אוטובוס הקומתיים הגיע לאגד

  • פותח הנושא tal#
  • פורסם בתאריך

Ccyclist

Well-known member
73 מקומות+מקום לכסא גלגלים, כנראה שבקרוב יופיע בטקס גזירת הסרט (האחרון?)
צפה בקובץ המצורף 24376
אוטובוס הקומתיים נחת בישראל - אגד (egged.co.il)

שלום רב שובך !

האוטובוס נראה כמו אוטובוס עירוני מחו"ל ויש לי מספר השגות:

המיזוג בקומה העליונה נראה די נמוך, בצורה שאולי לא נוחה לנוסעים גבוהים. נראה כאילו שמו אותו בחלל שבאוטובוסים לא ממוזגים באירופה הוא חלק מחלל הנוסעים, מעל לראשיהם. לא הייתי רוצה לקום מהמושבים האלו ולחטוף מזגן בראש.

הדלת האחורית די צרה וגרם המדרגות שם נפתח הישר למשבצת של הדלת. בלונדון גרם המדרגות העיקרי שנפתח לדלת השניה או האמצעית מוביל למעבר ואז יש מספר מרחבים צמודים (מרחב לעגלות / כסאות גלגלים, המעבר, המרחב שמול הדלת) המאפשרים לנוסעים שיורדים במדרגות לעמוד בקומת הקרקע לפני שהם ממש יוצאים מהדלת. לדחוס את כל הנוסעים למשבצת אחת מול הדלת נראה לי כמו מתכון לבלאגן גם עם נימוס בריטי, כל שכן בארץ שלא נותנים לצאת בה מהדלתות ומותרת עלייה מאחור.
 

tal#

Active member
שלום רב שובך !

האוטובוס נראה כמו אוטובוס עירוני מחו"ל ויש לי מספר השגות:

המיזוג בקומה העליונה נראה די נמוך, בצורה שאולי לא נוחה לנוסעים גבוהים. נראה כאילו שמו אותו בחלל שבאוטובוסים לא ממוזגים באירופה הוא חלק מחלל הנוסעים, מעל לראשיהם. לא הייתי רוצה לקום מהמושבים האלו ולחטוף מזגן בראש.

הדלת האחורית די צרה וגרם המדרגות שם נפתח הישר למשבצת של הדלת. בלונדון גרם המדרגות העיקרי שנפתח לדלת השניה או האמצעית מוביל למעבר ואז יש מספר מרחבים צמודים (מרחב לעגלות / כסאות גלגלים, המעבר, המרחב שמול הדלת) המאפשרים לנוסעים שיורדים במדרגות לעמוד בקומת הקרקע לפני שהם ממש יוצאים מהדלת. לדחוס את כל הנוסעים למשבצת אחת מול הדלת נראה לי כמו מתכון לבלאגן גם עם נימוס בריטי, כל שכן בארץ שלא נותנים לצאת בה מהדלתות ומותרת עלייה מאחור.
המרכב הזה לא מאוד נפוץ אז אין יותר מידי מידע באנגלית ותמונות, אבל יש וידיאו יחצ (צביעה לקרואיה,גם שם 73 מושבים) וצילום מתערוכה של הגרסאה יקרה יותר ע"ב סקאניה.

אם הוא אמור להתחרות בשאר המרכבים האירופאיים ודומה במידות, הגובה לא אמור להיות בעיה. דלת רחבה זמינה אפילו עם רמפה, כנראה רצו שיהיה דומה לעירוני יותר מאשר ביןעירוני.

 

קבצים מצורפים

  • 1622729452182.png
    1622729452182.png
    1.5 MB · צפיות: 6
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
המרכב הזה לא מאוד נפוץ אז אין יותר מידי מידע באנגלית ותמונות, אבל יש וידיאו יחצ (צביעה לקרואיה,גם שם 73 מושבים) וצילום מתערוכה של הגרסאה יקרה יותר ע"ב סקאניה.

אם הוא אמור להתחרות בשאר המרכבים האירופאיים ודומה במידות, הגובה לא אמור להיות בעיה. דלת רחבה זמינה אפילו עם רמפה, כנראה רצו שיהיה דומה לעירוני יותר מאשר ביןעירוני.


אני מתייחס לתמונות מהלינק באתר אגד.

הנה תמונות שמראות את שני האזורים שהתייחסתי אליהם באוטובוסי קומותיים עירוניים בריטיים.

בקומה העליונה המושבים דומים מאד לאלו שבאתר אגד ויש שימוש בחלונות "תא דואר" אופקיים. ההבדל הוא בגובה התקרה מעל ראשי הנוסעים אליו דחקו את המיזוג בדגם המיועד לארץ. עדיף היה להשתמש במיזוג כללי שניתן לשים בפינות תא הנוסעים ולא במיזוג "אוטובוס תיירים" עם פיות אישיות מעל כל מושב בצורה שתופסת מקום רב.

בקומה התחתונה צריך טיפה להגדיל כדי להבחין במיקומי הדלתות משמאל והמדרגות מימין (בייחוד בתמונה שהן מאחורי קיר עם מסך מידע) אבל אני חושב שההבדל במרחב ברור מול התמונה עם גרם המדרגות שמסתיים במשבצת הכניסה של הדלתות.

רשמית אסור לרדת במדרגות בעת נסיעה, כך שעצירה להורדת נוסעים יוצרת מצב של תנועת נוסעים גדולה בתוך האוטובוס וצריך את המרחב המשולב של המעבר, הכניסה לדלתות ואזור הנכים / עמידה כדי שנוסעים יוכלו לרדת מהאוטובוס. לדחוס את כל זה למשבצת של חצי מטר על חצי מטר נראה לי כצפיפות בלתי נסבלת ותיכנון גרוע.

אדגיש שאינני מביא תמונות של אוטובוסים קלאסיים או כמו קלאסיים עם גרם מדרגות אחורי, אלא אוטובוסים מודרניים יותר משנות השמונים ועד היום שיש בהם גרם מדרגות מאחורי הנהג. גרם המדרגות מסתיים טיפה לפני הדלתות האחוריות.
 

קבצים מצורפים

  • Securing-the-stanchions-directly-into-the-roof-structure-means-that-no-roof-rails-are-needed-1...jpg
    Securing-the-stanchions-directly-into-the-roof-structure-means-that-no-roof-rails-are-needed-1...jpg
    KB 150.1 · צפיות: 18
  • The-lower-deck.-In-total-the-bus-has-a-capacity-of-99-63-of-them-seated-and-22-of-these-on-the...jpg
    The-lower-deck.-In-total-the-bus-has-a-capacity-of-99-63-of-them-seated-and-22-of-these-on-the...jpg
    KB 172.1 · צפיות: 18
  • C8RBGF.jpg
    C8RBGF.jpg
    KB 163.3 · צפיות: 18
  • CP3BNK.jpg
    CP3BNK.jpg
    KB 168.4 · צפיות: 18
  • 0_Bus-before-1.jpg
    0_Bus-before-1.jpg
    KB 65.1 · צפיות: 18

846

Active member
אני מתייחס לתמונות מהלינק באתר אגד.

הנה תמונות שמראות את שני האזורים שהתייחסתי אליהם באוטובוסי קומותיים עירוניים בריטיים.

בקומה העליונה המושבים דומים מאד לאלו שבאתר אגד ויש שימוש בחלונות "תא דואר" אופקיים. ההבדל הוא בגובה התקרה מעל ראשי הנוסעים אליו דחקו את המיזוג בדגם המיועד לארץ. עדיף היה להשתמש במיזוג כללי שניתן לשים בפינות תא הנוסעים ולא במיזוג "אוטובוס תיירים" עם פיות אישיות מעל כל מושב בצורה שתופסת מקום רב.

בקומה התחתונה צריך טיפה להגדיל כדי להבחין במיקומי הדלתות משמאל והמדרגות מימין (בייחוד בתמונה שהן מאחורי קיר עם מסך מידע) אבל אני חושב שההבדל במרחב ברור מול התמונה עם גרם המדרגות שמסתיים במשבצת הכניסה של הדלתות.

רשמית אסור לרדת במדרגות בעת נסיעה, כך שעצירה להורדת נוסעים יוצרת מצב של תנועת נוסעים גדולה בתוך האוטובוס וצריך את המרחב המשולב של המעבר, הכניסה לדלתות ואזור הנכים / עמידה כדי שנוסעים יוכלו לרדת מהאוטובוס. לדחוס את כל זה למשבצת של חצי מטר על חצי מטר נראה לי כצפיפות בלתי נסבלת ותיכנון גרוע.

אדגיש שאינני מביא תמונות של אוטובוסים קלאסיים או כמו קלאסיים עם גרם מדרגות אחורי, אלא אוטובוסים מודרניים יותר משנות השמונים ועד היום שיש בהם גרם מדרגות מאחורי הנהג. גרם המדרגות מסתיים טיפה לפני הדלתות האחוריות.
האוטובוס יעבוד בקווים פרבריים, קודם רק איסוף ואחר כך רק הורדה, אין צורך בזרימת נוסעים כמו אוטובוס עירוני
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
האוטובוס יעבוד בקווים פרבריים, קודם רק איסוף ואחר כך רק הורדה, אין צורך בזרימת נוסעים כמו אוטובוס עירוני

הנה התמונה מהכתבה של אגד, הגדלה שלה והדגשת נקודת ההתנגשות בין הנוסעים היורדים משתי הקומות במשבצת שליד הדלת האחורית.

מאד צפוף ובעייתי בעיניי.

מבחינתך אוטובוס קומותיים זה איזה זיכרון רחוק. מבחינתי זה אמצעי תחבורה שהייתי עושה בו שימוש קבוע 3 עשורים.
 

קבצים מצורפים

  • 20210604_101831.jpg
    20210604_101831.jpg
    KB 21 · צפיות: 20
  • 20210604_101725.jpg
    20210604_101725.jpg
    KB 18.8 · צפיות: 20
  • 0-28875_he-IL_c_757602046.jpg
    0-28875_he-IL_c_757602046.jpg
    KB 199.7 · צפיות: 19

846

Active member
הנה התמונה מהכתבה של אגד, הגדלה שלה והדגשת נקודת ההתנגשות בין הנוסעים היורדים משתי הקומות במשבצת שליד הדלת האחורית.

מאד צפוף ובעייתי בעיניי.

מבחינתך אוטובוס קומותיים זה איזה זיכרון רחוק. מבחינתי זה אמצעי תחבורה שהייתי עושה בו שימוש קבוע 3 עשורים.
ההתנגשות לכאורה היא רק בירידה, שילמדו נימוסים
 

Ccyclist

Well-known member
ההתנגשות לכאורה היא רק בירידה, שילמדו נימוסים

לתת לנוסע בגובה מטר שמונים לרדת מהרק"ל ממש מולם לא יודעים בארץ. מה הסיכוי שידעו לתת מרחב לאנשים שמגיעים מהצד כשקיר מסתיר אותם עד הרגע האחרון ?
 

Bus Nerd

Active member
האוטובוס יעבוד בקווים פרבריים, קודם רק איסוף ואחר כך רק הורדה, אין צורך בזרימת נוסעים כמו אוטובוס עירוני
מעניין, אז ירדו מהרעיון של לשים אותו בקווי ה"פרימיום" שדיברו עליו לפני כמה חודשים?
 

846

Active member
אני כבר ממש מבולבל. יש איזו רשימה איפשהו של מה נחשב "פרימיום" לפי אגד?
קווי 19X וחלק מ 27X ללי הגדרת משרד התחבורה.
בלי קשר, יופעלו אוטובוסים בגימור משופר "פרימיום" בקווי אילת
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20210601-WA0007.jpg
    IMG-20210601-WA0007.jpg
    KB 58.7 · צפיות: 32
73 מקומות+מקום לכסא גלגלים, כנראה שבקרוב יופיע בטקס גזירת הסרט (האחרון?)
צפה בקובץ המצורף 24376
אוטובוס הקומתיים נחת בישראל - אגד (egged.co.il)

במהלך חצי השנה הראשונה לפעילותם יבחנו האוטובוסים החדשים במספר קווים, בשלב ראשון בקו מתל אביב לראשון לציון.

בניגוד ל-50 הניאופלנים שהופעלו בעבר בקווים בין עירוניים, המאן החדש מיועד לקווים פרבריים עמוסים. המטרה היא להכניס יותר נוסעים על פני פחות שטח אספלט, בהשוואה לאוטובוסים מפרקיים הנמצאים בשירות כיום וחוסמים לעתים צמתים בשעות העומס. אורכו 13 מטר, מטר אחד יותר מאוטובוס רגיל, לעומת 19 מטר באוטובוס הדו מפרקי.
הוא מצויד בשני גרמי מדרגות, מלפנים ומאחור, המאפשרים תנועה מהירה יותר של נוסעים, בין הקומה העליונה לתחתונה ובכניסה וביציאה. מכשירי רב קו מותקנים בשתי הדלתות, ובקצה גרמי המדרגות בקומה השנייה, כדי לאפשר לנוסעים לטפס למעלה ולתקף את כרטיסם, בלי לעכב אחרים.


כאמור הדו קומתי יכול לשאת 84 איש, מהם 73 בישיבה, 10 בעמידה ויש בו מקום לעגלת נכים אחת, ורמפה נפתחת כדי להעלותה. הדו מפרקי יכול לשאת בעיר 133 נוסעים, מהם רק 53 בישיבה ו-80 בעמידה, כאשר משרד התחבורה מאפשר הסעת 10 נוסעים בלבד בעמידה בקווים בין עירוניים. המחיר של שניהם דומה, 350 אלף יורו, 150 אלף יורו יותר מאוטובוס בין עירוני רגיל (55 מקומות ישיבה).

למרות שהאוטובוס מותאם לנשיאת עגלת נכים, המדרגות הפנימיות גבוהות יחסית, מה שיקשה על נוסעים מבוגרים ליהנות מהנוף של הקומה השנייה. האוטובוס ממוזג ולכל נוסע יש שקע USB לטעינה. בחלקו האחורי של האוטובוס בקומה הראשונה יש תא מטען נפרד, כולל דלת המאפשרת לאדם להיכנס ולעמוד בו.
 

tal#

Active member
אני מתייחס לתמונות מהלינק באתר אגד.

הנה תמונות שמראות את שני האזורים שהתייחסתי אליהם באוטובוסי קומותיים עירוניים בריטיים.

בקומה העליונה המושבים דומים מאד לאלו שבאתר אגד ויש שימוש בחלונות "תא דואר" אופקיים. ההבדל הוא בגובה התקרה מעל ראשי הנוסעים אליו דחקו את המיזוג בדגם המיועד לארץ. עדיף היה להשתמש במיזוג כללי שניתן לשים בפינות תא הנוסעים ולא במיזוג "אוטובוס תיירים" עם פיות אישיות מעל כל מושב בצורה שתופסת מקום רב.

בקומה התחתונה צריך טיפה להגדיל כדי להבחין במיקומי הדלתות משמאל והמדרגות מימין (בייחוד בתמונה שהן מאחורי קיר עם מסך מידע) אבל אני חושב שההבדל במרחב ברור מול התמונה עם גרם המדרגות שמסתיים במשבצת הכניסה של הדלתות.

רשמית אסור לרדת במדרגות בעת נסיעה, כך שעצירה להורדת נוסעים יוצרת מצב של תנועת נוסעים גדולה בתוך האוטובוס וצריך את המרחב המשולב של המעבר, הכניסה לדלתות ואזור הנכים / עמידה כדי שנוסעים יוכלו לרדת מהאוטובוס. לדחוס את כל זה למשבצת של חצי מטר על חצי מטר נראה לי כצפיפות בלתי נסבלת ותיכנון גרוע.

אדגיש שאינני מביא תמונות של אוטובוסים קלאסיים או כמו קלאסיים עם גרם מדרגות אחורי, אלא אוטובוסים מודרניים יותר משנות השמונים ועד היום שיש בהם גרם מדרגות מאחורי הנהג. גרם המדרגות מסתיים טיפה לפני הדלתות האחוריות.
הדו קומתי של TFL עירוני,תוכנן כדגם חדש ולא מוצר מדף, ובכל מקרה עירוני דו קומותי לא נפוץ במיוחד בעולם. בפרבריים המיזוג דומה לבין עירוני, בדגם בגובה דומה של SETRA לא הרגשתי חוסר נוחות מהמיזוג\תחושה שהוא נמוך מידי.

התמונה באגד מהדלת האחורית, בצד ימין הכפתור הכחול (מסמן לנהג שצריך לפתוח את הרמפה) ומקביל לסרטון- רק ששם דלת כפולה רחבה ופה משום מה דלת צרה.
 

קבצים מצורפים

  • B.png
    B.png
    KB 810.1 · צפיות: 12

Ccyclist

Well-known member
הדו קומתי של TFL עירוני,תוכנן כדגם חדש ולא מוצר מדף, ובכל מקרה עירוני דו קומותי לא נפוץ במיוחד בעולם. בפרבריים המיזוג דומה לבין עירוני, בדגם בגובה דומה של SETRA לא הרגשתי חוסר נוחות מהמיזוג\תחושה שהוא נמוך מידי.

התמונה באגד מהדלת האחורית, בצד ימין הכפתור הכחול (מסמן לנהג שצריך לפתוח את הרמפה) ומקביל לסרטון- רק ששם דלת כפולה רחבה ופה משום מה דלת צרה.

ציינתי במפורש שאינני מתייחס לאוטובוס הכאילו-קלאסי החדש.

משנות השבעים ועד היום היו בלונדון דורות של אוטובוסים דו קומתיים מייצרניות אחרות. קשה לרכז אותם במקום אחד בגלל שהערך על אוטובוסים בלונדון מכיל שמות מודל חד קומתיים ודו קומתיים כרשימה, ואין ערך ספציפי ללונדון על דו קומתיים.

הנה דוגמה לדו קומתי של וולבו שהשתמשו בו בלונדון, דאבלין, ברלין, הונג קונג וסינגפור:

בערך נרחב יותר על אוטובוסים דו קומתיים יש רשימת דגמים הכוללת יצרניות בינלאומיות רבות כולל מאן, סקאניה וואן-הול.

הרוטמאסטר החדש היה פרוייקט ראווה מיותר. היו מספיק דגמי אוטובוס קומותיים מודרניים בשימוש בלונדון בסוף העשור הראשון לאלף שיכלו להחליף בהצלחה את הרוטמאסטרים הישנים בהגיעם לפרישה. מרבית אוטובוסי הקומותיים בלונדון בשנים 1999-2011 היו אוטובוסי קומותיים מודרניים שאינם רוטמאסטר, עם גרם מדרגות מאמצע האוטובוס אל "הספסל השני" בקומה השניה, ללא גרם מדרגות אחורי. גם כיום חלק ניכר מאוטובוסי הקומותיים בלונדון אינם חיקוי הרוטמאסטר. בביקור הפרברי הארוך האחרון שלי בעיר שהיתי במקום שחייב תחבורה משלימה ואף אחד מאוטובוסי הקומותיים שנסעתי בהם לא היה חיקוי רוטמאסטר. אני מודע שבגלל הנוסטלגיה והמיתוג יש התמקדות בדגם המקור וממשיכיו, אבל הם לא סוס העבודה העיקרי של המערכת.

ההעדפה הלונדונית לדו קומתיים היא בגלל שימוש מרובה במערכות סיבוביות וקטעי כביש קצרים. בתחילת שנות האלפיים ניסו להכניס מפרקיות לעיר אבל זה לא הצליח בגלל שאורכן לא התאים לתנאי הדרך. כשחלק מקווי הרוטמאסטר יועדו להחלפה במפרקיות קמה מחאה ציבורית ולצערי במקום להביא דגמי קומותיים קיימים נוצר פרוייקט הראווה של "הרוטמאסטר החדש". גם הקווים שכבר הוסבו למפרקיות עברו חזרה לקומותיים.

לגבי המיזוג: זה נראה לי כמו מיזוג של מטוס או אוטובוס תיירים שחייבים להתכופף קצת כדי לצאת מהמושב למעבר. תעלת מיזוג עם מספר פתחים היתה ממזגת את הקומה העליונה בצורה מוצלחת יותר. ב DD של רכבת ישראל למשל יש מיזוג בקומה העליונה מבלי שתהיה "מדרגה" מעל ראשי הנוסעים.
 
למעלה