אכן פריט יפה ומעניין . עצוב להיווכח
עוד תמונה מההזמנה צד פנימי
אכן פריט יפה ומעניין . עצוב להיווכח
שמאז אותו מפעל סלילה חשוב , שאגב מכיל בתוכו את גשר הרכבת הגבוה בארץ , מעל נחל צין , לא נעשה שום פרוייקט רציני ברכבת עד לאמצע שנות ה - 90 , והקו לאילת לא עומד כלל על הפרק למרות עשרות הכרזות , תכנונים ומפות בנושא שצצו ועלו כול השנים כפטריות אחרי הגשם . אני אפילו זוכר את קורפו שהיה שר תחבורה , עומד על איזו גבעה במרכז אילת יחד עם ראש העירייה , מחווה בידו על מקום נעלם ואומר לו : כאן תהיה תחנת הרכבת שלך ... ( קרעחצן ) אבל לצערנו דיבורים לחוד ומעשים לחוד . עכ"פ בכ"ז , מסילת אורון-צין היא לדעתי פרוייקט הנדסי אדיר ויפהפה , שאף אינו פוגע בנופו של הנגב ולדעתי אף מוסיף לו , סיירתי שם לפני שבועיים וחצי . אני זוכר עוד מאז דיווח מיוחד באחד העיתונים של כתב שנסע על הציר החדש ברכבת מיוחדת בעלת שני קרונות נוסעים . הפרוייקט עורר התרגשות רבה בעיקר בנגב , כי נדמה היה שהנה הוא מתחיל להתקרב למרכז הארץ , מה שלא קרה במציאות . אגב , אם כבר מדברים על פגיעה בנוף , נחרדתי לראות באזור ההוא , ממש במרכז אחד המכתשים , ארובה של מפעל השורף פוספטים ( או משהו כזה ) בהליך הפיכתם לסיד . זיהום סביבתי מ ז ע ז ע . כול האזור הסמוך לאותה ארובה מכוסה בשכבות של סיד המזהמות הכול . דבר רע ומכעיס נוסף שהתברר לי באותו טיול הוא שמפעלי ים המלח חוסמים את דרכם של נחלי הערבה שיורדים אל ים המלח בדרומו , מפני שאינם רוצים שמי הנחל מלאי הסחף יזהמו את בריכות האידוי המלאכותיות שלהם . הנחלים מתרכזים במקום אחד בגלל החסימה , הופכים לביצה שורצת יתושים , ומצד שני , ים המלח אינו מתמלא ומצטמק והולך בהדרגה , טעות אקולוגית ממדרגה ראשונה . ( אפרופו מסילה לאילת - יוק , כך גם תעלת הימים {זוכרים?} שתכליתה למלא את ים המלח במי הים התיכון-יוק ) . מרגיזזזזזזז כול כך , עד שבא לך לנער מישהו שם בצמרת ( ומה בדיוק עושה השר לאיכות הסביבה? ) טוב טוב .