפטית ולכן לא אעסוק בכך כאן. והערה לעצם העניין הגורם הראשי בישראל למתן תחזית הוא השמ"ט אם יש ספק בודאי שיש לפנות אליו .גורם מקצועי נוסף הם מטאוטק אף כי אין להם מחויבות רשמית למתן תחזית. אם YNET ואולי אף אחרים כל כך לא טובים לדעתך - לא ברור מדוע אתה חוזר שוב ושוב לקרא את תחזיותיהם
 

אריאל5

New member
לגבי ההערה האחרונה שלך היא נכונה

בהחלט. לאחר שעשיתי עבודת תיזה בנושא אני יכול לקבוע כי ההבדל בין פארקים עריוניים ל-PARKINGS הקרובים יכול להגיע לחמש מעלות. אמנם הדבר יותר בולט בבאר שבע כנראה בגלל שהעדר לחות גורם להבדלים גדולים יותר אך גם בתל אביב הדבר בא לידי ביטוי.
 

bennyfromabba

New member
בתוך רחובות ירושלים, אמש היו הבדלים ניכרים

ברחובות מסויימים - פנימיים - שרר מז"א נסבל ביותר, כולל אפילו משבי רוח קרירה (הרב ברלין, בלפור) - טמפ' 16-19 ואילו ברחובות "פתוחים" יחסית האוויר "עמד" ובאמת הייתה תחושה של שרב - בערך 22 מעלות אבל בטח שלא ה-25 מעלות שהתעקשו בכמה ערוצים לחזות בכלל, לדעתי התחום הזה במשבר קשה לאחרונה ואני נוטה להתייחס בביטול מוחלט ל"מידות החום החזויות"..
 

אלון ל

New member
אני חושב שלא רק סטיית הטמפ'

דומיננטית. השאלה היא לגבי שעת השבירה, האם זה יקרה ב 10-11 או ב 13-14 . סה"כ שלוש שעות וטמפ' המכסימום יכולה להיות שונה בתכלית.
 

סנעיר

New member
השמטת את הפרט הכי חשוב

שלדעתי הוא הגורם המרכזי לשוני- תהליך שבירת השרב שהתרחש בדיוק בשעות בהן אמורה להרשם ההתחממות הניכרת ביותר. תהליך כזה "מפריע" לקצב היממתי הרגיל ולכן בשלב כלשהו של היום [שתזמונו קריטי, אך כמעט בלתי-אפשרי לחיזוי ברמת השעתית] הטמפ' תחל לרדת במקום לעלות. צריך לזכור שמדובר כאן בחיזוי טמפ' מקסימום, וכששקע שרבי נשבר ב-12 בצהריים טמפ' המקסימום עשויה להתקבל דווקא לפני כן, בניגוד למהלך היממתי לפיו טמפ' המקסימום מתקבלת סביב 14:00 בממוצע [תלוי בעונה ובמיקום]. כך מתקבלים הבדלים בין חזאים שונים- אחד כנראה סבר שהשרב ישבר מוקדם יותר, אחד סבר שהשבירה תגיע מאוחר יותר ואחד פשוט חזה טמפ' ל-15:00 משום שהמפה היחידה שמייצגת את "שיא החום" בשכבות הנמוכות היא מפה ל-12Z. גם מי שהציץ באתר המדהים-מטריף-מגניב הזה- http://www.mezegavir.net גילה מצב מוזר- טמפ' מקסימום גבוהות מאוד בהרים ונמוכות מאוד בחוף. אני לא יודע להגיד מה הייתה רמת הדיוק [למישהו יש קישור לתחנות האלה?] אבל אני כן יודע שהשבירה אכן התרחשה כצפוי, מדרום-מערב לצפון-מזרח.
 

ronenrad

New member
הפרט הזה השמט בכוונה - לא זו היתה הבעיה

פרטים במסרים חוץ מזה דפקת נפקדות יש הסברים?
 

טל שמאי

New member
תבדוק באתר Mezegavir.net

http://www.mezegavir.net וכעת, בסופו של יום, גם תוכל לדעת מי צדק ומי טעה. מבדיקה בתחנות האון-ליין הטמפ' בת"א הגיע לערכים של 23-25 מע', כלומר בועז ו-YNET טעו (צפו סביב 27 מע' ומעלה).
 

h i l l e r

New member
לא יכול להיות...

YNET טעו???
 

ronenrad

New member
זו תגובה לעניין רק שמבדיקה שאני ערכתי

הטמפרטורה בתל אביב בשעה 1030 הגיעה ל 26 מצ אני אבדוק זאת מחר עם השרות המטאורולוגי ואם בועז ו YNET טעו הרי שגם השמ"ט ומטאוטק טעו הבעיה לא הטעות הבעיה שבשעה מסויימת סביב 0730? YNET היתה תחזית של 35 מצ שתוקנה מאוחר יותר ל 26 ככלל חיזוי טמפרטורה אינו פשוט וסטיה של 2 מצ לכל כיוון היא סבירה ובפרט כאשר מדובר בשבירת שרב כל אחד עשוי לצפות את השבירה בשעה אחרת. לדעתי לא הטעות בתחזית היא הבעיה אלא הרגל של אתרים מסויימים -( ראה הערתו של הגולש שפתח את השרשור) לתקן את התחזית במשך היום
 

ronenrad

New member
תחנת בני ברק מדדה 27 ב סביב 0600 ו 25 מצ

סביב 1100 הנתונים עדיין ברשת
 

סנעיר

New member
בני ברק פנימית יותר מת"א

בכלל, חיזוי טמפ' לת"א זו בעיה בפני עצמה [אי-חום עירוני, כפי שציינת]. ההפרשים בין חלקי העיר השונים עשויים להגיע למספר מעלות, הן בגלל השוני בצפיפות התעשייה והבניה והן בגלל המרחק מהים. בתחזיות צריך להפסיק לציין את העיר ת"א עצמה ולהתחיל לקרוא לזה "מישור החוף"...האימות בעייתי מדיי.
 
למעלה