אור מלאכותי

YanKiz19

New member
אור מלאכותי

שלום, המון זמן שלא יצא לי לבקר בפורום שאלה לי אלייכם, האם יש איזשהי תאורה שיכולה לדמות את אור השמש שהצמחים צריכים? מה השם? טווח מחירים? תודה לכל העונים!!
 

קטליאה

New member
לאיזה סוג מצח

ניתן לגדל צמחים הזקוקים לרמות אור נמוכות תחת תאורה מלאכותית .(סחלבים וכדומה ).השאלה היא לשם מה אתה זקוק לתאורה המלאכותית. חג שמח קובי
 

YanKiz19

New member
תשובה

היי ותודה שענית:) אני רוצה לגדל סוג של צמח טורף, הוא הכי מוכר ה- Venus Fly Trap. מכיוון שכבר החורף ממש דופק בדלת (כבר הייתה לי פה סערה לא קטנה בצפון) אני מפחד שלא יהיה מספיק שמש בשביל שיתפתח כראוי. כמו כן אני מפחד על הנענע, בזיליקום ומליזה. ושוב - תודה על מענך!
 

רוּפֵן

New member
אז ככה..

את ה'דיונאה' - Venus Fly Trap אפשר לגדל בתוך 'טרריום' (וכן את שאר הצמחים הטורפים). עם נורה פלוארסנטית, או ארוכה, או מאלו שמתחברות לבית מנורה רגיל. הייתרון בנורה זו הוא שהיא מייצרת אור באורכי גל רבים, שלא כמו נורה רגילה. לטרריום, תספיק נורה של 26-27 ואט. פרטים נוספים על הVenus Fly Trap ועל צמחים טורפים בכלל, תוכל למצוא שקישורי הפורום וב'מילון המונחים בערך צמחים טורפים. אחד מגדולי המומחים לנושא הו אריה כהן מהפורום שלנו ( ITU ) שכתב כמה מאמרים בנושא + גלריה+ כתובת האתר שלו.תוכל לשאול אותו לגבי עוד פרטים. לגבי שאר הצמחים שהזכרת.. הבזיליקום מסיים את הקדנציה שלו, עם כניסת הקור והחורף. דורש אשמה לחה, מדושנת והרבה שמש, כמו כל צמח תבלין, כך שאין טעם לטרוח יותר מדי בדינו, לגבי תאורה מלאכותית. היא לא תועיל לו הרבה. נענע ולואיזה גם, צמחים של שמש, חום ומים. אם תכניס אותם הבייתה, התנובה תהיה זעומה. באביב הם ישובו חזרה - יתעוררו ויוציאו עלים. גידול בתנאים של אור וחיבה, יכול להועיל מעט, לא הרבה.
 

קטליאה

New member
הרחבה

ראשית צמחים אקזוטיים ניתן לגדל תחת תאורה מלאכותית ,אין צורך בתאורה ייחודית לצמחים אלא בתאורה פלאורסנטית הנמכרת בחנויות חשמל ונותנת 20000 לומינים .מיקום הצמח יחסית לתוארה הוא לפי דרישות הצמח לאור. מעבר לכך ניתן לגדל צמחי תבלין ללא אור טיבעי ,לכך צריך תאורה ייעודית למצחים המספקת עוצמות אור של בין 50000-100000 לומינים ,את התאורה הייחודית ניתן לקנות בחנויות הידרופוניות ברשת. חשוב לציין שתאורה ייחודית עולה כסף רב. חג שמח קובי
 

YanKiz19

New member
תודה רבה רבה לכל העונים!

הפורום הזה תמיד מספק לי מענה חם ונעים!
 
למעלה