אוף, הילד התקבל למופ"ת

mykal

New member
שאלתך בסוף הפוסט, היא התשובה,

אולי אם לא תקחי אחריות ו"תרדפי" שיעשה, היה עושה.
אבל אם את אחראית אז הוא יכול לשחרר.
ועוד כמה תשובות-- מעבר לאלה שענו לך,
1)הלימודים איפה שהוא היום לא מעניננים אותו,אז לא משקיע,
בדברים שהוא אוהב ומעניננים אותו הוא ישקיע.
2)כרגע, אחרי שהתקבל למופת, לשם רצה והיה מאותגר,
יש נפילת מתח בלימודים הרגילים, אגב, זו התקופה שלקראת
פורים פסח יש רפיון בד"כ אצל התלמידים, וחוזרים רעננים אחרי פסח.
בכיתות ו' לא מענין להם יותר--כי כבר רשומים.אז הבן שלך בסטטיסטיקה.
3)למה לסמוך עליו, כי החליט וקיבל על עצמו, זה שהוא שונה ממך,
כי את פרפקציוניסטית והוא לא--לא אומר שלא ניתן לסמוך עליו.
תצטרכי להכיל ולהבין שהילד שלך אינו הכפיל שלך--אלא ישות עצמאית,
תשדרי לו חיוניות וחיוביות וזה יקרה.
הילדים שלנו אינם ההעתקים שלנו--ואולי טוב שכך.
 
אז לא למד. תני לו לנסות.

הוא חושב שהחומר משעמם וקל לו, ולא צריך ללמוד

תני לו שלא ילמד, ויגלה מה הציונים שהוא מקבל כשאמא לא יושבת לו על הראש.

ואולי גם אמא תגלה שהילד יודע מה הוא עושה. אולי הוא מקבל 100 גם כשהוא לא לומד. ואולי ציון 80 בבוחן מתמטיקה בכיתה ו זה ממש מספיק ולא צריך להתרגש מזה.
 

דורית1901

New member
אנה, דברים משתנים

אחרי שדאגתי שנים אני היום רואה בי'ב שהכל מסתדר. ילד אחד מוציא ציונים מופלאים בבגרויות אחרי שהחליט ללמוד רפואה, ואחיו התאום בחינוך ביתי לומד בעצמו לבגרויות וגם מוציא ציונים יפים.

מה שאני מנסה לומר זה שכשיש ילד מוכשר אז הוא יפרח ויצליח כשנותנים לו ספייס לבחור את דרכו. שנים ניסיתי להתאים את הילד למערכת עד שנפל לי האסימון שזה צריך להיות הפוך, ומאז הכל בסדר. אצלך הוא רוצה מופת? אז לדעתי שווה לזרום איתו ושווה להמשיך לזרום אם ירצה בעתיד לעזוב אותם. ילד צריך מהוריו תמיכה כדי שיוכל לפרוח בידיעה שיש מי שניצב איתו ומהווה עבורו צוק איתן, ולא לחשוב שהוריו עןשים לו הנהלת חשבונות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אם הוא מוציא גם ככה ציונים יפים

אז איזו סיבה יש לו להתכונן? הוא כבר יודע את החומר.
&nbsp
 
נו אז מה אם הוא לא התכונן

מה שחשוב בסופו של דבר מה הם הציונים ובמידה והוא מביא ציונים טובים אז מה הבעיה ? אני יכול להעיד על עצמי, שאני לא התכוננתי אפילו לבגרוית דקה אחת ובקושי הייתי בשיעורים, והנא הכל אצלי מאיות כנל לימודי תואר ראשון במתמטיקה שפרשתי די על התחלה, לא כי היה קשה ממש לא פתרתי אינפי בעל פה אלא כי לא התאים לי התחרות, אז אני חושב שכדי להניח לילד, ולתת לו ללמוד בקצב שלו, את אומרת שהוא מחנון, אם הוא מחנון ויש לו יכלות הוא ימצא את עצמו בהחלט,
ללא קשר אליך, אותו דבר לא לדחוף שילמד הנדסה, זה שאת ובעלך מהנדסים לא אומר כלום לגבי הילד, הוא יכול להיות דברים שוני לחלוטין, אז לא לומר לו לאיזה

כיוון ללכת, כמובן כל עוד הוא לא מדרדר למקומות לא טובים, אז יש להתערב, אבל אם יביחר להיות צייר ? או סופר ? או מעצב ? מה רע ? כל אחד ומה שמושך אותו, והמקצוע שלך לא אומר כלום, וכמו שאמרה אחת פה יפה, טוב שהילד שלך לא כמוך, כי הוא הרבה יותר מוצלח כפי שהוא, ילדים הם גרסה משופרת שלנו, גם אם זה לא נראה לך, אני ממליץ לא להילחץ, הכל היה בסדר, וזהו זה מה יש לי לומר, ואני יכול לומר שמדבר אדם שחשבו שלא יוכל אפילו לקרא ולכתוב, ולא האמנו בו, והצליח מבחינה לימודית מאוד, שרצה, הכל עניין של רצון, כל אחד יכול ללמוד, אולי לא הכל אבל מה שמתאים לו, אז זהו, שהיה בהצלחה בהמשך ולא לפחד ולא להלחץ הוא טוב איך שהוא .
 

adif11

New member
לגמרי מופ"ת

ולו רק מהסיכוי שיפגוש שם הרבה יותר ילדים מ"סוגו" שהם שם הרוב (מכירה את הבעיה באופן אישי משני הבנים שלי ) וגם יתכן מאוד שהלימודים במופת יוציאו ממנו יותר התלהבות ושיתוף פעולה בגזרת הלימודים.
בהצלחה !
 

נטלי22

New member
מה שהילד בוחר. ואז גם יהיה לו אינטרס

להצדיק את הבחירה שלו על ידי השקעה.
גם הילדים שלי לא השקיעו ולא עשו שיעורים ולא למדו למבחנים לפני שעברו לכיתת מחוננים ואז התחילו לעבוד קשה וגם לפרוח ולהנות מהלימודים.
 
דעתי

יכול להיות שהוא עצלן כי החומר קל לו והוא לא צריך להתאמץ כדי להצליח בכיתה ו'. אם יהיה במופת ויראה שעל מנת להצליח הוא צריך להתאמץ, אני מאמינה שיתאמץ, לפחות כדי להמנע מהחוסר נעימות של לקבל ציונים לא טובים. בכל מיקרה, אם הוא לא יצליח במיבחנים , כבר הבי"ס יגיד לו שהוא לא מתאים וידרשו להעביר אותו לכיתה רגילה. לא רואה עם זה שום בעיה. הייתי בכיף נותנת לו לנסות. לדעתי הוא יצליח בסבירות מאד גבוהה כי הוא התקבל על סמך ציונים שלו, אפילו בלי להתאמץ, אז המסלול כן מתאים לרמה שלו, מקסימום יצטרך קצת להתאמץ. דווקא הייתי יותר חוששת לילד שמאד חרש כדי לקבל ציונים שמאפשרים קבלה למסלול.
 
למעלה