אוני' תלאביב - אני צריכה הצעות לייעול..

  • פותח הנושא alf4
  • פורסם בתאריך
אצלנו יותר ליברלים

בבר אילן, לפחות בספריות שאני ביקרתי בהן (בעיקר השייכות למדעי החברה והרוח), כל אחד יכול להכנס (אבל כמובן לא לשאול ספרים). אני מניחה שכל עד אדם נראה כמו סטודנט ממוצע לא תהיה לו בעיה להכנס
 

mummy

New member
נכון שאפשר אחרי שנרשמים אבל זה כל הענין

למה אי אפשר להכנס בכלל לספריות באוניברסיטת תל אביב בלי להציג תעודת סטודנט או אישור כל שהוא שנרשמת לספריה? זו גישה שכל כך מתאימה לאוניברסיטה הזו... בלי להעליב אף אחד, יש להם עמדה מאד מתנשאת שאומרת תגידו תודה שנתנו לכם לנשום את אויר הקמפוס שלנו. כל דבר אחר מעבר לזה הוא בכלל לא מובן מאליו. אני מתנצלת על מה שעלול להתפס כקטנונית אבל זו נקודה מאד רגישה. אמנם כבר לא רלוונטית כנראה, אבל עדין זה מרגיז אותי מאד. במשך השנים האחרונות ישבתי הרבה בספריות של תל אביב, וגם אחרי שהכל היה מוסדר היחס המוצהר מראש היה ממש מעצבן. למשל, העובדה שלמעט שתי עמדות מחשב בכל קומה כל המחשבים נעולים עם שומר מסך שבשביל להפעיל אותו את צריכה להיות סטודנטית באוניברסיטה - כלומר להקליד תז וססמא. לקוראים מן החוץ מוקצים בהגדרה שני מחשבים בלבד, כמובן שהם הכי איטיים והכי דפוקים שיש מכולם (בדקתי
). או פעם שהייתי צריכה ספר שנמצא בשמורים, וניתן להשאלה למשך 3 ימים. אסור להשאיל אותו לקורא מן החוץ (כלומר אני, דוקטורנטית מאוניברסיטה אחרת עם כל האישורים וכל ההתחייבויות). ניסיתי להעלות בפני הספרנית את האפשרות שאולי בכל זאת - אני גרה שני מטר מהאוניברסיטה ומשאילה אצלם כבר לפחות 8 שנים אם לא יותר במצטבר בלי איחורים ובלי שום בעיות - רק פתחתי את הפה והיא שטפה אותי בכזה גועל ובפרוש אמרה שאני אגיד תודה שהם נותנים לי בכלל להשאיל.
 
אצלנו כולם צריכים להיות רשומים

ואני מניחה שזה למען הסדר הטוב וענייני חוק ובטחון. זה שנותנים עדיפות השאלה וכיו"ב לסטודנטים וסגל מקומיים זה מאד הגיוני בעיני. למה לא? וזה שהספרנית מגעילה, זה כבר סיפור אחר. למה כל המזכירות באקדמיה בישראל מפלצתיות?
 

mummy

New member
עדיפות למקומיים נשמעת על פניו הגיונית אבל

בפועל - מה המשמעות של הגבלת מספר ההשאלות? במה זה נותן עדיפות ולמי? מעבר לסימון של הררכיה סטטוס וטריטוריה - הרי זה לא שאני לוקחת ספר על חשבון מישהו אחר שרוצה אותו. הספר שוכב על המדף. אני יכולה להבין עדיפות בהזמנות, או בקידום בתור לספר שממתינים אליו, נגיד, זה עוד איכשהו. אבל למה לא לתת לקורא מן החוץ להשאיל ספר שאף אחד אחר לא מעונין להשאיל אותו? זה סתם שריד ארכאי של סימון מעמדות. אין לזה שום סיבה עניינית.לדעתי כמובן. וגם את סוגיית הרישום אפשר לפתור בצורה יותר ידידותית, זולה וכמובן שתאפשר נגישות ליותר אנשים מכל מיני סוגים. לא רואה שום הגיון שמוסד אוניברסיטאי ישמור על כל הידע הזה שאגור אצלו בספריות רק ליודעי ח"ן. אם יש כבר מישהו שרוצה ומעוניין למה להקשות? מה זה נותן?
 

22ק ו ס ם

New member
ברור שכדי להוציא ספר צריך יותר מזה

אבל להיכנס לספרייה ולקרוא או לצלם? אגב, גם כל הנושא של התיקים בארץ די מגוחך ולא ברור מה הוא נועד לשרת. הרי אי אפשר לגנוב ספרים גם אם שמים אותם בתיק.
 
אין בעיה להכנס

שוב, רק לגבי ספריות שאני מכירה, ובהנחה שאתה לא נראה ממש מוזר
 

p i t e r פן

New member
לא בדיוק.

אני סטודנט באו"פ. אם אני רוצה להכנס לספריה, אני צריך שהאו"פ תנפיק לי אישור כניסה והיא מנפיקה אישור לספריה אחת פר עבודה סמינריונית (!) תמורת השארת פקדון. באת"א באופן ספציפי צריך גם לשלם עבור הכנסיה לספריה, אם כי התשלום לבעלי האישור הוא מחצית מן הסכום (דומני שגם עם תעודת סטודנט ממוסד אחר ניתן להכנס בחצי מחיר). אאל"ט, אני יכול להכנס רק לחלק מן הספריות ויש ספריות הסגורות בפניי.
 

p i t e r פן

New member
ושכחתי את הדבר החשוב ביותר -

גם אחרי קבלץ האישור איני יכול לשאול ספרים באת"א, אלא רק להכנס (בתשלום) לספריה.
 

NorthernStar

New member
את"א לא לבד

גם אצלנו יש כללים ברורים מאוד לגבי גישה לStacks (לארבע הקומות הראשונות שכוללות אולמות קריאה, כולל כתבי עת חדשים כל אחת יכולה להיכנס) - רק מי שנושאת כרטיס קוראת של הספריה יכולה להיכנס לstacks ולכל הקומות שמעל ל4 (ויש 14 בסה"כ), כלומר סטודנטיות, סגל, ואולי פנסיונריות של האוני'. כל השאר יצטרכו לשלם, ויש sliding scale. מעבר לספריה המרכזית, יש גם ספריות ייעודיות (כלומר כאלה הקשורות לדיסציפלינות ספציפיות) וספריות של הקולג'ים. בספריות של הקולג'ים, בתואר ראשון רק מי שחברה באותו קולג' יכולה להשאיל. בתארים מתקדמים כל הספריות של כל הקולג'ים פתוחים בפניי.
 

d a p h n a

New member
אצלנו אי אפשר להשתמש בספרייה

אם לא מוכיחים שאתה affiliated עם בראון - כלומר סטודנטים, סגל, עובדים, בני משפחה של הנ"ל, חוקרים אורחים וכד'. לי כסטודנטית בבראון יש אפשרות להכניס מישהו באופן חד פעמי כאורח לספרייה, אבל למיטב ידיעתי אין דרך לעבוד בספרייה באופן עצמאי אם לא שייכים לבראון בדרך כלשהי. אולי יש דרך כלשהי בתשלום, אבל אני אפילו לא בטוחה שזה המצב.
 

d a p h n a

New member
אבל כמובן יש הבדל קטן בין בראון לאת"א

את"א היא מוסד ציבורי, ולכן הייתי מצפה ממנו ליותר פתיחות. בראון היא מוסד פרטי ולכן רשאית לעשות עם האוספים שלה כרצונה.
 
למה שלא תסעי לספריה בחיפה?

בחיפה יש ספריית ילדים ייעודית. הכניסה לספריה בחינם. לדעתי אוסף הספרים בחיפה הרבה יותר טוב מאשר בת"א, לפחות בתחום שלי, שלא לדבר על כך שהצוות הרבה יותר ידידותי מאשר בת"א. את לא תוכלי להשאיל ספרים אם את לומדת בדרבי, אבל אין בעיה לצלם.
 

Kalla

New member
../images/Emo45.gif אכן ספרייה נהדרת.

יותר טובה מרוב האחרות וגם יותר נוחה.
 
בר אילן

אני לומדת בבר אילן, וגם פה אין בעיה להכנס לספריות ולצלם כאוות נפשך. בכל מקרה, אני מציע לך להכנס לקטלוגים של הספריות השונות באינטרנט (בשביל לחפש ספרים אפשר להכנס מהבית לכל קטלוג), ואם יש משהו מבר אילן שאת צריכה, אני אשמח לעזור. אגב, מישהי (או מישהו? לא זוכרת), הציע ללכת לספריה בחיפה, אני מצטרפת להמלצה הזו, כיוון שתחום ספרות הילדים בחיפה הוא רחב מאד (אולי הכי מקצועי בארץ) בהצלחה
 
לא ייעול אלא הצטרפות למחאה../images/Emo13.gif

לפני חודשיים בערך אף אני נצטרכתי להגיע לספריות באונ ת"א והייתי ממש מאוכזבת ובאטרף ממה שקורה שם. הייתי בספריית חינוך ובספריית מדעי החברה-ראשית הסיפור עם התיקים היה ממש מעצבן להוציא את הלפטופ ושאר הדברים ולטייל איתם ברחבי הספרייה היה ממש לא לעניין, שנית הסיפור עם כרטיס הסטודנט גם היה מרגיז (במדעי החברה בת"א אף עשו לי פרצוף כשהראתי תעודה מהטכניון...) ואני בהחלט בדיעה שספריות צריכות להיות פתוחות לכולם. מלבד כל הטרחה והעצבים הספריות הללו בפרט היו עלובות למראית עין וממש לא הזמינו להתיישב וללמוד שם. ספריות שמקבלות אצלי ציון טוב בהקשרים הללו בדיוק הם ספריית מדעי החברה והרוח בהר הצופים שאני חולה
עליה והספריות אצלנו בטכניון. בשני המקומות גם עברית(הר הצופים) וגם טכניון אין סיפור של תיקים ושל כרטיסים והספרניות והספרנים מאוד נחמדים, מלבד זאת האוירה ממש חביבה ומזמינה. (בעברית עד כדי כך מזמינה שאפשר להירדם שם באחד הכוכים
)
 

tulkin

New member
גם אני מת על הספריה בהר הצופים...

וביליתי בה הרבה מאד ימים....(סידורי שינה היו לי באחת המעבדות... קצת יותר פרטי). אפשר גם להאזין למוסיקה בעמדות המתאימות תוך כדי קריאה אם רוצים.
 

tulkin

New member
כן, אבל בהר הצופים יש להם ספריית דיסקים

מדהימה בקומה 4, שאפשר לקחת ממנה דיסקים להאזין ואחר כך להחזיר.
 
בואי לבן גוריון

הכניסה לספריה חופשית. יש מכונות צילום בקומת הכניסה. מחשבים בכל קומה. רכבת עד לאוניברסיטה. כדי לשאול ספרים צריך להירשם (ואני מניחה שגם לשלם סכום סמלי). רק כדאי לך לבדוק קודם אם מה שאת צריכה נמצא בספריה.
 
למעלה