אומנויות לחימה למבוגרים.

Tauris

New member
אומנויות לחימה למבוגרים.

שלום!
איזה אומנות לחימה או שיטת הגנה עצמית הייתם ממליצים לגבר בן 45 ללא נסיון קודם באומנויות לחימה למטרות משמעת עצמית, יכולת התגברות על קשיים, ריכוז ומיקוד, שיפור קורדינציה, כושר גופני ויכולת להגן על עצמו?

תודה על העצות!
 
כמעט כל אומנות לחימה תתאים לך

כל עוד האווירה והכיוון של הקבוצה והמאמן מתאימים.
באופן כללי אלו נתונים חשובים יותר מהשיטה עצמה, אבל במקרה שלך אפילו יותר מכיוון שהמטרות שלך מתאימות לתיאור היתרונות של הרוב המכריע של אומנויות הלחימה.
תתחיל לעשות סיבוב במקומות שקרובים למקום מגוריך - דבר עם המאמן, עם התלמידים (בעיקר הבכירים) ותתרשם מהאווירה באימון והיחס בין המאמן לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם.

אם אתה באיזור תל אביב, אתה מוזמן לכלול את המועדון שלנו בסיבוב :)

כל הפרטים נמצאים בדף הפייסבוק ובאתר.
 

amir_aikido

New member


עוד הערונת :
&nbsp
כנראה שעדיף לך שבקבוצה יהיו עוד "מבוגרים" בין היחסית מתחילים, ושגם המורה/מאמן יהיה לפחות בגילך.
&nbsp
&nbsp
יש מורים מעולים שהאמור לעיל פחות נוגע להם, אבל, בהכללה, גיל כן משנה דברים שרובנו מתקשים להבין מבלי "להיות שם".
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אמיר
 

Tauris

New member
אייקידו.

כמה זמן אתה מתאמן באייקידו? למה בחרת דווקא באייקידו? שמעתי שזאת אומנות לחימה הכי הומנית. האם יצאה לך להשתמש באומנות לחימה בחיים ריאליים?
 

amir_aikido

New member
מתאמן בקורינדו אייקידו משנות ה-90 של המאה הקודמת


שלום לך

אני מתאמן בקורינדו אייקידו, עוד מאז שהייתי צעיר, אי שם בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. ולא, אני לא המתאמן הכי ותיק של המורה שלי, וחלק מהמתאמנים האחרים (גם ותיקים וגם חדשים) נולדו לפני
.

למה דווקא אייקידו - שאלה טובה, אני לא בטוח שאני יכול לתת לך תשובה חד משמעית, בטח שלא ביחס לאז. אולי אוכל למצוא מה חשבתי על זה לפני 15 שנה פה באתר תפוז, אך גם זה לא חד משמעי. ברשותך, אנסה לענות על זה קצת אחרת, קצת קרוב יותר ל"למה אני ממשיך להתאמן":
א. הכי חשוב - כיף לי בכל אימון מחדש. ואני בעוונותי, הלכתי ולמדתי גם אצל מורים אחרים, באמנויות אחרות ובסגנון אייקידו אחר.
ב. מצאתי מורה מעולה, והשילוב של מורה ואמנות מתאים לי ככפפה ליד. והוא אפילו סובל אותי ואת השגעונות שלי:
-> אני מצפה לדעת למה עושים X ולא Y כמו שעשינו לפני עשור, מה יקרה אם אוקה ישנה את התנהגותו,
-> אני רגיל לדבר באימון, לקבל משוב מילולי על הביצוע שלי לטכניקה / מצב (מוותיקים אחרים) ולתת משוב לאחרים.
-> ועוד ועוד
ג. אני מרגיש שאני לומד כל הזמן, ושיש עוד ועוד חומר ולאן להתקדם (כיום זה קצת פחות רלבנטי באשמתי - אני לא מתאמן מספיק לרמתי)
ד. אני מרגיש שקורינדו אייקידו כפי שאני למדתי ומתרגל הוא בהחלט אמנות לחימה שניתנת לשימוש פרקטי ללחימה ב"הגנה עצמית" ושהלימוד שלי תרם לי גם לחשיבה טקטית/אסטרטגית (נוכחתי בזה באופן מובהק כשהלכתי להתאמן במקומות אחרים).
ה. מנסה להזכר ביחס לאז, כשהטצרפתי, חושב שזה היה שילוב של איזה ספר מתח, מדריך במסגרת של גדנ"ע, שבעצמו התמחה בכלל בקראטה אבל הזכיר אייקידו כאמנות מאוד איכותית. יחד עם נוחות להגיע בהתחלה (אפילו היה ספורט חובה באונ' שלקחתי).


"אייקידו אמנות לחימה הכי הומנית" - בעיני הומניות תלויה בלוחם באותו הרגע, לא בשיטה. ספציפית בקורינדו אייקידו יש לא מעט טכניקות שבהפעלה בכל הכוח, ובמהירות מלאה, מול תוקף שלא מצפה לזה, בהחלט יכולות להרוג, או לפצוע באופן קשה. וכמו שציין פה מישהו פעם, רוב הטכניקות מסתיימות עם יריב שמוטח בחזקה אל החפץ הכי גדול בסביבה (כדור-הארץ). מצד שני, למי שרוצה להיות הומני - יש הרבה טכניקות שבהן ניתן לווסת את העוצמה ולהסתפק בהטלה מבוקרת ונעילה כואבת של מפרקים. למען ההגינות, אני בספק שהטכניקות הללו חסרות בשיטות אחרות, אם כי, בדר"כ הן מתורגלות יותר באייקידו.
בכלל, להבנתי, כדי להיות הומני עליך להיות לוחם טוב בהרבה מהתוקף גם ברגע הנתון שבו הוא בחר לתקוף, וזה לא פשוט כלל כפי שכל אחד יכול להווכח על המזרון.


להשתמש ב"חיים ריאליים" - כן, ואפילו די הרבה, אבל לא ללחימה, אלא להגנה מפציעה בעת נפילה, כולל תעופות במדרגות שהסתיימו ללא פגע, רגל שנתקעת במשהו ברחוב ואני נופל וקם עם מעט שריטות מינוריות כשפעם הייתי נוקע רגל. נדמה לי שסיפורי ה"התקלות" האחרונים שלי מופיעים אי שם בדפי הפורום הזה, בהיסטוריה של לפני עשור או יותר, ברובם בחרתי שלא להלחם מתוך הרגשה של עדיפות ברורה מחד ומאידף החשש מהתוצאה האסטרטגית של הנזק (גם לתוקף) מהעימות - שיפגע בי יותר.

אישית - לי ברור שאני ממליץ, וחיפוש קל בפורום יראה גם איפה.


אמיר
 
(+ הזמנה לאימון ניסיון בפנים
)

אם רמת גן או פתח תקווה מתאימים לך מבחינת האיזור, אתה מוזמן לאימון ניסיון בחינם בג'יו ג'יטסו ברזילאי. רוב חברי הקבוצות שלי הם בוגרים.
פרטים באתר שלי: http://ranjujitsu.co.il

בהצלחה!
 

Tauris

New member
גוג'ו ריו.

תודה על ההזמנה!
למה בחרת דווקא בסגנון גוג'ו ריו?
מהו השוני בשיטה הזאת לעומת לשיטות אחרות?
 
פשוט מה שמרגיש לי הכי מתאים.

התחלתי להתאמן בגיל מוקדם בגוג'ו-ריו, והמשכתי להתאמן לאורך השנים.
ניסיתי גם אומנויות אחרות, אבל תמיד הרגשתי "בבית" באימונים של גוג'ו.
אחת הסיבות שיש כל כך הרבה אומנויות לחימה היא כי לאנשים אחרים מתאימות אומנויות שונות. אני מצאתי את האומנות ש"יושבת לי" הכי טוב.
&nbsp
מבחינת מאפיינים של השיטה (בצורה כללית ביותר) - מתאפיינת בעבודה מטווח קרוב, עם שילוב של טכניקות "קשות" - כגון אגרופים ובעיטות, עם "רכות" - שימוש בתנועה של היריב לבריחים וטכניקות אחרות. מכאן שם השיטה - גו-ג'ו - קשה ורך.
&nbsp
בנוסף יש דגש על עבודה של נשימה בתיאום עם תנועה, חישול של הגוף ועוד.
&nbsp
אם תשאל שאלות ספציפיות, אשמח לענות.
 
קונג פו באקדמיית טיאנג'ין

שלום רב,

שמי יונתן, והנני ראש אקדמיית טיאנג'ין - בית הספר הגבוה ללימוד אמנויות הלחימה הסיניות ו- צ'י גונג. באקדמיה שלנו לומדים מספר לא מבוטל של אנשים בעשורים השלישי והרביעי לחייהם, אשר החלו לימודיהם ללא כל רקע קודם. אתה מוזמן לבקר
אנו ממוקמים בכורזין 5 גבעתיים, מרכז המלאכה, קומה ג'.

תוכל לקרוא עוד פרטים באתר האינטרנט שלנו:
www.tianjin.co.il

עבור כל שאלה נוספת, אל תהסס להתקשר:
054-6888992

בברכה,

שיפו יונתן בלושטיין
ראש אקדמיית טיאנג'ין
 

Pyongwon

New member
אני מאמנת טאקוונדו והגנה עצמית

ובכן, יש קבוצת מבוגרים בו לא תהיה הכי מבוגר או משהו. מה שכן - תהנה!
אנחנו בתל אביב וברעננה.
נשמח לראותך!
ג'סיקה.
 

CRAZY BOLI

New member
לדעתי

איגרוף או איגרוף תאילנדי - בקבוצה לא תחרותית
&nbsp
 

orell

New member
היי עדיין מחפש היכן להתאמן?

אני גם חיפשתי הרבה זמן, והתחלתי להתאמן בJKD אצל חבר׳ה שפתחו מכון חדש בראשון לציון. אם תרצה עוד פרטים תדבר איתי אני אוכל לתת לך את הטלפון של המאמן
 

JUJITSU2

New member
ג'וג'יטסו מועדון הסמוראי בגבעתיים בהדרכת אמיר ברנע

 
למעלה