אוטובוס הקומתיים הגיע לאגד

  • פותח הנושא tal#
  • פורסם בתאריך

tal#

Active member
מעניין, אז ירדו מהרעיון של לשים אותו בקווי ה"פרימיום" שדיברו עליו לפני כמה חודשים?
אוטובוס הפרימיום מיועד לקווי אילת והתוכנית לא ירדה מהפרק
ציינתי במפורש שאינני מתייחס לאוטובוס הכאילו-קלאסי החדש.

משנות השבעים ועד היום היו בלונדון דורות של אוטובוסים דו קומתיים מייצרניות אחרות. קשה לרכז אותם במקום אחד בגלל שהערך על אוטובוסים בלונדון מכיל שמות מודל חד קומתיים ודו קומתיים כרשימה, ואין ערך ספציפי ללונדון על דו קומתיים.

הנה דוגמה לדו קומתי של וולבו שהשתמשו בו בלונדון, דאבלין, ברלין, הונג קונג וסינגפור:

בערך נרחב יותר על אוטובוסים דו קומתיים יש רשימת דגמים הכוללת יצרניות בינלאומיות רבות כולל מאן, סקאניה וואן-הול.

הרוטמאסטר החדש היה פרוייקט ראווה מיותר. היו מספיק דגמי אוטובוס קומותיים מודרניים בשימוש בלונדון בסוף העשור הראשון לאלף שיכלו להחליף בהצלחה את הרוטמאסטרים הישנים בהגיעם לפרישה. מרבית אוטובוסי הקומותיים בלונדון בשנים 1999-2011 היו אוטובוסי קומותיים מודרניים שאינם רוטמאסטר, עם גרם מדרגות מאמצע האוטובוס אל "הספסל השני" בקומה השניה, ללא גרם מדרגות אחורי. גם כיום חלק ניכר מאוטובוסי הקומותיים בלונדון אינם חיקוי הרוטמאסטר. בביקור הפרברי הארוך האחרון שלי בעיר שהיתי במקום שחייב תחבורה משלימה ואף אחד מאוטובוסי הקומותיים שנסעתי בהם לא היה חיקוי רוטמאסטר. אני מודע שבגלל הנוסטלגיה והמיתוג יש התמקדות בדגם המקור וממשיכיו, אבל הם לא סוס העבודה העיקרי של המערכת.

ההעדפה הלונדונית לדו קומתיים היא בגלל שימוש מרובה במערכות סיבוביות וקטעי כביש קצרים. בתחילת שנות האלפיים ניסו להכניס מפרקיות לעיר אבל זה לא הצליח בגלל שאורכן לא התאים לתנאי הדרך. כשחלק מקווי הרוטמאסטר יועדו להחלפה במפרקיות קמה מחאה ציבורית ולצערי במקום להביא דגמי קומותיים קיימים נוצר פרוייקט הראווה של "הרוטמאסטר החדש". גם הקווים שכבר הוסבו למפרקיות עברו חזרה לקומותיים.

לגבי המיזוג: זה נראה לי כמו מיזוג של מטוס או אוטובוס תיירים שחייבים להתכופף קצת כדי לצאת מהמושב למעבר. תעלת מיזוג עם מספר פתחים היתה ממזגת את הקומה העליונה בצורה מוצלחת יותר. ב DD של רכבת ישראל למשל יש מיזוג בקומה העליונה מבלי שתהיה "מדרגה" מעל ראשי הנוסעים.
כתבתי רק על בסיס מה שנסעתי בו כהשוואה בין 2 הגישות, לא נתקלתי בחוסר נוחות בגלל התעלות.
בארץ שולחים בין עירוני גם לקווים פרברים (ההגדרה פה עמוממה מאוד), אז הפערים לא גדולים מאמין שבהשוואה לאיכות המרכבים הסינים בארץ, הוא יהיה נוח יותר גם עם התעלות. מה שבטוח זה שהוא לא יהיה בנסיעות עירונית.

עירוני דו קומתי לא נפוץ, דיימלר וMAN לא מייצרים אותם (SETRA\NEOPLAN נמצאים רק בבין עירוני\יוקרתי) ובברלין הכמות שולית לחלוטין. הMAN הזה משווק בחלק מאסיה כמאן ליון סיטי ויכול להיות שוולוו עושים את זה עם WRIGHT, אבל הם לא משקיעים משאבים במרכב.
 

846

Active member
אוטובוס הפרימיום מיועד לקווי אילת והתוכנית לא ירדה מהפרק

כתבתי רק על בסיס מה שנסעתי בו כהשוואה בין 2 הגישות, לא נתקלתי בחוסר נוחות בגלל התעלות.
בארץ שולחים בין עירוני גם לקווים פרברים (ההגדרה פה עמוממה מאוד), אז הפערים לא גדולים מאמין שבהשוואה לאיכות המרכבים הסינים בארץ, הוא יהיה נוח יותר גם עם התעלות. מה שבטוח זה שהוא לא יהיה בנסיעות עירונית.

עירוני דו קומתי לא נפוץ, דיימלר וMAN לא מייצרים אותם (SETRA\NEOPLAN נמצאים רק בבין עירוני\יוקרתי) ובברלין הכמות שולית לחלוטין. הMAN הזה משווק בחלק מאסיה כמאן ליון סיטי ויכול להיות שוולוו עושים את זה עם WRIGHT, אבל הם לא משקיעים משאבים במרכב.
הדו קומתי שולי בברלין? לא ממש
בקרוב מצטרפים 500 אלכסנדר -דניס אינווירו 500 לצי של ברלין, הם יחליפו את המאן הדו קומתי....
 

846

Active member
הדו קומתי שולי בברלין? לא ממש
בקרוב מצטרפים 500 אלכסנדר -דניס אינווירו 500 לצי של ברלין, הם יחליפו את המאן הדו קומתי....
ההגבלה הזאת הוסרה כבר לפני כשני עשורים כשסופרבוס ונתיב אקספרס הפעילו מרצדס עם מרכב וואנהול
התשובה היא שאלה, האם מותרת דלת אחורית אחרי הגלגל האחורי.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
ההגבלה הזאת הוסרה כבר לפני כשני עשורים כשסופרבוס ונתיב אקספרס הפעילו מרצדס עם מרכב וואנהול
התשובה היא שאלה, האם מותרת דלת אחורית אחרי הגלגל האחורי.

דלת אחורית שלישית מאחורי הגלגל האחורי מאד נפוצה באיטליה.
 

קבצים מצורפים

  • 227_new_buses_rome_atac_raggi.jpg
    227_new_buses_rome_atac_raggi.jpg
    KB 103.8 · צפיות: 8

tal#

Active member
הדו קומתי שולי בברלין? לא ממש
בקרוב מצטרפים 500 אלכסנדר -דניס אינווירו 500 לצי של ברלין, הם יחליפו את המאן הדו קומתי....
לפי וויקפידה כרגע יש 320 מאן DD ו200 א.דניס יחליפו אותם, כמות שולית לחלוטין בהשוואה לשאר הצי. הדו קומתי העירוני שלהם וWRIGHT נפוצים בקרבת המפעלים שלהם (בריטניה\צ.\אירלנד\סקוטלנד וכו') וחלק קטן מאסיה, חוץ מזה לא ממש.
 

tal#

Active member
אירוע גזרת הסרט היה היום מסתבר. יש עוד תמונה של החלק התחתון והרמפה. הדלת האחורית צרה וכמעט ברוחב של הרמפה.
 

קבצים מצורפים

  • 1623346990718.png
    1623346990718.png
    KB 844.1 · צפיות: 8
למעלה