אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
רבותי רכבתאים נכבדים:
לא סוג/איכות הציוד הוא העיקר (מבלי להקל דעת באיכות הנייד). הגורם החשוב ביותר הוא פרופיל התוואי שהרי גם עם ציוד קיים ניתן להפעיל שרות של כ 30 דקות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה. שהרי קו ישר וכפול נטול עקומות ללא כל הפרעה תנועתית כגון מפגשי כביש מסילה, וללא תחנות עצירה בקטע ת''א בית שמש י-ם היה מביא לנו תוצאות כמעט דומות . רבות נשפך ''דיו'' בפורום בנושא צפי המהירות הן השיווקית 30 דקות, והן המסחרית שלדעתי תעמוד על 45 דקות. הבעיות הצפויות ידועות כמו: הגבלת מהירות באזור דניאל, גשרים, מעבר בצוואר הבקבוק הפקוק בנתב''ג, וגודש התנועה בקטע צומת המסילות גנות ת''א דרום. והכל בהנחה שמסילה שלישית תסלל בקטע גנות- ת''א דרום , ומסילה רביעית באיילון. עד להפעלת הקו החדש לבירה, אני מניח שנתבשר גם על רכש נייד יעודי ומחושמל לקו.
לפי דברי סמנכ"ל הפעלה מר הראל אבן,
אין כל יתרון בסלילת מסילה שלישית בלבד בקטע גנות-ת"א דרום ורק ארבע מסילות יענו על הצרכים בעתיד. אני מסכי איתו, ואני גם חושב שיש צורך דחוף בסלילת מסילה רביעית באיילון. בלי זה עלול להיווצר פקק רכבתי לא קטן בקטע התל אביבי.
 
לפי דברי סמנכ"ל הפעלה מר הראל אבן,
אין כל יתרון בסלילת מסילה שלישית בלבד בקטע גנות-ת"א דרום ורק ארבע מסילות יענו על הצרכים בעתיד. אני מסכי איתו, ואני גם חושב שיש צורך דחוף בסלילת מסילה רביעית באיילון. בלי זה עלול להיווצר פקק רכבתי לא קטן בקטע התל אביבי.
מדוייק, אך הפרוזדור צר מלהכיל 2 מסילות
מעבר ל2 שקיימות היום בקטע גנות ת''א דרום. והפיל הלבן בשפירים (חנה וסע) שנבנה עתה מפריע אף יותר. נתחיל עם מסילה שלישית שתוכננה אך תקצובה בוטל/הוקפא לפני מספר שנים, ונמשיך עם המסילה הרביעית ע''ח כביש 1 בעתיד. שים לב לעובדה שהמסילה השלישית הקיימת בפרוזדור איילון פעילה כמעט ללא תקלות ואיחורים, ומאפשרת לנתב את כל הרכבות בקו הראשונים/ת''א ההגנה כ''ס למסילה זו, ומקלה מאוד על התנועה ב 2 המסילות האחרות בפרוזדור. המסילה השלישית באיילון משמשת כעתודה בשעת דחק, ולשם העברת רכבות משא ונוסעים בלילות במהלך תחזוקת מסילות . זו דינה של מסילה שלישית באם תסלל מצומת גנות, הקלה בתנועה, גמישות תפעולית. הרצוי והמצוי מותנה בתקציב.
 

הרדוף3

New member
מדוייק, אך הפרוזדור צר מלהכיל 2 מסילות
מעבר ל2 שקיימות היום בקטע גנות ת''א דרום. והפיל הלבן בשפירים (חנה וסע) שנבנה עתה מפריע אף יותר. נתחיל עם מסילה שלישית שתוכננה אך תקצובה בוטל/הוקפא לפני מספר שנים, ונמשיך עם המסילה הרביעית ע''ח כביש 1 בעתיד. שים לב לעובדה שהמסילה השלישית הקיימת בפרוזדור איילון פעילה כמעט ללא תקלות ואיחורים, ומאפשרת לנתב את כל הרכבות בקו הראשונים/ת''א ההגנה כ''ס למסילה זו, ומקלה מאוד על התנועה ב 2 המסילות האחרות בפרוזדור. המסילה השלישית באיילון משמשת כעתודה בשעת דחק, ולשם העברת רכבות משא ונוסעים בלילות במהלך תחזוקת מסילות . זו דינה של מסילה שלישית באם תסלל מצומת גנות, הקלה בתנועה, גמישות תפעולית. הרצוי והמצוי מותנה בתקציב.
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן פרוייקט...
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן מראש פרוייקט, כך שהרכבת תוכל לנסוע מהמוצא עד היעד במהירות המקסימלית ללא הגבלת מהירות ?? הרי מדובר בקו חדש לחלוטין (כולל קטע צומת גנות - צומת דניאל דרך נתב"ג שגם הוא חדש לחלוטין). לא ניתן לתכנן גשרים ומנהרות וצמתי רכבות כך שרכבת תוכל לנסוע במהירות המקסימלית שמותרת בקטע (נגיד 160 קמ"ש מהמוצא עד היעד) ??
 
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן פרוייקט...
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן מראש פרוייקט, כך שהרכבת תוכל לנסוע מהמוצא עד היעד במהירות המקסימלית ללא הגבלת מהירות ?? הרי מדובר בקו חדש לחלוטין (כולל קטע צומת גנות - צומת דניאל דרך נתב"ג שגם הוא חדש לחלוטין). לא ניתן לתכנן גשרים ומנהרות וצמתי רכבות כך שרכבת תוכל לנסוע במהירות המקסימלית שמותרת בקטע (נגיד 160 קמ"ש מהמוצא עד היעד) ??
ומה צפוי לנוסעים הממתינים לרכבת
בתחנת נתב''ג על הרציף המוקף בקירות/ מסדרון אמיתי בטרמינל 3 כשרכבת ישירה חולפת במקום במהירות של 100-140 קמ''ש, ולא דברנו על רכבות ממתינות/מאחרות על המסילה בתוך התחנה ואשר מעכבות את הרכבות הישירות. ומה ממתין לרכבת בצומת המסילות גנות ביציאה מהמנהרות, אם לא המתנה לרכבות המגיעות ממזרח על מסילת לוד כפר חב''ד ת''א דרום. יש לזכור: בעתיד צפויות לפחות 7-8 רכבות שתחלופנה/תעצורנה כל שעה לכל כוון בתחנת נתב''ג בקו מודיעין,ב''ש , או י-ם A1.
 

הרדוף3

New member
ומה צפוי לנוסעים הממתינים לרכבת
בתחנת נתב''ג על הרציף המוקף בקירות/ מסדרון אמיתי בטרמינל 3 כשרכבת ישירה חולפת במקום במהירות של 100-140 קמ''ש, ולא דברנו על רכבות ממתינות/מאחרות על המסילה בתוך התחנה ואשר מעכבות את הרכבות הישירות. ומה ממתין לרכבת בצומת המסילות גנות ביציאה מהמנהרות, אם לא המתנה לרכבות המגיעות ממזרח על מסילת לוד כפר חב''ד ת''א דרום. יש לזכור: בעתיד צפויות לפחות 7-8 רכבות שתחלופנה/תעצורנה כל שעה לכל כוון בתחנת נתב''ג בקו מודיעין,ב''ש , או י-ם A1.
אבל למה בקטעים ללא תחנות נוסעים בדרך
לא ניתן לתכנן פרוייקט שהרכבות יוכלו לנסוע במהירות המקסימלית המותרת בקטע ?
 

Rubim88

New member
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן פרוייקט...
מדוע ולמה לא ניתן לתכנן מראש פרוייקט, כך שהרכבת תוכל לנסוע מהמוצא עד היעד במהירות המקסימלית ללא הגבלת מהירות ?? הרי מדובר בקו חדש לחלוטין (כולל קטע צומת גנות - צומת דניאל דרך נתב"ג שגם הוא חדש לחלוטין). לא ניתן לתכנן גשרים ומנהרות וצמתי רכבות כך שרכבת תוכל לנסוע במהירות המקסימלית שמותרת בקטע (נגיד 160 קמ"ש מהמוצא עד היעד) ??
בעקרון אפשר..השאלה מה רוצים וכמה כסף זה יעלה
כשרכבת עוברת בתחנות יש לה הגבלת מהירות, אותו דבר עם מסוטים מנהרות וגשרים(שאיתם אני מאמין שאין בעיה) אין פה קשר לזה שהקו חדש, קיימים בו עדיין מגבלות שרשמתי למעלה..
 

הרדוף3

New member
בעקרון אפשר..השאלה מה רוצים וכמה כסף זה יעלה
כשרכבת עוברת בתחנות יש לה הגבלת מהירות, אותו דבר עם מסוטים מנהרות וגשרים(שאיתם אני מאמין שאין בעיה) אין פה קשר לזה שהקו חדש, קיימים בו עדיין מגבלות שרשמתי למעלה..
אז שוב, למה לא מתכננים מלכתחילה...
את כל הגשרים המנהרות והמסוטים בצורה כזו שהרכבת תוכל לנסוע 160 קמ"ש ? בין נתב"ג לירושלים לא מתוכננת שום תחנת נוסעים בדרך, אז מדוע לא ניתן לתכנן מלכתחילה את המסילה והתשתית המסילתית כך שהרכבת תוכל מתחנת נתב"ג להאיץ למהירות המקסימלית המותרת, ולנסוע כך במהירות שיוט עד לנקודה שבה צריך להתחיל בבלימה על מנת לעצור בתחנה בירושלים (כנ"ל גם לגבי הנסיעה בכיוון חזרה) ? ולגבי המסילה העתידית מראשון לציון למודיעין, ניתן לתכנן מחלף רכבתי (כולל הפרדות מפלסיות) בצורה שיאפשר לרכבות לנסוע במהירות המקסימלית המותרת, ללא הגבלת מהירות.
 

Rubim88

New member
הרכבת עדיין מפמפמת 28 דקות

ניפגש ב-2017, אם הנסיעה תיקח פחות מ-45 דקות אני צנצנת
56 ק"מ..28 דקות..מה הבעיה פה?
 

easylivin

New member
56 ק"מ..28 דקות..מה הבעיה פה?
אפילו המהירות הממוצעת בקו החוף
של הרכבות הישירות בין חיפה לת"א, היא גבוהה יותר. לא צריכה להיות שום בעיה whatsoever להגיע למהירות מסחרית של 120 קמ"ש בקו הירושילמי. אגב, אם המהירות המקס' לא תגיע ל-200 קמ"ש - אין לקרוא לקו זה "קו מהיר" (וגם אז הוא יהיה "מהיר" בקושי, לפי הסטנדרט העולמי).
 

Rubim88

New member
אפילו המהירות הממוצעת בקו החוף
של הרכבות הישירות בין חיפה לת"א, היא גבוהה יותר. לא צריכה להיות שום בעיה whatsoever להגיע למהירות מסחרית של 120 קמ"ש בקו הירושילמי. אגב, אם המהירות המקס' לא תגיע ל-200 קמ"ש - אין לקרוא לקו זה "קו מהיר" (וגם אז הוא יהיה "מהיר" בקושי, לפי הסטנדרט העולמי).
אני בטוח שאפשר גם לרדת מה28 דקות..
וצודק בקשר לסטנדרט..קו מהיר הוא מעל 200 קמ"ש
 

easylivin

New member
אני בטוח שאפשר גם לרדת מה28 דקות..
וצודק בקשר לסטנדרט..קו מהיר הוא מעל 200 קמ"ש
אגב, בקשר לשאלתך על חתך המנהרות...
ישנו שרטוט בגלריה שבאתר ר"י, אם כי ברזולוציה לא משהו. אפשר לראות בו את המידות של המנהרה. חשוב לציין, שלא כל המנהרות תהיינה בתחך זהה: בקטעים מסוימים תהיה מנהרה דו-מסילתית אחודה.
 

Rubim88

New member
אגב, בקשר לשאלתך על חתך המנהרות...
ישנו שרטוט בגלריה שבאתר ר"י, אם כי ברזולוציה לא משהו. אפשר לראות בו את המידות של המנהרה. חשוב לציין, שלא כל המנהרות תהיינה בתחך זהה: בקטעים מסוימים תהיה מנהרה דו-מסילתית אחודה.
תודה!
זה בדיוק מה שרציתי לראות..את החתך של המנהרה בעלת 2 הפירים המקבילים, לפי השרטוט שטח החתך יהיה 44 מ"ר..
 

Rubim88

New member
באיזה אופן הוא משפיע?
יש עניין של התנגדות האוויר והבדלי לחצים
אני לא מכיר בדיוק את כל הפיזיקה מאחורי זה, אבל בעקרון כשגוף נכנס במהירות לתוך חלל מסויים, הוא גורם לשינויי לחץ מהירים שעלולים להוות בעיה בטיחותית... הפרמטרים העיקריים שקובעים פה הם שטח החתך, אורך המנהרה, ואותו דבר לגבי הגוף שנכנס.. דוגמאות ממנהרות קיימות.. מנהרת גוטהרד שטח חתך של 38 מ"ר הגבלת מהירות של 125 קמ"ש מנהרת Hauenstein שטח חתך של 48 מ"ר הגבלת מהירות של 140 קמ"ש מנהרת Heitersberg שטח חתך של 58 מ"ר הגבלת מהירות של 170 קמ"ש מנהרות של פרוייקט BAHN2000 שטח חתך של 70 מ"ר הגבלת מהירות של 200 קמ"ש מנהרות בגרמניה של מסילות מהירות, שטח חתך של 92 מ"ר הגבלת מהירות של 300 קמ"ש
 

הרדוף3

New member
יש עניין של התנגדות האוויר והבדלי לחצים
אני לא מכיר בדיוק את כל הפיזיקה מאחורי זה, אבל בעקרון כשגוף נכנס במהירות לתוך חלל מסויים, הוא גורם לשינויי לחץ מהירים שעלולים להוות בעיה בטיחותית... הפרמטרים העיקריים שקובעים פה הם שטח החתך, אורך המנהרה, ואותו דבר לגבי הגוף שנכנס.. דוגמאות ממנהרות קיימות.. מנהרת גוטהרד שטח חתך של 38 מ"ר הגבלת מהירות של 125 קמ"ש מנהרת Hauenstein שטח חתך של 48 מ"ר הגבלת מהירות של 140 קמ"ש מנהרת Heitersberg שטח חתך של 58 מ"ר הגבלת מהירות של 170 קמ"ש מנהרות של פרוייקט BAHN2000 שטח חתך של 70 מ"ר הגבלת מהירות של 200 קמ"ש מנהרות בגרמניה של מסילות מהירות, שטח חתך של 92 מ"ר הגבלת מהירות של 300 קמ"ש
אז למה לא ניתן לתכנן מלכתחילה בישראל מנהרות..
שיוגבלו למהירות של 160 קמ"ש ? אם אפשר לתכנן בגרמניה מנהרות שמוגבלות למהירות של 300 קמ"ש, אז מה הבעייה לתכנן מנהרה שתוגבל למהירות של 160 קמ"ש? התשובה תהייה שוב נערי האוצר ?
 

Rubim88

New member
אז למה לא ניתן לתכנן מלכתחילה בישראל מנהרות..
שיוגבלו למהירות של 160 קמ"ש ? אם אפשר לתכנן בגרמניה מנהרות שמוגבלות למהירות של 300 קמ"ש, אז מה הבעייה לתכנן מנהרה שתוגבל למהירות של 160 קמ"ש? התשובה תהייה שוב נערי האוצר ?
קודם כל אני לא יודע מה בדיוק ההגבלה
במנהרות שיבנו..אז איך קבעת כבר מספרים? דבר שני, זה הכל עניין של כסף..
 

הרדוף3

New member
שוב..איך אתה קובע מספרים?
זו המהירות שבה נוסעת הרכבת בישראל !!
אם בחו"ל רכבות יכולות לנוע במהירות של 200 קמ"ש ומעלה (300) אז מה הבעייה לנסוע בישראל 140 קמ"ש שזוהי המהירות שבה נוסעת למעשה רכבת ישראל בקווים המהירים, הרי מדובר בקו חדש לחלוטין !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה