איזו אוכלוסייה ערבית?
אם כוונתך לערבים בשטחי המדינה, הם חיו עד 1966 במשטר צבאי שהגביל מאד את חרויותיהם הבסיסיות. הם נזקקו לאישור בטחוני רק כדי לנסוע מכפר אחד לאחר או כדי לצאת ללימודים. אם כוונתך לערבים בגדה, מצבם הכלכלי היה רע, האיזור סבל הזנחה ומחסור חמור במקומות עבודה, והמוני גברים יצאו לעבוד בחו"ל - במדינות המפרץ ובמדינות אחרות. עזה היתה נתונה לשלטון כיבוש צבאי מצרי שנהג באוכלוסייה ביד קשה מכל הבחינות, וסבל האוכלוסייה היה רב.