אדריכל שלא מוכן לשלוח קבצי אוטוקאד.

sagilgul

New member
אדריכל שלא מוכן לשלוח קבצי אוטוקאד.

שלום לכם, האם נשמע לכם הגיוני שהאדריכל לא מוכן לשלוח קבצי אוטוקאד ? עם איזה קבצים אני אמורה להשתמש כדי לשלוח לגגן או לחשמלאי או לאינסטלטור או וואטאוור ???
 

sagilgul

New member
לא, הגגן מבקש קובץ של תכנית גג.

ולא יכול לפתוח קובץ PLT יש לך רעיון אחר ? אני מבינה שקובץ PDF יש מצב שהוא יסכים לשלוח.
 

gamari

New member
לכל מי שאינו מודע למה מותר ומה אסור.

תכנית באוטוקאד היא בדיוק כמו קובץ וורד. אדריכל שמעביר קובץ אוטוקאד לוקח בחשבון את העבודה שבתכנית יכולים להיעשות שינויים שלא בהכרח הוא מסכים להם מכל מיני סיבות. המוסמכים היחידי שהאדריכל מעביר להם קבצי אוטוקאד הם יועצים משותפים לפרויקט או בעלי מקצוע שמבחינת האדריכל יכולים לקבל את הקבצים. בכל התהליך אין כל בעיה שיעביר קבצי PDF לכל הגורמים שעובדים בשיתוף וכנ"ל גם ללקוח, זהו קובץ שלא ניתן לערוך בו שינויים ובפורמט די נוח. קובץ PLT ניתן לפתיחה בתוכנת AB-viewer וניתן להמירו לקובץ אוטוקאד, לכן גם זה נחשב כמו קובץ אוטוקאד. בסוף פרויקט, רק לאחר הבניה, אם האדריכל מעוניין, הוא יכול להעביר ללקוח CD עם כל הקבצים של הפרויקט באוטוקאד. באופן עקרוני האדריכל ומהנדס הקונסטרוקציה מחויבים להחזיק ברשותם העתק של תכנית הבקשה להיתר ותכניות מעודכנות לביצוע לתקופה של פחות מ 120 חודשים (10 שנים). [ע"פ חוק]
 

sagilgul

New member
תודה על התשובה המושקעת

מקווה שאמצא מישהו שיודע להחליף בין PLT לאוטוקאד.
 

gamari

New member
עניין של גרפיקה

קובץ תמונה מן הסתם יהיה כבד יותר (משקל קובץ) ולא נוח לשימוש בעוד שהממשק של אדובה (לקבצי PDF) נוח יותר ומהיר יותר לעיון. בעניין PLT לDWG (אוטוקאד) - כפי שציינתי, ישנה תוכנת ABviewer המאפשרת את האופציה של המרה. לא שווה לרכוש אותה לפעם אחת ובטח אם אתה לא איש מקצוע המשתמש בזה בבסיס יומיומי.......כי היא עולה לא מעט.
 

gamari

New member
לא

לרובם אין צורך בה, אולי רק למשרדים גדולים, אני לא מחזיק אחת כזו באופן חוקי, מיותר לי לשלם עליה. נדירים המקרים שאני צריך להמיר PLT לאוטוקאד. אולי מכוני העתקות או משרדי מהנדסים יועצים, אני מציע לך להוריד מהאתר הרשמי גרסת נסיון שיש לה תוקף ל-30 יום, תעשי את כל הפעולות שאת צריכה וא"כ תסירי אותה. יחסוך לך עלויות, כאבי ראש, ויכוחים וכו'.
 

סייפיי

New member
זה כל כך מיותר כל ההתעקשות הזאת

היום autoCAD יודע גם לקרוא PDF, ואפשר להמיר בימינו כמעט כל קובץ לכל קובץ אחר במהירות ובחינם.
 
למעלה