תמצית של בני למפגש עם המזכ"ל

תמצית של בני למפגש עם המזכ"ל

פותחת שרשור חדש , מזמינה כמה שיותר חברים להגיב ========================================= "נראה לי שפחות או יותר התגבש איזשהו תקנון ... לסדר... טוב כעת נותר על מה מדברים... לפני שתנקז אל מי המדבר ... ועוד רעיון מסיע...לתהליך... כל מי שיציע על מה מדברים... הייתי מבקש גם שיחשוב וגם יכתוב מה לדעתו על מה שמר ווסרמן ישיב על כך... זה כמו בשחמט ... לצפות את מהלכי היריב... חשיבה שכזו... עשויה להוריד מהפרק של המציע שאלות ונושאים שכבר ברור ןשקוף מה תהיה התשובה...והיא לא תהיה מקדמת ... אלא תשובה שקופה של פוליטקאי ... המדקלם אותנ כבר מתוך חלום.... לדוגמא : באם אציג נומר כמראין... שאלה ... ובכן מר ווסרמן מה יש לך לומר לנו על שחיקת שכר המורים ? אז הוא אכן יתחיל להסביר מה הוא עשה בכדי להתגונן מפניה ...וכי לא ? וכי מה הוא ישיב ? הוא יתחיל לזרוק נתונים כפי שהצגתי בתרחיש ... מה אתם מצפים שיומר ? ואאלה טוב שבאתם ... איך לא חשבתי על זה קודם ? איפה הייתם עד היום ? אני כבר רץ לטפל בזה... או קי שאלה שניה ... מר ווסרמן ... מה אתה אומר על הפיחות הנורא במעמד המורה ? אז שוב הוא יתחיל באותו הריטואל ...מה לא ? מפנים אליו בעיה ... הוא חש בצדק כנציגינו ... ושהוא חייב להתגונן ולהסביר מה הוא עשה בכדי לצמצמה ... ושוב נקבל הסברים מוכרים... וכן הלאה... אז מה כן ? ואיך ? אונם לי יש כמה כיווני חשיבה משלי... אבל ממתין תחילה לאלו שלכם...
 

nivsh

New member
אני מעבירה את תגובתי מהשרשור הקודם

תגובה א' ( 15 מורים 16 דעות...) לכן חייבים: 1. פגישה מקדימה כדי לגבש דעה על הנושאים שכולנו מסכימים עליהם כדי שלא נסתור אחד את דברי השני ואז אין טעם לפגישה כזאת. 2. לפתוח שרשור הפתוח למורים עם הדברים שמפריעים להם.כדי שהנציגים יוכלו ליצג נאמנה את חברי הפורום. 3. צריך לבחור מראש נושאים שעליהם ידונו הנציגים..... דברים מעשיים... לא ברמת העקרון..... שלא יהיה טחינת מים.... או העלת קיטור... כדי שלאחר שיחה כזאת ..... יקרה משהו......ישתנה משהו אחרת זו תהיה ברכה לבטלה. לדוגמא: אם אחד הנושאים שיעלו יהיה שכר המורה הנמוך..... מר וסרמן יסכים איתנו ויאמר שגם הוא מעוניין.... והאוצר מקשה..... וש... קבלנו הטבות בעבר..... וממילא למר וסרמן אין תשובות ופתרונות לנושא..... לעומת נושא כמו ...... מדוע הסתדרות המורים לא מבררת מה דעתם של המורים על הנושאים שעליהם הם שובתים..... או בכלל על השביתה תגובה ב' (כתבתי את דברי מלמעלה לפני שקראתי את השרשור) ואחר כך ראיתי שחלק מדברי נכתבו ברוח זאת או אחרת על ידי אחרים וחשוב לי להדגיש..... * חשוב שאנשי הפורום יתיחסו לפגישה הקרובה.... ויביעו את דעתם כדי שהנציגים ייצגו נכון את האנשים (אחרת נהיה כמו הסתדרות המורים שלא תמיד שומעת את רחשי המורים.) * הנושאים שיעלו , לא יהיו טחינת מים...... והעלת קיטור...... והנושאים והרעיונות שיעלו הנציגים לפני מר וסרמן יהיו מעשיים משהו שמר וסרמן יוכל לבצע שבעיקבותם יחול שינוי נראה לעין..... ......... !!!!!!!!! אחרת התסריט של בני יתגשם במלואו - או שהמציאות תעלה על התסריט!!!!
 
קיצור תולדות הזמן...

אין להבהל לא מריבוי הדעות... וגם לא באם הן נוגדות ... זו המטרה... לזו היתה הכוונה... להעלות... להציף...לשפוך...לסתור... לחשוב... להתנגד...להגות...לתת לדברים להתבשל... לשאול את את עצמך עמוק עמוק בפנים ( עד לאן אני אהיה מוכן ללכת ... אפרופו הגיעו מים עד נפש/רפש ) לשאול גם את עמיתך ולהתרשם... לבחון את מעשיות עצעותיך לפתרון... בזו המציאות...טרם העלותם... וזהו המתכון היחיד איתו אפשר יהיה לבחון ולגבש בעבורו כוון ... אם בכלל.. אין מה להרתע... לא מקושיות ולא מדעות סותרות ( בטח לא להעלב מכך - מוטי) זו בדיוק מטרתו של השלב הזה ...לבחון את החוזק... מה שחלש... יפול וינשור ... ומה שחזק ... יעמוד יציב גם ברוחות העזות....ונהפוכו... אותו יהיה עלינו לחזקו ולהוסיף לו ... ודעתו של כל אחד היא טובה לפחות באות מידה כדעתי... ובכלל זאת הדעה הזו המוצגת כאן כעת...) בתום הצפת הכל... לכל היותר יהיה ניתן להעמיד את הנקודות ( הנושאים שהועלו כרעיונות ) למבן הצבעה.. וכאן מבקש "לאפס" כוון ...באמצעות תזכור עיקרון מנחה ראשון... סיכום איריס כמנחה שני.. הבקשה למיקוד מופיעה בהודעה הפותחת לשירשור זה... כהצעה למנחה שלישי... זהו התהליך האמיתי של "סיעור המוחות" ואת המסקנות ... או את אחיריתו מי ישורנה ?
 
כמו שאמרתי לך אתמול בצ'ט-

אם כבר מגיעים להחלטה- שהיא תקדימית וחשובה בעיני מאד(!) - חובה להיות ערוכים היטב. אם נעלה שאלות שנשאלו כבר עשרות פעמים- אין טעם . הדבר דומה לטחינת מים וחבל"ז... ולכן אני מסכימה עם דבריך ב-הח-לט!!! אבל יש דברים בודאי ,שאיננו יודעים. בשיחות שלו ושל שרת החינוך ,הועלו ,קרוב לודאי, הצעות ,שאולי עדיין לא סגורות אבל יכולות מאד לעניין אותנו ,המורים בשטח. לעיתים קרובות מדי, אנו מגלים החלטות בתקשורת,שכלל לא מסייעות לנו ואף,לצערי, פוגעות במורה שעובד בשטח. יש לפעמים הרגשה ,שהאנשים ,שעולים למעלה (או נבעטים למעלה ,בחלק מהמקרים ,כפי שאנו יודעים היטב, במיוחד במערכת החינוך..) שוכחים אותנו הברגים הקטנים ,שחסרונם יפיל את המערכת!!! ולכן, הייתי שואלת ,מבקשת, וכן- אולי אף דורשת , עירוב של נציגי המורים העובדים בשטח , ברעיונות ולא רק בהפלת החלטות שנקבעו ללא התייעצות איתנו.. האם הדבר אפשרי ?? אני מקווה שכן. אם תרצי , אשמח להצטרף לקבוצה הנפגשת עם מר ווסרמן, ולהעלות הצעה זו.
 
למעלה