אגד מאיימת לסגור את מרכזית המפרץ
אגד מאיימת לסגור את מרכזית המפרץ
למי שלא מכיר, מרכזית המפרץ היא תחנה חדשה שנפתחה בצומת הצ´ק-פוסט בכניסה המזרחית לחיפה בינואר 2002. פעם כל הקווים מצפון האץר היו נכנסים לתוך העיר, ומאז פתיחת התחנה הנוסעים המגיעים מצפון וממזרח יורדים במרכזית המפרץ וממשיכים משם לתוך חיפה באחד מ-14 קווים עירוניים. פתיחת התחנה נבעה מיוזמתה של עיריית חיפה בראשות עמרם מצנע, והמטרה היתה להוציא את עשרות הקווים הביעירוניים מתוך העיר, מרחובות הדר והעיר התחתית, ולהעביר את התחנה הסופית שלהם אל מחוץ לעיר. גם לאגד היה עניין בפתיחת התחנה, כי האוטובוסים שלה היו מגיעים לתחנה המרכזית בחיפה ריקים. ובכן, אגד הבטיחה לנוסעים נוחות, אבל לא הצליחה לקיים... מה שקורה בעקבות המצב הבטחוני הוא שהנוסעים מתבקשים לצאת מהאוטובוס מחוץ לשערי התחנה. לפני שער הכניסה מתאסף תור של 5-6 אוטובוסים, כולם פותחים את הדלתות, והנוסעים נאלצים להיכנס לשטח התחנה ברגל. הכניסה היא דרך שני שערים צר עם מאבטח בודד בכל אחד (לפעמים רק שער אחד פתוח) וכמובן שנכנסים אחד אחד ועוברים בדיקה בטחונית מקיפה. לא קשה להבין שהזמן שעובר מהיציאה מהאוטובוס עד שנכנסים לתחנה הוא שתי דקות במקרה הטוב, ויותר מזה בשעות השיא. אבל זה עוד לא הכל, כי עד שמגיעים לתחנה של האוטובוס שעליו רוצים לעלות כדי להמשיך לחיפה, צריך ללכת עוד 50 מטר ולחצות עוד שני כבישים בתוך שטח התחנה. התכנון המקורי היה שיורדים בתוך התחנה, לא חוצים שום כביש, ועולים על האוטובוס הבא במרחק 20 מטר. אבל בעקבות הבדיקות הבטחוניות המעבר לוקח חמש דקות, וכולל טיול ברגל מסביב לתחנה. בשביל אנשים מבוגרים שחוזרים הביתה עם תיקים של קניות, זאת לא החווייה הכי נעימה ללכת 100 מטר ברגל. הנוהל הוא על פי הוראות המשטרה, שנקבע אחרי הפיגוע בקו 960 שיצא ממרכזית המפרץ. אגד כורעת תחת נטל התלונות, ובעקבות זאת היא הציבה אולטימטום למשטרה: או שיבוטלו הבדיקות הדקדקניות והנוסעים יוכלו לעבור מאוטובוס לאוטובוס בנוחות, או שמרכזית המפרץ תיסגר ביום חמישי הקרוב (25.04.2002) והקווים הפרבריים והבינעירוניים יחזרו לתוך חיפה. תודה ל"עדשה מקומית", החדשות המקומיות של מת"ב. איליה.
אגד מאיימת לסגור את מרכזית המפרץ
למי שלא מכיר, מרכזית המפרץ היא תחנה חדשה שנפתחה בצומת הצ´ק-פוסט בכניסה המזרחית לחיפה בינואר 2002. פעם כל הקווים מצפון האץר היו נכנסים לתוך העיר, ומאז פתיחת התחנה הנוסעים המגיעים מצפון וממזרח יורדים במרכזית המפרץ וממשיכים משם לתוך חיפה באחד מ-14 קווים עירוניים. פתיחת התחנה נבעה מיוזמתה של עיריית חיפה בראשות עמרם מצנע, והמטרה היתה להוציא את עשרות הקווים הביעירוניים מתוך העיר, מרחובות הדר והעיר התחתית, ולהעביר את התחנה הסופית שלהם אל מחוץ לעיר. גם לאגד היה עניין בפתיחת התחנה, כי האוטובוסים שלה היו מגיעים לתחנה המרכזית בחיפה ריקים. ובכן, אגד הבטיחה לנוסעים נוחות, אבל לא הצליחה לקיים... מה שקורה בעקבות המצב הבטחוני הוא שהנוסעים מתבקשים לצאת מהאוטובוס מחוץ לשערי התחנה. לפני שער הכניסה מתאסף תור של 5-6 אוטובוסים, כולם פותחים את הדלתות, והנוסעים נאלצים להיכנס לשטח התחנה ברגל. הכניסה היא דרך שני שערים צר עם מאבטח בודד בכל אחד (לפעמים רק שער אחד פתוח) וכמובן שנכנסים אחד אחד ועוברים בדיקה בטחונית מקיפה. לא קשה להבין שהזמן שעובר מהיציאה מהאוטובוס עד שנכנסים לתחנה הוא שתי דקות במקרה הטוב, ויותר מזה בשעות השיא. אבל זה עוד לא הכל, כי עד שמגיעים לתחנה של האוטובוס שעליו רוצים לעלות כדי להמשיך לחיפה, צריך ללכת עוד 50 מטר ולחצות עוד שני כבישים בתוך שטח התחנה. התכנון המקורי היה שיורדים בתוך התחנה, לא חוצים שום כביש, ועולים על האוטובוס הבא במרחק 20 מטר. אבל בעקבות הבדיקות הבטחוניות המעבר לוקח חמש דקות, וכולל טיול ברגל מסביב לתחנה. בשביל אנשים מבוגרים שחוזרים הביתה עם תיקים של קניות, זאת לא החווייה הכי נעימה ללכת 100 מטר ברגל. הנוהל הוא על פי הוראות המשטרה, שנקבע אחרי הפיגוע בקו 960 שיצא ממרכזית המפרץ. אגד כורעת תחת נטל התלונות, ובעקבות זאת היא הציבה אולטימטום למשטרה: או שיבוטלו הבדיקות הדקדקניות והנוסעים יוכלו לעבור מאוטובוס לאוטובוס בנוחות, או שמרכזית המפרץ תיסגר ביום חמישי הקרוב (25.04.2002) והקווים הפרבריים והבינעירוניים יחזרו לתוך חיפה. תודה ל"עדשה מקומית", החדשות המקומיות של מת"ב. איליה.