אונסקו"פ

Boldyk

New member
אונסקו"פ

יש לנו שאלה- איזה מדינות השתתפו בועדת אונסקו"פ שנשלחה מטעם האו"ם לישראל ב1947. וגם- שאלה שקצת לא קשורה לבגרות, אבל סתם דיברנו עליה- מה היה מצב האוכלוסייה הערבית לפני מלחמת ששת הימים? חיה בצפיפות? הייתה מדוכאת? קשיים כלכליים? תודה רבה, ובהצלחה לכולם!! לילה טוב.......
 

טשאפק

New member
איזו אוכלוסייה ערבית?

אם כוונתך לערבים בשטחי המדינה, הם חיו עד 1966 במשטר צבאי שהגביל מאד את חרויותיהם הבסיסיות. הם נזקקו לאישור בטחוני רק כדי לנסוע מכפר אחד לאחר או כדי לצאת ללימודים. אם כוונתך לערבים בגדה, מצבם הכלכלי היה רע, האיזור סבל הזנחה ומחסור חמור במקומות עבודה, והמוני גברים יצאו לעבוד בחו"ל - במדינות המפרץ ובמדינות אחרות. עזה היתה נתונה לשלטון כיבוש צבאי מצרי שנהג באוכלוסייה ביד קשה מכל הבחינות, וסבל האוכלוסייה היה רב.
 

Boldyk

New member
תודה........ אבל-

כל המצב הזה של הערבים- לא היה לפי משטר של צה"ל, אלא של המדינות הערביות, נכון?
 

טשאפק

New member
חלק

בתשובה שלי קודם דיברתי על שלוש קבוצות: 1. ערביי ישראל, שחיו תחת שלטון צבאי ישראלי מ 1949 עד 1966 והיו נתונים לפיקוח הדוק של צה"ל והשב"כ. 2. ערביי הגדה שהיו בשלטון ירדן. 3. ערביי עזה שהיו בשלטון מצרים.
 
למעלה