אוטובוס וולוו.

מצב
הנושא נעול.

orib44

New member
אוטובוס וולוו.

אוטובוס וולוו.
סתם להשכלה כללית בנושא אוטובוסים. לוולוו יש את סןגי האוטובוסים B10B ו-B12B. רוצים לדעת מה מציינות האותיות והמספרים. אז ככה: ה-B הראשונה זה BUS (אוטובוס). המספר זה נפח המנוע (10 ליטר לB10B ו-12 ליטר ל-B12B). ה-B השניה היא BACK. כלומר, שהמנוע נמצא מאחורה. יש גם וולוואים מסוג B10M ו-B10F. ה-M היא MIDDLE, כלומר, מנוע במרכז. ה-F היא FRONT, כלומר, שהמנוע נמצא מלפנים. לוולוו יש גם אוטובוס מסוג B7BL. אוטובוס עירוני נמוך רצפה, המשרת בחברה של באר שבע ובחברת "קווים". 7 זה בגלל מנוע ה-7 ליטר. שני האותיות B זה כמו לבינעירוניים. ה-L - פירושה LOW. כלומר, המנוע נמצא בתחתית.
 

יצחקA

New member
תודה אורי!

אוטובוס וולוו.
סתם להשכלה כללית בנושא אוטובוסים. לוולוו יש את סןגי האוטובוסים B10B ו-B12B. רוצים לדעת מה מציינות האותיות והמספרים. אז ככה: ה-B הראשונה זה BUS (אוטובוס). המספר זה נפח המנוע (10 ליטר לB10B ו-12 ליטר ל-B12B). ה-B השניה היא BACK. כלומר, שהמנוע נמצא מאחורה. יש גם וולוואים מסוג B10M ו-B10F. ה-M היא MIDDLE, כלומר, מנוע במרכז. ה-F היא FRONT, כלומר, שהמנוע נמצא מלפנים. לוולוו יש גם אוטובוס מסוג B7BL. אוטובוס עירוני נמוך רצפה, המשרת בחברה של באר שבע ובחברת "קווים". 7 זה בגלל מנוע ה-7 ליטר. שני האותיות B זה כמו לבינעירוניים. ה-L - פירושה LOW. כלומר, המנוע נמצא בתחתית.
תודה אורי!
מעניין מה החוקיות במרצדס לגבי O303, O404 וכד'.
 

ליילנד

New member
אני רוצה להבין../images/Emo4.gif

אוטובוס וולוו.
סתם להשכלה כללית בנושא אוטובוסים. לוולוו יש את סןגי האוטובוסים B10B ו-B12B. רוצים לדעת מה מציינות האותיות והמספרים. אז ככה: ה-B הראשונה זה BUS (אוטובוס). המספר זה נפח המנוע (10 ליטר לB10B ו-12 ליטר ל-B12B). ה-B השניה היא BACK. כלומר, שהמנוע נמצא מאחורה. יש גם וולוואים מסוג B10M ו-B10F. ה-M היא MIDDLE, כלומר, מנוע במרכז. ה-F היא FRONT, כלומר, שהמנוע נמצא מלפנים. לוולוו יש גם אוטובוס מסוג B7BL. אוטובוס עירוני נמוך רצפה, המשרת בחברה של באר שבע ובחברת "קווים". 7 זה בגלל מנוע ה-7 ליטר. שני האותיות B זה כמו לבינעירוניים. ה-L - פירושה LOW. כלומר, המנוע נמצא בתחתית.
אני רוצה להבין

בקוים B7BL אלה לא אלה עם המנוע ב"פריג'ידר" בסוף האוטובוס
 
ה"פריג'ידר" או למעשה הרדיאטור

אני רוצה להבין

בקוים B7BL אלה לא אלה עם המנוע ב"פריג'ידר" בסוף האוטובוס
ה"פריג'ידר" או למעשה הרדיאטור
זה גם נראה כמו שירותים... הסיבה להצבת הרדיאטור בעמידה (בדומה לסקניה הנסיונית) היא קיום מפלס אחיד לרצפת האוטובוס בכל אורכו. במ.א.נים כיום, הרצפה עולה לקראת סוף האוטובוס, משום שהרדיאטור שוכב מתחת, אך בוולבו, הרצפה ישרה לחלוטין והרדיאטור עומד וחוסם חלונות, נוף ושדה ראיה. הוא גם משרה אווירה חשוכה ולא כ"כ נעימה באוטובוס.
 
כל זה גורם לי להתגעגע רק לטייגר !

ה"פריג'ידר" או למעשה הרדיאטור
זה גם נראה כמו שירותים... הסיבה להצבת הרדיאטור בעמידה (בדומה לסקניה הנסיונית) היא קיום מפלס אחיד לרצפת האוטובוס בכל אורכו. במ.א.נים כיום, הרצפה עולה לקראת סוף האוטובוס, משום שהרדיאטור שוכב מתחת, אך בוולבו, הרצפה ישרה לחלוטין והרדיאטור עומד וחוסם חלונות, נוף ושדה ראיה. הוא גם משרה אווירה חשוכה ולא כ"כ נעימה באוטובוס.
כל זה גורם לי להתגעגע רק לטייגר !
 
הנסיעה ברויאל טייגר היתה נעימה

כל זה גורם לי להתגעגע רק לטייגר !
הנסיעה ברויאל טייגר היתה נעימה
וכיפית יותר מאשר בכל האחרים. האוטובוס היה נוח ואהבתי את הרעש + הריח היחודי בחורף בחלל האוטובוס. תמיד היה קשה לפתוח חלונות עם 2 הידיים אך היה בו טעם של פעם ונעימות בלתי מוסברת. היה כיף למשוך במצילה כדי להפעיל את הפעמון והיה כיף אדיר להקשיב לדלתות הנפתחות עם רעש של מכה ולחץ אויר רב. היה תענוג לחוש איך המנוע מתאמץ בעליות בירושלים והיה מיוחד לראות איך הנהגוס מכניס לראשון כוח בעליה ורק אח"כ מעביר לראשון הרגיל בגולה הגדולה. אהבתי במיוחד את האוטובוסים האלה: 66-367, 66-398, 666-224, 666-297, 690-297 ו- 666-442 - כולם טייגרים ירושלמיים.
 
337-743 היה הטייגר העירוני האחרון

הנסיעה ברויאל טייגר היתה נעימה
וכיפית יותר מאשר בכל האחרים. האוטובוס היה נוח ואהבתי את הרעש + הריח היחודי בחורף בחלל האוטובוס. תמיד היה קשה לפתוח חלונות עם 2 הידיים אך היה בו טעם של פעם ונעימות בלתי מוסברת. היה כיף למשוך במצילה כדי להפעיל את הפעמון והיה כיף אדיר להקשיב לדלתות הנפתחות עם רעש של מכה ולחץ אויר רב. היה תענוג לחוש איך המנוע מתאמץ בעליות בירושלים והיה מיוחד לראות איך הנהגוס מכניס לראשון כוח בעליה ורק אח"כ מעביר לראשון הרגיל בגולה הגדולה. אהבתי במיוחד את האוטובוסים האלה: 66-367, 66-398, 666-224, 666-297, 690-297 ו- 666-442 - כולם טייגרים ירושלמיים.
337-743 היה הטייגר העירוני האחרון
במדינת ישראל שהיה צבוע בצבעי כחול-לבן. הוא הופעל בשנותיו האחרונות בקו 9 להר-הצופים. הוא הושבת בשנת 1994 - בין האחרונים.
 

ליילנד

New member
טוב, טייגר זה ליילנד

337-743 היה הטייגר העירוני האחרון
במדינת ישראל שהיה צבוע בצבעי כחול-לבן. הוא הופעל בשנותיו האחרונות בקו 9 להר-הצופים. הוא הושבת בשנת 1994 - בין האחרונים.
טוב, טייגר זה ליילנד
וליילנד זה הרויאלטי של התח"צ
 

ליילנד

New member
שירותים../images/Emo35.gif באמת יותר מתאים

ה"פריג'ידר" או למעשה הרדיאטור
זה גם נראה כמו שירותים... הסיבה להצבת הרדיאטור בעמידה (בדומה לסקניה הנסיונית) היא קיום מפלס אחיד לרצפת האוטובוס בכל אורכו. במ.א.נים כיום, הרצפה עולה לקראת סוף האוטובוס, משום שהרדיאטור שוכב מתחת, אך בוולבו, הרצפה ישרה לחלוטין והרדיאטור עומד וחוסם חלונות, נוף ושדה ראיה. הוא גם משרה אווירה חשוכה ולא כ"כ נעימה באוטובוס.
שירותים
באמת יותר מתאים
אתה צודק באשר למבנה המעצבן בסוף האוטובוס שאתה אומר שהוא רדיאטור ואני חשבתי שהוא בכלל מנוע, והוא באמת מזכיר תא של שירותים. ובכלל אני לא אוהבת כל כך את האוטובוסים הללו, אני אוהבת דוקא את המארסים הגבוהים שכיף לנסוע בהם ולהרגיש על הגובה כמעט כמו נהגי משאיות. וכל האוטובוסים האחרים נמוכים על ידם, מה שמזכיר לי ביום מצעד האהבה, ליד מסוף כרמלית היה קטע שעמדו 3 אוטובוסים: נידרפלור בין שני "חלליות" ומאוד הצטערתי שלא היתה לי מצלמה ביד כי זה היה מה זה מצחיק. הנידרפלור נראה כמו גוץ בין שניהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה