נתיב "אקספרס"? לא כול כך...

מצב
הנושא נעול.
נתיב "אקספרס"? לא כול כך...

נתיב "אקספרס"? לא כול כך...
למה בחרו דוקא את נהריה? למה!? מאז שנתיב אסקפרס נכנס לתחנה המרכזית בנהריה: *האוטובוסים מאחרים,מתעלמים לחלוטין מלוחות הזמנים בצורה שיטתית! *נהרגים עצבניים(משו כמו הנהגים של אגד אבל יותר..) שעובדים הרבה יותר ממה שהם רוצים *המסלולים של האוטובסים התארכו ממש פלאים (ועוד הם מציגים את זה כהטבה לנוסעים, יותר דרך באותו מחיר אבל האמת היא שפשוט ככה יש יותר נוסעים! בקו אחד והם לא צריכים להפעיל שני קוים!) *האוטובוסים או האוטובוסים.. באיזור נהריה יש מלא בליטות כאלו בכביש, כמו גבעות שנועד לשמור על ערנותו של הנהג והאוטובוסים החגשים שהם מאוד נמוכים חייבים להאט לפני כול בליטה ויש המוווון! וגם הם בכלל לא קנו אוטובוסים רוב הצי של כלי הרכב שלהם הם מיניבוסים!(איך אישרו להם את זה?) *מודיעין? אין דבר כזה! אין תחנת מודיעין.. רק קופה שעובדת שעה ביום! אבל למרות עשרות אם לא מאות הפניות שנשלחו למשרד התחבורה והנטישה ההמונית(של מי שיכול) של התחבורה הציבורית.. כלום לא משתנה!
 
´נתיב אקספרס´ בנהריה

נתיב "אקספרס"? לא כול כך...
למה בחרו דוקא את נהריה? למה!? מאז שנתיב אסקפרס נכנס לתחנה המרכזית בנהריה: *האוטובוסים מאחרים,מתעלמים לחלוטין מלוחות הזמנים בצורה שיטתית! *נהרגים עצבניים(משו כמו הנהגים של אגד אבל יותר..) שעובדים הרבה יותר ממה שהם רוצים *המסלולים של האוטובסים התארכו ממש פלאים (ועוד הם מציגים את זה כהטבה לנוסעים, יותר דרך באותו מחיר אבל האמת היא שפשוט ככה יש יותר נוסעים! בקו אחד והם לא צריכים להפעיל שני קוים!) *האוטובוסים או האוטובוסים.. באיזור נהריה יש מלא בליטות כאלו בכביש, כמו גבעות שנועד לשמור על ערנותו של הנהג והאוטובוסים החגשים שהם מאוד נמוכים חייבים להאט לפני כול בליטה ויש המוווון! וגם הם בכלל לא קנו אוטובוסים רוב הצי של כלי הרכב שלהם הם מיניבוסים!(איך אישרו להם את זה?) *מודיעין? אין דבר כזה! אין תחנת מודיעין.. רק קופה שעובדת שעה ביום! אבל למרות עשרות אם לא מאות הפניות שנשלחו למשרד התחבורה והנטישה ההמונית(של מי שיכול) של התחבורה הציבורית.. כלום לא משתנה!
´נתיב אקספרס´ בנהריה
ברשותכם, אני מעוניין להציג תמונה מעט שונה של מצב התחבורה הציבורית בנהריה כיום. אמנם אינני נהרייתי, אבל במהלך חצי השנה האחרונה הסתובבתי שם הרבה, הן בתקופה שלפני ההפרטה והן אחריה. עיקר הידע שצברתי הוא אודות החלק הדרומי של נהריה, מדרום לגעתון, אבל אני מניח שניתן להשליך מזה גם על המצב בשאר העיר והאיזור: נתחיל בטענה ´המסלולים התארכו פלאים´ - אני קצת מתפלא לשמוע את הטענה הזאת, מפני שבדרום נהריה מרבית הקווים של נתיב אקספרס הם קווים שלא היו בכלל בתקופת אגד, זאת בנוסף לשירות הפנים עירוני שאגד ממשיכים לספק באמצעות הקווים הבין-עירוניים שלהם. כך, רחובות ואף איזורים שלמים בנהריה שלא ראו מעולם תחבורה ציבורית זוכים כעת לתדירות של שירות שלא תבייש מספר שכונות יוקרה בחיפה. אם כבר נגענו בתדירות, הרי שלפחות בקווים הפנים עירוניים מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ביחס למצב הקודם. לגבי לוחות הזמנים - יצא לי לנסוע די הרבה, כאמור, וכמעט אף פעם לא שמתי לב לחריגה משמעותית מלוחות הזמנים. תופעה שלילי שדווקא כן נתקלתי בה היא של נהג ששאל אם מישהו צריל לרדת ברחוב מסוים, וכשנענה בשלילה פשוט דילג על הרחוב, בלי לחשוב שאולי מישהו מחכה לאוטובוס שלו באותו רחוב. מהמורות המהירות בכביש, שמכונות בעגה המקומית ´סבגיות´, נמצאות שם מתוך מטרה אחת בלבד - להאט את התנועה בכביש כדי לשמור על חייהם של התושבים. האוטובוסים אכן מאיטים לקראתן, כמו שכל כלי רכב אמור לעשות. ותאמינו לי, עם מהמורות כאלו כדאי גם לאוטובוס גבוה ישן של אגד להאט לפניהן. לגבי צי האוטובוסים - ´נתיב אקספרס´ היא חברה בעלת זיכיון במספר מקומות, כולל נהריה, צפת ואיזור חדרה. עם הקמתה נרכש צי גדול ומגוון של אוטובוסים ממספר רב של סוגים, החל ממיקרו-בוסים בגודל של מסחרית גדולה (אבל עדיין עם הרגשה של אוטובוס אמיתי), דרך מיניבוסים ומידי-בוסים רגילים, ועד אוטובוסים עירוניים נמוכים (מתוצרת מרצדס, אבל מקבילים לחלוטין לאלו מתוצרת MAN של אגד) ועד לאוטובוסים בין עירוניים כמו של אגד ממש, שצריך קורס בטיפוס הרים כדי לעלות עליהם. אני מניח שהסיבה לרכישת כזה צי מגוון (דבר שממיקר מאוד את עלות האחזקה שלו) היא הרצון להגביר את היעילות באמצעות התאמת הביקוש להיצע, אם כי לפי נסיוני, לא נעשית בשטח התאמה כזאת. בהודעה הקודמת ישנה התמרמרות על כך שאישרו להם לקנות מיניבוסים, ואני שואל - אז מה?? אם המיני-בוס נוח ונגיש כמו אוטובוס גדול, מה זה משנה? המודיעין - אמנם אני לא מכיר פונקציה כזו שם, אבל המשרד בתחנה המרכזית פתוח במשך מרבית היום, לפחות עד השעות 9-8 בערב (ובהחלט יותר משעה ביום) ובו ניתן להשיג את כל לוחות הזמנים. ולמרות כל המחמאות שהרעפתי, עוד לא יצא לי לראות אוטובוס של נתיב אקספרס כשהוא עמוס, או אפילו מלא. אין לי מושג איך הם מצליחים להשאר בעסקים, בייחוד לאור העובדה שהם מציעים מחירים נמוכים בכ-25 אחוז ממה שאגד הציעו בעבר ועדיין מציעים. אולי זה קשור לעובדה שבחלון המשרד שלהם היתה תלויה במשך שבועות ארוכים כרזה בזו הלשון: ´נתיב אקספרס - תמיד בדרך שלכה´...
 
בן אדם, דרום העיר הם המרויחים...

´נתיב אקספרס´ בנהריה
ברשותכם, אני מעוניין להציג תמונה מעט שונה של מצב התחבורה הציבורית בנהריה כיום. אמנם אינני נהרייתי, אבל במהלך חצי השנה האחרונה הסתובבתי שם הרבה, הן בתקופה שלפני ההפרטה והן אחריה. עיקר הידע שצברתי הוא אודות החלק הדרומי של נהריה, מדרום לגעתון, אבל אני מניח שניתן להשליך מזה גם על המצב בשאר העיר והאיזור: נתחיל בטענה ´המסלולים התארכו פלאים´ - אני קצת מתפלא לשמוע את הטענה הזאת, מפני שבדרום נהריה מרבית הקווים של נתיב אקספרס הם קווים שלא היו בכלל בתקופת אגד, זאת בנוסף לשירות הפנים עירוני שאגד ממשיכים לספק באמצעות הקווים הבין-עירוניים שלהם. כך, רחובות ואף איזורים שלמים בנהריה שלא ראו מעולם תחבורה ציבורית זוכים כעת לתדירות של שירות שלא תבייש מספר שכונות יוקרה בחיפה. אם כבר נגענו בתדירות, הרי שלפחות בקווים הפנים עירוניים מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ביחס למצב הקודם. לגבי לוחות הזמנים - יצא לי לנסוע די הרבה, כאמור, וכמעט אף פעם לא שמתי לב לחריגה משמעותית מלוחות הזמנים. תופעה שלילי שדווקא כן נתקלתי בה היא של נהג ששאל אם מישהו צריל לרדת ברחוב מסוים, וכשנענה בשלילה פשוט דילג על הרחוב, בלי לחשוב שאולי מישהו מחכה לאוטובוס שלו באותו רחוב. מהמורות המהירות בכביש, שמכונות בעגה המקומית ´סבגיות´, נמצאות שם מתוך מטרה אחת בלבד - להאט את התנועה בכביש כדי לשמור על חייהם של התושבים. האוטובוסים אכן מאיטים לקראתן, כמו שכל כלי רכב אמור לעשות. ותאמינו לי, עם מהמורות כאלו כדאי גם לאוטובוס גבוה ישן של אגד להאט לפניהן. לגבי צי האוטובוסים - ´נתיב אקספרס´ היא חברה בעלת זיכיון במספר מקומות, כולל נהריה, צפת ואיזור חדרה. עם הקמתה נרכש צי גדול ומגוון של אוטובוסים ממספר רב של סוגים, החל ממיקרו-בוסים בגודל של מסחרית גדולה (אבל עדיין עם הרגשה של אוטובוס אמיתי), דרך מיניבוסים ומידי-בוסים רגילים, ועד אוטובוסים עירוניים נמוכים (מתוצרת מרצדס, אבל מקבילים לחלוטין לאלו מתוצרת MAN של אגד) ועד לאוטובוסים בין עירוניים כמו של אגד ממש, שצריך קורס בטיפוס הרים כדי לעלות עליהם. אני מניח שהסיבה לרכישת כזה צי מגוון (דבר שממיקר מאוד את עלות האחזקה שלו) היא הרצון להגביר את היעילות באמצעות התאמת הביקוש להיצע, אם כי לפי נסיוני, לא נעשית בשטח התאמה כזאת. בהודעה הקודמת ישנה התמרמרות על כך שאישרו להם לקנות מיניבוסים, ואני שואל - אז מה?? אם המיני-בוס נוח ונגיש כמו אוטובוס גדול, מה זה משנה? המודיעין - אמנם אני לא מכיר פונקציה כזו שם, אבל המשרד בתחנה המרכזית פתוח במשך מרבית היום, לפחות עד השעות 9-8 בערב (ובהחלט יותר משעה ביום) ובו ניתן להשיג את כל לוחות הזמנים. ולמרות כל המחמאות שהרעפתי, עוד לא יצא לי לראות אוטובוס של נתיב אקספרס כשהוא עמוס, או אפילו מלא. אין לי מושג איך הם מצליחים להשאר בעסקים, בייחוד לאור העובדה שהם מציעים מחירים נמוכים בכ-25 אחוז ממה שאגד הציעו בעבר ועדיין מציעים. אולי זה קשור לעובדה שבחלון המשרד שלהם היתה תלויה במשך שבועות ארוכים כרזה בזו הלשון: ´נתיב אקספרס - תמיד בדרך שלכה´...
בן אדם, דרום העיר הם המרויחים...
הקן העיקרי עם משהו כמו 60% או 70% מנוסעים של נתיב אקספקס הם מהשכונות הצפוניות(עמידר,טרומפלדור וכו..) עכשיו מה שנתיב אקספרס עשו זה שהם האריכו את הקן של השכונות הצפוניות עד לקניון בקצה הדרומי של העיר, נראה צ´ופר אבל לא. פעם האוטובוס היהא יוצא מהתחנה המרכזית ואז הוא היה מגיע בערך בזמן לכול שאר התחנות היום הוא מתחיל את המסלול מהקניון ואי אפשר לחזות אפילו בערך מתי הוא יגיע! ככה כול תושבי השכונות הצפוניות שהיו מימי אגד עד היום מרבית הנוסעים בקווים העירוניים בעיר. זה יוצר מצב שמאות תלמידים שבבוקר היו רגילים לצאת מהשכונות הצפוניות(בעיקר טרומפלדור) לכיוון בית הספר בשבע וחצי צריכים לצאת היום בשבע! למה? כי אפשר לדעת מתי הוא יבוא! יש יתרונות אבל יש גם חסרונות ולפי דעתי הרבה.. הרבה יותר מאגד. (אני מעדיף לשלם יותר 22 שקלים בחודש וליהנות מתחבורה ציבורית שמגיעה אלי בזמן(בערך))
 

lee72

New member
נאמן לחברה

´נתיב אקספרס´ בנהריה
ברשותכם, אני מעוניין להציג תמונה מעט שונה של מצב התחבורה הציבורית בנהריה כיום. אמנם אינני נהרייתי, אבל במהלך חצי השנה האחרונה הסתובבתי שם הרבה, הן בתקופה שלפני ההפרטה והן אחריה. עיקר הידע שצברתי הוא אודות החלק הדרומי של נהריה, מדרום לגעתון, אבל אני מניח שניתן להשליך מזה גם על המצב בשאר העיר והאיזור: נתחיל בטענה ´המסלולים התארכו פלאים´ - אני קצת מתפלא לשמוע את הטענה הזאת, מפני שבדרום נהריה מרבית הקווים של נתיב אקספרס הם קווים שלא היו בכלל בתקופת אגד, זאת בנוסף לשירות הפנים עירוני שאגד ממשיכים לספק באמצעות הקווים הבין-עירוניים שלהם. כך, רחובות ואף איזורים שלמים בנהריה שלא ראו מעולם תחבורה ציבורית זוכים כעת לתדירות של שירות שלא תבייש מספר שכונות יוקרה בחיפה. אם כבר נגענו בתדירות, הרי שלפחות בקווים הפנים עירוניים מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ביחס למצב הקודם. לגבי לוחות הזמנים - יצא לי לנסוע די הרבה, כאמור, וכמעט אף פעם לא שמתי לב לחריגה משמעותית מלוחות הזמנים. תופעה שלילי שדווקא כן נתקלתי בה היא של נהג ששאל אם מישהו צריל לרדת ברחוב מסוים, וכשנענה בשלילה פשוט דילג על הרחוב, בלי לחשוב שאולי מישהו מחכה לאוטובוס שלו באותו רחוב. מהמורות המהירות בכביש, שמכונות בעגה המקומית ´סבגיות´, נמצאות שם מתוך מטרה אחת בלבד - להאט את התנועה בכביש כדי לשמור על חייהם של התושבים. האוטובוסים אכן מאיטים לקראתן, כמו שכל כלי רכב אמור לעשות. ותאמינו לי, עם מהמורות כאלו כדאי גם לאוטובוס גבוה ישן של אגד להאט לפניהן. לגבי צי האוטובוסים - ´נתיב אקספרס´ היא חברה בעלת זיכיון במספר מקומות, כולל נהריה, צפת ואיזור חדרה. עם הקמתה נרכש צי גדול ומגוון של אוטובוסים ממספר רב של סוגים, החל ממיקרו-בוסים בגודל של מסחרית גדולה (אבל עדיין עם הרגשה של אוטובוס אמיתי), דרך מיניבוסים ומידי-בוסים רגילים, ועד אוטובוסים עירוניים נמוכים (מתוצרת מרצדס, אבל מקבילים לחלוטין לאלו מתוצרת MAN של אגד) ועד לאוטובוסים בין עירוניים כמו של אגד ממש, שצריך קורס בטיפוס הרים כדי לעלות עליהם. אני מניח שהסיבה לרכישת כזה צי מגוון (דבר שממיקר מאוד את עלות האחזקה שלו) היא הרצון להגביר את היעילות באמצעות התאמת הביקוש להיצע, אם כי לפי נסיוני, לא נעשית בשטח התאמה כזאת. בהודעה הקודמת ישנה התמרמרות על כך שאישרו להם לקנות מיניבוסים, ואני שואל - אז מה?? אם המיני-בוס נוח ונגיש כמו אוטובוס גדול, מה זה משנה? המודיעין - אמנם אני לא מכיר פונקציה כזו שם, אבל המשרד בתחנה המרכזית פתוח במשך מרבית היום, לפחות עד השעות 9-8 בערב (ובהחלט יותר משעה ביום) ובו ניתן להשיג את כל לוחות הזמנים. ולמרות כל המחמאות שהרעפתי, עוד לא יצא לי לראות אוטובוס של נתיב אקספרס כשהוא עמוס, או אפילו מלא. אין לי מושג איך הם מצליחים להשאר בעסקים, בייחוד לאור העובדה שהם מציעים מחירים נמוכים בכ-25 אחוז ממה שאגד הציעו בעבר ועדיין מציעים. אולי זה קשור לעובדה שבחלון המשרד שלהם היתה תלויה במשך שבועות ארוכים כרזה בזו הלשון: ´נתיב אקספרס - תמיד בדרך שלכה´...
נאמן לחברה
קראתי בעיון את אמירתך וכל שנותר לומר אשרי האיש אשר מגן על החברה בה עוב בדרך בה עשית יש למנות אותך לדובר החברה לאלתר ואולי את כבר בכבוד רב נוסע בתחבורה הציבורית
 
אני ממש לא קשור לנתיב אקספרס!

נאמן לחברה
קראתי בעיון את אמירתך וכל שנותר לומר אשרי האיש אשר מגן על החברה בה עוב בדרך בה עשית יש למנות אותך לדובר החברה לאלתר ואולי את כבר בכבוד רב נוסע בתחבורה הציבורית
אני ממש לא קשור לנתיב אקספרס!
למי שחושב שאני קשור בצורה כלשהי לחברת ´נתיב אקספרס´, הריני לתקנו ולהבהיר כי אני לא קשור כיום ולא הייתי קשור מעולם לחברה זו ולמקימיה, וכן לא הייתי קשור מעולם לשום גוף שמפעיל תחבורה ציבורית בארץ או בעולם, מלבד פעילותי כמתנדב במוזיאון הרכבת בחיפה. הסיבה שנזעקתי להגן על שמה של חברת ´נתיב אקספרס´ היא שאני לקוח קבוע למדי שלהם (לפחות נסיעה או שתיים בשבוע מאז שהחלו לפעול בנהריה), שבסך הכל חושב שהמצב הרבה יותר טוב אחרי ההפרטה מאשר לפני, אפילו אם אני לא אופטימי לגבי הסיכויים שזה יימשך כך ואפילו אם יש לי הרבה ביקורת משלי על פעילות החברה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה