אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
זו המהירות שבה נוסעת הרכבת בישראל !!
אם בחו"ל רכבות יכולות לנוע במהירות של 200 קמ"ש ומעלה (300) אז מה הבעייה לנסוע בישראל 140 קמ"ש שזוהי המהירות שבה נוסעת למעשה רכבת ישראל בקווים המהירים, הרי מדובר בקו חדש לחלוטין !
המהירות במנהרות האלו אמורה להיות 160, לא?
אני מאוד מקווה כמוך, שהמנהרות תוכננו לפחות למהירות הזאת, וממש חבל אם לא ל-200 קמ"ש... זה לא באמת הרבה במושגים רכבתיים של היום.
 

הרדוף3

New member
המהירות במנהרות האלו אמורה להיות 160, לא?
אני מאוד מקווה כמוך, שהמנהרות תוכננו לפחות למהירות הזאת, וממש חבל אם לא ל-200 קמ"ש... זה לא באמת הרבה במושגים רכבתיים של היום.
על פי התגובות בשרשור זה...
הבנתי שהקטע מנתב"ג לירושלים יהיה עם הרבה הגבלות מהירות. אני מאוד מקווה שלפחות הרכבת תיסע מנתב"ג לירושלים במהירות של 160 קמ"ש במהירות שיוט ללא הגבלות בדרך ! במושגים רכבתיים של היום זה מאוד לאט. אני מקווה שלפחות הרכבת תיסע במהירות הזו.
 

בועז ל

New member
המהירות במנהרות האלו אמורה להיות 160, לא?
אני מאוד מקווה כמוך, שהמנהרות תוכננו לפחות למהירות הזאת, וממש חבל אם לא ל-200 קמ"ש... זה לא באמת הרבה במושגים רכבתיים של היום.
הייתי אומר שיש לנו כאן כמה שאלות טובות לפגישה
הבאה עם סמנכ"ל תשתיות, הלא כן?
 
הייתי אומר שיש לנו כאן כמה שאלות טובות לפגישה
הבאה עם סמנכ"ל תשתיות, הלא כן?
רשום לפניך בבקשה:
45 דקות מבניני האומה לת''א . לא דקה פחות. וזה לא משנה עם קרונועים מחושמלים, דו קומתיים גרורי קטר חשמלי סימנס למשל, או סתם IC3 ישנים זוללי סולר ומזהמי אוויר. 45 דקות לא פחות והפעם היחידה שהרכבת תגמע את הדרך מי-ם לת''א ב30 דקות תהיה בנסיעה ישירה מיוחדת עם עתונאים ו VIP לסוגיהם. כזכור, גם הטילטינג עשה שרות מצויין ומהיר בתוואי הישן מלוד לחאן בנסיעת הנסיון עם המומחים ואורחים.
 

בועז ל

New member
רשום לפניך בבקשה:
45 דקות מבניני האומה לת''א . לא דקה פחות. וזה לא משנה עם קרונועים מחושמלים, דו קומתיים גרורי קטר חשמלי סימנס למשל, או סתם IC3 ישנים זוללי סולר ומזהמי אוויר. 45 דקות לא פחות והפעם היחידה שהרכבת תגמע את הדרך מי-ם לת''א ב30 דקות תהיה בנסיעה ישירה מיוחדת עם עתונאים ו VIP לסוגיהם. כזכור, גם הטילטינג עשה שרות מצויין ומהיר בתוואי הישן מלוד לחאן בנסיעת הנסיון עם המומחים ואורחים.
אני נוטה לקבל את הערכתך שהושמעה בשעתו באוזניי
ע"י בכיר ברכבת. להבדיל מהטילטינג, ל-A1 לא יבוצע שדרוג מסילה לאחר פתיחת הקו ונסיעת הראווה.
 

Rubim88

New member
רשום לפניך בבקשה:
45 דקות מבניני האומה לת''א . לא דקה פחות. וזה לא משנה עם קרונועים מחושמלים, דו קומתיים גרורי קטר חשמלי סימנס למשל, או סתם IC3 ישנים זוללי סולר ומזהמי אוויר. 45 דקות לא פחות והפעם היחידה שהרכבת תגמע את הדרך מי-ם לת''א ב30 דקות תהיה בנסיעה ישירה מיוחדת עם עתונאים ו VIP לסוגיהם. כזכור, גם הטילטינג עשה שרות מצויין ומהיר בתוואי הישן מלוד לחאן בנסיעת הנסיון עם המומחים ואורחים.
יש לך הסבר הגיוני למספר הזה?
כי 45 דקות זה לא ריאלי..זה אומר מהירות ממוצעת של 74.6 קמ"ש..
 

Rubim88

New member
יש לך הסבר הגיוני למספר הזה?
כי 45 דקות זה לא ריאלי..זה אומר מהירות ממוצעת של 74.6 קמ"ש..
ומשהו קטן בשביל להכנס לפרופורציות..
קו S2 בSBAHN STUTTGART אורך 57 ק"מ, 25(!!!) תחנות ביניים עם קרנועים חשמליים בעלי מהירות מירבית של 120 קמ"ש עושה מקצה לקצה 68 דקות. אז איך קו עם תחנה אחת באמצע וציוד של 160 קמ"ש יעשה 45 דקות?
 

down under

New member
רשום לפניך בבקשה:
45 דקות מבניני האומה לת''א . לא דקה פחות. וזה לא משנה עם קרונועים מחושמלים, דו קומתיים גרורי קטר חשמלי סימנס למשל, או סתם IC3 ישנים זוללי סולר ומזהמי אוויר. 45 דקות לא פחות והפעם היחידה שהרכבת תגמע את הדרך מי-ם לת''א ב30 דקות תהיה בנסיעה ישירה מיוחדת עם עתונאים ו VIP לסוגיהם. כזכור, גם הטילטינג עשה שרות מצויין ומהיר בתוואי הישן מלוד לחאן בנסיעת הנסיון עם המומחים ואורחים.
45 דקות להגנה או לסבידור?!?
זה הבדל של כ-5 עד 7 דקות. אם 45 עד סבידורסקאיה, הרי שעד ההגנה זה 38 דקות. 38 במקום 28 לא הכי טוב אבל לא מצטייר כמעין מיני קטסטרופה. 45 במקום 28 (כלומר 45 עד ההגנה) זה כבר כן סוג של מעין כאילו מיני קטסטרופה ואז מגיע כל הבוז ומכל עומק התחת לאחראי על כך!
 
הייתי אומר שיש לנו כאן כמה שאלות טובות לפגישה
הבאה עם סמנכ"ל תשתיות, הלא כן?
כבר באחת משיחותינו בעל-פה אמרתי
לך ש-28 דקות זה חלום יפה אך לא ממשי. האמת היא שאני מגיע מהבית לתל-אביב דרך 443 בשעת ערב כאשר אין פקקים בחצי שעה או 35 דקות לכל היותר כך שגם A1 לא יוכל לשכנע אותי לרדת מהמכונית שתמיד תהיה עדיפה גם מבחינת מהירות ההגעה וגם מבחינת העובדות שברכב אני מעשן חופשי ללא הגבלה ושומע מוזיקה לפי טעמי ולא סובל מריח זיעה של נוסעים ששכחו מהי מקלחת בטרם יצאו מהבית.....מוזר לי שמישהו יכול לצאת בבוקר לעבודה בלי מקלחת. יש עימי כמה אנשים כאלה כך שלמזלי עשן ה"כאמל" מאזן את הסירחון......
 

בועז ל

New member
כבר באחת משיחותינו בעל-פה אמרתי
לך ש-28 דקות זה חלום יפה אך לא ממשי. האמת היא שאני מגיע מהבית לתל-אביב דרך 443 בשעת ערב כאשר אין פקקים בחצי שעה או 35 דקות לכל היותר כך שגם A1 לא יוכל לשכנע אותי לרדת מהמכונית שתמיד תהיה עדיפה גם מבחינת מהירות ההגעה וגם מבחינת העובדות שברכב אני מעשן חופשי ללא הגבלה ושומע מוזיקה לפי טעמי ולא סובל מריח זיעה של נוסעים ששכחו מהי מקלחת בטרם יצאו מהבית.....מוזר לי שמישהו יכול לצאת בבוקר לעבודה בלי מקלחת. יש עימי כמה אנשים כאלה כך שלמזלי עשן ה"כאמל" מאזן את הסירחון......
אגב, ההערכה שאני שמעתי נקבה ב-35-40
דקות משך נסיעה ולא 28. לטעמי, עדיין מדובר בזמן טוב מאוד. חוץ מזה, למיטב הכרתי אותך, אתה לא תרד מהצרפתייה שלך אפילו אם ה-TGV הסקסית בכבודה ובעצמה תשייט ב-A1.
 
אגב, ההערכה שאני שמעתי נקבה ב-35-40
דקות משך נסיעה ולא 28. לטעמי, עדיין מדובר בזמן טוב מאוד. חוץ מזה, למיטב הכרתי אותך, אתה לא תרד מהצרפתייה שלך אפילו אם ה-TGV הסקסית בכבודה ובעצמה תשייט ב-A1.
מעבר לכך, אם ההערכות נכונות, הרי שניתן היה
לרכוש 8 או 16מערכות של טילט מדגם 612, ולהפעילן בקו הישן המשודרג. זה כבר היה זול יותר ומהיר באותה מידה. עכשיו אני בהחלט מצדיק את מאבקך העיקש למען הטילט. דרך-אגב: אל נא תשכח שעומק המנהרה מתחת לבניני האומה לא יכול להיות פחות מ-80 מטרים משום שמעליה יש לנו את בית החולים "הממשלתי" במנהרת המילוט ומעליה את מנהרת בגין, כך שמישהו מהמתכננים לא חשב לטווח הארוך בבואו לתכנן את המעייסס הזה. לילה טוב.
 
מעבר לכך, אם ההערכות נכונות, הרי שניתן היה
לרכוש 8 או 16מערכות של טילט מדגם 612, ולהפעילן בקו הישן המשודרג. זה כבר היה זול יותר ומהיר באותה מידה. עכשיו אני בהחלט מצדיק את מאבקך העיקש למען הטילט. דרך-אגב: אל נא תשכח שעומק המנהרה מתחת לבניני האומה לא יכול להיות פחות מ-80 מטרים משום שמעליה יש לנו את בית החולים "הממשלתי" במנהרת המילוט ומעליה את מנהרת בגין, כך שמישהו מהמתכננים לא חשב לטווח הארוך בבואו לתכנן את המעייסס הזה. לילה טוב.
וזאת ללא קשר לחישובי השיפועים המסילתיים ה-
המקסימליים האפשריים שכן אילו לא היה לנו את מכשול שתי המנהרות הקיימות כיום, זו מעל זו, הרי שניתן היה על-פי החישובים לבנות את פני שטח המסילה בתחנה בעומק של 63 מ' בלבד, פלוס מינוס. אותן שתי מנהרות מהוות בין היתר את המיכשול לו קרא המתכנן "17 מטרים"...
 
וזאת ללא קשר לחישובי השיפועים המסילתיים ה-
המקסימליים האפשריים שכן אילו לא היה לנו את מכשול שתי המנהרות הקיימות כיום, זו מעל זו, הרי שניתן היה על-פי החישובים לבנות את פני שטח המסילה בתחנה בעומק של 63 מ' בלבד, פלוס מינוס. אותן שתי מנהרות מהוות בין היתר את המיכשול לו קרא המתכנן "17 מטרים"...
כולל מרווח בטחון כמובן, אותו יש להוסיף לאותם
63 מטרים. זו גם הסיבה שלא ניתן היה להוריד את הרכבת הקלה אל תוך מנהרה בכניסה לעיר שהרי אינך יכול להקים טכנית 3 מנהרות - אחת מעל לשניה בעומקי קרקע שכאלה ולפיכך אחד התוצרים הוא הגשר המזוויע בכניסה לעיר שמשום נקודה בעיר, קרובה כרחוקה, לא ניתן לראותו שלם אלא מקטעי. זה אולי מסביר את הכישלון התכנוני רב השנים לעיר שבקושי לאחרונה אושרה בה תכנית מחוזית בנייתית כוללת וצולעת. אילו בשנת 1969 היו חושבים למרחוק, כל בעיית "3 המנהרות" היתה כבר פתורה. הרי לא סביר ולא ניתן טכנית להוריד את מפלס מנהרת בגין כיום למרות שמבחינה הנדסית הדבר אפשרי בעלויות עתק. היה צורך לחשוב על כך בטרם הוחל בהקמת מנהרת בגין. אם אתה מוריד את מפלס מנהרת בגין, אתה מתנגש עם מנהרת המילוט. מלכתחילה היה צורך להקים את מנהרת המילוט כ- 30 מטר נמוך יותר ואת מנהרות בגין גם כן ואז היית חוסך את 200 המטרים האחרונים של העליה מרמות ומקבל במקומם מישור וכנל מהצד השני שמגיעים מגולומב, אך אז רדיוס הסיבוב לכיוון היציאה מהעיר היה צריך להיות גדול יותר משום שתחילת היציאה ימינה לכיוון תל-אביב היתה מחוייבת להתחיל 200 מ' אחורנית ממה שקיים כיום - דבר שהיה מחייב להרוס עוד כמה בתים בליפתא ולמלא את המקום באדמה או בהקמת קיר בטון מכוער או אחר ןלמרות כל זאת, עדיין היה הפתרון נותן לנו רק תחנה בעומק 63 מטר במקום 80, אך בכל זאת היה זול יותר כי היינו חוסכים את הקמת קשר הקללהטראווה. עד כאן להיום.
 

בועז ל

New member
וזאת ללא קשר לחישובי השיפועים המסילתיים ה-
המקסימליים האפשריים שכן אילו לא היה לנו את מכשול שתי המנהרות הקיימות כיום, זו מעל זו, הרי שניתן היה על-פי החישובים לבנות את פני שטח המסילה בתחנה בעומק של 63 מ' בלבד, פלוס מינוס. אותן שתי מנהרות מהוות בין היתר את המיכשול לו קרא המתכנן "17 מטרים"...
ואותו מכשול הוא ככל הנראה הסיבה לכך שכלל
לא נשקל חיבור ישיר, לא דרך מרכז העיר, של בנייני האומה למלחה.
 
ואותו מכשול הוא ככל הנראה הסיבה לכך שכלל
לא נשקל חיבור ישיר, לא דרך מרכז העיר, של בנייני האומה למלחה.
בהחלט אתה צודק לגמרי ! ושוב מדובר בתכנון
של חאפ-לאפ מהיום להיום ללא מבט תכנוני רחוק טווח ונכון. והכישלון כאן הוא כפול: מצד אחד אתה בונה מלכתחילה מרווח גדול - שטח הפרדה רחב בין שני המסלולים בכביש בגין במטרה להעביר בו בעתיד רכבת אך מצד שני אתה סוגר את האינטרוואל היחיד האפשרי עם איזו מנהרת מילוט טיפשית לכמה פוליטיקאים זקנים שלא בטוח שליבם יעמוד בקצב המילוט.... - מנהרת מילוט שכל עם ישראל מכיר ושנכתבו עליה מאמרים רבים בעיתונות. ומצד שני, אתה משקיע הון עתק בהרחבת כביש בגין מיום הקמתו למטרה שאתה מודע שלא תוכל ליישמה הלכה למעשה בעתיד, כלומר זרקת את כספו של הציבור לפח האשפה ! מכאן יוצאת המסקנה כי דברייך נכונים אחת לאחת. אביה.
 

amit1270

New member
בהחלט אתה צודק לגמרי ! ושוב מדובר בתכנון
של חאפ-לאפ מהיום להיום ללא מבט תכנוני רחוק טווח ונכון. והכישלון כאן הוא כפול: מצד אחד אתה בונה מלכתחילה מרווח גדול - שטח הפרדה רחב בין שני המסלולים בכביש בגין במטרה להעביר בו בעתיד רכבת אך מצד שני אתה סוגר את האינטרוואל היחיד האפשרי עם איזו מנהרת מילוט טיפשית לכמה פוליטיקאים זקנים שלא בטוח שליבם יעמוד בקצב המילוט.... - מנהרת מילוט שכל עם ישראל מכיר ושנכתבו עליה מאמרים רבים בעיתונות. ומצד שני, אתה משקיע הון עתק בהרחבת כביש בגין מיום הקמתו למטרה שאתה מודע שלא תוכל ליישמה הלכה למעשה בעתיד, כלומר זרקת את כספו של הציבור לפח האשפה ! מכאן יוצאת המסקנה כי דברייך נכונים אחת לאחת. אביה.
המרווח בדרך בגין מיועד להרחבת הכביש
מ-2 ל-3 נתיבים בכל כיוון, ואין בו מקום למסילת רכבת (בטח לא כפולה). המכשול העיקרי לאותה הרחבה הוא סלע מצופה בטון שמישהו החליט שקבור בו יהודי. בגללו מתוכננת עכשיו הרחבה הרבה יותר יקרה ופחות בטיחותית שתעקוף את הסלע.
 
המרווח בדרך בגין מיועד להרחבת הכביש
מ-2 ל-3 נתיבים בכל כיוון, ואין בו מקום למסילת רכבת (בטח לא כפולה). המכשול העיקרי לאותה הרחבה הוא סלע מצופה בטון שמישהו החליט שקבור בו יהודי. בגללו מתוכננת עכשיו הרחבה הרבה יותר יקרה ופחות בטיחותית שתעקוף את הסלע.
על-פי מה שהבנתי מהקבלן בראשי
שהקים את הקטע, המרווח היה מיועד להקמת מסילת ברזל. נראה לי הזוי שבתוך סלע מוצק יהיה קבור יהודי...? הוא מהתקופה הניאנדרטאלית?
אולי מנורת בית המקדש נמצאת שם בכלל ולא במרתפי הותיקן??
 

down under

New member
כבר באחת משיחותינו בעל-פה אמרתי
לך ש-28 דקות זה חלום יפה אך לא ממשי. האמת היא שאני מגיע מהבית לתל-אביב דרך 443 בשעת ערב כאשר אין פקקים בחצי שעה או 35 דקות לכל היותר כך שגם A1 לא יוכל לשכנע אותי לרדת מהמכונית שתמיד תהיה עדיפה גם מבחינת מהירות ההגעה וגם מבחינת העובדות שברכב אני מעשן חופשי ללא הגבלה ושומע מוזיקה לפי טעמי ולא סובל מריח זיעה של נוסעים ששכחו מהי מקלחת בטרם יצאו מהבית.....מוזר לי שמישהו יכול לצאת בבוקר לעבודה בלי מקלחת. יש עימי כמה אנשים כאלה כך שלמזלי עשן ה"כאמל" מאזן את הסירחון......
הרכבת לא בונה עליך
הרכבת בונה על שלושת הציבורים הבאים: 1. חיילי צבא ההגנה 2. אנשים חסרי רכב (או בשלילת רשיון) בקבוצה זו בעיקר סטודנטים או פנסיונרים 3. יוממים הנוסעים מי-ם לת"א וחייבים להגיע לעבודתם עד 8 או 9 בבוקר הקבוצה מס' 3 גם נוסעת בפקקים קשים (לא 40 דקות כמו שלוקח לך בערב אלא בין שעה לשעה ורבע כל כוון) ולחלקם גם אין חניה בחינם ליד עבודתם. קו הרכבת A1 יחסל כמעט לחלוטין את הקווים 405,480 וגם יפגע אנושות בקווי אגד לחולון/בת ים מירושלים. כמו כן הקו הזה יוריד המוני בית ישראל מהפרייבט שלהם.
 
הרכבת לא בונה עליך
הרכבת בונה על שלושת הציבורים הבאים: 1. חיילי צבא ההגנה 2. אנשים חסרי רכב (או בשלילת רשיון) בקבוצה זו בעיקר סטודנטים או פנסיונרים 3. יוממים הנוסעים מי-ם לת"א וחייבים להגיע לעבודתם עד 8 או 9 בבוקר הקבוצה מס' 3 גם נוסעת בפקקים קשים (לא 40 דקות כמו שלוקח לך בערב אלא בין שעה לשעה ורבע כל כוון) ולחלקם גם אין חניה בחינם ליד עבודתם. קו הרכבת A1 יחסל כמעט לחלוטין את הקווים 405,480 וגם יפגע אנושות בקווי אגד לחולון/בת ים מירושלים. כמו כן הקו הזה יוריד המוני בית ישראל מהפרייבט שלהם.
אתה צודק למעט הקבוצה השלישית אליה
אני שייך בצורה זו או אחרת. אני נתקע בפקקים כמעט כל יום משער הגיא ועד מחלף שורש אבל מצאתי פתרון אחר ללא פקקים אך עם אירוך דרך של 3 ק"מ. 40 דקות? דרך 443 זה רק 33 דקות בממוצע. הכל תלוי במצב הכביש נכון לאותה שעה וכמובן אם לא איזה נהג או נהגת בוחרים לנסוע באיטיות נוראה על הנתיב השמאלי כאשר יש להם נתיב ימני פנוי. לצערי, אני נתקל בתופעה הזו כל יום ונאלץ לעמעם באורות הגבוהים ולצפור ארוכות או לעקוף את הרכב האיטי מימין - דבר שאני לא אוהב לעשות כי יש נהגים מסויימים שזה מבהיל אותם.
 

amit1270

New member
כבר באחת משיחותינו בעל-פה אמרתי
לך ש-28 דקות זה חלום יפה אך לא ממשי. האמת היא שאני מגיע מהבית לתל-אביב דרך 443 בשעת ערב כאשר אין פקקים בחצי שעה או 35 דקות לכל היותר כך שגם A1 לא יוכל לשכנע אותי לרדת מהמכונית שתמיד תהיה עדיפה גם מבחינת מהירות ההגעה וגם מבחינת העובדות שברכב אני מעשן חופשי ללא הגבלה ושומע מוזיקה לפי טעמי ולא סובל מריח זיעה של נוסעים ששכחו מהי מקלחת בטרם יצאו מהבית.....מוזר לי שמישהו יכול לצאת בבוקר לעבודה בלי מקלחת. יש עימי כמה אנשים כאלה כך שלמזלי עשן ה"כאמל" מאזן את הסירחון......
חוכמה גדולה לנסוע בשעות נטולות פקקים...
מסתבר שרוב הנוסעים עולים על הכביש דווקא בשעות העומס (וזה גם מה שהופך אותן לשעות העומס).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה