אוכל סיני

dana biko

New member
אוכל סיני

אני חושבת שאם רוצים ארוחה טובה לא צריכים לשאול אנשים באינטרנט,צריך לפתוח ספר בישול ולראות מה רוצים אבל אם כבר........... אוכל סיני מ- ``צ`ינה טאון`` או- ``למון גראס`` זה האוכל!!!!!!! :) :) :) :) בתאבון
 

קושוש

New member
מה בדיוק רע בלשאול אנשים

באינטרנט לגבי ארוחה טובה ? חוץ מזה, אנחנו פה בפורום אוהבים ``לקשקש`` ולהחליף חוויות בינינו וגם לשאול האחד את השני לגבי מתכונים מקוריים ומומלצים. מה רע בזה ? אנחנו מאוד נהנים ועל כך אני בטוחה שיעידו הרבה.
 
קושוש, צודקת בהחלט

אנשים נמצאים פה בפורום לא רק כדי להחליף מתכונים אלא להחליף דיעות על מתכונים וגם לפעמים לקשקש על דברים נוספים. חוץ מזה, לא כול המתכונים נמצאים בספרים יש מתכונים משפחתיים שעוברים במשפחה ודווקא אלה הכי טעימים (סתם הערת ביניים: שיגריס, מה עם עוד מתכונים רומניים?) וכן, אני מאוד נהנית לכתוב בפורום הזה וגם לקרוא מה שאחרים כותבים.
 
אני איתכן!!!

אוהבת את הפורום הזה.. גם אם לא ממש נמצאת בו הרבה לאחרונה. וזה בדיוק מה שאני אוהבת- המתכונים המשפחתיים.. הביתיים. כאלה שלא כתובים באף ספר ובטוח נוסו והצליחו.. אני ניסיתי הרבה מתכונים מפה והייתי מרוצה בהחלט! וחוץ מזה.. לתת מתכונים מוצלחים משלך זה נותן הרגשה מה זה טובהההההה ואוכל במסעדה זה נהדר.. אבל לא תמיד.. ריח תבשילים בבית.. זה מה שהופך את הבית מסתם HOUSE ל- HOME.. שווה להתאמץ!
 

y.n

New member
לא הבנתי

אם את חושבת שלא צריכים לשאול אנשים באינטרנט על מתכונים, מה את עושה בפורום זה? ;-)
 

אלונהב

New member
משועממת

היא פשוט משועממת, ומחפשת מרשמים מיוחדים, אבל לא מוכנה לחלוק איתנו את שלה.
 

שיגריס

New member
אריאלה,

אני גם נהנית מהפורום ולגבי מתכונים רומנים: לא עולים לי כרגע בראש עוד מתכונים. אם תעלי על מתכון שאין לך, ספרי לי ואלי אצליח למצוא לך. מיכל
 

שיגריס

New member
לאריאלה, מתכונים רומנים

ראיתי ששלחו לך רשימת מתכונים רומנים מאיזה ספר באנגלית. אז ככה, לגבי צ`ורבה - מרק חמצמץ, זה פשוט מרק ירקות עם תפו``א, גמבה, קישואים וגזר שמוסיפים לו לימון ושמיר קצוץ. לגבי איקרה - אני אשיג לך את המתכון אם את רוצה ויש עוד מתכון לדג שישי לי איפשהו. לגבי מתכונים בשריים - צר לי, אני צמחונית. רומניה, רומניה, מכל הכיוונים, אבל עם ``דפקט`` בראש, ז``א צמחונית.
 
שיגריס, בקשה למתכון

אני לא יודעת אם זה מהצד הרומני של אמא שלי ז``ל או מהצד ההונגרי של אבי ז``ל אבל אמא שלי היתה מכינה כרוב מבושל ברסק עגבניות (בלי בשר בכלל). זה היה יוצא לה טעים משהו. מכירה? יש לך אולי מתכון? לגבי האיקרה אני מאוד ישמח לקבל מתכון. חוץ מהמתכון לעוגת ``מלאי`` יש עוד מתכונים לעוגות רומניות, כאלה שלא משתמשים בקמח תירס אלא קמח רגיל?
 

bali

New member
מנהל
כרוב מאודה ברסק עגבניות סטייל רומני

הנה מתכון משפחתי שלנו... סבתא שלי עושה אותו בגרסה א` ואמא שלי עושה אותו בגרסה ב`. להלן שתי הגרסאות, שתיהן טעימות מאד. גרסה א`- מרסקים במעבד מזון עם להב כמו פומפייה חצי כרוב סגול וחצי כרוב לבן. בסיר גדול מאדים בצל אחד עם מעט שמן עד שנעשה שקוף ומוסיפים את הכרוב. מוסיפים טיפ טיפונת מים, ממש רבע כוס, ותבלינים: מלח, פלפל וקצת אבקת מרק עוף. מבשלים על אש קטנה עד שהכרוב מאבד מנפחו, מפריש את נוזליו ומתרכך. אם צריך, מוסיפים עוד מעט מים, אבל רצויי לא להגזים עם המים כי הכרוב מפריש נוזלים באופן טבעי. גרסה ב`: מרסקים כרוב לבן אחד בלהב הפומפייה של מעבד מזון. מאדים בצל קצוץ במעט שמן ומוסיפים את הכרוב. מוסיפים קופסה קטנה של רסק עגבניות (100 גרם) וכמות מים שממלאת את הכלי של הרסק. שוב, בערך רבע כוס מים. מוסיפים מלח, פלפל, אבקת מרק עוף וכפית מחוקה של סוכר. מבשלים על אש קטנה עד שהכרוב רך והנוזלים התאדו. בתאבון- ענבל.
 

bali

New member
מנהל
אז זהו, שגרסה א` לא צריכה עגבניות

בגרסה ב` יש רסק עגבניות, אבל בגרסה א` לא צריך כי הכרוב הסגול מספק את המתיקות. אם את רותה, את יכולה להוסיף יותר רסק עגבניות או להוסיף רסק עגבניות גם לגרסה א`. אין צורך ביותר מרסק. הכרוב נותן מספיק טעם. ענבל.
 

דפדפ

New member
אפילו הבן שלי

התלהב כשסיפרתי לו שעכשיו אני מכינה לו ממתכונים שאחרים ניסו כבר ואהבו. הוא מאוד בעיתי עם אוכל אבל על אמת בררן ובעיתי ובזכות זה שהוא יודע שהמתכון לקוח ממשהו שכבר ניסה ואהב הוא מוכן לאכול. וחוץ מזה מה רע בלהחליף דעות וחוויות? זה רק מפרה ומשפר. וזה אמור לגבי כל התחומים...
 
למעלה