אורז - מג'דרה
את המג'דרה הכנתי פעם ראשונה לא מזמן. את המתכון קיבלתי מרחל שהיתה מטפלת של הבת שלי ותמיד הביאה לנו. הכנתי ויצא המון - סיר גדול - ומעולה! בסיר גדול לטגן 2 בצלים גדולים עד שישחים לקחת כוס עדשים ירוקים אותם שטפתי ושמתי בקערה במים 2-3 פעמים ושטפתי לקחת את העדשים בלי המים (לסנן) לשים את העדשים בסיר עם הבצל, להוסיף מים שיכסו עדשים לתת לזה לרתוח ולהנמיך לחצי שעה. לקחת 2 כוסות אורז שטוף ולהוסיף לסיר. להוסיף מים שיצופו קצת מעל האורז. להוסיף מלח , פלפל, כף כמון 5 שיני שום כתושות 1/2 כף מרק עוף להביא לרתיחה להנמיך את האש - 15 דקות ולסגור. להשאיר סגור (כמה שיותר יותר טוב (רבע שעה מינימום לדעתי)) אחר כך אפשר לערבב. בינתיים לטגן הרבה רצועות בצל (מבצל גדול עדיף שנים) עד שישחים (מאוד חום כמעט על סף שרוף) ואת הבצל לפזר על האורז. ניתן לערבב - יוצא מעולה היה ממש טעים לדעתי אפשר להוסיף קצת יותר מהתבלינים או לפחות שכף הכמון תהיה כף שמנה של כמון.
את המג'דרה הכנתי פעם ראשונה לא מזמן. את המתכון קיבלתי מרחל שהיתה מטפלת של הבת שלי ותמיד הביאה לנו. הכנתי ויצא המון - סיר גדול - ומעולה! בסיר גדול לטגן 2 בצלים גדולים עד שישחים לקחת כוס עדשים ירוקים אותם שטפתי ושמתי בקערה במים 2-3 פעמים ושטפתי לקחת את העדשים בלי המים (לסנן) לשים את העדשים בסיר עם הבצל, להוסיף מים שיכסו עדשים לתת לזה לרתוח ולהנמיך לחצי שעה. לקחת 2 כוסות אורז שטוף ולהוסיף לסיר. להוסיף מים שיצופו קצת מעל האורז. להוסיף מלח , פלפל, כף כמון 5 שיני שום כתושות 1/2 כף מרק עוף להביא לרתיחה להנמיך את האש - 15 דקות ולסגור. להשאיר סגור (כמה שיותר יותר טוב (רבע שעה מינימום לדעתי)) אחר כך אפשר לערבב. בינתיים לטגן הרבה רצועות בצל (מבצל גדול עדיף שנים) עד שישחים (מאוד חום כמעט על סף שרוף) ואת הבצל לפזר על האורז. ניתן לערבב - יוצא מעולה היה ממש טעים לדעתי אפשר להוסיף קצת יותר מהתבלינים או לפחות שכף הכמון תהיה כף שמנה של כמון.