אוקי אני מודעת לזה שאני צריכה עזרה

Lord Of Freedom

New member
אוקי אני מודעת לזה שאני צריכה עזרה

אבל עזרה שאני יכולה לממש לבד, כי אין לי כסף לפנות לפסיכולוג. יש לי מספר בעיות. לפני מספר שנים עברתי כמה הטרדות מיניות וזה מטריד אותי ביום יום..קשה לי לשכוח מזה למרות כל המאמצים לא לחשוב על זה. בעבר היו לי התקפי אכילה והייתי מקיאה...כיום זה בא לי לעיתים ממש רחוקות.. בתקופה האחרונה התחלתי לחרוט על עצמי..זה עושה לי טוב ומשחרר. אני סובלת מדיכאון. אני בוכה המון. ההורים שלי לא מקבלים את היותי נמשכת לבנות וזה מקשה עוד. יש לי בן זוג ובת זוג. אני לא יודעת במי אני באמת מאוהבת.. בקיצור. אני מרגישה שאני נמצאת בבלאגן רציני ואני רק מחכה למות. אני יודעת שאני לא אנסה להתאבד, אבל פשוט כל יום אני מייכלת לעצמי למות כבר. מאז שאני מכירה את עצמי, מגיל קטן תמיד רציתי למות. אני מרגישה שאני נמצאת בדיכאון תמידי שלא עובר, ופשוט התרגלתי לחיות איתו ולהסתיר אותו. מבחוץ חושבים שאני בנאדם מאושר, שתמיד טוב לו, אופטימית תמיד מחייכת, ממש חיים ורודים. אני משחקת משחק. אני מרגישה כמו שחקנית מעולה. אבל כשאני לבד עם עצמי, הדיכאון משתלט עלי. קשה לי, קשה לי ונמאס לי להיות צבועה, להיות לא אני. לנסות לעבור כל יום עם חיוך, לתת תקווה לאחרים ולעודד אותם בינתיים שאני עובדת על עצמי..שאני בעצמי מדוכאת.. נמאס לי לנסות לא לחשוב, לשמוע מוזיקה כל היום ולהזות כאילו אני על סמים רק כדי לא לחשוב ולשקוע בידכאון. נמאס לי לחכות למוות. מה אני אעשה? פשוט נמאס לי!
 
אהלן

אני מחזקת אותך ומסכימה שלפי כמות הסבל שאת חווה את זקוקה לעזרה. עזרה רחבה יותר ממה שהודעה בפורום אינטרנטי תספיק, אך אני מקווה שתהווה קצה חוט לסיוע נוסף. לא ציינת גיל ומקום מגורים, זה משפיע על האופציות הקיימות באזור. כך למשל בתל אביב יש לנשים טיפול פסיכולוגי חינם במרפאת בריאות הנפש של האשה, ובמכון אגם לטיפול בהפרעות אכילה הטיפול חינם בהסדר מול קופת חולים מעל גיל 18. מעבר לכך - קו תמיכה לנפגעות תקיפנ מינית (כולל הטרדה) - 1202 מכל טלפון. פסיכיאטר מטעם קופת חולים- סביב 25 (עשרים וחמש) ש"ח לרבעון טיפול פסיכולוגי מסובסד יש דרך קופות החולים והאוניברסיטאות טיפול נפשי חינמי יש במרפאות בריאות הנפש (התור בהתאם אך שווה להרשם המועד מגיע ויש אזורים עם תור קצר יותר) לפעמים קשה ליזום את הפניה ורצוי אם ניתן להתמך בקרובים לנו. האם יש בת משפחה שאת בקשר טוב איתה? האם בן זוגך ו/או בת זוגך יכולים לסייע לך בכך?
 

Lord Of Freedom

New member
תודה על התגובה

אני בת 18 פלוס ואין לי בעיה להגיע לתל אביב..אבל אני לא אלך למקומות פומביים...לא מתאים לי. חבר שלי יודע על המצב שלי..אבל הוא לא יודע שאני חורטת על עצמי..והוא לא מודע לכמה המצב גרוע כי אני משחקת אותה כאילו הכל טוב ובמין ציניות כזאת. וחברה שלי....היא לא יודעת עלי כלום. בקיצור. זוועה. קשה.
 
אהלן

לא הבנתי את כוונתך ב"אני לא אלך למקומות פומביים?" להיות מודעים לצורך בעזרה זה צעד מאד חשוב, אך אינו מספיק כצעד אחרון, הצעד הבא הוא מה הצעדים שניתן לעשות כדי להשיג אותה (לאן לפנות , איזה בירורים לעשות , היכן צריך להרשם וכד') לפעמים גם הצעדים האלה הם מאמץ רב מדי כשהמצוקה גדולה, והצעד הוא לפנות לאדם אחר שיעזור להשיג אותה. האם יש אדם בסביבתך שביכולתך לשתף על מנת שיסיע לך בכך?
 

Lord Of Freedom

New member
תשובה

התכוונתי שאני לא אלך לקבוצות תמיכה וכו'... קשה לי לדבר על הכל עם מישהו חיצוני, כאילו ממש לנסוע לאיזשהי קבוצת תמיכה ולדבר על מה אני עוברת. אני איכשהו מדברת על זה עם החבר שלי ,אבל הוא לא באמת מבין איפה אני נמצאת. בקיצור, אני יודעת ששום דבר לא יכול לעזור לי, אלא רק אני לעצמי. תודה בכל אופן...
 
אהלן

אמרת שאת יודעת ששום דבר לא יכול לעזור לך אלא רק את לעצמך. זו לא ידיעה, זו אמונה או דעה. והשאלה היא האם זו דעה שמסייעת לך או עוצרת אותך. ממה שאת מתארת נשמע שזו דעה שעוצרת אותך, למשל מלקבל עזרה רלוונטית. כמו שיש דברים שיכולים לעבור בלי עזרה חיצונית, יש מצבים בהם כן יש צורך בעזרה חיצונית. אם קבוצות אינן לרוחך, מדוע לא לפנות לאחת הדרכים של סיוע אישי?
 
למעלה