טהור
במשמעות זו פירושו שאינו מתאר את האלוהים.
"אחד" בהקשר הזה משמעו - לא שניים ולא יותר, אבל גם לא אחד (ולא אפס). כי הרעיון של "אחד" כבר כולל בתוכו אפשרות של שניים.
וכדברי הרמב"ם:
אלוה זה אחד הוא--אינו לא שניים ולא יתר על שניים, אלא אחד, שאין כייחודו אחד מן האחדים הנמצאים בעולם: לא אחד כמין שהוא כולל אחדים הרבה, ולא אחד כגוף שהוא נחלק למחלקות ולקצוות; אלא ייחוד שאין ייחוד אחר כמותו בעולם.
מי שמשתחווה לתיאור האלוהים הוא כמו מי שמשתחווה לאל הפריון (וזה וזה עובדי אלילים).
במשמעות זו פירושו שאינו מתאר את האלוהים.
"אחד" בהקשר הזה משמעו - לא שניים ולא יותר, אבל גם לא אחד (ולא אפס). כי הרעיון של "אחד" כבר כולל בתוכו אפשרות של שניים.
וכדברי הרמב"ם:
אלוה זה אחד הוא--אינו לא שניים ולא יתר על שניים, אלא אחד, שאין כייחודו אחד מן האחדים הנמצאים בעולם: לא אחד כמין שהוא כולל אחדים הרבה, ולא אחד כגוף שהוא נחלק למחלקות ולקצוות; אלא ייחוד שאין ייחוד אחר כמותו בעולם.
מי שמשתחווה לתיאור האלוהים הוא כמו מי שמשתחווה לאל הפריון (וזה וזה עובדי אלילים).