אז איך עושים כסף בלי כסף????

Boston Guy

New member
או קיי - עכשיו כשיש מספיק אינפורמציה אפשר לסכם את ההודעה שלך

מה שאתה מציע בהודעה שלך היא דרך לקבל הלוואה אישית ל 10 שנים מבנק המזרחי בסך של 150,000 ש"ח, בריבית של פריים פלוס 4 - כלומר בריבית עכשבית של כמעט 6%.
ואתה מציע להם להשקיע את הכסף הזה בהשקעה שאתה מקווה (אבל לא מבטיח ולא מתחייב) שתכניס "רווח" של 10% לשנה.

כלומר - לכאורה אתה מציג לאנשים מצב שבו יש להם "פוטנציאל רווח" של משהו כמו 4% על הכסף הזה - ומכיוון שהכסף שהושקע הוא בעצם לא כסף שלהם - הרי שזה "רווח בחינם".

מכיוון שריבית הפריים בשנה האחרונה מוחזקת בצורה מלאכותית על ידי בנק ישראל במקום הכי נמוך שבו היא הייתה אי פעם (בנסיון נואש למנוע מיתון בישראל) - אציע לאנשים לבדוק מה הייתה ריבית הפריים בממוצע בשנת 2013.
ובשנת 2012.
ובשנת 2011.

ואם הם באמת רוצים לראות תמונה של לאן ריבית הפריים יכולה להגיע - אז כדאי לבדוק מה היה שיעור ריבית הפריים בשנות ה 90 ושנות ה 2000...

אדם צריך להבין שהוא בעצם הולך להיות נעול במחוייבות ל 10 שנים לבנק ישראלי - שאינו ידוע ב"רחמים יתרים" כלפי החייבים לו. ונעול לריבית פריים שבצורה היסטורית, לא חשוב כמה שנים אחורה תסתכל, השיעור שלה מוחק את ה"רווח" הצפוי בעיסקה הזו, ויש מצב סביר שיגרום לך להפסיד כסף במקום להרוויח.

די מעיין, יריב, שמצד אחד אתה מציע השקעות בנדל"ן - שמטבען הן השקעות לטווח ארוך ועם גמישות נמוכה יחסית,
ומצד שני אתה מציע תכנית מימון כזו שצריך לחשוב לטווח סופר קצר כדי להאמין שהיא הולכת להיות רווחית.

התחושה שלי היא שה"גל" הגדול של השקעות ישראלים בנדל"ן בארה"ב מתחיל לדעוך - אולי בגלל שהדולר התייקר, אולי בגלל המצב הכלכלי בארץ שמשתנה לרעה. וכנראה שהמתפרנסים מהתחום מתחילים להיות לחוצים.
ד"ש מצ'רלס פונזי.
 
ריבית

ראשית אני לא מעריך את התשואה - זוהי התשואה בפועל. הראן הזאת קיימת שנה וזה מה שהיא מניבה
שנית, ברור שריביתי הפריים יכולה להשתנות - כרגע היא בשפל. כפי שהיא יכולה לעלות גם מחירי השכירות יכולים לעלות
שלישית, התחושה שהגל דועך היא שלך בלבד.
קרנות הון מכל העולם רוכשות נדלן בארה"ב במיליוני דולרים מדי יום. במקומות רבים בארה"ב מחירי הנדלן מטפסים ומלאי הנכסים בבעלות הבנקים מצטמצם - כך שאני לא בטוח על איזה דעיכה אתה מדבר בדיוק.
ריבית הפריים בשפל חסר תקדים מזה שנים. אתה יכול לנצל זאת לטובתך או לשבת על הגדר ולפרשן ולהעריך שהיא תעלה ולא לעשות כלום, לא כולם חייבים לחשוב אותו דבר ולהשקיע באותם דברים
 

Boston Guy

New member
מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים

אבל מסתבר שאני לא היחיד שחושב שהגל דועך...
הכלכלן הראשי של ברוקר הנדל"ן הענק Redfin אמר במאמר של העיתון U.S. News and World Report מתחילת דצמבר:
"It's been a clear pattern that the investor activity has been shrinking over time ... Price growth is starting to slow dramatically... Investment property is less compelling in 2014 going into 2015."

גם ההתמוטטות של הרובל ובריחת המשקיעים הרוסיים תיתן את אותותיה בקרוב, מן הסתם.
והסימן הכי מפחיד: נראה כאילו הישראלים שעוסקים בתחום נעשים יותר ויותר נואשים למצוא לקוחות.
המון חבר'ה קפצו - וממשיכים לקפוץ - על העגלה של שיווק נדלן בחו"ל.
כל חודש אתה שומע לפחות על על "מומחה" חדש אחד (או יותר) שמחפש משקיעים. ונראה כאילו המצב הכלכלי בארץ מתחיל להשפיע על כמות הישראלים שיש להם את הכסף להיכנס להרפתקאה הזו.
ונראה שאין מספיק פראייר... - סליחה, "לקוחות" - כדי לפרנס את כל המומחים.

אתה אולי צעיר מדי מכדי לזכור את זה, אבל בתחילת שנות ה 80 הישראלי האמין בהשקעה במניות הבנקים.
"מניות הבנקים לא יכולות לרדת - זו השקעה בטוחה ורווחית!".
בשיא הבועה, הבנקים עודדו אנשים לקחת הלוואות כדי להשקיע כסף במניות שלהם... "זה כמו לקבל כסף חינם"...
מזכיר לך משהו?
 
בועה

אין ספק שבחלק מהמקומות זה אכן המצב. בתחילת דרכי בארה"ב הייתי קונה באורלנדו, הייתי רוכש לעצמי בתים ב 20-30 אלף דולר. כיום הבתים הללו שווים פי שניים ואף פי שלושה.
זאת הסיבה שהפסקתי לרכוש שם. אותו דבר באטלנטה.
אין ספק כי חלון ההזדמנויות הולך וקטן. אבל אתה עדיין יכול לרכוש בתים ב 20-50 דולר ל SQFT כאשר מחיר הבניה הינו 100 דולר ל SQFT. מעבר לכך אתה עדיין יכול להגיע לתשואות גבוהות.
הנבואה נתנה לשוטים ואי אפשר לדעת בוודאות מה יהיה, יכול להיות שאתה צודק, לדעתי ממש לא. אני הייתי קונה בתים בארץ בשנות 2007 ואילך שהמשבר בארה"ב היה בשיא, גם אז אנשים היו אומרים שזה טירוף לרכוש בתים בפתח תקווה ב 600 אלף כי המחירים יירדו. כל כתבה שהייתה קורא כל הטוקבקים היו כותבים שטיפש מי שקונה. היום בדיעבד כולם יודעים לספר שמי שרכש אז נכסים בארץ הכפיל את כספו מאז.
לגבי ה"מומחים" בתחום נדל"ן בארה"ב - בזה אני מסכים איתך לגמרי - כל יום נוסף "מומחה" חדש בתחום. לא מעט מהם אפילו לא היו בארה"ב ולו פעם אחת וללא מעט מהם יש בקושי בית אחד בארה"ב. הבעיה זה שבאמת כל אחד יכול להיות קואצ'ר ומומחה, זה לא כל כך קשור לטעמי למצב.
בכל מקרה אני זוכר על מה אתה מדבר בשנות השמונים, שכן אני לא כל כך צעיר..אני נושק ל 43...
 
למעלה