אובר סטריליות

Nick Drake

New member
אובר סטריליות

בזמן האחרון הבחנתי שכמות נכבדת מהבנות אותן אני מכיר סובלות מאובר סטריליות כגון נטילת ידיים כ- 30 פעם ביום, נקיון בית מוגזם, מקלחות רותחות וממושכות, חיטויים וכדומה. אני תוהה לגבי העובדה שזה קורה כמעט אך ורק לנשים. מהן הן בדרך כלל הסיבות להתנהגות כזאת? היות וככל שידוע לי זוהי פוביה, האם יש ידע על איזה קשר להטרדות מיניות (כי הרבה נשים עוברות אותן). אם זהו לא הפורום הנכון אנא הפנו אותי. תודה מראש.
 

ניני5

New member
הרבה בחורות של היום לא אוהבות את

ריח הגוף, כל טיפת זיעה נחשבת לליכלוך שמייד צריך לשטוף מהגוף ואחר כך לבשם בבושם העדכני. בנים הולכים בעיקבותיהן, עם האפטרשייבים והקרמים והמריטה של שערות הגוף. זאת תרבות שלימה של יופי שמכניסה הון עתק לחברות הקוסמטיקה, והמוטו שלה הוא: ריח טבעי של הגוף זה מגעיל, לכן תשתמש במוצרים שלנו. שמעתי גם על בנות שלא תלכנה לשירותים כשהן מבקרות את החבר. כי הרי היא מושלמת. ומושלמת לא עושה צרכים. וגם כמעט ולא אוכלת כי היא אויששש נורא מלאה. לא נראה לי שהבנות האלה חולות, בא נאמר שהן אופנתיות.
 

גרא.

New member
Nick Drake,התופעה שאת מתארת

אינה פוביה.על פניו, אין רע בנטילת ידיים כמה פעמים ביום,או שמירה על נקיון הבית, או רחצה במקלחת(אמבטיה) רותחת,וממושכת. אם וכאשר ההתנהגויות הללו מוגזמות, חוזרות שוב שוב ושוב, ופוגעות באיכות החיים, יתכן שזה סוג של התנהגות כפייתית טורדנית (O C D).הסבר מפורט על ההפרעה הזו שציינתי מפורט בובץ המצורף.יש בתפוז פורום שלם העוסק ב-OCD ,אבל כפי שציינתי, כדאי להתייעץ עם פסיכולוג/פסיכיאטר רק אם התופעות הללו תכופות מדי ופוגעות ביכולת התפקוד היומיומי.
 

Nick Drake

New member
אכן התכוונתי ל- OCD

(שמקורה בחרדה למיטב ידיעתי). השאלה שלי היא לא האם ההתנהגהות היא "בסדר" או לא, (כי הרי אם היא פוגמת בתיפקוד היומיומי היא בעייתית), השאלה שלי היא האם מצאו קשר בין הסוג הספציפי של ה- OCD הקשור בהגיינה ובניקיון ובין תופעות הקורות בילדות. אני תוהה בגלל הכמות הרבה של בנות שאני נתקלתי בה לעומת הכמות המועטה של בנים.
 

inbal76

New member
מתסמונת OCD סובלים כ-2-3 אחוזים

מכלל האוכלוסיה בסה"כ, ורובם גם מסתירים זאת היטב מהסביבה. לכן אני די מתפלאת איך נתקלת בכמות כל כך גדולה כפי שאתה מתאר של נשים כאלה (ואיך אתה יודע על "כל כך הרבה" נשים באיזו טמפרטורה הן מתרחצות...) ייתכן שאתה קצת ממהר "לאבחן". לא כל מי שקצת (או הרבה) אובססיבי לנקיון הוא חולה OCD. כמו כן, OCD נפוץ במידה שווה בקרב גברים ונשים.
 
למעלה