אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!

אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!
לפי הקדימון בסוף הפרק ששודר היום הפרק בשבוע הבא יעסוק במסילות הברזל בארץ (וירדן?) !

הסדרה של מייקל פורטילו עוסקת במסעות רכבת לפי מדריך בראדשו מ 1913. הוא נוסע בארצות אירופאיות רבות לפי המדריך הנ"ל ומשווה את מה ששרד מהתקופה ומה שהתפתח מאז.

זו סדרה ב BBC, אני צופה בה ע"י שבירת סנקציות ישירה עם Slingbox אבל אני מניח שניתן לצפות בה ב iPlayer עם VPN.

מעניין מה יהיה לשר ההגנה לשעבר בתקופת המעבר האפורה שבין ת'אצ'ר לבלייר לומר על מערך הרכבות בארץ בתקופה העותומנית והתפתחותה מאז, וכמו כן - מעניין איך יתייחס לעובדה שחלקים נרחבים מהרשת ששימשה את הבריטים בארץ בשנות ה20 נבנתה בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולא בתקופת ההתייחסות של המדריך שלו - 1913.
 

alantan

New member
הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי

אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!
לפי הקדימון בסוף הפרק ששודר היום הפרק בשבוע הבא יעסוק במסילות הברזל בארץ (וירדן?) !

הסדרה של מייקל פורטילו עוסקת במסעות רכבת לפי מדריך בראדשו מ 1913. הוא נוסע בארצות אירופאיות רבות לפי המדריך הנ"ל ומשווה את מה ששרד מהתקופה ומה שהתפתח מאז.

זו סדרה ב BBC, אני צופה בה ע"י שבירת סנקציות ישירה עם Slingbox אבל אני מניח שניתן לצפות בה ב iPlayer עם VPN.

מעניין מה יהיה לשר ההגנה לשעבר בתקופת המעבר האפורה שבין ת'אצ'ר לבלייר לומר על מערך הרכבות בארץ בתקופה העותומנית והתפתחותה מאז, וכמו כן - מעניין איך יתייחס לעובדה שחלקים נרחבים מהרשת ששימשה את הבריטים בארץ בשנות ה20 נבנתה בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולא בתקופת ההתייחסות של המדריך שלו - 1913.
הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי
http://www.bbc.co.uk/programmes/b04tqk1l

Following his 1913 Bradshaw's guide, Michael ventures beyond Europe to the Holy Land. His journey begins in Haifa in modern-day Israel. Struck by the spectacular shrine of the Baha'i and its beautiful gardens on the slopes of Mount Carmel, Michael learns about the faith and how, at the time of his guide, it spread to Britain.

[אני בספק אם יטרח לציין שרק בישראל הבהאי אינם סובלים מאפלייה ופגיעה לעומת מדינות אחרות במזה"ת]

Michael is shown how to cook a takeaway, middle-eastern style, before heading to Haifa's original station to find out about its branch line to the famous Hejaz Railway.

In Tel Aviv, Michael marvels at the city's futuristic skyscrapers and railway lines, threaded along the centre of modern highways. He hears the story of its birth, which was just before his guidebook was published, discovers how its population was swelled by refugees from Europe and learns the roots of the modern-day conflict between Israelis and Palestinians.

[לצערי, אני מניח ששורשי הסכסוך לפי האסכולה של הבני-בני-סי, יענו הציונים (קרי: יהודים) האכזריים ותאבי הבצע שבאו והשתלטו על בתיהם של התושבים המסכנים והתמימים...]

On his way to Jerusalem, Michael hears how the Jaffa to Jerusalem railway was the first line to be built in the Holy Land. Constructed for pilgrims to journey to the holy places, it encouraged more modern tourists to explore these exotic destinations.

In Jerusalem's Christian quarter, Michael meets British tourists at the Church of the Holy Sepulchre and finds out about a surprising Holy Land tradition, subscribed to by the most illustrious visitors, among them British royalty. In the Jewish quarter, he visits the holiest of all monuments for Jews - the Western Wall. In the Muslim quarter, admission to the Haram ash Sharif, to see the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque, hangs in the balance. In 1913, as now, application must be made to the authorities.

Crossing the separation barrier between Jerusalem and the West Bank in the company of his Palestinian guide, Michael heads for Bethlehem where he meets the embroiderers of the Arab Women's Union and finds out about their handiwork.

[מז"ט, פעם ראשונה שאני קורא על barrier ולא wall, יש התקדמות, או שמא מדובר בטעות עריכה. אבל איך בית לחם קשורה בדיוק לרכבת?]

Heading south, Michael arrives at the lowest point on earth - the Dead Sea, where he takes to the buoyant waters.

[המסילה של אביתר לקליה?]

On the train south to Beersheba, Michael learns about the work of the London-based Palestine Exploration Fund at the turn of the 20th century. In the Negev Desert, he learns about a celebrated British military hero with railways in his sights.


נ"ב: הטעם שלו בבגדים מחריד...
 

Ccyclist

Active member
חבל שאין התייחסות למסילות אקזוטיות ונכחדות יותר.

הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי
http://www.bbc.co.uk/programmes/b04tqk1l

Following his 1913 Bradshaw's guide, Michael ventures beyond Europe to the Holy Land. His journey begins in Haifa in modern-day Israel. Struck by the spectacular shrine of the Baha'i and its beautiful gardens on the slopes of Mount Carmel, Michael learns about the faith and how, at the time of his guide, it spread to Britain.

[אני בספק אם יטרח לציין שרק בישראל הבהאי אינם סובלים מאפלייה ופגיעה לעומת מדינות אחרות במזה"ת]

Michael is shown how to cook a takeaway, middle-eastern style, before heading to Haifa's original station to find out about its branch line to the famous Hejaz Railway.

In Tel Aviv, Michael marvels at the city's futuristic skyscrapers and railway lines, threaded along the centre of modern highways. He hears the story of its birth, which was just before his guidebook was published, discovers how its population was swelled by refugees from Europe and learns the roots of the modern-day conflict between Israelis and Palestinians.

[לצערי, אני מניח ששורשי הסכסוך לפי האסכולה של הבני-בני-סי, יענו הציונים (קרי: יהודים) האכזריים ותאבי הבצע שבאו והשתלטו על בתיהם של התושבים המסכנים והתמימים...]

On his way to Jerusalem, Michael hears how the Jaffa to Jerusalem railway was the first line to be built in the Holy Land. Constructed for pilgrims to journey to the holy places, it encouraged more modern tourists to explore these exotic destinations.

In Jerusalem's Christian quarter, Michael meets British tourists at the Church of the Holy Sepulchre and finds out about a surprising Holy Land tradition, subscribed to by the most illustrious visitors, among them British royalty. In the Jewish quarter, he visits the holiest of all monuments for Jews - the Western Wall. In the Muslim quarter, admission to the Haram ash Sharif, to see the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque, hangs in the balance. In 1913, as now, application must be made to the authorities.

Crossing the separation barrier between Jerusalem and the West Bank in the company of his Palestinian guide, Michael heads for Bethlehem where he meets the embroiderers of the Arab Women's Union and finds out about their handiwork.

[מז"ט, פעם ראשונה שאני קורא על barrier ולא wall, יש התקדמות, או שמא מדובר בטעות עריכה. אבל איך בית לחם קשורה בדיוק לרכבת?]

Heading south, Michael arrives at the lowest point on earth - the Dead Sea, where he takes to the buoyant waters.

[המסילה של אביתר לקליה?]

On the train south to Beersheba, Michael learns about the work of the London-based Palestine Exploration Fund at the turn of the 20th century. In the Negev Desert, he learns about a celebrated British military hero with railways in his sights.


נ"ב: הטעם שלו בבגדים מחריד...
חבל שאין התייחסות למסילות אקזוטיות ונכחדות יותר.
&nbsp
החיבור העותומני דרך ג'נין שקדם למסילת החוף, וכן המסילות הצבאיות הבריטיות ביפו וירושלים (עשור אחרי המדריך).
&nbsp
כמו כן החיבור של בית לחם למסילות הוא כמובן חמור.
&nbsp
לים המלח יש איזו היסטוריה מסילתית כי את התוצר שהובל משם לירושלים במשאיות העמיסו על רכבות בירושלים עם מכשיר שהטה את המשאית כך שהאשלג נפל לקרונות המשא ברכבת, היתה תמונה כזו בפורום - כנראה של אבייתר.
&nbsp
חבל שאם הוא קורא למקום "ארץ הקודש" אין סקירה של המסילות בירדן, וחבל מאד שבפרומו לפחות שאין קרדיט לצבא הגרמני על המהירות הגבוהה ביותר על קו מסילה צרה - ברכבת העמק. כנראה שיש יריבויות חמורות מאלו שבמזה"ת...
 

alantan

New member
נראה מה יוזכר בתכנית, אני מניח שלא כל מה שנאמר מופיע בתיאור

חבל שאין התייחסות למסילות אקזוטיות ונכחדות יותר.
&nbsp
החיבור העותומני דרך ג'נין שקדם למסילת החוף, וכן המסילות הצבאיות הבריטיות ביפו וירושלים (עשור אחרי המדריך).
&nbsp
כמו כן החיבור של בית לחם למסילות הוא כמובן חמור.
&nbsp
לים המלח יש איזו היסטוריה מסילתית כי את התוצר שהובל משם לירושלים במשאיות העמיסו על רכבות בירושלים עם מכשיר שהטה את המשאית כך שהאשלג נפל לקרונות המשא ברכבת, היתה תמונה כזו בפורום - כנראה של אבייתר.
&nbsp
חבל שאם הוא קורא למקום "ארץ הקודש" אין סקירה של המסילות בירדן, וחבל מאד שבפרומו לפחות שאין קרדיט לצבא הגרמני על המהירות הגבוהה ביותר על קו מסילה צרה - ברכבת העמק. כנראה שיש יריבויות חמורות מאלו שבמזה"ת...
נראה מה יוזכר בתכנית, אני מניח שלא כל מה שנאמר מופיע בתיאור
 

zvir1

New member
האם ניתן להקליט או לתת לינק להקלטה? תודה

הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי
http://www.bbc.co.uk/programmes/b04tqk1l

Following his 1913 Bradshaw's guide, Michael ventures beyond Europe to the Holy Land. His journey begins in Haifa in modern-day Israel. Struck by the spectacular shrine of the Baha'i and its beautiful gardens on the slopes of Mount Carmel, Michael learns about the faith and how, at the time of his guide, it spread to Britain.

[אני בספק אם יטרח לציין שרק בישראל הבהאי אינם סובלים מאפלייה ופגיעה לעומת מדינות אחרות במזה"ת]

Michael is shown how to cook a takeaway, middle-eastern style, before heading to Haifa's original station to find out about its branch line to the famous Hejaz Railway.

In Tel Aviv, Michael marvels at the city's futuristic skyscrapers and railway lines, threaded along the centre of modern highways. He hears the story of its birth, which was just before his guidebook was published, discovers how its population was swelled by refugees from Europe and learns the roots of the modern-day conflict between Israelis and Palestinians.

[לצערי, אני מניח ששורשי הסכסוך לפי האסכולה של הבני-בני-סי, יענו הציונים (קרי: יהודים) האכזריים ותאבי הבצע שבאו והשתלטו על בתיהם של התושבים המסכנים והתמימים...]

On his way to Jerusalem, Michael hears how the Jaffa to Jerusalem railway was the first line to be built in the Holy Land. Constructed for pilgrims to journey to the holy places, it encouraged more modern tourists to explore these exotic destinations.

In Jerusalem's Christian quarter, Michael meets British tourists at the Church of the Holy Sepulchre and finds out about a surprising Holy Land tradition, subscribed to by the most illustrious visitors, among them British royalty. In the Jewish quarter, he visits the holiest of all monuments for Jews - the Western Wall. In the Muslim quarter, admission to the Haram ash Sharif, to see the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque, hangs in the balance. In 1913, as now, application must be made to the authorities.

Crossing the separation barrier between Jerusalem and the West Bank in the company of his Palestinian guide, Michael heads for Bethlehem where he meets the embroiderers of the Arab Women's Union and finds out about their handiwork.

[מז"ט, פעם ראשונה שאני קורא על barrier ולא wall, יש התקדמות, או שמא מדובר בטעות עריכה. אבל איך בית לחם קשורה בדיוק לרכבת?]

Heading south, Michael arrives at the lowest point on earth - the Dead Sea, where he takes to the buoyant waters.

[המסילה של אביתר לקליה?]

On the train south to Beersheba, Michael learns about the work of the London-based Palestine Exploration Fund at the turn of the 20th century. In the Negev Desert, he learns about a celebrated British military hero with railways in his sights.


נ"ב: הטעם שלו בבגדים מחריד...
האם ניתן להקליט או לתת לינק להקלטה? תודה
 

Ccyclist

Active member
אין בעיה לצפות ב Filmon

האם ניתן להקליט או לתת לינק להקלטה? תודה
אין בעיה לצפות ב Filmon
להקלטה זה יותר מסובך - צריך VPN שיגיד ל BBC iPlayer שה IP שלך בריטי כך שיחשוב שאתה בבריטניה.
&nbsp
מסובך אבל כך אנו עוקפים את הסנקציות הטלויזיוניות שהוטלו עלינו בפברואר אחרי עשור של טלויזיה בריטית ב SKY בקוסטה דל סול.
 

טשאפק 2

New member
לעניין ניסוח, שים לב ש"חרם אל שריף" מחליף את טמפל מאונט

הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי
http://www.bbc.co.uk/programmes/b04tqk1l

Following his 1913 Bradshaw's guide, Michael ventures beyond Europe to the Holy Land. His journey begins in Haifa in modern-day Israel. Struck by the spectacular shrine of the Baha'i and its beautiful gardens on the slopes of Mount Carmel, Michael learns about the faith and how, at the time of his guide, it spread to Britain.

[אני בספק אם יטרח לציין שרק בישראל הבהאי אינם סובלים מאפלייה ופגיעה לעומת מדינות אחרות במזה"ת]

Michael is shown how to cook a takeaway, middle-eastern style, before heading to Haifa's original station to find out about its branch line to the famous Hejaz Railway.

In Tel Aviv, Michael marvels at the city's futuristic skyscrapers and railway lines, threaded along the centre of modern highways. He hears the story of its birth, which was just before his guidebook was published, discovers how its population was swelled by refugees from Europe and learns the roots of the modern-day conflict between Israelis and Palestinians.

[לצערי, אני מניח ששורשי הסכסוך לפי האסכולה של הבני-בני-סי, יענו הציונים (קרי: יהודים) האכזריים ותאבי הבצע שבאו והשתלטו על בתיהם של התושבים המסכנים והתמימים...]

On his way to Jerusalem, Michael hears how the Jaffa to Jerusalem railway was the first line to be built in the Holy Land. Constructed for pilgrims to journey to the holy places, it encouraged more modern tourists to explore these exotic destinations.

In Jerusalem's Christian quarter, Michael meets British tourists at the Church of the Holy Sepulchre and finds out about a surprising Holy Land tradition, subscribed to by the most illustrious visitors, among them British royalty. In the Jewish quarter, he visits the holiest of all monuments for Jews - the Western Wall. In the Muslim quarter, admission to the Haram ash Sharif, to see the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque, hangs in the balance. In 1913, as now, application must be made to the authorities.

Crossing the separation barrier between Jerusalem and the West Bank in the company of his Palestinian guide, Michael heads for Bethlehem where he meets the embroiderers of the Arab Women's Union and finds out about their handiwork.

[מז"ט, פעם ראשונה שאני קורא על barrier ולא wall, יש התקדמות, או שמא מדובר בטעות עריכה. אבל איך בית לחם קשורה בדיוק לרכבת?]

Heading south, Michael arrives at the lowest point on earth - the Dead Sea, where he takes to the buoyant waters.

[המסילה של אביתר לקליה?]

On the train south to Beersheba, Michael learns about the work of the London-based Palestine Exploration Fund at the turn of the 20th century. In the Negev Desert, he learns about a celebrated British military hero with railways in his sights.


נ"ב: הטעם שלו בבגדים מחריד...
לעניין ניסוח, שים לב ש"חרם אל שריף" מחליף את טמפל מאונט
בכתבות הבי.בי.סי האתר מכונה לאחרונה בלשון עקיפה "האתר הקדוש ביותר בירושלים" ומקדישים נתחי כתבות מכובדים להסבר על השם.

מיהו גיבור המלחמה המוזכר בסוף - וינגייט?
 

alantan

New member
אכן, ונטען בשגגה שהכותל הוא האתר הקדוש ביותר ליהודים ולא הר

לעניין ניסוח, שים לב ש"חרם אל שריף" מחליף את טמפל מאונט
בכתבות הבי.בי.סי האתר מכונה לאחרונה בלשון עקיפה "האתר הקדוש ביותר בירושלים" ומקדישים נתחי כתבות מכובדים להסבר על השם.

מיהו גיבור המלחמה המוזכר בסוף - וינגייט?
אכן, ונטען בשגגה שהכותל הוא האתר הקדוש ביותר ליהודים ולא הר
הבית שהוא כמובן המוקד הגאוגרפי האמיתי של המתפללים בכותל.
&nbsp
אני מניח שמדובר באלנבי שהוביל את המבצע לכיבוש פלשתינה מהאימפריה העותומאנית. החיילים שלו היו מבוצרים בקו שעובר בין עזה לבאר שבע לפני שהתקדמו לתוך מרכזה של א"י.
 

טשאפק 2

New member
נכון, אלנבי! יש גם פסל שלו בבאר שבע

אכן, ונטען בשגגה שהכותל הוא האתר הקדוש ביותר ליהודים ולא הר
הבית שהוא כמובן המוקד הגאוגרפי האמיתי של המתפללים בכותל.
&nbsp
אני מניח שמדובר באלנבי שהוביל את המבצע לכיבוש פלשתינה מהאימפריה העותומאנית. החיילים שלו היו מבוצרים בקו שעובר בין עזה לבאר שבע לפני שהתקדמו לתוך מרכזה של א"י.
נכון, אלנבי! יש גם פסל שלו בבאר שבע
ואכן התעסק בענייני רכבות עוד במהלך הלחימה.
 
האם מדריך ברדשו הנ"ל התייחס לרכבות בא"י?

אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!
לפי הקדימון בסוף הפרק ששודר היום הפרק בשבוע הבא יעסוק במסילות הברזל בארץ (וירדן?) !

הסדרה של מייקל פורטילו עוסקת במסעות רכבת לפי מדריך בראדשו מ 1913. הוא נוסע בארצות אירופאיות רבות לפי המדריך הנ"ל ומשווה את מה ששרד מהתקופה ומה שהתפתח מאז.

זו סדרה ב BBC, אני צופה בה ע"י שבירת סנקציות ישירה עם Slingbox אבל אני מניח שניתן לצפות בה ב iPlayer עם VPN.

מעניין מה יהיה לשר ההגנה לשעבר בתקופת המעבר האפורה שבין ת'אצ'ר לבלייר לומר על מערך הרכבות בארץ בתקופה העותומנית והתפתחותה מאז, וכמו כן - מעניין איך יתייחס לעובדה שחלקים נרחבים מהרשת ששימשה את הבריטים בארץ בשנות ה20 נבנתה בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולא בתקופת ההתייחסות של המדריך שלו - 1913.
האם מדריך ברדשו הנ"ל התייחס לרכבות בא"י?
כלומר האם כלל רכבות בתחום האימפריה העותמנית במזה"ת כולל בארץ או התמקד רק באירופה?
 

Ccyclist

Active member
לפני שבוע הוא ביקר במדינה שלא היתה קיימת - פולין

האם מדריך ברדשו הנ"ל התייחס לרכבות בא"י?
כלומר האם כלל רכבות בתחום האימפריה העותמנית במזה"ת כולל בארץ או התמקד רק באירופה?
לפני שבוע הוא ביקר במדינה שלא היתה קיימת - פולין
הוא לא ישבור פורמט שקיים כמה שנים. בפולין הוא ביקר לפי הפרקים על גרמניה, רוסיה, ואוסטרו-הונגריה. אני בטוח שיש פרק נרחב לאיש החולה של אירופה - האמפריה העותמנית.
 

alantan

New member
נראה לי שלא - היה מדריך ישן יותר לאימפריה העותומאנית מ-1872

האם מדריך ברדשו הנ"ל התייחס לרכבות בא"י?
כלומר האם כלל רכבות בתחום האימפריה העותמנית במזה"ת כולל בארץ או התמקד רק באירופה?
נראה לי שלא - היה מדריך ישן יותר לאימפריה העותומאנית מ-1872
אבל הוא התיחס רק לשכירת או קניית סוס לצורך המסע בא"י שכן עוד לא היו רכבות. המדריך ניתן להורדה חופשית כאן:
https://play.google.com/store/books/details?id=shMIAAAAQAAJ&rdid=book-shMIAAAAQAAJ&rdot=1
קריאה מהנה!
&nbsp
משהו דומה למדריך שמשמש את הסדרה נמצא כאן:
http://www.amazon.co.uk/Bradshaws-Continental-Railway-Guide-House/dp/1908402474
אפשר להקליק על התמונה של הספר ולדפדף בתוכן העניינים, וברור שא"י אינה חלק מהמדריך.
 

zvir1

New member
היה מדהים כרגע סיימתי לצפות

אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!
לפי הקדימון בסוף הפרק ששודר היום הפרק בשבוע הבא יעסוק במסילות הברזל בארץ (וירדן?) !

הסדרה של מייקל פורטילו עוסקת במסעות רכבת לפי מדריך בראדשו מ 1913. הוא נוסע בארצות אירופאיות רבות לפי המדריך הנ"ל ומשווה את מה ששרד מהתקופה ומה שהתפתח מאז.

זו סדרה ב BBC, אני צופה בה ע"י שבירת סנקציות ישירה עם Slingbox אבל אני מניח שניתן לצפות בה ב iPlayer עם VPN.

מעניין מה יהיה לשר ההגנה לשעבר בתקופת המעבר האפורה שבין ת'אצ'ר לבלייר לומר על מערך הרכבות בארץ בתקופה העותומנית והתפתחותה מאז, וכמו כן - מעניין איך יתייחס לעובדה שחלקים נרחבים מהרשת ששימשה את הבריטים בארץ בשנות ה20 נבנתה בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולא בתקופת ההתייחסות של המדריך שלו - 1913.
היה מדהים כרגע סיימתי לצפות
בעזרתך האדיבה התחברתי דרך ישום הfilmon והעברתי השידור לטלוויזיה החכמה ,וכך ראיתי הפרק במסך גדול של 55 אינץ. סהכ סרט שהראה יפה את נושא הרכבות עם הרבה השתפכות קולוניאלית בריטית אבל התוצאה טובה להופעה יפה לחן מלינג
 

Ccyclist

Active member
סחתיין לחן מלינג על ההופעה בתוכנית. טוב שנהנית.

היה מדהים כרגע סיימתי לצפות
בעזרתך האדיבה התחברתי דרך ישום הfilmon והעברתי השידור לטלוויזיה החכמה ,וכך ראיתי הפרק במסך גדול של 55 אינץ. סהכ סרט שהראה יפה את נושא הרכבות עם הרבה השתפכות קולוניאלית בריטית אבל התוצאה טובה להופעה יפה לחן מלינג
סחתיין לחן מלינג על ההופעה בתוכנית. טוב שנהנית.
שים לב שהגירסה הסטנדרטית של Filmon היא ברזולוציה סטנדרטית בלבד. לגירסאת ה HD הם גובים.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה