אולריך וטור 2006

shay jim

New member
אולריך וטור 2006

המגזין הגרמני BILD מעריך שהטור של 2006 נתפר למידותיו של יאן. 1. אין TTT - שעל הנייר הוא הצד החזק של CSC ו BASSO , היריב המרכזי ( כרגע ) של אולריך . 2. שני ITT ארוכים שהם המומחיות של אולריך . 3. האלפים מגיעים בחלק שני של הטור ( משום שהשנה הטור הולך נגד כיוון השעון) , כאשר אז אולריך באופן מסורתי יותר 'מאורגן' עם עצמו . כל אלה , לדעת העיתון, מהווים הוכחה שמארגני הטור רוצים לראות את אולריך לובש צהוב בפריס.
 
לא קראתי את הבילד (אני אשלים) אבל -

ניסיון העשור האחרון מוכיח כי אולריך חלש בקטעי ההרים הראשונים ללא קשר לכיוון המסלול. לא משנה אם האלפים לפני הפירנאים או הפירנאים לפני האלפים, אולריךיסבול מחולשה בשלבי ההרים הראשונים. מה שנכון הוא שהמסלול נראה אולרכי (משלון מתאים לאולריך). אבל הבידל, כנראה,התעלם מהעובדה כי באסו שיפר, את היכולות שלו כשען, מדי שנה. בוא נבחן את הנג"ש האחרון של הטור בשלוש השניםהאחרונות- 2003- ב 49 ק"מ באסו הפסיד לאולריך 1:54 דקה = 2.3 שניות לק"מ 2004- ב 55 ק"מ באסו הפסיד לאולריך 1:49 דקה = 1.98 שנייה 2004 - ב 55.5 ק"מ באסו הפסיד לאולריך 1:31 דקה = 1.63 שנייה. ביארן ריס לא ייתן לבאסו להגיע לטור במצב שהוא פחות טוב מהשנים הקודמות בכל הקשור להרים ומי שכבר הספיק לשכוח אז העובדה היא שאיוואן באסו הוא הרוכב היחיד, בשבע שנים, שארמסטרונג הצליח לפתוח עליו 1:07 דקה בכל סיומי הפסגותשל שתי מהדורות הטור האחרונות ומתוך ה 67 שניות האלו יותר מדקה בקטע אחד (לא נכלל בחישוב הנג"ש לפסגת האלפ' דואז'). באסו יגיע לטור אחרי שלא יתייצב לג'ירו.
 
נקודה בעייתית אפשרית מבחינת אולריך

לזכותם של מארגני הטור, המסלול שהם בחרו ל-2006, הוא מסלול פתוח כמעט לגמרי. וקשה לטעון שהוא מתאים לרוכב אחד (בניגוד להתרשמות הראשונה שלי). המפתח לטענה הזו לדעתי, הוא לאו דווקא רצף ימי ההרים באלפים. המפתח הוא דווקא פער הימים בין הנג"ש הראשון לנג"ש השני. הנג"ש הראשון הוא בקטע 7, הנג"ש השני הוא שבועיים אח"כ בקטע 19. פער הימים בין הנג"שים, יוצר לדעתי בעיה מבחינתו של אולריך. אולריך חייב להרוויח פער די רציני בנג"שים מבאסו, וזה בדיוק הקטע הבעייתי. אולריך בשנים האחרונות, לא הצליח להיות בשיא לאורך כל 3 השבועות של הטור. בדרך כלל הוא מתחיל רע ומשתפר לקראת השבוע האחרון. השנה הוא לא יכול להרשות לעצמו יכולת פושרת בשום קטע של הטור. יכולת פושרת בשבוע הראשון, ואולריך לא יצבור פער גדול בפרולוג ובנג"ש הראשון. יכולת פושרת בחצי השני של הטור, ולאולריך תהיה בעיה באלפים ובנג"ש השני.
 

Mont Ventoux

New member
עוד בעניין ההרים

כפי שציינת, האלפים, שהם הפעם חבילת ההרים הרצינית של הטור, מגיעים בשבוע השלישי, שבו בד"כ אולריך חזק יותר. לא פעם, אולריך הפסיד זמן דווקא בחבילת ההרים הראשונה של הטור. ב-2006 ההרים באים רק ביום המירוץ ה-11 (קטע 10) והם כוללים שני ימי הרים בפירנאים: 1. קטע 10 ל-Pau - שאינו כולל פסגות רבות, אינו מסתיים בפסגה ובאופן יחסי "לא קשה". 2. קטע 11 ל-Pla-de-Beret - אמנם זהו קטע ההרים הארוך ביותר בטור (208 ק"מ), הכולל 5 פסגות (בניהם ה-Col du Tourmalet הידוע לשמצה, ה-Col de Peyresourde, וה-Col du Portillon שגם הם די תלולים), לא מעט ק"מ טיפוס מצטבר, מסתיים בפסגה (ה-Pla-de-Beret) ולפיכך מועד יותר לפורענות, אבל למרות שהעליה האחרונה ל-Pla-de-Beret היא די ארוכה, היא באופן יחסי "מתונה" ולכן, לכאורה, "עוזרת" לאולריך להשאר בתמונה. כפי שציין כבר orenbar0071, העליה הופיעה בוואלטה. חלק שרשרת ההרים בשלב 8 בוואלטה 2003 נראה זהה ליום ל-Pla-de-Beret בטור 2006, רק שבטור אוכלים לארוחת בוקר את הטורמלה כתוספת.
עוד פרופיל של ה-Pla-de-Beret - עליה שנחשבת "מהירה", 3 הק"מ האחרונים ממש מתונים וק"מ אחרון בירידה - יעני קל יותר לצמצם נזקים. לכאורה, אם איזה וינו או מישהו ירצה ליצור נזקים ביום הזה, אז ה-Col du Portillon יותר מתאים להתקפה, אלא שהוא די רחוק מסוף הקטע (46 ק"מ). ורק לוודא שלא הטעיתי - קטע 11 ל-Pla-de-Beret נראה כקטע קשה, אך לא שלב המלכה. לתואר זה ("שלב המלכה") נראה לי יזכה קטע 16 באלפים ל-La Toussuire (=קטע עם קרוב ל-90 ק"מ טיפוס מצטבר), אם כי גם 15 ו-17 הם קריעה. אגב אולריך, מבחינת הצגת יכולת פושרת בחצי הראשון של הטור - נראה לי שיש הבדל בין כושר תפקוד ב-ITT לבין כושר תפקוד בטיפוס. על הנייר לפחות, אולריך הוא בליגה משלו מבחינת TT, ובאופן יחסי, באסו בד"כ מפסיד יותר זמן ב-ITT הראשון, לא? אך כפי שנהוג לומר, את הטור לא רוכבים על הנייר.
 

Mont Ventoux

New member
ובנתיים ב-CSC עוד רכש חזק

אתר הקבוצה מאשר את הרכש הבא: איניגו קווסטה (סוניר דובאל) - שמועה שהתגשמה. אולראונדר חזק ומנוסה. וולודימיר גוסטוב (פאסה בורטולו) - מניצולי פח סוני-אריקסון. אפרופו דומסטיקים, זה אחד המנועים הגדולים בשוק (גם למתגלגלים, גם מטפס לא רע). איך וולו זכה לאזכור וגוסטוב נזנח כלא היה? אחד הרוכבים שעשה הכי הרבה שעות בחזית פלוטון הג'ירו השנה, ואח"כ טחן גם את כל הטור. מפה לשם, הנפילה של פרטי הביאה לריס 2 עיסקאות כדאיות. נדמה לי שהנ"ל משלימים את ההרכב של CSC ל-2006.
 
רכש מצויין של CSC

עוד קצת חדשות פלוטון: פלויד לנדיס הודיע שב-2006 הוא יגיע גם לג'ירו בנוסף לטור (בשנים קודמות הוא עשה טור+וואלטה).
 
למעלה