אולי לא בדיוק עתודה, אבל גם קשור

StasikD

New member
בלוג שמעודד לשקר לקב"ן,

"לא לכל ההורים קל לדבר על זה שלילד שלהם יש "בעיה", גם אם זה לא נכון..." מתוך http://www.tftpro.com/?p=120 מופיעים בו אי דיוקים כמו זה שקוראים לאנשי חמ"ן שחקים (לשעבר חמ"ן תלפיות)- "תלפיונים", ויש בו קטעים שנלקחו מאתר "פרופיל חדש", אי אפשר להאמין יותר מדי למה שנכתב בו.
 

טלד

New member
שלום לך קומרד סטאס

התעמקתי בבלוג, ואני לא יודע מאיפה הבאת את האמירה שהוא מטיף לשקר לקב"ן - הוא במקרה הגרוע ביותר מכיר בעובדה שיש כאלה השקרים לקב"ן. כמו כן הבלוג הזה הוא בעיקר אוסף של קטעים בנושאים של הצבא והפרט הלקוחים ממקומות שונים. הקטע על חמ"ן שחקים לקוח מכתבה ממוסף השבת של ידיעות האחרונות, ולכן את תלונתך על חוסר הדיוק (שאני לא בטוח שהיא נכונה בכלל) אתה מוזמן לשלוח לשם. בנוסף אני לא מבין למה אתה חושב שאי אפשר להאמין למה שכתוב באתר "פרופיל חדש" (טוב האמת היא שאני כן מבין)
 

StasikD

New member
הוא כתב "בעיה" במרכאות,הוא כתב שזה לא נכון...

אולי "מטיף" זו הגזמה שלי על סמך שלל הפרטים מהבלוג, כמו הכותרת שלו "הדרך לחופש עוברת דרך קורס פרקטי". תלונתי היא על זה שקוראים לאע"מניקים או שחקימניקים אחרים "תלפיונים", וכמו שאמר פרפיום, אני אפנה אותה לאנכרוניסטיות של ידיעות אחרונות.
 
../images/Emo45.gif

אני מסכימה עם קומראד סטאס. אני חושבת שכקהילה העתודאים לא צריכים לעבור על החוק ולעסוק בהונאות שירותי הרפואה הצהליים. זה לא אומר שאסור לריב כדי להשתחרר מהצבא, ואני מבינה את אותם אנשים שלא רוצים להתגייס בכלל, אבל הונאת רופאים ואנשי בריאות הנפש לא ראויה ואין סיבה להגן עליה (כי בסופו של דבר זה פוגע במי שבאמת רע לו ונזקק).
 

ףרמיוםFm

New member
קראתי את הכתבה במוסף לשבת של ידיעות

ואי הדיוק הכי גדול בה היה שהם מתייחסים לשחקים כאל קורס אחד (הם נראים לי אח"מניקים, אבל אין לי מושג על איזה קורס מדובר) בקשר לעובדה שמתייחסים לשחקים בשמו הקודם "חמ"ן תלפיות", בכלל יש הרגשה שהכתבות במוסף הזה בקשר לבריחת המוחות מצה"ל נכתבו לפני מספר שנים. בכתבה אחרת, על בריחת תוכניתנים, מתייחסים לממר"מ כאל חוד החנית של התכנות הצה"לי (בהעדר הגדרה טובה יותר)
 

Cvoog

New member
צריך להפריד, יש פה פשוט אי הבנה של הכתבת

ההתייחסות "תלפיונים" מופנית לבוגרי תכנית "תלפיות" (או "תלפיות ח"א"), לגבי מסלול חמ"ן תלפיות - הוא אכן קורס אחד (אע"מ - שהוא גם מסלול אחד מבין כל המסלולים בחמ"ן שחקים). בכל מקרה, למרות שהמסלול המודיעיני נחשב ליוקרתי, הכתבת בלבלה את המסלול עם מסלול הרבה הרבה יותר יוקרתי
 

ףרמיוםFm

New member
לפחות למיטב ידיעתי

חמ"ן תלפיות הוא אינו קורס אע"מ, אלא פשוט שמו הישן של פרויקט חמ"ן שחקים, ששונה, לפי הסיפורים, עקב הדמיון בשם לתלפיות חה"א בעקבות דרישת חה"א ("לשחקים", בהומור ראוי לציון) כיום לא קיים פרויקט/קורס בשם חמ"ן תלפיות
 

1ca1

New member
הסיפור הוא כזה

כעקרון פעם כל מסלול ממסלולי שחקים היה ממיין לעצמו (כשאמרתי לאיזה מפמ"ר זקן שאני מכיר אם הוא מכיר את שחקים הוא אמר לי מה? אמרתי לו חמ"ן תלפיות אז הוא שאל אותי בסוף איזה קורסים יש בזה, אז אמרתי לו אח"מ והוא ישר אמר אהה...) איחדו אותם, אך לא נתנו להם שם. פעם המיונים הראשוניים לתלפיות (לפני מיוני העט והעפרון) היו בטופס ביחד עם שחקים, והיה רשום מיונים חמ"ן/תלפיות. ואז התחילו לקרוא לכל זה חמ"ן תלפיות, וכמובן שמפא"ת וח"א מאוד התעצבנו, אז הלכו לראמ"ן ואמרו לו תשנה וראמ"ן אמר לא רוצה, כי ככה הוא מושך מלש"בים (וכתבים שוקיסטים), אז זה התגלגל עד לרמטכ"ל, ואז נקבע שישנו את השם.
 

alexrait1

New member
אחת הכתבות הכי מפגרות שקראתי

דברים מצחיקים כמו: לומדים חומר אוניברסיטאי של שלוש שנים בחצי שנה. או מציגים את התוכניתנים כאילו הם אלו שמובלים את הפרוייקטים. עתודאים לא קיימים בצבא. זה נראה כמו ניסיון יחצנות של בסמ"ח (או מי שלא יהיה שם) שנואשו מהדילול באוכלוסיית המעונינים במסלול הזה. כאחד שראה כמה תוכניתנים בשירותו, יש לי רק דבר אחד לומר עליהם - השחצנות והיהירות שנודפת מהסיכה שלהם חסרת כל פרופורציה למה שהם יודעים ומסוגלים באמת. אני מקווה שיגיעו הזמנים שבהם אנשים יבינו שתעודות בחיים זה לא הכל. צריך גם ידע ויכולת. יותר חשובה היכולת להתמודד עם קשיים ואתגרים שכליים מאשר כמה תעודות תלויות על הקיר וסיכות נוצצות על החזה.
 

טלד

New member
ככה זה בעיתון

אני ממליץ לך לתת אותה רמה של אמון בכל מה שאתה קורא בעיתון, מנסיון!
 
למעלה