אז מה אני רוצה להיות? שאלת מיליון הדולר...

אז מה אני רוצה להיות? שאלת מיליון הדולר...

אני כותב את זה בעקבות ההודעה שהשאירה לי ה-tרמפיסטית בשרשור הקודם שפתחתי: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1804&MessageId=126886326 אז במה אני רוצה לעסוק? אין לי מושג ירוק. כלומר, אני יודע בדיוק באלו דברים אני ארצה לעסוק בטווח הארוך, אבל אף אחד מהם אינו ניתן ליישום מיידי. כמובן שאני לא קופא על שמריי ועושה את עבודת ההכנה הדרושה, אבל זה ייקח המון זמן. ואני רוצה גם לעסוק במשהו שיביא תוצאות במיידי, במקביל ליישום התוכניות לטווח הארוך. אז מה אתם אומרים?
 

ע ו פ ר ה

New member
קודם כל אני מאחלת לך בהצלחה, גור

אני שמחה לקרוא שאתה עושה דברים במקביל, כי זה מה שחשוב. אם אתה יודע מה תרצה לעשות כשתהיה גדול, תכתוב את זה כבר עכשיו בחזון שלך. אולי זה יגיע מוקדם יותר. ואתה יכול גם להוסיף שאתה מחפש עשייה שמביאה תוצאות מיידיות. מאוד יכול להיות שתמצא איזה שהוא עיסוק נוסף בדרך. מאחלת לך בהצלחה. אני למשל יודעת מה אני רוצה לעשות, אבל נמצאת כרגע בשלב של הגדרת הדבר במילים. אני מחפשת מילים להציג את מה שאני עושה. ובדרך מצאתי עיסוק דומה ושונה, שעושה לי שמח בלב. זה בכלל לא פשוט, אבל בהחלט מעניין. באהבה עופרה
 
לגבי הטווח הארוך - החזון שלי בכתוב בחתימה שלי

לגבי הטווח הקצר, לעומת זאת, אני לא ממש יודע מה לעשות. את אומרת לי לכתוב את זה בחזון? בסדר, ואז מה? זה יגיע... מתישהו. כלומר לכתוב חזון זה משהו לטווח הארוך, מה שדי מחטיא את הפואנטה של "תוצאות מיידיות", לא? ואני אומר שוב: בנושא הטווח הארוך אני מסודר. אני יודע בדיוק איפה אני רוצה להיות, נאמר, בעוד 5 שנים. אבל בינתיים אני מרגיש כאילו משהו חסר.
 
בעיה מוכרת

אני מסכים עם מה שהטרמפיסטית אמרה באופן כללי. זה די קשה להתמקד כשאוהבים לעשות כל כך הרבה דברים. וזה בעצם עוצר את ההתקדמות. אני מציע שתנסה כיוון הפוך, במקום לחשוב מה תרצה לעשות, תראה מה היקום מציע לך, תתחיל לבדוק מודעות, חברות כוח אדם, מה שצריך, מה שמוצא חן בעיניך באופן כללי, תתחיל איתו. להתקדם מעבודה לעבודה תמיד אפשר. אם מצד שני אתה רוצה להיות עצמאי. הדבר הכי חשוב בכל עסק זה הרצון והדבקות לעשות את זה, ואחרי זה להתמיד וללמוד את הכישורים. זה לא כל כך משנה איזה עסק תבחר לעשות, האתגרים דומים, אז תבחר משהו ולך איתו עד הסוף. לפעמים זה מבלבל ונראה כאילו עסק מסוים יכול להיות בעייתי, אבל מה שבאמת חשוב זה לקחת החלטה וללכת איתה עד הסוף. אישתי טוענת שזה עניין של אופי שמתאים לעסקים, ואני נוטה להסכים איתה. אם היא היתה מקשיבה לעצות שלי, כנראה שהיא לא היתה מגיעה רחוק עם העסק, כמו שאנ י לא מתקדם לכיוון של להיות עצמאי, למרות כל הרצון והרעייונות. העובדה היא שהיא יודעת אייך לעשות את זה, ולמרות שיש אנשים שלכאורה מבינים יותר ממנה בעסקים, היא דואגת שהדברים יעבדו. כך או כך, אתה פשוט צריך לבחור וללכת עם זה.
 
אתה צודק, אבל איזה עסק אפשר כבר להקים במיידי?

יש גם את הבעיה שהכישורים החברתיים שלי לא מי-יודע-מה. כמובן שזה שניתן לשינוי, אבל שינוי כזה לוקח זמן ולכן זו מגבלה שצריך לקחת בחשבון בטווח הקצר. וזה אומר, שכל דבר שקשור בעבודה אישית עם אנשים, פנים אל פנים, הוא די מחוץ לתחום. אין לי בעיה לשרת לקוחות ולדבר איתם על עניינים שוטפים (וטוב שכך, כי קצת קשה לנהל עסק בלי לדבר עם לקוחות
) אבל דברים כמו שיעורים פרטיים (למשל) זה לא מתאים לי כרגע. תראה... ברמת העקרון הייתי יכול לעסוק כבר עכשיו בכל אחד מהתחומים שבהם אני רוצה לעסוק בטווח הארוך. אבל האיכות לא תהיה משהו, ואני לא מרגיש בנוח עם זה. אולי זה סתם פרפקציוניזם שתוקע אותי פה, אבל אני פשוט לא מצליח להתלהב מלשווק מוצר או שירות שאיכותו רחוקה ממה שאני יודע שאני מסוגל לעשות.
 
הי גור, אני ממש שמח שענית לי את התשובה

המפורטת הזאת. תראה, בתור אדם שנמצא בתחום של התפתחות אישית הרבה זמן, אני בטוח ששמעת מליון פעם את כל אלה שאומרים שמסיבות רבות זה הרבה יותר טוב ונכון לאדם להיות עצמאי, בעל עסק. העניין הוא שכל מי שאומר לך את זה, הוא איש עסקים טוב, כלומר יש לו את הרעב, ואת הצורך להיות עצמאי, לכן אין לו בעיה עם זה שהיתה לו פשיטת רגל או שתיים. אני רוצה שתשאל את עצמך האם אתה באמת רוצה להיות עצמאי כי זה מה שאתה רוצה יותר מהכל, או בגלל שאתה לא רוצה להיות מועסק. אם אתה עושה את זה בגלל הסיה השניה, זה סוג של From motivation כלומר מוטיבציה לעשות משהו בגלל שאתה מפחד ממשהו אחר, זו יכולה להיות מוטיבציה מעולה, השאלה היא כמה בקלות היא תתחלף עם פחד אחר, שיפריע לך להשיג את המטרה שלך. ה to motivation מוטיבציה בגלל שאתה מאוד מאוד רוצה משהו, היא המוטיבציה שאתה צריך כדי להיות עצמאי. פשוט כי אתה רוצה את זה יותר מכל דבר אחר ואתה לא מוכן לותר על זה. עכשיו תקרא שוב את מה שכתבת. זה פשוט רשימה של פחדים וסיבות למה לא. אני יודע שכולן נשמעות הגיוניות, ואני לא אומר שהן לא תצורנה לך בעיות, אבל אם אתה באמת תרצה את זה, אתה תתפתח ותגדל דרך העשייה של זה וההתמודדות עם זה. זה יכול לקחת הרבה זמן, ולגרור הפסדים וכשלונות בדרך, רק דבקות מלאה, ובחירה לא להתפשר תביא לכך שעם הזמן ועם הניסיונות, אתה תלמד מה שצריך ותצליח. תאמין לי, אישתי כשהתחילה לא הבינה כל כך הרבה לא בניהול עסק, לא בניהול כספים, לא בניהול עובדים, ולא ביחסי אנוש היא למדה הכל בדרך. מה שכן היה לה זה שיכנוע עצמי עמוק, ויכולת למכור. ואם תסתכל על ההיסטוריה של העסק שהיא מנהלת, אתה תראה שכל פעם היה קושי, למידה והתקדמות, קושי, למידה והתקדמות. וכל הזמן, הרבה עבודה קשה, על מנת שהדברים יעבדו. אל תרגיש רע אם זה מפחיד אותך. אני הגעתי למסקנה שלהיות עצמאי, זה כנראה כרגע גדול עלי. אין לי את האישיות לזה. אני תורם את הידע שלי ואת התמיכה שלי לעסק של אישתי, ועובד אצל בוסים כמו הרבה אנשים אחרים. גם כמועסק יש הזדמנויות להרוויח יפה, ואפשר תמיד למצוא עוד מקומות לעשות כסף, גם בלי להיות עצמאי.
 
לא הבנת בכלל מה הבעיה שלי ../images/Emo4.gif

אין לזה שום קשר לפחדנות. אני לא מפחד להקים עסק (ודווקא מלהיות שכיר אני מפחד פחד מוות). השאלה שלי היתה ברמה הפרקטית לחלוטין: איך לבחור באיזה תחום לעסוק עכשיו? וההודעה שלך שוב עוסקת בטווח הארוך. אני מזכיר שוב: אין לי שום דילמה בקשר לטווח הארוך. בגדול מדובר בדפוס, מוסיקה ולומדות מחשב. אבל כל הדברים האלה דורשים עבודת הכנה יסודית, וזה לוקח זמן. לכן זה לא ממש עוזר לי בטווח הקצר. אני מניח שהדילמה שלי היא, בעצם, כזו: האם להתחיל לעסוק בדברים האלה כבר עכשיו, אפילו שהם לא ממש מוכנים, או לחפש תחום אחר שבו אוכל לתת את המקסימום כבר עכשיו? זו הדילמה. והדבר היחיד פה שאולי אפשר להגיד שאני "מפחד" ממנו, זה שהלקוחות שלי לא יקבלו תמורה הולמת לכספם.
 
איך אני יודע אם מה שיש לי עכשיו זה מספיק טוב?

קל להגיד "תדאג שהם יקבלו תמורה הולמת", אבל מה אם זה לא אפשרי כרגע? ואיך, לעזאזל, מבדילים בין בקרת איכות נאותה (שזה דבר חשוב) לבין פרקפציוניזם מוגזם?
 
תסמוך על עצמך

תנסה - אם זה לא יצליח - תתקן את עצמך, תנסה שוב. אם לא תנסה לא תצליח. תראה לפעמים עושים עבודה פחות טובה והלקוח מרוצה, לפעמים עושים עבודה מעולה, והלקוח לא מרוצה. זה חלק מעסק. אפש רק ללמוד יותר טוב מזה ולשפר מפעם לפעם
 

ע ו פ ר ה

New member
גם אני מציעה לך להתחיל

בהתחלה אתה יכול לגבות מחירים נמוכים יותר, אבל תתחיל. כך תצבור נסיון ותלמד איך לשפר עם הזמן את מה שאתה עושה. נראה לי שהעתיד כבר כאן. ואני מאחלת לך בהצלחה. באהבה עופרה
 
למעלה