אופנוע ביבוא אישי - אשמח לקבל מידע

oz5272

New member
אופנוע ביבוא אישי - אשמח לקבל מידע

מעוניין להביא אופנוע ביבוא אישי מאירופה, לא הצלחתי לאתר פרטים לגבי כדאיות,מהיכן עדיף, מיסוי, וכל שאר הדברים הקשורים במעשה שכזה. אשמח לשמוע, אם יש למישהו מידע, או יכול להפנות אותי למקור מידע.
 

TOSCA

New member
ניתן לקבל פרטים ב....

אגף המכס. שם ניתן למצוא טבלה עם אחוזי מיסוי בהתאם לסוג האופנוע, ארץ מוצאו וגילו. הניסיון שלי הוא דווקא מארה"ב. חשבתי להביא איתי אופנוע (בזכויות של תושב חוזר) ולאחר בירורים נוכחתי שזה לא משתלם (הפרש קטן במחיר,הרבה טרחה והוצאות הובלה). בכל מקרה, כלי הרכב חייב להיות מאושר לתנועה בארץ. אם לא מייבאים את אותו סוג אופנוע לארץ התהליך הופך להיות הרבה יותר מורכב. עד כמה שזכור לי אחוזי המס הגיעו לכ-140% על האופנוע אותו חשבתי לייבא. מקווה שהועלתי....
 

gilroy

New member
בדקתי את הנושא באוקטובר אחרון

לא כדאי. המסים גם הועלו מאז. המחיר הסופי יהיה יקר יותר מאשר בארץ. בכל אופן המס על אופנוע יפני גבוה מהמס על אופנוע גרמני.(בגלל הסכמי סחר) שיעור המס פוחת ב- 1.6 אחוז על כל חודש שהכלי היה על הכביש. מותר לייבא רכב/אופנוע משומש עד 24 חודשים על הכביש אבל רק משנת הייצור הנוכחית או זו שלפניה. כלומר אסור לייבא אופנוע משנת ייצור 2001 . אתר מדריך המכס נמצא כרגע בעדכון. שיעור המסים (כ-140 אחוז) מחושב על פי מחירים שהיבואנים מכתיבים לאוצר!! אם תקנה למשל בבלגיה CBR600FS שמחירו 10280 יורו. תקבל חזרה בבלגיה את המע"מ בשיעור 21 אחוז. המחיר שתשלם יהיה 8120 יורו. הוסף 140 אחוז מס. תשלם מסים בסך 11370 יורו. סה"כ יעלה האופנוע לפני הובלה ושאר ירקות 19490 יורו שהם בעברית היום כ- 101000 ש"ח. בארץ הוא עולה כ- 80000 ש"ח!!!
 
למעלה