שוב עובדים על אלוהים בעיניים!

itor

New member
טהור

במשמעות זו פירושו שאינו מתאר את האלוהים.
"אחד" בהקשר הזה משמעו - לא שניים ולא יותר, אבל גם לא אחד (ולא אפס). כי הרעיון של "אחד" כבר כולל בתוכו אפשרות של שניים.
וכדברי הרמב"ם:
אלוה זה אחד הוא--אינו לא שניים ולא יתר על שניים, אלא אחד, שאין כייחודו אחד מן האחדים הנמצאים בעולם: לא אחד כמין שהוא כולל אחדים הרבה, ולא אחד כגוף שהוא נחלק למחלקות ולקצוות; אלא ייחוד שאין ייחוד אחר כמותו בעולם.

מי שמשתחווה לתיאור האלוהים הוא כמו מי שמשתחווה לאל הפריון (וזה וזה עובדי אלילים).
 

Hameln

New member
זה מה שהבנתי עד כה

'אחד' זה לא 'אחד', 'טוב' זה לא 'טוב', 'קיים' זה לא 'קיים'. מילים אינן מצביעות ומתארות (לפחות לא כשמדובר באמונה שלך אבל כן כשמדובר באמונות שונות משלך). אי אפשר לשאול כיצד זה קשור לאיזושהי פרקטיקה.

בעיקר הבנתי שאני לא מבין אותך. סביר.

"מי שמשתחווה לתיאור האלוהים הוא כמו מי שמשתחווה לאל הפריון (וזה וזה עובדי אלילים)" - שיהיה. הנה מושג שלגביו אני מסכים שאינו מתאר דבר - 'עובדי אלילים'. סה"כ אמצעי להקטנת האמונה האחרת\זרה\שונה.
 

itor

New member
לגבי המשפט הראשון - נכון

לגבי המשפט השני, עבודת אלילים דווקא מתארת דבר ברור למדיי.
אם לראות בה משהו שלילי, זו שאלה ערכית כמובן.
 

Hameln

New member
המשפט הראשון אינו נכון ואינו לא נכון, כי רובו חסר משמעות

לגבי המשפט השני, בהחלט אפשרי שכפי שזה עשוי להיתפס ע"י זר שמתבונן מהצד (כסגידה לחפץ), כך גם מה שאתה מכנה 'עבודת אלילים' נתפס על ידך, אולם אינך יודע איזה מחשבות עוברות במוחם של מאמיני דתות אחרות שאתה מכנה 'עבודת אלילים' ולא משנה כמה תתיימר לדעת איזה מחשבות עוברות במוחם. הפרשנות שלך למעשיהם היא פרשנות ותו לא. לא מן הנמנע שלאמונתם יכולה להיות משמעות רק במסגרת פרקטיקה ועמדה קיומית כלשהי (Whatever that means) שרק לא מוכרת ו\או לא מובנת לך.
 

itor

New member
המשפט הראשון שלך היה נכון

הגעת למסקנה שאינך מבין מה אני אומר. וזה בסדר. אלה דברים קשים להבנה.
את תגובתך לגבי המשפט השני שלך לא הבנתי - הם עצמם מצהירים שהם מתפללים אל אליל פלוני. למשל אלה מהנוצרים שמתפללים אל ישו, ידחו בשתי ידיים את טענתך שהם לא פונים אל ישו בן מריה. הם רואים בטענתך כפירה מוחלטת. וכבר היו אין ספור דיונים בכנסיה הקתולית על "התגלומיותיו" של האלוהים ועל היות האב והבן ורוח הקודש ישות אחת לפי אמונתם.
 

Hameln

New member
מי זה "הם"?

דתות, בין שהן מונותאיסטיות ובין שהן פוליתאיסטיות, מחולקות לזרמים, השקפות וגישות שונות שלעתים סותרות. מעולם לא שמעתי נוצרי מצהיר שהוא מתפלל אל "אליל פלוני". את זה אתה כתבת. איך רעיון השילוש הקדוש מסתדר עם תפילה שמכוונת לישוע בן מרים, אם היא אכן מכוונת לישוע בן מרים? אולי אפשר לדבר על זה רק בקונטקסט הפרקטיקה והמארג הקיומי של מגמת חיים (Whatever that means) כי אין לטרמינולוגיה שקשורה בזה משמעות מצביעה ומתארת. לא מן הנמנע.
 

itor

New member
הם לא ישתמשו במילה אליל

אבל הם מכריזים שהם מתפללים לישו מנצרת שחי ומת (ועוד פעם חי לפי אמונתם), ובעבר יצאו במלחמת חורמה נגד מי שטען שישו, האיש שהתגלם לפי אמונתם בגוף פיזי, הוא פחות מהאל (ע"ע ועדת ניקיאה).
 

Hameln

New member


בעבר שכנעו את האינקוויזיציה לשרוף את ספריו של רמב"ם. אז מה זה אומר?
 

itor

New member
אני מצליח רק לראות את הכותרת ולא את תוכן ההודעה

 

Hameln

New member
תגובה

אם החלטת לעצור את הנצרות בועידת ניקיאה, אני החלטתי לעצור את היהדות בשריפת ספריו של רמב"ם. מה? לא טוב?
 

itor

New member
אם כוונתך

לומר שחלק מהנוצרים נטשו את הדוקטרינה הקדומה, וכבר אינם מאמינים באלוהותו של ישו הצלוב, אתה בוודאי צודק.
לכן הקפדתי לדבר על "חלק מהנוצרים". שכן זו עדיין חלק חשוב מהדוגמה של הכנסייה ויש עדיין לא מעט אנשים שמאמינים בכך.
 

Hameln

New member
כוונתי לאו דווקא לניסוח המדויק שלך

כפי שכתבתי, לדעתי, השקפת עולם, דוקטרינה, אידאולוגיה וכו' שאינה מתפתחת ואינה משתנה דועכת, גוועת וחדלה.
 

itor

New member
אני מניח שזה נכון

וכל ההשקפות הקיימות היום שונות במידה מסוימת מאלה שהיו בעבר (כמו שהדגמתי קודם, היום, לדוגמה חושבים בקטגוריות של נטייה מינית, מה שלא עלה על הדעת פעם).
עם זאת גם היום יש לא מעט נוצרים (וזו עמדת הכנסייה הקתולית) המאמינים שישו, האדם שחי לפי אלפיים שנה ונצלב על העץ הוא אל שהתגלם בבשר. והאנשים האלה - עובדי אלילים (אם כי לא ישתשמשו במילה "אליל" כמובן).
 

Hameln

New member
זהו? זאת עמדת הכנסייה הקתולית?

לנוצרים אין יכולת התפלספות בומבסטית עד אין קץ על שילוש קדוש וכל מיני רעיונות מעורפלים? אם זה עושה לך טוב לקרוא להם 'עובדי אלילים', שיהיה. אני לא מצוא לנכון להפריד בין 'אלים' לבין 'אלילים'. סתם כינוי לאמונה האחרת\זרה\שונה.
 

itor

New member
יש להם יכולת התפלספות וערפול

אבל השורה התחתונה היא שהם דוגלים בכך שישו הוא אל שהתגלם בבשר, ושהלחם והיין שהם אוכלים ושותים במיסה הופכים ממש לבשרו ודמו של ישו. ולא כמטאפורה.
 
למעלה