אולי תעזרו לי?

תביסטוק

New member
אולי תעזרו לי?

שלום. אני בחור עם בעיות בחיים. אולי תוכלו לעזור לי? אני בן 20 וחצי, ממש אוטוטו משתחרר מהצבא. הבעיה היא שאין לי חברים. ואני חושב שאני רוצה חברים. בתיכון היו כמה אנשים מאד טובים שהכרתי, אבל לא שמרתי איתם על קשר. עכשיו הם אבדו לי. הצבא לא הצלחתי להתחבר ממש עם אף אחד. שנים אני גולש באינטרנט בפורומים שונים וזה לא מצליח לי. זה מציק לי. למשל עכשיו אחרי השחרור אני מחפש מישהו לטייל איתו, ואין לי. בכלל, אני רוצה אנשים שיקחו אותי לצאת בערב לפאבים ולטיולים לכנרת ודברים, ואין לי. אני ממש ממש מפחד שכשאני אשתחרר מהצבא, אני אשאר ככה. הרי כשאין מסגרת זה הרבה יותר קשה. ואוניברסיטה לא בתכנונים שלי כל כך. בינתיים עובר הזמן, ואני רק נהיה יותר ויותר מנוון חברתית. לפעמים אני חושב שאני לעולם לא אהיה ממש נורמלי, עם כישורים חברתיים שלכולם יש. זה כל כך עצוב. אף פעם לא עשיתי משהו שהייתי יכול לקרוא לו "כיף". אף פעם לא צחקתי עם אנשים, והרגשתי ממש נוח איתם. זה סבל נוראי. אני מבין שהשנים הכי יפות מאחורי. אבל יש איזו דרך להציל את השנים הבאות?
 

giulietta

New member
שמע...

אין לי עצה מהפכנית בשבילך, למרות שזה נושא שעולה בפורום הזה די הרבה. אולי יבואו עוד מעט היותר מנוסים או מקצועיים ויתרמו לך מכישוריהם. אבל אני מגיבה לך כי רציתי שתדע שקראתי את הבלוג שלך ואתה דוגמא קלאסית לאנשים מופנמים שעולמם הפנימי עשיר, כנראה כתוצאה מהבדידות, זה מין מעגל כזה שמזין את עצמו. אתה בחור רגיש מאד ואינטיליגנט ויש לך מה להציע בקשרים עם אנשים אחרים. כישורים חברתיים ניתן לרכוש [ואני מקווה, כאמור, שייתנו לך כאן הפניות מתאימות] אבל לשם כך אתה בהחלט תצטרך לצאת קצת מתוך עצמך [כמו שאתה מציין באחת הרשומות שלך] ולנסות להתחבר לאנשים אחרים ממקום של שוויון.
 

תביסטוק

New member
מה שמעניין

זה שכתבתי את הבלוג הזה לפני שנתיים... ותראה, שום כלום לא השתנה....
 

giulietta

New member
דברים לא משתנים מעצמם

וכמו שהבנתי מתגובותיך האחרות כאן, אתה לא ממש מתכוון לעזור להם להשתנות. חבל.
 

תביסטוק

New member
אני מנסה לעזור להם

אבל הם ממש עקשניים הדברים האלה.... הכי נורא שאני מפחד שאני לומד לחיות איתם... לא רוצה!
 

giulietta

New member
הכי נהדר

שאתה מזהה את הדפוס הזה אצלך עכשיו ולא בגיל חמישים. למה אתה מתנגד להעזר בייעוץ/טיפול כזה או אחר?
 

תביסטוק

New member
האמת?

עם יורשה לי להיות טיפה לא צנוע, אז אני רוצה להגיד שאני אדם די חכם. ואני לא מסכים עם הפסיכולוגיה המודרנית. אני חושב שזה בולשיט פשטני ומטופש. אני חושב שהנפש שלי מתוחכמת בשביל זה. כולל מחלות הנפש. לפעמים אני מדמיין שאני מדבר עם פסיכולוג. ואני מרגיש שזה לא עוזר. אני תמיד מצליח להביא טענות מתוחכמות שמפריכות העצות שלו. זה יישמע לכם מגלומני ומאד מטופש. וזה אני. אני גם מאמין שאי אפשר להקטין אגו של מגלומן. האגו הוא החומר הכי קשה בטבע. אי אפשר לפגוע בו. אבל בכל זאת, אני מחכה לעצות יצירתיות וטובות שמישהו יביא לי. אני באמת פתוח לרעיונות. ואני אופטימי, אני מאמין שהם יגיעו. ואני מאמין שאני אצליח. אולי תעזרו לי?
 

giulietta

New member
אתה חמוד../images/Emo8.gif

אבל אני מכירה מישהו שהיה אומר שאתה צעיר ויהיר
לא למדת פסיכולוגיה אבל אתה חורץ את דינה בהינף יד. לא התמודדת עם אתגרים באוניברסיטה אבל אתה כבר יודע שאתה די חכם. אתה "פתוח לרעיונות" אבל אתה די מקובע בכל מיני אכסיומות על החיים ועל עצמך. אתה משווע לעצות אבל יש לך בניצרה כל מיני אמירות מתחכמות שיפריכו אותן. תגיד, זה בא לך טבעי או שאתה ממש מתאמץ להיות מיוחד?
עצה שלי - תפסיק לחשוב שאתה כבר יודע הכל ופתח את עצמך באמת ללמידה.
 

giulietta

New member
ועוד דבר:

מה שאתה אומר לנו כאן אתה משדר כלפי הסביבה שלך בכל מקום בו אתה נמצא, בין אם במילים, בין אם בשפת הגוף שלך. ודי לחכימא
 

תביסטוק

New member
אבל מה אני אעשה

זה אני. אני יודע שאני בעייתי. אני אומר שאין לזה פיתרון ממש. אני רק רוצה לפתור מסביב, למצוא חברים. ולשאלתך, זה בא לגמרי טבעי. אני רוצה להיות נורמלי... באמת... נו מה, גם אם אני מגלומן יהיר, לא מגיע לי חברה? לא מגיע לי אנשים שיאהבו אותי כמו שאני, ויחשבו שאני חמוד כמו שאני?
 

מוּסקט

New member
כמובן שמגיע לך

שיאהבו אותך ככה כמות שאתה - רק שכנראה ה"ככה" הזה לא ממש נעים לרוב האנשים שפגשת. לכן אתה צריך לבחור - להתעקש להמשיך בדרך שלך כמות שאתה, לרקוע ברגלים ולהגיד שמגיע לך ולהישאר לבד או לעשות איזה שינוי. כמות שאתה - אתה כבר יודע איך זה. ולפי מה שהבנו, רק אתה בינתיים מעריך עד מאוד את מי שאתה, ועוד לא מצאת מישהו אחר שיעריך לפחות כמוך. וכמו שאמרתי קודם - המשך כך או חולל שינוי. אתה מחליט, לא אנחנו. אנחנו רק מחליטים את מי אנחנו אוהבים ועם מי אנחנו חברים.
 
ואם נאהב אותך, אז?

רוצה שנאהב אותך? תתחיל להשתתף בפורום, תגיע למפגשים, נכירותך. אולי ימצא פה מי שיאהבותך.
 

מוּסקט

New member
אז זהו

שכל אחד מחליט על השינויים בחייו מתוך רצון חפשי ולא בפקודה. גם אתה, אם תחליט לחולל שינוי, תחליט מרצונך וכשיהיה לך מתאים. בינתיים - אתה הוא זה שיש לו תלונה על איך שחייו נראים. לך יש "חוסר" או "אי נחת". העולם עובד ככה שמי שלא טוב לו, הוא זה שבעצם צריך לראות מה הוא יכול לעשות כדי שיהיה לו יותר טוב... ולא, אתה לא יכול "לעשות" שאנשים יאהבו אותך כמות שאתה, כי אף אחד לא חייב לך שום דבר, ובגדול, אנשים אוהבים את מי שבא להם. אי אפשר לארגן את העולם או את הסביבה החברתית לפי איך שנוח לאדם אחד בודד, כי "חברה" מורכבת מהמון אנשים שלכל אחד ואחד יש רצון חפשי. בינתיים, הרצון החפשי של רוב האנשים שפגשת היה כזה שלא נטה להתחבר אליך. אז אולי "הם" מפסידים או לא צודקים לדעתך - אבל דעתך לא קובעת היכן שיש רצון חפשי. זה מה יש.
 

תביסטוק

New member
אז תדעי

את צריכה לבחור להסתכל על אנשים באור חיובי. לא לזלזל, לא להיות ציניים. להאמין הפנימיות היא טובה. אהבת חינם זה משהו שצריך לטפח.
 

מוּסקט

New member
האהבה היא

ברוב המקרים בחינם, צריך לדאוג רק שלא תהיה לשווא. דןפגיס - שם, שם.
 

giulietta

New member
אנשים אוהבים את מי

שנעים להם איתם. מי שמצליח להזדהות איתם במצוקות ובשמחות, מי שמתעניין בהם [באמת, לא מתוך נימוס], מי שאכפת לו מהם, מי שמשתף אותם בעולם הפנימי שלו, מי שלא לוקח את עצמו ברצינות רבה מדי, מי שמכיר בחסרונות שלו. כל מיני כישורים כאלה שמגלומנים קצת חסרים... אולי תחליט שממחר אתה מפסיק להיות מגלומן?
 
למעלה