אוסטרליה על אופנוע

uvkatz

New member
אוסטרליה על אופנוע ../images/Emo222.gif

שלום לכולם.
בקיץ הקרוב אני מתכנן לטייל באוסטרליה, וחשבתי לשלב אהבה ישנה, עם חודש של חופש בחוף המזרחי (בריסביין צפונה). הבעיה היא, שזאת אהבה לא ממומשת. רוצה לומר, תמיד רציתי, אבל מאז שהוצאתי את הרשיון ב-2003 (עד 500) לא באמת עליתי על אופנוע. קניתי קטנוע 125 (צו השעה, אני חי בבולוניה שבאיטליה...) וצברתי עליו המון קילומטרז', גם מחוץ לעיר, אבל ברור לי שזה לא מספיק נסיון בשביל לעלות על אופנוע דו"ש עמוס בציוד, בכבישים לא מוכרים. אה כן, אני גם אסע לבד :) חשוב לי לשמוע עצות, אפילו ביקורת, אבל לפני שתאשימו אותי בחוסר אחריות, אני חייב להדגיש - אני לא מתכן להכנס לפנים היבשת, לעבור 500 ק"מ ביום, או אפילו לרכב בשטח. הטיול שאני מחפש לעשות ישאר באזור החופים, כבישים סלולים (דו"ש כי בכל זאת יהיו כמה קטעי עפר בוודאי) עם כמה ימים באותו מקום ונסיעות קצרות צפונה למקום הבא. כלומר, כלי תחבורה, ולא מטרת הטיול. נראה לי כיף הרבה יותר מסתם ג'יפ, ונוח יותר מתחבורה ציבורית. מבירורים קצרים, הבנתי שאפילו שהעלות גבוהה, עדיף לי לשכור אופנוע ולא לקנות אחד (אני בא רק לחודש, ואני לא רוצה לבלות חצי ממנו בקניה\מכירה\מוסכים) ויש לי מספר שאלות - --- איפה אפשר למצוא ספר, אתר או כל חומר קריאה שיכין אותי לרכיבה על דו"ש עם תיקי צד? --- איפה בארץ אפשר לעבור קורס רכיבה שיכין אותי לדבר כזה? או טוב יותר - אם מישהו מכיר קורס כזה בצפון איטליה, שם אוציא עכשיו רשיון לא מוגבל (A) ואשתפשף קצת על מה שצריך. --- אם אשכיר לפני הנסיעה אופנוע לסוף שבוע או שניים, כזה שיכין אותי אפילו בקצת לבאות, יש דגמים מומלצים למתחילים? --- מישהו מכיר חברה אמינה שמשכירה אופנועים בבריזביין? (הכי רצינים שמצאתי עד עכשיו bikeroundoz.com) או בסידני? --- 125 דולר אוסטרלי (כמעט זהה היום לדולר האמריקאי) ליום, עם ביטוח בסיסי, והשתתפות עצמית של 4000 דולר, או 140 דולר ליום עם ה"ע של 1500 דולר, בשביל BMW G650GS זאת הגזמה? האם האופנוע הזה מתאים לסוג הטיול שתכננתי? --- איפה בארץ אפשר להזמין ביטוח שמכסה סוג כזה של טיולים? ("ספורט מוטורי"?) המון
על הסבלנות והעזרה, ואם יש למישהו עוד עצות או רעיונות, אשמח לשמוע. יובל
 

uvkatz

New member
שאלה אחרת -

איזה מהאופנועים הבאים הייתם ממליצים למתחיל: G650GS DL650 XT או טרנסאלפ?
 
מכיר מישהו שחצה את היבשת לפני די הרבה שנים

רכבו על 3 אופנועים עם הררי ציוד במשך 3 חודשים
 

uvkatz

New member
../images/Emo9.gif לא טוב !

אני צריך אנשים שיגידו לי כמה מה שאני עושה לא אחראי, ואיך צריך להתכונן לזה טוב יותר, לא עוד כתבות רעל כי אני רק אגדיל את נפח המנוע ככה!!
סתם, צוחק. אבל כן - קייפ יורק צריך להיות מדהים בתקופה הזאת של השנה. תראה את זה: http://www.youtube.com/watch?v=I6LdjhNqT90&feature=related אבל זה לפעם הבאה, עם ט-י-פ-ה-ל-ה יותר נסיון, ובטח שלא לבד... תודה!
 

creth11

New member
קבל כאן הצעה וייעוץ ממי שעשה טיול כזה

ברשות חיים שני סוזוקי DR650 כולל רישוי וביטוח . מאובזרים לטיול ארוך . פרטים נוספים למתעניינים : מיכל דלק 19 ליטר . מנשא אחורי . מיגוני מנוע, גחון וידיות הכידון . לוח שעונים דיגיטלי משוכלל . רגלית אמצע וצד . חימום ידיות . ובאריזה נפרדת : טנק דלק מקורי . לוח שעונים מקורי . וחלקים ואביזרים נוספים . כל הנ"ל בשני אופנועים : 2003 , 2005 . להתקשרות חיים ניר נייד בישראל - .6907605 050 להתקשרות באוסטרליה- אלון ניר נייד באוסטרליה - 61424463909+ . ב/חיים ניר
 

wavelet

New member
טיילתי

על אופנוע שכור באוסטרליה לפני 3.5 שנים, אבל רק במערב אוסטרליה, לא במזרח (למעשה זה היה ירח דבש, והיינו על שני אופנועים). סה"כ 8000 ק"מ על שני דו"שים שכורים, R1200GS ו-F650GS -- כמעט כולם אספלט, וכמה מאות ק"מ של דרכי עפר סלולות (כבישים רשמיים מבחינת האוסטרלים). בעיקר קמפינג, וקצת מוטלים פשוטים. מאד מאד נהנינו. יש הרבה מה לראות, והאוסטרלים היו מאד נחמדים ורגועים -- גם בערים הגדולות. העניין הוא שלטעמי, אם אין לך לפחות כמה חודשים של נסיון רכיבה שוטף על אופנוע (מעבר לקטנוע), כולל כמה טיולי סופ"ש, זה לא מומלץ ישר לעשות טיול כזה. נכון שהרבה מאוסטרליה יחסית ריקה מתנועה, אבל מצד שני, בבידוד היחסי שתהיה בו, מעבר לנסיון הרכיבה (וזכור שצריך גם להתרגל לנסיעה בצד שמאל), צריך גם הזדמנות לפתח קצת חוש טכני כדי להשגיח על המצב התחזוקתי. לכל הפחות, תחשוב על האפשרות לשכור באיטליה אופנוע לטיול יום, ואח"כ לטיול של כמה ימים (ומבולוניה, זה לא שאין לאן לרכב (-: ). נק' נוספת היא לא לעשות טיול כזה לבד, משיקולי בטיחות וכיף גם יחד. אנחנו שכרנו מ-BikeRoundOZ ב-Perth. אגב, אין בעצם אירגון כזה -- זה וירטואלי, ובכל עיר מדובר באדם פרטי שמשכיר כמה כלים מקומיים, ופרט לשם המשותף אין קשר ביניהם. מי ששכרנו ממנו היה מאד נחמד, נתן הרבה טיפים מראש, וכשכלי אחד הושבת באמצע הטיול, עשה כל מה שיכל לעזור ושלא נתעכב. המחיר היה טיפה פחות ממה שאתה מזכיר -- שכרנו שני כלים לחודש וחצי, אז קיבלנו עוד 10% הנחה מעבר למחיר הזול. כמובן זה היה הרבה פחות ב-$ אמריקאי אז. . לגבי ה-F650GS, מאד התרשמתי ממנו (שלנו היה דגם הדקר) בטיול: עמד במכות ונפילות, היה אמין לחלוטין (בניגוד ל-R1200GS שעשה צרות במע' החשמל עד ששבק) וצריכת דלק מפתיעה (24 ק"מ לליטר ב-130 קמ"ש בתנאי אבק וחום קשים, עם שני ארגזי צד ועוד צ'ימידנים מלאים מטען). קצת מטרטר, אבל הרי זה בכ"ז דו"ש סינגל... לגבי ביטוח, למיטב ידיעתי (אלא אם השתנו הפוליסות לאחרונה) ממש לא דרוש ביטוח מיוחד -- לי היה ביטוח רפואי רגיל ("דרכון זהב" של הראל דרך אחת מקופות החולים). רכיבה על אופנוע שכור בהחלט כוסתה, והתקשרתי לברר את זה במפורש (הפוליסה אגב לא הזכירה הספורט מוטורי, אלא החריגה "פעילות ספורטיבית במסגרת אגודת ספורט ו/או פעילות ספורטיווית תחרותית", וכן החריגה במפורש אופנועי ים וספורט חורף). אם תרצה יותר פרטים וטיפים, בשימחה -- פנה במסרים.
 
למעלה