אוף, אוףףף, אוווווף

אוף, אוףףף, אוווווף ../images/Emo46.gif../images/Emo123.gif../images/Emo46.gif

אתמול בבוקר גיסתי ילדה בן והיא מאוד רוצה להניק, ומוכנה לעשות את כל המאמצים להצלחת ההנקה. בתקופה האחרונה הסברתי לה ולבעלה (אח של בעלי) כל מה שנראה לי רלוונטי וחשוב לצורך הצלחת ההנקה. אז למה למה למה??? בהיותו בן פחות מ - 24 שעות התינוק כבר הספיק לקבל שני בקבוקים?!?!?!?! הראשון - בלי ששאלו את ההורים (מרוב התרגשות הם ששכחו לרשום "הנקה בלבד" על עריסת התינוק). השני, כי "לא הייתה ברירה"!
 

Shellylove

New member
אין מה לעשות

בקטע הזה אלא לשבת בצד ולא להעביר ביקורת (בעצם, אני בטוחה שאת לא עושה זאת). אני מבינה את התסכול שלך כי זה באמת נורא חבל, אבל הם ההורים והם המחליטים ואת יכולה רק להציע את עזרתך וזהו. עברתי חוויה כזאת לא מזמן, אז אני מבינה אותך!
 
אתמול שאלתי את חמותי על אחייניתה

שילדה לפני שבועיים ..אם עדיין מניקה? היא אמרה שכן ומוסיפה בקבוק.. "כי אין לה מספיק".. התחלתי להסביר לה.. ולא עזר, היא המשיכה להגיד , שאין לה .. אין עם מי לדבר..בהתחלה הייתי לוקחת ללב על כל האמהות שלא מניקות מסיבות מטומטמות..היום למדתי להמשיך הלאה, טוב לי, טוב לנעם וזה מה שחשוב..
 
איזה בית חולים??

שאני אדע לא ללכת!!! אני ילדתי בניתוח בהרדמה מלאה. לקח כמעט 24 שעות עש שינקה בפעם הראשונה ועד אז לא קיבלה כלום. בבי"ח כרמל זו מדיניות!! דווקא מי שרוצה בקבוק חייבת לרשום על הפתק. ברירת המחדל שם היא הנקה בלבד!
 

תאי17

New member
לי, לעומת זאת, יש משהו שמח לשמוע

חברה שילדה תאומים בבלינסון, מאוד רצתה להניק ואפילו נפגשה עם יועצת הנקה לפני. אבל בביה"ח היא היתה קצת חסרת אונים, כי הם יצאו קטנים וצריך תוספות, ומה לעשות איך לעשות וכו´ וכו´ היא לא הצליחה להגיע ליועצת הנקה במשך יומיים. אני יצרתי קשר עם אסתר (שפה המקום שוב להודות לה ולספר איזה בנאדם מקסים ואכפתי היא) והיא יצרה קשר עם היועצת בבלינסון, שניגשה לחברה שלי ועזרה לה מאוד. והיא מצליחה עם ההנקה של הקטנים. אתמול הייתי אצלה וראיתי אותה מניקה את הפיצפונים האלה ופשוט התחלתי לבכות מהתרגשות, אוף עוד פעם אני עם דמעות..
 

ענבל30

New member
באמת מרגיז ../images/Emo46.gif

אני מקווה ומאחלת לגיסתך ומשפחתה שלא נגרם "נזק בלתי הפיך" להנקה, והיא תסתדר בכל זאת. ובאמת - מה עושים עם צוותי בתי החולים שמתעקשים לקלקל בכוח כל הנקה פוטנציאלית? (וכמובן להמשיך לשנן בו זמנית ליולדות ש"הכי טוב להניק!") חבל כל כך, גם כשרוצים ויודעים, לא מקבלים את התמיכה הנכונה מהצוות.
ובנימה קצת יותר אופטימית
שיהיה במזל טוב
 
תשובות.

לגבי איזה בית-חולים זה: העצוב הוא, שזה ממש לא משנה. יש להניח שזה מה שהיה קורה גם בכל בית חולים אחר. למה ברירת המחדל היא שהאם לא מניקה? (חוץ מאשר בבי"ח כרמל - לדברי אמא של אלה). ההגיון הפשוט (שלי לפחות) אומר שאם לא כתוב כלום על העריסה זה אומר שהאם מניקה, כך זה אמור להיות, לא? גם מבחינת התהליך הטבעי וגם מבחינת נזק צפוי אם נוהגים שלא על פי רצון האם: תשוו את הנזק של מתן בקבוק לתינוק לאם שרוצה להניק, לעומת הנזק של התעוררות מיותרת בלילה לאם שלא רוצה להניק! מה זאת אומרת "לא הייתה ברירה": האמא הייתה מוכנה להתעורר כמה פעמים שרק צריך כדי להניק את התינוק, למרות שהיא לא ישנה שתי יממות (הלידה התרחשה במהלך הלילה שבין חמישי לשישי. מיום חמישי בבוקר עד שישי בערב היא לא עצמה עין). העירו אותה באחת-עשרה. התינוק לא הצליח לינוק ונרדם. היא חזרה לישון. שתיים לפנות בוקר - כנ"ל. ארבע לפנות בוקר - התינוק מתעורר צורח, "מת מרעב", לא מוכן אפילו לנסות לתפוס את הפטמה. נותנים בקבוק כי "אין ברירה". נכון, בשלב כזה אין ברירה. השאלה היא למה בשתי ההתעוררויות הקודמות לא היו במקום אחיות/מדריכות הנקה שיסייעו לה להניק. היא טיפוס מאוד שקט, לא אסרטיבי, לידה ראשונה, ובנוסף לכל - ילדה בסופשבוע, כשהצוות כנראה במספר מינמלי. אלה כנראה סיבות מספיק טובות להרוס הנקה
. את הכעס שלי אני מוציאה כאן. כשאני מדברת איתה אני כמובן מסבירה לה שזה ממש לא נורא, ושזה לא אמור להרוס את ההנקה. בינתיים התינוק הצליח מספר פעמים לתפוס את הפטמה ולינוק, אבל אני עוד לא יודעת אם הוא עושה את זה כמו שצריך (עוד לא ראיתי אותה מאז שישי אחה"צ). ו - Shellylove: הקטע המעצבן הוא שהיא "מתה" להניק. הבקבוק ניתן כי האחות אמרה ש"אין ברירה", לא כי האמא החליטה כך!
 
שלום כוכביתי

סליחה שלא כתבתי - קוראים לי מעין. בבי"ח בחיפה (כרמל, רוטשילד, רמב"ם) ברירת המחדל היא הנקה. (אני ילדתי בכרמל אבל אני כמעט בטוחה שככה זה גם באחרים) לגבי "אין ברירה" - חבל מאד!! גם לי היה קשה באמצע הלילה ופשוט ביקשתי עזרה מהאחיות בתינוקיה. לשמחתי הן עזרו ברצון! צריך לבקש עזרה וזה לא תמיד קל. עוד עזרה קיבלתי מאמהות "ותיקות" בתינוקיה, כי תמיד באמצע הלילה היו שם מניקות נוספות (בלילה יש חדר הנקה ולא לוקחים את הילד החוצה) בכל אופן מקווה שעכשיו היא מנסה ומצליחה להניק, ואם לא אז שתיצור קשר עם יועצת הנקה. לא ידעתי שברוב בתי החולים בקבוק הוא עדיין ברירת המחדל אז
לבי"ח כרמל.
 
לא ברמב"ם ../images/Emo10.gif

אני היתי ב"היסטריה" שיצינו הנקה בלבד עוד מחדר לידה. כמובן שכשהביאו לי אותה זה לא היה מצויין, והאחות אמרה שהיא תדאג לזה, ורק משמרת אח"כ באמת שמו את הפתק הגואל, אחרי כמה וכמה תזכורות מצדי (אפשר לומר נידנודים).
 
רמב"ם על הפנים../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif

בהנקה. כמה שביקשתי הנקה בלבד,והיה לניב פתק וורוד "אני תינוק יונק" על העריסה,הוא קיבל בקבוק בלילה הראשון. כשראיתי שלא קוראים לי,הלכתי לבדוק ונאמר לי שכתוב שהנקתי בשעה 18:00 והוא בכה ב 20:00 אז סימן שהיה רעב או לא הספיק לו או משהו כזה,אז נתנו לו 20 מ"ל. אני פרצתי בבכי וממש חשבתי שההנקה אבודה,האחות ההמומה אמרה לי:את צודקת אבל זה לא קרה במשמרת שלי. בכלל גם אמרו לי שאולי אין לי חלב כי הוא לא "מחזיק" 4 שעות בין ההנקות. נשבעת לכן שאחות אמרה לי את זה. אני מאוד לא הייתי מרוצה מהצוות שם.פעם הבאה ברוטשילד.
 

dorit0

New member
רק לא רוטשילד

הלידה שם נהדרת, חדרי לידה נהדרים, מחלקת יולדות ותינוקיה - מתחת לכל ביקורת, מכל הבחינות. אני שולחת לך מסר (אם אצליח).
 
לגבי רוטשילד

אני דווקא כן הייתי מרוצה מהיחס במיון יולדות ובחדר לידה ובפרט ממחלקת היולדות והתינוקיה, ביקשתי הנקה מלאה וכשבאתי לקחת אותה אחרי שעתיים כבר היה פתק ובאה מדרכיה מהתינוקיה להסביר לי (למרות שזה לא היה ממש אפקטיבי) וכשהיא בלילה לא ינקה והחזרתי אותה והיא בכתה שאלו אותי אם לתת לה בקבוק וכשאמרתי שלא אז היא אמרה לי להשאיר אותה אצלי.
 

dorit0

New member
מה רע ברוטשילד.

קודם כל, אני מניחה שחוויות שונות מבתי חולים שונים קשורות לצרכים ולציפיות, וגם למפגש עם אנשי צוות שונים. מעבר לכך, החוויה שלי היתה: על חדר הלידה ברוטשילד יש לי רק מילים טובות, הם היו נהדרים בכל שלב. כולל בנושא ההנקה, כשקיבלתי את התינוקת מיד אחרי שיצאה מהבטן להנקה של שעתיים. את חדר התינוקות, אני משווה לרמב"ם, ילדתי בשניהם. גם רמב"ם לא מושלם, אבל הרבה יותר טוב. בנושא ההנקה, ברוטשילד נהגו להעיר את כל המניקות בצעקות כגון: "כל המניקות לקום, התינוקות שלכם בוכים" להנקה בחצות ובחמש בבוקר. בפעם הראשונה אחרי שהצלחתי לישון שעתיים אחרי הלידה, למשמע הצעקות ניסיתי לאסוף את השרירים הרפויים שלי, ולקום מהמיטה בריצה (הרי צעקו שהתינוקות בוכים). כהצלחתי סוף סוף להגיע לתינוקיה מצאתי את הקטנה ישנה לחלוטין. כששאלתי למה העירו אותי אם היא ישנה, ענו לי שקודם היא בכתה. ואז שאלתי למה לא קראתם לי קודם, וקיבלתי תשובה: כי ידענו שתבואי עם כולן בחצות. חשוב לי לציין בהקשר זה שאני מניקה לפי דרישה, לא נוהגת להעיר להנקות, ואף פעם, לא משאירה את הילדות שלי לצרוח בלי להתיחס בצורה מסוימת לבכי שלהן. ברמב"ם כל פעם באו להעיר בשקט ובעדינות, בלי להעיר את כל המחלקה, ובטח לא בלי סיבה. ברוטשילד החליטו בשבילי. היא התעוררה, אז אני צריכה לסיים, אבל בקיצור: התברר לי שעשו לה בדיקות רפואיות, כולל בדיקות דם בלי לקרוא לי, לא נתנו לבעלי להיות נוכח בבדיקת רופא אחרי הלידה, לא התחשבו ברצון שלי להניק לפי דרישה ולא לפי זמנים, והגיבו בתוקפנות לבקשות שלי. ברמב"ם לעומת זאת קראו לי בכל פעם שרחצו אותה, טיפלו בה, דקרו, או סתם כשהיא בכתה (ברוטשילד הן רוחצות את כולם באותו זמן, בלי קשר לישנים/ערים/רעבים. ברמב"ם - כשזה מתאים לתינוק מבחינת שינה ורעב). מישהי מכן משאירה את התינוקת שלה אצל האחות לחיסון ויוצאת מהחדר כשהיא סומכת על האחות שכבר תרגיע אותה איכשהוא? אני מניחה שהרוב לא. ברוטשילד, לא אכפת להם כנראה.
 

agur

New member
דברים השתנו בכרמל???

כשאני ילדתי שם שמנו על העריסה פתק גדול של "הנקה בלבד, ללא תחליף, ללא מוצץ". מיד לאחר הלידה וידאתי שיעירו אותי בכל פעם שעדי תתעורר. בלילה השני התעוררתי בשעה 5 בבוקר. שמעתם פעם על תינוק בן יומו שישן כל הלילה??? אני משוכנעת שבאותו לילה נתנו לה תוספת. אז אמנם האחיות של הבוקר היו נהדרות, אבל, הצוות של הלילה- בתור תינוקת לא הייתי רוצה להיתקל בו. אני שמחה לשמוע שהדברים דינאמיים ומשתנים לטובה...
 
אולי הייתי נאיבית??

אבל אימהות שרצו בקבוק - היה פתק של "בקבוק". ותודו שזה חדשני - פתק של בקבוק וללא צורך של פתק "תינוק יונק". זו לידה ראשונה שלי והייתי מאד מרוצה מהתינוקיה. וחוץ מזה יש לי יונקת מקצוענית... אה, וטוב לדעת שיש פה גם "צפוניות".
 

דנא

New member
גם בשערי צדק יש פתק של בקבוק

וכמובן שברירת המחדל היא הנקה, אבל בין ההנקות של חצות ושל 6 בבוקר, אם תינוק בוכה, והאמא לא ציינה בצורה מאוד מאוד מאוד ברורה לכולם שרק הנקה, הם יתנו תמ"ל. במשך היום, אמנם יש שעות קבועות להנקה, אבל הביאו לי את התינוק כמה פעמים כשהוא בכה, ובמילא רוב הזמן הוא היה אצלי.
 
למעלה