אולי תילכי לטיפול?

אולי תילכי לטיפול?

היום פגשתי משו שהיה קרוב אלי שעבדנו יחד בצוהר בקירוב רחוקים .בדרך אגב סיפרתי לו שאני כבר לא שומרת כלום וחרדית רק חיצונית. הוא היסתכל עלי כאלו מה ואמר לי אולי תיפני לטיפול אני לתומי חשבתי שהוא מדבר על טיפול שיעזור לי להשלים עם עצמי ועם הדרך שלי ולספר למשפחה. אך הוא אמר שלא אם אני לא מאמינה כנראה עברתי משו ואם אני ידבר ויוציא אז אני ישוב להאמין.קיצער מבחינתם מי שלא מאמין הוא חולה נפש!לאן הגענו?
 
מה הם יכולים לעשות

גם להם יש לפעמים קצת שכל ישר שצועק גיוואלד איך אני מאמין בשטויות וזו הדרך שלהם להשקיט את המצפון להגיד שככה זה ומי שלא מאמין משוגע והאמת כולנו זקוקים לטיפול אחרי היציאה מהכלא האפל בעולם
 
אפשר לחשוב

שאין כאן כמה שחושבים שמי שמאמין הוא חולה נפש או במקרה הטוב הוא לא חושב, ורק אנחנו אלו שחושבים וחכמים. הם יכולים לחשוב שאנחנו חולי נפש, למי אכפת?
 

עץ שתול

New member
הלואי עלי!!! מתי גם אני כבר יהפוך לחולה נפש??

בינתים כולם רק מתרשמים מעבודתי ומפעילותי התורני, אני קוצר רק מחמאות שלא ממש גורמות לי נחת רוח מרובה, מכל הפידבקים שאני מקבל אני לא ממש משמין. אז פשוט לקנות בך שאת כבר אוחזת בשלב הזה, אני מאחל לך שאף פעם לא תחלימי מהמחלה הבריאה הזו, תהיי חזקה ואל תתרשמי מכל המילים שאלה זורקים לעבריך.
 
בעיניי נתת רושם כחסרת יציבות

החל מאותה הודעה בה נאלצת להשתתף בסימינריון במסגרת עבודתך. וכלה בהודעות שכאילו את חוזרת בתשוקה. ובכאן מתברר ששבת לסורך כבור המתגלגל לרגלי אדם ובהמה.
 
המתנדנדים, תמיד אוכלים אותה - ובגדול

ציינתי זאת בעבר למרות היותם משני עברי המתרס, עכ"ז לדעת חז"ל אברהם ונמרוד שניהם ניצלו בניסי ניסים. אברהם מאור כשדים, ונמרוד מעמק השידים. אך הרן שלא היה החלטי, מת על פני תרח אביו. ועל זרעו נגזר "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל יהוהעד עולם" על דרך הלצה אמרו שכאשר נוכחה רבקה שבנה אינו החלטי, ורוצה לצאת אם בעוברה על פיתחי עבודה זרה, ואם על פתחי בתי מדרשות, אמרה: למה זה אנכי ? ולא נרגעה עד שבושר לה כי שני גויים בבטנה. ומסתמא שאפילו דוסית כמו רבקה מבינה, שעדיף שני בנים ולו אחד מהם רשע כמו עשו, מאשר בן אחד אך שאינו בוחר את דרכו.
 
חשיבה בלתי נורמאלית

אדם לא נורמאלי, זהו איש הסוטה בהתנהגותו או במחשבתו מאקסיומות חברתיות. לפעמים כאשר איש זה אינו מאיים על האינרציה החברתית, הוא מוקר על כך וכדוגמת חובב קריאה המכונה בפי כל תולעת ספרים. אך בדרך כלל, נטיית הפרטים החברים בקבוצה חברתית להוקיע את הסוטה, כאשר הדרך הנפוצה ביותר להוקעה - תיוג והצמדת תווית שלילית לסוטה. דוגמאות נפוצות: שמאלנים מטורפים, כופרים ויוצאים מובלים ממשברים טראמותיים אשר מקורם בחסכי אהבה, איש זה חולה נפש, האחר מטורף, השלישי סובל ממאניה דיפרסיה והרביעי אומלל מסכן בן למשפחה במשבר. תיוגים אלו של החברה אינם נעשים כתוצאה מחשיבה שקולה, אלא כניסיון התגוננות מפני הלא נודע ואנומליה מפחידה. כפירה ואניסות אלו אנומליות המהווים איום גדול ביותר על החברה. מחד ניצב לפניהם חרדי בשמונה בגדים אך מנגד הוא כופר ואוכל ביום כיפור שחל בשבת חזיר שבושל בו ביום על ידי ישראל עם גרטל. כופר עם ספודיק ואנוסה במטפחת מאיימים יותר מכל על ההוואי החרדי. החרדי בתחפושת פוגע עד למאוד בדיכוטומיה שבונה לעצמו המאמין החרדי על המושגים חרדי-חילוני. החרדי בתחפושת מהווה איום יותר מכל טשטוש שנוצר על ידי חרדים מודרניים או דתיים לאומיים. לכן תביני, הפיכתך לזקוקת טיפול זו אינה עזרה שמוגשית לך אלא בראש ובראשונה עזרה ראשונה סוציולוגית-פסיכולוגית למאמין הקלאסי. כאשר הוא מקטלג אותך כזקוקת אישפוז, הוא מסיר מעל ליבו אבן כבדה.
 
למעלה