אוספי מטבעות

גמדונית

New member
אוספי מטבעות

ברשותי מטבעות מארהב וגרמניה חלקן משנת 1776 1884 איך אוכל להעריך אותם והיכן אוכל למכור אותם? בנוסף שאלתי כאן בעבר ואיני יכולה למצוא את התשובה לגבי אוסף ויסקי גדול שברשותי היכן אוכל להעריך אותו והיכן למכור? תודה לכם
 

powo

New member
לגמדונית

לגבי המטבעות תמתיני עד שאחד התותחים יכנס לפורום.ולגבי הוויסקי תרדי למטה בסוף העמוד הזה יש לך אתר ולמי לפנות.אברהם
 

coincollector

New member
לגבי המטבעות

אם תפרטי כאן מה יש לך נוכל אולי לעזור. אם תעלי תמונות של המטבעות המעניינים ביותר נוכל לעזור אפילו יותר. מטבעות הם כמו מכוניות - יש כאלה ששווים המון ויש גרוטאות ישנות וחבוטות שלא מעניינות אף אחד. זה שמטבע הוא ישן לא אומר בהכרח שהוא שווה הרבה. יש מטבעות אמריקאיים בני 100 שנה שלא שווים כמעט כלום (למעשה, אותו דבר נכון לגבי כמה מטבעות יווניים/רומיים בני 2000 שנה). הכל תלוי. שני דברים עיקריים קובעים את ערכו האספני של מטבע: 1. תאריך וסימן מטבעה (אם יש) - מאותו מטבע יש נפוצים, ויש נדירים. 2. מצב המטבע. מצב, מצב, מצב. מטבעות הוטבעו במליונים (חלקם במיליארדים). מטבע ישן שהוא גם במצב טוב יכול להיות שווה פי 100 מאותו מטבע במצב קצת פחות טוב. והערה לסיום: אל תנקי, תבריקי או תשפשפי מטבעות ישנים - זה גורם לשריטות ולפגיעה בשכבת המגן החיצונית של המתכת, ולירידה בערכו האספני.
 
למעלה