אהבה למטפלת

אביבית68

New member
אהבה למטפלת

שלום גרא,
אני מטופלת בטיפול פסיכולוגי שנה וחצי (עם תקופות קצרות יותר של טיפול לפני כן, אחת התקופות היתה עם הפסיכולוגית הנוכחית). בשבועות האחרונים אני חווה בעוצמות גבוהות רגשות אהבה למטפלת (ובעוצמות נמוכות יותר לפסיכיאטרית): אני מתגעגעת אליה מאוד בין הפגישות, אני רוצה להתקשר אליה כל הזמן כדי לשמוע את הקול שלה (היא מרשה לי להתקשר, אבל אני מאוד משתדלת לא לנצל את האפשרות הזו אם אין לי סיבה ממש טובה, כדי לא לפגוע בגבולות הטיפול), רוצה לקבוע עוד ועוד טיפולים, רוצה שתחבק אותי כשקשה לי, שתנחם אותי ועוד ועוד.
עדיין לא סיפרתי לה מה אני מרגישה כלפיה, למרות שאני בשכל מבינה שאני צריכה לדבר איתה על כך (בינתיים היו דברים אחרים ממש דחופים לטפל בהם, וגם אני קלטתי את עוצמת הרגשות שיש לי כלפיה רק בימים האחרונים).
אני חושבת שחוץ מבעלי אף פעם לא הרגשתי ככה כלפי אדם אחר.
האם הרגשות האלו יכולות לפגוע בטיפול?
האם זה נורמלי להרגיש ככה כלפיה?
מה עושים?
 

גרא.

New member
אביבית68,בכדי להבין מה קורה לך,יש צורך

להסביר את אחד המושגים המרכזיים בפסיכוטראפיה,המכונה טרנספרנס (העברה) שמשמעותו,
העברה או התקה של רגשות או מצב רגשי מאדם אחד אל אדם או אובייקט.בטיפול ,הכוונה להעברה
של רגשות ועמדות כלפי הורים,או בני משפחה אחרים,אל המטפל כך שיש טרנספרס חיובי כפי שאת
חשה כלפי המטפלת שלך או שלילי וזה בהתאם לעמדה המקבלת או הדוחה שאת מפתחת כלפי
המטפלת.המודעות לרגשות החיוביים או העוינים שהתגבשו בילדות,מאפשרת למטופל להגיע
לתובנות להתנהגותו,ולסגל אותן כפונקציה של המצב הנוכחי.הרגשות שתארת,אינן פוגעות בטיפול,
להפך,הן מסייעות למטפלת שבוודאי מודעת לכך,לעזור לך להגיע לתובנות המבוקשות.התהליך הזה
הוא "נורמלי",ומאד שכיח בטיפולים.כפי שצויין לעיתים,כשיש טרנספרנס שלילי,קיימת עוינות של ממש
כלפי המטפל,שהיא אחת הסבות השכיחות לתחושה שהמטפל נכשל,אינו מקשיב או מזלזל בטיפול.
לעיתים עלול להתפתח גם קונטר טרנספרס ,כלומר העברה נגדית,כאשר המטפל מפתח רגשות כלפי
המטופל,חולם עליו בלילה או נוצרת בו תוקפנות כלפי המטפל.במקרה כזה הטיפול נתקע,וכדאי להפסיקו.
כפי שאת יכולה להבין,מה שעובר עלייך הוא חלק אינטגרלי מהטיפול.כל עוד המטפל מודע ושולט
במצב,אינך צריכה לעשות מאומה,את וודאי יכולה לדבר על כך בפגישה,ולהמשיך לתת למטפלת
להתקדם איתך בטיפול.
 

אביבית68

New member
תודה גרא,

מסקרן אותי לדעת איך המטפלת מודעת לכך אם לא סיפרתי לה?
(אם כי, בסוף המפגש האחרון נתתי לה איזה מחזיק מפתחות שקניתי ב 5 שקלים והיא קיבלה אותו בתודה, ואז יכול להיות שמזה היא יודעת)
 

גרא.

New member
אביבית68,גם אם לא הבעת מילולית את רגשותייך

כלפיה,בלא משים את עושה את זה בהתנהגות הלא מילולית שלך, וכפי תארת את רגשותייך,
סביר להניח שלא הצלחת להסתיר אותן.מעבר לכך,התאהבות במטפל/ת שכיחה ביותר
ונתפסת כחלק אינטגרלי של הטיפול,שכן כפי שנאמר,התחושות כלפי המטפל/ת כאשר
נוצר טרנספרנס חיובי או שלילי,עשויות לעזור למטופל להגיע לתובנות לגבי התנהגותו
העכשווית.נשלח אלייך גם מסר.
 
למעלה