לפי דברי סמנכ"ל הפעלה מר הראל אבן,רבותי רכבתאים נכבדים:
לא סוג/איכות הציוד הוא העיקר (מבלי להקל דעת באיכות הנייד). הגורם החשוב ביותר הוא פרופיל התוואי שהרי גם עם ציוד קיים ניתן להפעיל שרות של כ 30 דקות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה. שהרי קו ישר וכפול נטול עקומות ללא כל הפרעה תנועתית כגון מפגשי כביש מסילה, וללא תחנות עצירה בקטע ת''א בית שמש י-ם היה מביא לנו תוצאות כמעט דומות . רבות נשפך ''דיו'' בפורום בנושא צפי המהירות הן השיווקית 30 דקות, והן המסחרית שלדעתי תעמוד על 45 דקות. הבעיות הצפויות ידועות כמו: הגבלת מהירות באזור דניאל, גשרים, מעבר בצוואר הבקבוק הפקוק בנתב''ג, וגודש התנועה בקטע צומת המסילות גנות ת''א דרום. והכל בהנחה שמסילה שלישית תסלל בקטע גנות- ת''א דרום , ומסילה רביעית באיילון. עד להפעלת הקו החדש לבירה, אני מניח שנתבשר גם על רכש נייד יעודי ומחושמל לקו.
אין כל יתרון בסלילת מסילה שלישית בלבד בקטע גנות-ת"א דרום ורק ארבע מסילות יענו על הצרכים בעתיד. אני מסכי איתו, ואני גם חושב שיש צורך דחוף בסלילת מסילה רביעית באיילון. בלי זה עלול להיווצר פקק רכבתי לא קטן בקטע התל אביבי.