אוטובוס הפרימיום מיועד לקווי אילת והתוכנית לא ירדה מהפרקמעניין, אז ירדו מהרעיון של לשים אותו בקווי ה"פרימיום" שדיברו עליו לפני כמה חודשים?
כתבתי רק על בסיס מה שנסעתי בו כהשוואה בין 2 הגישות, לא נתקלתי בחוסר נוחות בגלל התעלות.ציינתי במפורש שאינני מתייחס לאוטובוס הכאילו-קלאסי החדש.
משנות השבעים ועד היום היו בלונדון דורות של אוטובוסים דו קומתיים מייצרניות אחרות. קשה לרכז אותם במקום אחד בגלל שהערך על אוטובוסים בלונדון מכיל שמות מודל חד קומתיים ודו קומתיים כרשימה, ואין ערך ספציפי ללונדון על דו קומתיים.
הנה דוגמה לדו קומתי של וולבו שהשתמשו בו בלונדון, דאבלין, ברלין, הונג קונג וסינגפור:
Volvo B9TL - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
בערך נרחב יותר על אוטובוסים דו קומתיים יש רשימת דגמים הכוללת יצרניות בינלאומיות רבות כולל מאן, סקאניה וואן-הול.
Double-decker bus - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
הרוטמאסטר החדש היה פרוייקט ראווה מיותר. היו מספיק דגמי אוטובוס קומותיים מודרניים בשימוש בלונדון בסוף העשור הראשון לאלף שיכלו להחליף בהצלחה את הרוטמאסטרים הישנים בהגיעם לפרישה. מרבית אוטובוסי הקומותיים בלונדון בשנים 1999-2011 היו אוטובוסי קומותיים מודרניים שאינם רוטמאסטר, עם גרם מדרגות מאמצע האוטובוס אל "הספסל השני" בקומה השניה, ללא גרם מדרגות אחורי. גם כיום חלק ניכר מאוטובוסי הקומותיים בלונדון אינם חיקוי הרוטמאסטר. בביקור הפרברי הארוך האחרון שלי בעיר שהיתי במקום שחייב תחבורה משלימה ואף אחד מאוטובוסי הקומותיים שנסעתי בהם לא היה חיקוי רוטמאסטר. אני מודע שבגלל הנוסטלגיה והמיתוג יש התמקדות בדגם המקור וממשיכיו, אבל הם לא סוס העבודה העיקרי של המערכת.
ההעדפה הלונדונית לדו קומתיים היא בגלל שימוש מרובה במערכות סיבוביות וקטעי כביש קצרים. בתחילת שנות האלפיים ניסו להכניס מפרקיות לעיר אבל זה לא הצליח בגלל שאורכן לא התאים לתנאי הדרך. כשחלק מקווי הרוטמאסטר יועדו להחלפה במפרקיות קמה מחאה ציבורית ולצערי במקום להביא דגמי קומותיים קיימים נוצר פרוייקט הראווה של "הרוטמאסטר החדש". גם הקווים שכבר הוסבו למפרקיות עברו חזרה לקומותיים.
לגבי המיזוג: זה נראה לי כמו מיזוג של מטוס או אוטובוס תיירים שחייבים להתכופף קצת כדי לצאת מהמושב למעבר. תעלת מיזוג עם מספר פתחים היתה ממזגת את הקומה העליונה בצורה מוצלחת יותר. ב DD של רכבת ישראל למשל יש מיזוג בקומה העליונה מבלי שתהיה "מדרגה" מעל ראשי הנוסעים.
בארץ שולחים בין עירוני גם לקווים פרברים (ההגדרה פה עמוממה מאוד), אז הפערים לא גדולים מאמין שבהשוואה לאיכות המרכבים הסינים בארץ, הוא יהיה נוח יותר גם עם התעלות. מה שבטוח זה שהוא לא יהיה בנסיעות עירונית.
עירוני דו קומתי לא נפוץ, דיימלר וMAN לא מייצרים אותם (SETRA\NEOPLAN נמצאים רק בבין עירוני\יוקרתי) ובברלין הכמות שולית לחלוטין. הMAN הזה משווק בחלק מאסיה כמאן ליון סיטי ויכול להיות שוולוו עושים את זה עם WRIGHT, אבל הם לא משקיעים משאבים במרכב.