אולי אתם תדעו...

inbarush19

New member
אולי אתם תדעו...

סורי על ההתפרצות, אבל סגרו את פורום "העולם החרדי" ויש לי שאלה...
איך מגיעים לקבר של הרב מרדכי אליהו זצ"ל?
(הוא קבור בירושליים ליד קבר החיד"א..)

אם תדעו גם דרך מתחבורה ציבורית(בהנחה שאגיע מהמרכזית י-ם) בכלל תשחקו אותה..:)

אזור בירושליים? תחבורה לשם? שעות שניתן להגיע? כל מידע שיכול לסייע...
אני מכירה רק מקומות ספציפיים בירושליים, ולא יודעת אם דרכתי באזור הזה..

תודה על כל סיוע..
 

קליט

New member
ברוכה הבאה :)

לציונו של הרב מרדכי אליהו את נוסעת ישר ישר עם הכביש עד שאת רואה בצד שמאל מבנה מפואר שבו טמונים הרב מרדכי אליהו והרב החיד"א זכר צדיקים וקדושים לברכה . אין תחבורה סדירה ממש עד המקום באוטובוס, אז את יכולה גם לקחת אוטובוס עד בית חולים הרצוג, יורדת, וצועדת לכיון הדרך שיערות סביב לה, זה דרך של 5 דקות עד המקום, בהמשך תיראי את ציונו של הרב מרדכי שרעבי בצד שמאל, ובצד ימין תיראי את ציונו של הרב כדורי והרב ניסים יגן נדמה לי, ואז בהמשך את צועדת לך לכיון ציונו של הרב המקובל הראשל"צ הרב מרדכי אליהו והחיד"א זצ"ל, ובהמשך הדרך תיראי את ציונו של הרב קרליבך . . ואם תשאלי אז ממש קרוב יש עוד צדיקים וקדושים טמונים בחלקת הרבנים, כמו הרב משה פיינשטיין, הרבי הקדוש מבעלז, הרב אלישיב, והרב אוירבך . תצטרפי לקבוצה של צדיקים . . הכל קרוב . בהצלחה ! . ושיתקבלו התפילות ! . ובאגד יספרו לך בקשר לתחבורה עד למקום
 

inbarush19

New member
תודה. וואו כמה רבנים!

ראשית סליחה על התגובה המאוחרת. המחשב שלי ממש מקרטע ונכבה סתם כי בא לו!! אוי מחשבים זה עם!
אני צריכה חדש...

וואי לא ידעתי שיש שם כל כך הרבה רבנים באותו מתחם! נראה מתי יסתדר לי בלי נדר ללכת.. קרוב לאיזה שכונה זה נמצא? קרוב למשהו קצת מוכר?

ובעניין הרב מרדכי אליהו זצ"ל- הוא פשוט היה רב גדוול שאין דברים כאלו!! אני קוראת את ספרי "אביהם של ישראל"(יש 5 עקרונית), ויש שם סיפורים ממש חזקים שאתה פשוט נפעם!! מכל סיפור שלו אפשר ללמוד!
היה שלב שפשוט קראתי וירדו לי דמעות.. איזה סיפורים!!
לילד אחד היה גוש בצוואר בגודל מנדרינה, הרופא שלו רצה לעשות ביופסיה, החליטו ללכת לרב מרדכי אליהו, הרב חיבק את הילד ,ליטף לו את הגוש,אמר- "הם רוצים לעשות ביופסיה? שיעשו.." הילד נשלח לרנטגן.. ההיא שצריכה לעשות צילום מרימה טלפון לרופא למה הוא שלח את הילד... הוא אמר לה הכל כתוב בתיק.. יש לילד גוש בצוואר בגודל מנדרינה.. היא אומרת לרופא שבעיניים שלה היא לא רואה כלום!

אמרו על הרב מרדכי אליהו שהוא היה שם משקפיים בשתי מספרים פחות ממה שהאופטימטריסט כתב לו.. "כי לא הכל צריך לראות.." (אךך איזה רב!!!)

ולנושא הפורום-שידוכים.. (אם כבר אז כבר)
היתה לרב סגולה,ברכה קצרה לשידוכים,קחו דף ועט.. לפני פגישה,להתפלל- "את הטוב תקרב,את הרע תרחיק,והטוב בעינייך עשה"....
הוא אמר את זה לשתי נשים שבאו יחד ואמרו שהן לא מצליחות להתחתן, להגיד את הברכה הזו לפני הפגישות... לאחר זמן מה שתיהן מצאו את זיווגן ב"ה...

והסיפורים רק ממשיכים וממשיכים.. אתם פשוט חייבים לקרוא את הספרים האלה,אם טרם קראתם... !
 

קליט

New member
יש עוד הרבה רבנים שטמונים בסביבה כמו

איש החסד רבי אשר פריינד זצ"ל, ממקימי מוסדות יד עזרה, ורבה של הרבנית צירה מורגנשטרן, יש גם ספרים ממשנתו הנפלאה, מרגש להיות בציון שלו, זה באחד ההרים למעלה.. נכון שיש שעון בכניסה לירושלים וכתוב שמה גינות סחרוב, וגם כתוב 'עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים (זה למה שמשמה יש כבר את הפקקים בכניסה לירושלים.. :) את יכולה אפילו לרדת במקום הזה, ולהתקדם, ואז יש לך פניה ימינה ואת מגיעה לאיזור איפה שיש את בית חולים הרצוג בצד שמאל ובהמשך יש יער קטן מצד שמאל, זה המקום שדיברנו עליו. רק אל תלכי לבד, לא תמיד המקומות הם הומי אדם. בקרוב אמור להיות האזכרה של רבי שלמה קרליבך בהר המנוחות, תבררי מתי זה ותגיעי, כדאי לך, זה חתיכת הופעה מרתקת, הקרליבכים החמודים שרים את כל פסוקי התהילים שאומרים באזכרה.. ואז מדברים כמה דיבורים לזכרו, ואז באה תפילת מנחה עם כלי זמר בעת חזרת השץ, האזכרה היא ביום פטירתו של רבי שלמה, כשעתיים לפני השקיעה. *יש גם ביוטיוב סרטים מחיי המקובל האלוקי הרב מרדכי אליהו *הר המנוחות זה הקברים שאת רואה מצד ימין לפני שאת מגיעה לירושלים, אומרים שזו השכונה הכי גדולה בירושלים.. זה יוצא די קרוב לשכונת גבעת שאול, אלא שעם רכב אין מצב להגיע משכונת גבעת שאול, זה יוצא די קרוב לרחוב כנפי נשרים, ולא רחוק כ"כ משכונת הר נוף. בקיצור, שיהיה בהצלחה ושיתקבלו התפילות - אמן !
 
למעלה