מלחמות הרדה הן מלחמותיו של הח'ליפה הראשון שנבחר , לאחר מותו של נביא האסלאם עליו תפילת אללה והשלום לו. מדובר במלחמות [מסוג הג'יהאד הקטן], נגד החוזרים בהם מן האסלאם, כלומר נגד אנשים שבאו ואמרו כי נשבעו אמונים למחמד, בנוגע לדת האסלאם, אך מאחר והוא מת, מבחינתם גם שבועתם פגה.
המלחמות של בקר אל סדיק היו מימוש של "חד אל רידה" ועל זה אומרת המנהלת: "על פי חוקי השריעה מוסלמי שרוצה להמיר את דתו דינו מוות!ויש להוציאו להורג" לא יודעת איך זה נקרא באנגלית או עברית אבל
יש לשים לב למושג "חרב אלרדה- حرب الرده" וברבים נקראת "חרוב אלרדה- حروب الرده" מלחמות של הח'ליפה הראשון "אבו בכר אלצדיק" נגד השבטים שחזרו באמונתם לאחר מותו של הנביא מחמד בין השנים 632-634. חד אלרדה זה לא המושג הנכון, חד אלרדה למעשה זה המרת הדת ממוסלם לדת אחרת, האסלאם יוצא נגד התופעה הזו ואנשי הדת קוראים ללחם בתופעה הזו לפני שתתפשט לתוך החברות האיסלאמיות ותהפוך לתופעה קולקטיבית. אנשי הדת הטילו גזר דין מוות על כל בן אדם שממיר את דתו "في حين يتجه القرضاوي إلى ثبوت حد الردة في الإسلام وفق إجماع فقهاء الإسلام على عقوبة المرتد، وإن اختلفوا في تحديدها، وجمهورهم على أنها القتل وهو رأي المذاهب الأربعة بل الثمانية. مستدعيا بعض حالات القتل التي طبقها الرسول صلى الله عليه وسلم على جماعة من المرتدين كما طبقها أبو بكر، وأكد القرضاوي على ضرورة تطبيقها بقوة وغلظة على من يحارب الإسلام والمسلمين ودعا إلى ضرورة مقاومة الردة الفردية وحصارها، حتى لا تتفاقم ويتطاير شررها، وتغدو ردة جماعية، فمعظم النار من مستصغر الشرر. ويؤكد القرضاوي أن المرتد محكوم عليه بالإعدام من الجماعة المسلمة، فهو محروم من ولائها وحبها ومعاونتها، فالله تعالى يقول: "وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ " (المائدة: 51)، وهذا أشد من القتل الحسي عند ذوى العقول والضمائر من الناس ". לפי הפיסקה הנ"ל אנו רואים שיש הסכמה בין ארבעת האסכולות על העונש אך עדיין יש מחלוקת סביב הוכחת ההמרה עצמה.
ממתי אני טענתי כי חד אל רידה= חרובאת אל רדה. אני הערתי על חד אל רידה ונפש ענתה לי על חרובאת אל רידה. ולכן אני עצמי אמרתי שזה לא אותו דבר. השואלת שאלה לגבי המרת מדת האיסלם לדת אחרת וזה נקרא "חד אל רידה" ולא לגבי חרובאת אל רידא. ואף הבאתי דוגמאות על מימוש ההוראה הזאת במצרים (ראי למטה) לא חושבת שהיית צריכה לתקן אותי כי אני מעולם לא טענתי שחד אל רידה הוא אותו דבר חרובאת אל רידה של בקר אל סדיק. ובטח לא עם פטיש... אני אומנם לא לומדת באופן אקדמי את המקצוע הזה אבל אני כן יודעת דבר אחד או שניים על הנושא.
פשוט חשבתי שצריך להרחיב יותר על המושג הזה על מנת לא לבלבל בין השניים. יכלת להרחיב ולחדד את הנושא הזה עוד מלכתחילה כאשר ענית לה בקשר למה שהיא ציינה בנושא של חרב אלרידה. ההודעה שכתבתי היא למעשה חידוד של הדברים והבהרת המושג.. ותו לא.
כלומר, אני בטוחה שעוד בהיותו חי על פני האדמה, החיים שלו יהפכו לגיהנום (כי קשה לי להאמין שהיום הורגים - שהרי העונש הוא עונש מוות, אבל אי אפשר לדעת.. אולי זה קרה כבר ואני לא יודעת או שפשוט לא שמעתי על מקרים מסויימים)... ואז לפי האמונה, הוא ימשיך להיות בגיהנום...
שבו הצביעו כ 42.132 . והשאלה הייתה האם ליישם את חד אל רידה כיום? ו 42.39% הצביעו נגד היישום. היה מקרה שאל אזהר הזהיר פרופ' לפילוסופיה באונ' קהיר שאמר לפי טענתם דברי כפירה, או לחזור בו או שיוטל עליו חד אל רידה. היו תביעות במצרים ליישם את העניין על נואל סעדאווי.
העונש המקדים ביותר הוא ../images/Emo129.gif../images/Emo17.gif
בעצם עד'אב אלקבר. תקופת הברזח' - כלומר התקופה מרגע מותו של המת .. וקבורתו.. והנחת האבן על מצחו.. אם ידבר הקבר אל המת דברי תועבה וזעזועים, והקבר יקטין את נפחו ויהיה צר מלהכיל אותו.. הוא יראה דרך חלון בקבר את הגיהנום וימות כשפניו מעוותים. אם ידבר הקבר אל המת דברי נועם , והקבר יתרחב והמת יוכל לראות את גן העדן דרך חלון בקברו.. הרי שימות עם חיוך שליו על פניו.