אוטיזם או לא

דן73

New member
אוטיזם או לא

נולד פג בשבוע מוקדם. היה במעקב התפתחות הילד מהיום הראשון, שם וגם במסגרת הגן שמו לב שהוא לא מתקשר יחסית לגילו. לרוב מעדיף להיות עם עצמו. התחיל לדבר רק בגיל 3. זה גם הגיל שבו אובחן על הספקטרום.
אבל!!!
כיום הוא בן 5, ולמעט העיכוב השפתי שאותו הוא משלים בקצב מדהים, הוא מתקשר יפה מאד. למעט העובדה שהוא לא יכול להיפרד כבר חודשים מהכובע האדום שלו (תסמונת יובל המבולבל
) אין שום התנהגויות חריגות אחרות, כמו חזרתיות למשל. אז נכון שהוא עדיין מעדיף להיות עם עצמו ופחות עם שאר הילדים בגן התקשורת שהוא נמצא בו, אבל מי אמר שזו תמיד אשמתו- אולי גם האחרים לא יוזמים, כי בבית הוא כן יוזם ופונה ומשחק עם האחיות הקטנות שלו.

אי אפשר להגיד שאין לו בעיות גם היום. אבל השאלה היא האם באמ זה קשור לאוטיזם או אולי סוג של לקות למידה, ואז במקרה הזה הטיפול בו צריך להיות מותאם לאותה הלקות.

מה דעתכם?
 

dina199

New member
רק איבחון חדש יכול לתת מענה מדוייק.

כרגע לפי דעתי הלא מקצועית המידע שסיפקת לא סותר את האבחנה.
 
שווה בדיקה נוספת

אתה מתאר ילד סטנדרטי לגמרי, ללא התנהגות חריגה למעט קטע שהוא לא באמת חריג (מכירה גם ילדים גדולים יותר שנקשרים לחפצים), ולא כל ילד שאינו חברותי הוא ילד עם ליקוי, יכול להיות גם שהוא פחות מתחבר לילדים בגלל פערים ביניהם - מה שיכול להיות הגיוני אם הילד לא באמת על הספקטרום והאבחון המקורי שגוי.
&nbsp
אני יכולה לספר על אחות של חברה שאובחנה כבעלת פיגור שכלי בתור פעוטה, לא עברו הרבה שנים עד שהתברר שלא פיגור ולא נעליים, היום היא כבר בחורה צעירה עם תואר ראשון, אחרי שסיימה בהצלחה תיכון רגיל עם תעודת בגרות מלאה וציונים טובים, בחורה חברותית ועצמאית, אני הכרתי אותה כשכבר הייתה בת 10 וכששמעתי על הסיפור הזה מאוחר יותר הייתי בהלם. עם הספקטרום האוטיסטי קיבלתי רושם ש"קל" יותר לטעות באבחון כי בלא מעט מקרים נתלים בסעיפים שהם לא חד משמעיים ו/או בקטעים שוליים שהם יותר תלויי סביבה ומנטליות.
 

dina199

New member
אם יש צורך לרבל עזרה ממסדית , הממסד מתייחס לזה כלקות.

אם אין צורך בעזרה , אז בכלל לא איכפת אם יש או אין אבחנה ואיזו.
 
אוטיזם ופיגור הינן לקויות, וזו עובדה

אחרת לא היו מעניקים לאנשים שאובחנו ככאלו הגדרה של נכות 100%, והכרה שאינם מסוגלים להתפרנס כמו אדם רגיל.
&nbsp
אם אין צורך בעזרה, כנראה שהאדם אינו אוטיסט.
 

dina199

New member
קודם כל אוטיזם זה לא פיגור שכלי.

וכשתמיד מזכירים אותם ביחד , הציבור הרחב חושב שזה אותו דבר.
הקיצבה מוענקת לנכויות (אין כרגע דרך אחרת לקבל קצבה כדי להתמודד קשיים).
אם היו מגדירים קצבה ספציפית לאוטיזם (כמו למשל הבטחת הכנסה , מילואים, חופשת לידה או אמהות חד הוריות) לא היו חייבים לקרוא לזה נכות..
 
אני מקווה שלא כתבת את זה ברצינות

את באמת חושבת שאני לא יודעת שאוטיזם ופיגור שכלי אלו שני דברים שונים? (בלי קשר לכך שבתגובתי ציינתי אותם במפורש כשתי לקויות נפרדות).
&nbsp
בתור מי שבין היתר עוסקת בהסברה, מעולם לא נתקלתי במצב בו הציבור הרחב או אפילו אדם ספציפי חשב שזה אותו הדבר, זה דווקא מאוד ידוע שאלו שני דברים שונים במיוחד לאור ההרחבה שהספקטרום האוטיסטי זכה לה בשנים האחרונות. בכל מקרה, אוטיזם זו לקות ונכות - ברגע שאדם לא מסוגל לתפקד באופן מלא ולהתפרנס כאדם רגיל, זו לקות ונכות.
&nbsp
ברור שאם ניקח בחשבון את אותם מקרים כמו מקרה שהועלה כאן בפורום של בחור שקודם אכל את הסלט ורק אז את המנה העיקרית וזה גרם להורים שלו לטעון שהוא אוטיסט, התמונה תיראה אחרת, אבל אוטיזם לא מתבטא בדברים כאלו אלא זה נושא הרבה יותר מורכב.
 

dina199

New member
כתבתי הכל ברצינות גמורה. ברור שאני יודעת

שאת יודעת שאוטיזם זה לא פיגור שכלי. כתבתי שהציבור הרחב לא יודע. לכן אני מעדיפה לא להזכיר אותם ביחד , כי זה מה שתמיד עושים בתקשורת.

אני לא עוסקת בהסברה , אבל לצערי כן נתקלתי באנשים שחושבים שאוטיזם זה פיגור. וגם לצערי , בתקשורת כל הזמן זה מוזכר ביחד. גם אם להגדיר את שניהם כלקות, זה תמיד מוזכר כאותה לקות.
 
יש אנשים שלא מודעים להרבה דברים

זה כמו שמרבית הצמחונים יוכלו לספר לך שקרה שהציעו להם דג כמנה צמחונית, זה לא אומר שהציבור הרחב לא יודע שדג זו חיה, אלא שיש מקרים של אנשים שלא מודעים, זה קיים בהרבה תחומים. אם יש אנשים שחושבים שאוטיזם ופיגור זה אותו הדבר, אז מדובר באנשים ספציפיים ומה שאני אכתוב או לא אכתוב כאן בפורום לא ישפיע על זה.
&nbsp
דווקא בתקשורת עשו מאוטיזם משהו אחר לגמרי, ברמה כזאת שזה הפך לטרנד לטעון לאוטיזם, ובתקשורת נוטים להדגיש את היכולות השכליות הגבוהות של מי שעל הספקטרום האוטיסטי. מה שאת טוענת ממש לא מוכר לי, ואני כאמור גם עוסקת בהסברה בתחום הזה וגם מעורה בתקשורת.
 
ראיתי שאת עוסקת בהסברה

עכשיו כמובן שאינני יודעת באיזו הסברה ולמה-
כוונתי שנתתי לך נקודות למחשבה.

בעיקר ממה שאני מבינה וגם מאחותי שהיא למשל אוטיסטית מאובחנת יחסה למילים חזק מאוד. תארי לך שהיו קובעים שהשם לכל הדברים האלה הוא "פגם" אז בסדר- מכבסת מילים ו"לקות" , האם רק בשם השונות שלך את לוקה? זהו בזה את מסתכמת?

זה לא נכון.
בדיוק כמו שהחבר שלי למד להסתדר ויש דברים שעד היום פחות קלים לו מאדם שהוא ימני והוא מצא את הפתרונות שלו ושנים חשב שהוא פשוט גרוע מדברים -
בסוף הוא הבין שהרוב עובדים קצת אחרת והוא למד את הדרך שלו בינהם. אז לאוטיסט לפעמים קצת קשה יותר ללמוד כי העולם ממש זר .

אז האם הוא לוקה?
האם הנערה שהבאתי בסרטון שחיה חושבת כותבת ומאושרת ועצובה לא פחות היא לוקה? לא- היא שונה.
העולם שונה ויש אנשים שונים . אני לא לקויה ולא אחותי ולא אנשים שהכרתי כאן.

מקווה שתשקלי את זה על אחת כמה וכמה אם את עוסקת בהסברה.

*לא מזמן נכתב וכותבים אוטיסטים עצמם על הנזק שחווים אוטיסטים באלו"ט ובהוסטלים מהיחס המשתמע שהכל לקות ולא מתייחסים לתלונותיהם.
נערה עברה הטרדה מינית - וזה הנזק שמתייחסים לאחד כלוקה וחלק אפילו לא מפרידים ממנת משכל בטח אם היא לא מבוטאת בדרך מוכרת וזה עצוב קשה ומסוכן . לך כאדם שעוסק בהסברה יש משנה ערך לשקול זאתץ
 
לא נתת לי שום נקודה למחשבה

אני עוסקת בהסברה רלוונטית, והדברים שכתבת כאן הם... לא קשורים לחלוטין, ומעבר לנימה התקיפה והנחרצת שלך מעידים על פרשנות מעוותת ביותר לדברים שנכתבו כאן בדיון, ולא רק על ידי, וההתעקשות שלך שאני זו ש"המצאתי" שאוטיזם זו לקות בכלל הזויה. אם להאשים אותי בדברים מובנים עובדתיים עושה לך טוב, שיהיה לך לבריאות, אבל זה עדיין לא ישנה את המציאות.

הסיפא שלך גם לא קשור למציאות, את לוקחת מקרה אחד ספציפי ומשליכה אותו על הכלל. עד כמה את מעורה במה שקורה בהוסטלים שאת מכריזה את מה שמכריזה באופן גורף ונחרץ שכזה? לדעתי באלו"ט יכולים לתבוע אותך על לשון הרע על דברים כאלו.
 

anti is back

New member
נקודה למחשבה

שימי לב שכמעט כל מי שמגיב לך מפרש לדעתך את דברייך באופן מעוות ומוציא אותם מהקשרם.
האם שקלת פעם את האפשרות שאת סובלת מסוג כלשהו של לקות תקשורתית? במקומך הייתי בודקת את זה.
 


לטעון ששניים וחצי אנשים הם "כמעט כל מי שמגיב לי", זה מאוד מצחיק, במיוחד כשמדובר באנשים שטוענים שהם בעצמם אוטיסטים, אחד מהם אפילו הצהיר בעבר שהוא נוטה באופן קבוע לעוות את דבריהם של אנשים בגלל שהוא לכאורה אוטיסט, והוא גם טוען שפסיכולוגים ופסיכיאטרים לא מבינים כלום ושמה שנטען בעולם הפסיכולוגיה על אוטיזם אינו נכון. כמובן שאי אפשר גם לפספס שאותם ,כל מי שהגיבו לי" עשו את אותו הדבר עם גולשים נוספים פה אפילו בשרשור הנוכחי. ברור, אין ספק שהבעיה כאן היא אצלי...
 
לתבוע אותי באלוט על לשון הרע?

תקיפה? המצאת שלקות זו בכלל הזויה?

דבר אל בולי העץ ואל האבנים .

מה שרשמתי על זה שמתוך יחס של לקות ותפיסת האוטיזם כפגם - רשום ממש כמה הודעות מתחתיך ואפילו *לא אני* מסבירה למה זה הרה אסון בשרשור על הטרדה מינית של אחת מחוסות הוסטל עופרים.

אז אני מצטערת שזה שאמרתי שיחס מסוים יכול להיות הרסני בעיקר כשהשכם והערב אוטיסטים אומרים את זה בעצמם על אנשי טיפול , הוסטלים ואלוט . את מתכוונת לתבוע את כולנו אחד אחד בלשון הרע? או שתיידעי את אלוט.

אגב אם את חייבת יש גם פוסט למטה על בחור שלא נותנים לאחותו יציאות מסודרות ויש עוד כמה מקרים שתוארו , שלא יהיה רק מקרה בודד.

עכשיו אני מבינה שנראה לך לא רלבנטי שכתבתי שלא נוח לי אם זה שאת מתייגת אותי את אחותי או אנשים אחרים שהכרתי "כלוקים" ואז הצעתי לך דוגמאות למקרים בהם ההגדרה הרווחת לגבי מהי לקות שנמדדת בתפקוד תקין בלבד ובראייה צרה לא מתאימים לאדם שהוא רחוק מלוקה- אפילו היה והוא לא מדבר כמוך או כמוני.

עכשיו לטעון שהמצאת? אמרתי שאולפת בדיוק כמו שכל חינוך ודרך מסוים לראות תרבותית דברים מאלפים אותנו שלא להבדיל ולהבחין בשונה בינינו. למטה גם יש שרשור על דרך חדשה להתמודד עם "הפרעות" נפשיות שאינה מוכרת והיא מצריכה להביט באור חדש על מה זה הפרעה ומה זו לקות ומה קנה המידה שלנו לחיים .

פעם היו מתייחסים לאוטיסטים שלא מדברים כמפגרים - אפילו היה והיום מתחילים יותר ויותר כשהם מוצאים דרך לתקשר לגלות שמדובר באנשים תבוניים ורגישים לכל דבר ועניין. עולם שונה וחשיבה שונה.

נתתי דוגמא לכך שאם עולם בנוי עבור אנשים שעושים דברים ביד ימין וככה אנחנו שופטים האם אדם לקוי או לא למשל לצורך הדמיון - האם זה אומר שבגלל שהוא שמאלי בעולם של ימניים הוא לקוי? או שמא עלינו לכייל מחדש את עולם המושגים שלנו ולהנגיש גם לו את העולם , לגלות פתיחות? והוספתי גם שמכיוון שחבר שלי גדל בלי הידיעה שהוא איטר יד ימינו בילדותו הוא חשב וחווה תחושה שהוא מפגר בהרבה תחומים כי כל העולם סביבו בנוי לימנים ולא כך.

אז עכשיו אסכם את הדברים ואני מבקשת שלא תעוותי ותסלפי יותר את דברי - כי אלה דברים שמרגיזים אותי מאוד (במקרה הצורך אל תגיבי):

א. נתתי נקודות רבות למחשבה- בעיקר כאדם שעוסק בהסברה יש חשיבות להקשיב ולשמוע מדוע אוטיסטים לא מוכנים שיכנו אותם "לוקים" ומה ההשפעה של הנורמטיביות יכולה לפגוע בהם .

ב. היו דברים מעולם ורבים מהאוטיסטים ובני משפחה מתלוננים על הנזק של התפיסה התרבותית של לקות, פגם ונכות לאדם שהוא שונה. דוגמאות תוכלי למצוא בפורום הזה אין מספר- ואם את אומרת שעלי לתבוע אותי עליהם לתבוע את כולנו.
אז בבקשה אם לא טרחת לקרוא את דברי או אחרים אל תשקרי שהם יכולים לתבוע.

ג. לא טענתי "שהמצאת" טענתי שחונכת ולכן אולפת לומר כך בדיוק כמו שכל חינוך שחסר מודעות הוא אילוף של אדם במקום מחשבה עצמאית שלו - נא לא לשקר!!!!!! במפורש כי זה מרגיז מאוד ועוד מצד אדם שעוסק בהסברה במפורש. אני חושבת שהנקודות שהעליתי מסבירות קומפקלס עשיר שנוצר מדיכוי של שונה בעולם שמתאים כולו לאנשים לא אוטיסטים בעוד שנקודת שינוי בתפיסה מסייעת בהבנה ומנגישה את העולם או לפחות מאפשרת ידיעה שחסרה בו הנגשה גם לשונים.

ד.ציינתי שהכרתי כאן אוטיסטים רבים שמתפקדים בעבודה, מנהלים משפחות וחיים עצמאיים למדי וטוב להם -וזהו *לא* מקרה ספציפי.

ה. הדברים שציינת אינם עובדתיים -
בעבר לאנשים עם דיסלקציה התייחסו כמפגרים והעובדות היו שאין מה לעשות איתם . אחר כך התפתחה הידיעה על המצב הזה והפלא ופלא בהתאמות מסוימות אנשים למדו קרוא וכתוב. החבר שלי כשלמד שהוא שמאלי למד להתאים את עצמו וגם כשלא להתאים את עצמו לבנות לעצמו מערכת כלים שדרכם יוכל לגזור במספריים , להתגלח , לרשום (כי כמובן ניסו ללמד אותו לרשום ביד ימין) וככה אוטיסטים -
כשזו לא לקות , כשזה לא פגם - אפשר להתאים את העולם ולהנגיש אותו להם.

הביקורת שלי יוצאת על המושג ועל התפיסה הנורמטיבית של השונה , של התאמה ושל מה נחשב לרגישות לאחר ובאיזה קנה מידה אתה שופט והאם הוא נכון בכלל .

אני מבקשת שלא תסלפי את דברי ושלא תצרי מצג שקר להם -
במקרה כזה פשוט אל תגיבי בכלל שכן אני מתעבת שקרים!!!!!!
 
עוד משהו וממש ממש רלבנטי

אם לא שמעת יש נסיונות להעביר את חוק האוטיסטים בו יכריזו על כל אדם שמסווג ככה כאדם שלא אחראי למעשיו!

מכאן שאדם כזה נזדקק לאפטרופוס , עדותו בספק ומקרים כמו שקרה בהוסטל של עופרים יהיו מקובלים תרבותית משום שלשאול לפיו של אדם שלא אחראי על מעשיו , שלא כשיר שהוא בחזקת המטורף הרי זה טירוף!!

האם לא ברור לך מה דוחק לשנות פרספקטיבה בנוגע לכך? מה הרסני מכך?
האם טענתי שהנגשה לא עולה כסף? עולה גם עולה! אבל ראשית יש להבין שאוטיסטים הם שונים מהאדם הממוצע לא לקויים ולא נעליים!!.
 

arana1

New member
הלוואי שאלו"ט יעשו את זה

אפ עלות יתבעו מישהו על לשון הרע אז כל מה שמתרחש בהוסטלים וכל הגישה לאוטיזם תעלה לדיון משפטי וציבורי
 
גברת

אני בעצמי עם קווים אוטיסטים ואני מתקשרת עם הרבה אנשים פה שמתפקדים לומדים , מלמדים ונשואים עם אוטיזם-

אני לא לקויה , לא חברי ולא מכרי . זה שאילפו אותך לומר שזו לקות זה טוב ויפה וזה שהעולם בנוי לדרך אחת בלי לראות את התועלת והצרכים של אחרים זה טוב ויפה-
אבל את לא הולכת להדביק עלי תווית של לקויה.

החבר שלי הוא שמאלי- איטר יד ימינו .
משתמע בכל פעולה יומיומית בסיסית הוא מתקשה כי העולם בנוי עבור ימניים. האם יש לו לקות? את זה את לא תאמרי - נכון?

אז מדוע לאוטיסטים שחווים את העולם אחרת ואת המציאות אחרת ויש להם צרכים שונים ויכולת קשב מופלאה לא פחות משלך את קוראת לקות? כי אמרו לך שמי שלא קם לעבודה מ-9 עד 17 הוא לקוי?

אז תתחילי לחשוב פעמים על הביטויים שאת מאמצת ותתחילי לחשוב למה את מאמצת אותם- וכמה שזה עקר להתקע על דרך מחשבה אחת וקבועה.

אני לא לוקה בשום דבר וחברי ומכרי לא לוקים בשום דבר, הם פשוט שונים ממך כמו שכל אדם שונה.
תודה.

צרפתי לך שני סרטונים להבהרה ואחרי שתשקלי- תחליטי את אם את רוצה לכנות זאת לקות או לא :

https://www.youtube.com/watch?v=JnylM1hI2jc


https://www.youtube.com/watch?v=jQ95xlZeHo8
 
למעלה