שאלות שונות, השערות שונות על הקו לאילתהשאלה שצריך לשאול, בועז, היא
האם חוסר הכדאיות הכלכלי של הקו לאילת הוא באותה רמה של "חוסר כדאיות כלכלי" של הקו לבאר שבע. להזכירך, לפני כעשור "חכמי" האוצר קבעו שלא כדאי לחדש את קו הרכבת מת"א לב"ש (לא שלך, של הכבאי ואברהם אבינו ובית משפט מחוזי) כי הוא לא כדאי כלכלי. וראו זה פלא, בקו בין ת"א לבאר 7, יש (ולא בימי א'!!) כ-5,000 עד 6,000 נוסעים. בימי א' יש מעל 10,000. כן רבבת נוסעים ביום אחד הוא יום ראשון בשבוע. אז, כאמור, האם שני חוסר הכדאיות הכלכלית הן באותה רמה או לא.
קובי, אני לא כלכלן ולא בקיא לגמרי. אבל.נתייחס לקו לאילת, קודם כל כקו משא. למעשה כיום משאיות רבות, כולל משאיות שונות נוסעות שם. הכוונה ל"משאיות שונות" היא למשאיות עם שתי עגלות ענקיות. משאיות, שלמיטב ידיעתי נוסעות בישראל רק מאילת לאזור ים המלח. אני לא יודע, כיצד הן נקראות. חלק מהן וממשאיות שונות נוסעות למעשה למסוף צין, שמשם המשך שירות של רכבת ישראל. מסקנת הביניים כאן היא, שכבר בנקודה זו, עשוי להיות שימוש ברכבות משא עם שימוש קבוע. ניתן גם להוסיך תחומי משא שונים. גולשים מוזמנים לעלות השערות שונות. אם יורשה לי, אז ניתן אולי להוסיף הובלת כלי רכב שונים מנמל אילת לאזורים אחרים בישראל. כמדומני, שזה קיים בחו"ל. בלי קשר, דרך אגב היה ניתן לפתח את התחום הזה. למשל הובלת שלדות אוטובוסים מנמל אשדוד או חיפה למפעל "מרכבים" בקיסריה, הקרוב על גבול הצמוד למסילת החוף. בקיצור קיימת סבירות, שבלי פיתוח רכבות המשא בישראל, צפוי שימוש בקו המשא לאילת. כמה? זו כבר שאלה אחרת. יש להניח, שלו היה מתפתח תחום המשא, אז ההצדקה לפיתוח הקו לאילת, הייתה עולה. בקשר לקו נוסעים: אם הבנתי נכון, התכנון הוא לתחנת רכבת נוסעים באזור נמל התעופה עם זמן נסיעה של כשלוש שעות מתל אביב לאילת. אינני יודע עם הוספת האות "כ" היא של פחות משלוש שעות או של יותר משלוש שעות... בכל מקרה, אין ספק, שנסיעה ברכבת נוחה ובטוחה, מאשר נסיעה במכונית או באוטובוס. לא יודע אם יש הצדקה לקו נוסעים סדיר במהלך השבוע, אבל בפעם-פעמים בשבוע אני בטוח, שיהיה ביקוש רב. לראיה במוצאי שבת יוצאים אוטובוסים רבים של "אגד" מחיפה, מתל אביב ומירושלים לאילת. כך, שאני סבור, שהיה ביקוש לרכבת, לכל הפחות בתדירות נמוכה של מספר נסיעות בשבוע. לו היו יותר נסיעות, אז בכלל מה טוב.