אוזני פיל- בצק?

kushkulina

New member
אוזני פיל- בצק?

אני מעוניינת להכין אוזני פיל- אך מה שיש לי כרגע בבית הוא בצק פילאס. האם מתאים? אם לא - מה ניתן להכין מהבצק הזה- לא בהרבה עבודה (הכוונה בערב כשהילדים מסתובבים בין הרגליים ואין אפשרות להשקיע)
 

simad1

New member
גם בצק פילאס מתאים לפלמיירים

את אוזני הפיל ניתן להכין במלית מתוקה (סוכר לבן ומעט חמאה), קינמון וסוכר, שוקולד כמו כן מליות מלוחות - ריבת בצל, ממרח עגבניות מיובשות, ממרח זיתים שחורים/ירוקים וכו'......................
 
בצק פילו אינו מתאים לאוזני פיל...

מה שאת יכולה להכין ממנו בזריזות.. זה מאפה טעים ביותר ופשוט ביותר: את פורסת מולך על משטח העבודה את חבילת העלים (שהפשרת מראש!!) ולידך צלוחית עם חמאה מומסת (בערך 100 גר' חמאה). בעזרת מברשת את משמנת תבנית מלבנית בחמאה. ומתחילה להבריש את העלים של הבצק. מברישה עלה אחד- מקמטת אותו מעט בידיים (כמו שמקמטים נייר) ומניחה בפינה של התבנית. משמנת עוד עלה פילו ושוב מקמטת ומניחה ליד העלה הראשון. כך מסדרת את כל העלים עד שהתבנית מרופדת הייטב. מעל הבצק את מפזרת גבינות קשות מגורדות (מה שיש בבית- צהובה, בולגרית,פטה,קצ'קבל וכו..) מעל הגבינות את יכולה להניח מילוי כלשהו (תירס/טונה/חציל/קישוא/פלפלים קלויים וכו...). בקערית את מערבבת 3 ביצים עם שמנת מתוקה אחת (אפשר גם עם חלב) ומתבלת במלח פלפל ואגוז מוסקט. את התערובת יוצקת מעל הגבינות ומכניסה הכל לתנור.. עד שמזהיב.
 
באמת??

איך מכינים ? מניחים כמה שכבות של עלים לפני הגלגול? או שמגלגלים כל פעם עלה אחד?
 

חגיתלה1

New member
היא לא מדברת על בצק פילו

אלא על בצק פילאס, שהוא יותר דומה לבצק עלים אבל הרבה יותר דק.
 

simad1

New member
מצחיקולה- עלי פילו ללא שומן כלל

בעוד שפילאס עשיר בשומן (מאותה משפחה של בצק העלים)
 
למעלה