אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

מצב
הנושא נעול.
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
 
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
שכונת מונטיפיורי - תל אביב, ינואר 1974
על פי הכיתוב שלצד התמונה מדובר בשכונת מונטיפיורי שמוצפת עקב עליית נחל איילון על גדותיו. הרחוב נראה לי כמו שדרות יהודית, מה שמתמיה: האם בעבר פעל קו סדיר של דן בתוך השכונה? כיום אוטובוסים עוברים רק בגבולות השכונה: בדרך בגין, דרך השלום ויצחק שדה בלבד. למרות שהתמונה בשחור לבן, ניתן לראות שהטייגר צבוע כאן בצביעה הקודמת של דן: ירקרק-חרדל.
 

אוהד11

New member
שכונת מונטיפיורי - תל אביב, ינואר 1974
על פי הכיתוב שלצד התמונה מדובר בשכונת מונטיפיורי שמוצפת עקב עליית נחל איילון על גדותיו. הרחוב נראה לי כמו שדרות יהודית, מה שמתמיה: האם בעבר פעל קו סדיר של דן בתוך השכונה? כיום אוטובוסים עוברים רק בגבולות השכונה: בדרך בגין, דרך השלום ויצחק שדה בלבד. למרות שהתמונה בשחור לבן, ניתן לראות שהטייגר צבוע כאן בצביעה הקודמת של דן: ירקרק-חרדל.
אלה לא שדרות יהודית, כי קיימים בהן שני מסלולי
נסיעה עם שדרת הפרדה. נראה שזה אחד הרחבוות של שכונת שפירא. בכל מקרה, בתוך שכונת מונטיפיורי מעולם לא פעל קו אוטובוסים סדיר
 

down under

New member
אלה לא שדרות יהודית, כי קיימים בהן שני מסלולי
נסיעה עם שדרת הפרדה. נראה שזה אחד הרחבוות של שכונת שפירא. בכל מקרה, בתוך שכונת מונטיפיורי מעולם לא פעל קו אוטובוסים סדיר
איך האיילון יכול להציף את שכונת שפירא
המרוחקת ממנו? לעומת זאת שכונת מונטיפיורי נמצאת ממש מעל האיילון.
 
איך האיילון יכול להציף את שכונת שפירא
המרוחקת ממנו? לעומת זאת שכונת מונטיפיורי נמצאת ממש מעל האיילון.
קובי, שפירא נמצאת על האיילון
על אחת כמה וכמה לפני שאפיק הנחל הוסדר ונבנו קירות התמך של הכביש המהיר. הנחל מגיע בקו ישר לשכונת שפירא, ונזקק לעיקול די חד כדי לא לפגוע בה. תחשוב מה קורה כשיש שטפון ואין קירות: המים "לא לוקחים את הסיבוב" ונשפכים ישר לתוך רחובות שכונת שפירא. זו השכונה עם סיכויי ההצפה הגדולים ביותר מבין שכונות ת"א, עד סלילת הכביש המהיר.
 

אוהד11

New member
איך האיילון יכול להציף את שכונת שפירא
המרוחקת ממנו? לעומת זאת שכונת מונטיפיורי נמצאת ממש מעל האיילון.
חוץ משכונת מונטיפיורי יש עוד שכונות בדרום ת"א
שסובלות מהצפות. התמונה, שנראה שהיא צולמה בשנות השישים, מתאימה לתקופה שבה הצפות היו דבר רגיל בכל חורף. יתכן כי התמונה אכן צולמה באחד הרחובות של שכונת מונטיפיורי, אולי הסעת תלמידים ואולי נהג שעבר שם באקראי. בכל אופן, אלה לא שדרות יהודית
 
חוץ משכונת מונטיפיורי יש עוד שכונות בדרום ת"א
שסובלות מהצפות. התמונה, שנראה שהיא צולמה בשנות השישים, מתאימה לתקופה שבה הצפות היו דבר רגיל בכל חורף. יתכן כי התמונה אכן צולמה באחד הרחובות של שכונת מונטיפיורי, אולי הסעת תלמידים ואולי נהג שעבר שם באקראי. בכל אופן, אלה לא שדרות יהודית
אני דווקא כן חושב שמדובר בשדרות יהודית
1. טור העצים קיים גם היום, ודומה במבנה שלו לטור העצים מ-1974. יכול מאוד להיות שהאי-תנועה מוצף, ולכן לא רואים אותו בתצלום. 2. המבנה שליד האוטובוס דומה מאוד למבנה שבשד' יהודית 6. נראה שבית זה עבר שינויים חיצונים מעטים מאוד ב-35 השנים שעברו מאז. 3. הכיתוב בארכיון התצלומים מדבר על שכונת מוניטפיורי, ונדיר למצוא שם טעויות. התצלום הוא אחד מני רבים שתיעדו את השיטפון בשכונה. מסיבות טכניות לא הצלחתי לגזור את התמונות ולהביאן לכאן. אתם מוזמנים להקיש "שדרות יהודית 6, תל אביב" באתרי תמונות כמו zoomap או ymap ולראות בעצמכם.
 
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
עוד כביש מוצף - לוד, פברואר 1992
הפעם זהו O303 מודל 80 שמנסה לחצות את נחל נטוף בסמוך ללוד. חורף 92/91 זכור כאחד מהחורפים הקרים והגשומים ביותר בעשורים האחרונים.
 

אורי404

New member
עוד כביש מוצף - לוד, פברואר 1992
הפעם זהו O303 מודל 80 שמנסה לחצות את נחל נטוף בסמוך ללוד. חורף 92/91 זכור כאחד מהחורפים הקרים והגשומים ביותר בעשורים האחרונים.
איזה חורף נהדר זה היה! ברדים במרכז ועוד
כל מיני דברים טובים (את הדברים הפחות טובים נשים בצד). דרך אגב המכוניות בתמונה היו חדשות לאותה תקופה והם אחרי שנת 90'. סובארו DL (נקראה 1.3 או 1.6 ואחרי זה קיבלה את השם "ליאונה"), שהייתה הכי פופולארית ומיצובישי "לאנסר" ("שיש בה הכל"*), אשר לקחה מסובארו את המכירות. * "שיש בה הכל" - בין היתר ציודים שונים שבאותה תקופה היו כאופציה במכוניות שונות, ביניהם מזגן מקורי, ארבע חלונות חשמל ונעילה מרכזית.
 

down under

New member
איזה חורף נהדר זה היה! ברדים במרכז ועוד
כל מיני דברים טובים (את הדברים הפחות טובים נשים בצד). דרך אגב המכוניות בתמונה היו חדשות לאותה תקופה והם אחרי שנת 90'. סובארו DL (נקראה 1.3 או 1.6 ואחרי זה קיבלה את השם "ליאונה"), שהייתה הכי פופולארית ומיצובישי "לאנסר" ("שיש בה הכל"*), אשר לקחה מסובארו את המכירות. * "שיש בה הכל" - בין היתר ציודים שונים שבאותה תקופה היו כאופציה במכוניות שונות, ביניהם מזגן מקורי, ארבע חלונות חשמל ונעילה מרכזית.
הסובארו ליאונה התחילה להמכר בארץ
בשנת המודל 85. היא המשיכה בתצורתה הנוכחית (עם פה ושם מעט שינויים קוסמטיים) להמכר עד שנת 93' או 94' או 95'. המיצובישי לאנסר היתה אכן המכונית העממית הראשונה עם גיר אוטומטי + חלונות חשמל קומפלט (כל הארבעה) + נעילה מרכזית + הגה כח + שלט לפתיחת/סגירת אזעקה ודלתות + מזגן מקורי. היא החלה להמכר בארץ בשנת המודל 88 עד שנת 93 או 94 גם כן, אז הגיעה הסופר לאנסר.
 

אורי404

New member
הסובארו ליאונה התחילה להמכר בארץ
בשנת המודל 85. היא המשיכה בתצורתה הנוכחית (עם פה ושם מעט שינויים קוסמטיים) להמכר עד שנת 93' או 94' או 95'. המיצובישי לאנסר היתה אכן המכונית העממית הראשונה עם גיר אוטומטי + חלונות חשמל קומפלט (כל הארבעה) + נעילה מרכזית + הגה כח + שלט לפתיחת/סגירת אזעקה ודלתות + מזגן מקורי. היא החלה להמכר בארץ בשנת המודל 88 עד שנת 93 או 94 גם כן, אז הגיעה הסופר לאנסר.
סובארו, מיצובישי. אם כבר דיברנו על זה...
עליי להבהיר, שכל הדברים המתוארים הם על סמך מיטב ידיעתי ומיטב זכרוני. תחילה הסובארו המשפחתית נקראה 1.3 ו-1.6. הרב היו ברמת גימור DL בסיסית ופחות (באופן יחסי) היו GL (שככל הזכור לי היו רק במנועי 1.6 ומעלה) עם חלונות חשמל, נעילה מרכזית וגימור גבוה יותר. בשנת 1989 או 1990 היא נקראה ליאונה, משום שהגיע דגם חדש של סובארו - לגאסי שמו. בשנת 1988 נמכרה מיצובישי לאנסר בגרסאות סטיישן בלבד. דגמי סטיישן אלה נמכרו גם בתחילת שנות התשעים והם למעשה דגם ישן יותר של הלאנסר (אשר מוצגת בתמונה). בשנת 1989 נמכרה ה"לאנסר שיש בה הכל" ובמקביל אליה היו גם דגמים ידניים וגם רמת גימור נמוכה יותר. בשנת הדגם 1993 הגיעה המחליפה, שבארץ נקראה "סופר לאנסר" ונמכרה במקביל ללאנסר הישנה יותר. מעט מאוחר יותר הגיעה מחליפת הליאונה, שבתפוצות נקראה "אימפרזה" ואילו בישראל נקראה "גרנד ליאונה". בשנת הדגם 1994 הופסק ייבוא הלאנסר והליאונה הישנות ונמכרו רק ה"סופר" וה"גרנד". למיצובישי הגיעה מכונית נוספת - מיצובישי צ'אמפ. זוהי למעשה הייתה הלאנסר ההכי ישנה (יותר מהלאנסר הנפוצה). זוהי הייתה גרסת הארבע דלתות לגרסת הסטיישן הישנה (לחילופין א לא הסברתי טוב, אז הסטיישן הישנה מקבילה ל"צ'אמפ"). כעבור שנה נכנסה הטוענת החדשה לכתר המכונית הנמכרת ביותר וזוהי הייתה המאזדה 323 החדשה, שבישראל (ובחלק מהמדינות בעולם) נקראה "מאזדה לאנטיס". הוחלפו מאז דגמי המאזדה המשפחתית עם שמות שונים (השם העדכני הוא "3"). מאז בגדול מאזדה לוקחת בגדול במכירות ומדי פעם היו תקופות שהטויוטה קורולה נמכרה יותר או מכוניות אחרות.
 
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
שני מאנים בפתח תקווה - אוגוסט 1985
הגשם נגמר, והנה פקק קיצי חינני באם המושבות. הוספה היא בקו 74 לכפר סירקין (שהפך בשנות ה-90 לקו 4פ עד למהפכת קווים). מאחוריה SL מהדור המרובע, ממודל 84-83, עדיין ללא מזגן. טווח מספרים פנימיים: 3628-3531. הפרסומת המופיע בצד האוטובוס הזה היא של סבון "פלירט", הפרסומת הראשונה בדן שעשוייה ממדבקות, ולא מלוחות פח.
 
שני מאנים בפתח תקווה - אוגוסט 1985
הגשם נגמר, והנה פקק קיצי חינני באם המושבות. הוספה היא בקו 74 לכפר סירקין (שהפך בשנות ה-90 לקו 4פ עד למהפכת קווים). מאחוריה SL מהדור המרובע, ממודל 84-83, עדיין ללא מזגן. טווח מספרים פנימיים: 3628-3531. הפרסומת המופיע בצד האוטובוס הזה היא של סבון "פלירט", הפרסומת הראשונה בדן שעשוייה ממדבקות, ולא מלוחות פח.
אני מזהה גם "תחת" של SL גרמניה
בכיוון ההפוך הרחק במעלה הכביש (והתמונה).
 
שני מאנים בפתח תקווה - אוגוסט 1985
הגשם נגמר, והנה פקק קיצי חינני באם המושבות. הוספה היא בקו 74 לכפר סירקין (שהפך בשנות ה-90 לקו 4פ עד למהפכת קווים). מאחוריה SL מהדור המרובע, ממודל 84-83, עדיין ללא מזגן. טווח מספרים פנימיים: 3628-3531. הפרסומת המופיע בצד האוטובוס הזה היא של סבון "פלירט", הפרסומת הראשונה בדן שעשוייה ממדבקות, ולא מלוחות פח.
וגם - חיים עוזר לפני השיפוץ
והיקב עוד עומד שם מאחורי העץ.
 
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
צפירת יום הזיכרון - תל אביב, מאי 1984
התמונה צולמה בדרך לוד (כיום דרך בר לב), בגבולה הדרומי של שכונת כפר שלם. מולנו SL מוגמרת מסדרת 33XX בקו 9 - עפ"י הצביעה ליד שילוט הקו ניתן לומר בודאות שזהו אוטובוס שהיה שייך דווקא לקו 4 באותם ימים, כנראה בסידור לא אופייני. מאחוריו וספה בקו 16.
 
אוסף התצלומים הלאומי - דיג נוסף

הנה עוד כמה תמונות מעניינות הקשורות בתח"צ שדגתי באוסף התצלומים הלאומי. מחיפושיי עולה כי אוטובוסים מופיעים בתמונות בשכיחות גבוהה בשני מצבים: פיגועי אוטובוסים (ולמען הטעם הטוב לא אשרשר אוטובוסים מפוייחים וחלקי גופות מסיבות ברורות) מזג אוויר סוער - כנראה שמאוד פוטוגני לראות אוטובוסים צפים בשלוליות. אז נתחיל באוטובוסים בגשם.
אוטובוס העתיד של ישראל - תל אביב, אפריל 1992
מה נכון נכון (וכמה טוב שכיום הוא אוטובוס העבר של ישראל...) כאן רכב ההדגמה ברחוב קרליבך בת"א, נראה דומה מאוד ל-6001 הנסיוני.
 

846

Active member
זה לא 6001 !
6001 היה NL דור ראשון ובתמונה נראה EL או SL מאותה תקופה. ניתן לזהות על פי קו החלונות. גם חלון השילוט שונה לחלוטין.
אתה כניראה צודק.....
זאת אומרת שהגיע לארץ אוטובוס הדגמה של מאןשלא ניכנס לשרות? ו 6001 בכל זאת .....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה