אוסף תמונות לעיונכם

מצב
הנושא נעול.

kobiz99

New member
המנהרה דווקא כן בשטח ישראל ולאחרונה בקרו בה

בישראל אין מנהרות של רכבת ה"עמק" כלל וכלל
יש בשומרון, באיזור אסור לכניסה לישראלים, וכל שאר המנהרות נמצאות מעבר לגבול בסוריה, עוד סביב קצת עוינת לישראלים.

להמחשת המצב כיום, הנה תמונה שצילמתי בחמת גדר לאחרונה. גבול ישראל-סוריה קוטע ביד גסה את קו הרכבת מדמשק לחיפה כך שאני ומצלמתי ניצבים בישראל - ואילו גשר הרכבת הטורקי ניבט בודד וגלמוד בשטח הסורי מנגד. אין, כל הלאומיות הערבית הזו זה הדבר הכי טוב שקרה למזה"ת מאז 1918.
המנהרה דווקא כן בשטח ישראל ולאחרונה בקרו בה
כמה גיפאים ישראלים
 

stratomaximus

New member
ממבט שני במפה - חמת גדר היא בגבול עם ירדן

בישראל אין מנהרות של רכבת ה"עמק" כלל וכלל
יש בשומרון, באיזור אסור לכניסה לישראלים, וכל שאר המנהרות נמצאות מעבר לגבול בסוריה, עוד סביב קצת עוינת לישראלים.

להמחשת המצב כיום, הנה תמונה שצילמתי בחמת גדר לאחרונה. גבול ישראל-סוריה קוטע ביד גסה את קו הרכבת מדמשק לחיפה כך שאני ומצלמתי ניצבים בישראל - ואילו גשר הרכבת הטורקי ניבט בודד וגלמוד בשטח הסורי מנגד. אין, כל הלאומיות הערבית הזו זה הדבר הכי טוב שקרה למזה"ת מאז 1918.
ממבט שני במפה - חמת גדר היא בגבול עם ירדן
ולא עם סוריה, אשר מתחילה כמה קילומטרים צפון מזרחה משם.

לפי פוסט שהועלה בשעות האחרונות לפורום
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171428190

נראה כאילו המנהרה היא לא בסוריה ולא בירדן, אלא בשטח הפקר בשליטה ישראלית על הגבול, שהגישה אליו ניתנת בתיאום מיוחד עם צה"ל, ובליווי צבאי.
 

darkshadow1

New member
ברוב גבולות המדינה יש "שטחי הפקר" כאלה:

ממבט שני במפה - חמת גדר היא בגבול עם ירדן
ולא עם סוריה, אשר מתחילה כמה קילומטרים צפון מזרחה משם.

לפי פוסט שהועלה בשעות האחרונות לפורום
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171428190

נראה כאילו המנהרה היא לא בסוריה ולא בירדן, אלא בשטח הפקר בשליטה ישראלית על הגבול, שהגישה אליו ניתנת בתיאום מיוחד עם צה"ל, ובליווי צבאי.
ברוב גבולות המדינה יש "שטחי הפקר" כאלה:
הגבול הבינלאומי עובר בנקודה מסויימת, והגדר נמצאת כמה עשרות מטרים בתוך שטח ישראל.
 

stratomaximus

New member
לא ברור לי למה במקום הספציפי הזה צריך

ברוב גבולות המדינה יש "שטחי הפקר" כאלה:
הגבול הבינלאומי עובר בנקודה מסויימת, והגדר נמצאת כמה עשרות מטרים בתוך שטח ישראל.
לא ברור לי למה במקום הספציפי הזה צריך
שטח הפקר.

הרי יש הסכם שלום, ומהעמדה הירדנית אשר על הגבעה, אם רוצים, ניתן לצלוף לא רק על האפיק של הירמוך, אלא גם על כל חמת גדר, והכביש המוביל אליה, אשר כן פתוחים לתנועה ישראלית.

מצד אחד אולי זה טוב עבור הטבע שמר. ישראל ישראלי לא ממנגל על גדות הירמוך וזורק את השאריות למי הנחל,
אבל מצד שני - מאותו ישראל ישראלי נמנעת הגישה לאוצרות טבע בגבולות המדינה, וגם לאותה מנהרה רכבתית מדהימה.

לאחרונה היו מוכנים לוותר על קניון טבעי שלם בהרי אילת, ולהשאיר אותם מחוץ לגדר החדשה שהקימו. לפחות פה קיבלו שכל בזמן, והלכו על הדרך הפחות קלה, אך כזו שמשאירה שטחי מדינה בתוך המדינה.
 
לאיזה קניון הכוונה, לנחל גשרון?

לא ברור לי למה במקום הספציפי הזה צריך
שטח הפקר.

הרי יש הסכם שלום, ומהעמדה הירדנית אשר על הגבעה, אם רוצים, ניתן לצלוף לא רק על האפיק של הירמוך, אלא גם על כל חמת גדר, והכביש המוביל אליה, אשר כן פתוחים לתנועה ישראלית.

מצד אחד אולי זה טוב עבור הטבע שמר. ישראל ישראלי לא ממנגל על גדות הירמוך וזורק את השאריות למי הנחל,
אבל מצד שני - מאותו ישראל ישראלי נמנעת הגישה לאוצרות טבע בגבולות המדינה, וגם לאותה מנהרה רכבתית מדהימה.

לאחרונה היו מוכנים לוותר על קניון טבעי שלם בהרי אילת, ולהשאיר אותם מחוץ לגדר החדשה שהקימו. לפחות פה קיבלו שכל בזמן, והלכו על הדרך הפחות קלה, אך כזו שמשאירה שטחי מדינה בתוך המדינה.
לאיזה קניון הכוונה, לנחל גשרון?
זה המסלול הכי יפה בארץ.
 

alonsit1

New member
לפני השטח ולטופוגרפיה היחודית לאזור

לא ברור לי למה במקום הספציפי הזה צריך
שטח הפקר.

הרי יש הסכם שלום, ומהעמדה הירדנית אשר על הגבעה, אם רוצים, ניתן לצלוף לא רק על האפיק של הירמוך, אלא גם על כל חמת גדר, והכביש המוביל אליה, אשר כן פתוחים לתנועה ישראלית.

מצד אחד אולי זה טוב עבור הטבע שמר. ישראל ישראלי לא ממנגל על גדות הירמוך וזורק את השאריות למי הנחל,
אבל מצד שני - מאותו ישראל ישראלי נמנעת הגישה לאוצרות טבע בגבולות המדינה, וגם לאותה מנהרה רכבתית מדהימה.

לאחרונה היו מוכנים לוותר על קניון טבעי שלם בהרי אילת, ולהשאיר אותם מחוץ לגדר החדשה שהקימו. לפחות פה קיבלו שכל בזמן, והלכו על הדרך הפחות קלה, אך כזו שמשאירה שטחי מדינה בתוך המדינה.
לפני השטח ולטופוגרפיה היחודית לאזור
כנראה הייתה השפעה משמעותית על מצב העניינים בחמת גדר וסביבותיה. בניגוד לבקעת הירדן או לערבה - שני אזורים שטוחים וקלים לחלוקה - אזור חמת גדר כולו הרים נישאים, גבעות מאתגרות ושרשרת של ערוצים עמוקים, ואדיות וצמחיה עבותה המקשה על התנועה במקום. הפתרון הנוח ביותר היה כנראה פשוט לקבוע קו גבול נגיש וקל לשליטה ובקרה לאורך ראש המצוקים ולהימנע מכל כניסה לאיזור המפורז, במרכז בקע הירמוך. אולי באמת עדיף כך, בבחינת "לא לי ולא לך יהיה". ללא מגע יד אדם ורחוק מכל צורר ומשחית, אין חשש לפגיעה בערכי הטבע והנוף שם, כולל במסילת הברזל שלמרבה הפליאה השתמרה שם באופן מעורר התפעלות. ראה מה עוללו לרכבת העמק בעמק יזרעאל, למשל - רק לאחרונה נהרסו גשרונים הסטוריים כחלק מעבודות הקמת הקו החדש לעפולה. והמסילה המקורית, היכן היא כיום? זכרה לברכה. עצוב מאוד.
 

alonsit1

New member
טוב, מספיק שטויות

אוסף תמונות לעיונכם
לתמונה זו אני קורא "רחבת הציוד הנע של מוזיאון הרכבת בחיפה" וניתן לחזות בה באוסף קטרי הקיטור המשובח שהשתמר למופת ואף הורחב במרוצת השנים בזכות חזונם רחב האופקים של מקבלי ההחלטות הנוגעים בדבר.
טוב, מספיק שטויות
לרגע שכחתי איפה אני נמצא. עמכם הסליחה.
 

alonsit1

New member
כל התמונות אותנטיות לחלוטין


כל מה שהצגת זאת אמת?
ז"א שככה הייתה הרכבת? או שהמצאת ממקור אחר?
עדיין קיים בשטח?
ביחוד מעניינת אותי המנהרה בגולן.
כל התמונות אותנטיות לחלוטין
כמו זו למשל - להנאתך. יפה, אה?
 
מדהימה!

כל התמונות אותנטיות לחלוטין
כמו זו למשל - להנאתך. יפה, אה?
מדהימה!
אני חובב רשמית של מנהרות, לא יודע למה, כי גם ככה אני עיוור כעטלף בתוך מנהרות

אבל התחושה של להיכנס למנהרה כזו עושה לי משהו לא מוסבר
 

alonsit1

New member
נגיד, משהו כזה?

מדהימה!
אני חובב רשמית של מנהרות, לא יודע למה, כי גם ככה אני עיוור כעטלף בתוך מנהרות

אבל התחושה של להיכנס למנהרה כזו עושה לי משהו לא מוסבר
נגיד, משהו כזה?
עם ד"ש מן היער השחור?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה