אל תשאלי...
החיי מתעתעים בי (הרחבה במסר). כשהייתי לפני 3 שנים באיזור בדיוק באותה תקופה, היה יום מבולי ומבאס במיוחד אחד בליג'יאנג, וכמה ימים עם טפטפת בלתי פוסקת, אבל רב הזמן היה מזג אויר ממש מוצלח. כך שאי אפשר לדעת. בסצ'ואן מזג האויר השתפר פלאים, חוץ מכמה אפיזודות חולפות של מזג אויר מוזר (ברד באוגוסט בצהריים בליטאנג לא נחשב לגשם, נכון?), ובצ'ינגחי חוץ מטפטוף מדי פעם, לא ירדו משקעים. ובכל זאת - לדעתי סצ'ואן היה היפה מכולם (ובעיקר לחובבת טיבטים כמוך), המרחקים לא רחוקים בין עיירה מקסימה אחת לעיירה עוצרת נשימה אחרת, ובמקרה הכי גרוע, צ'נגדו תמיד במרחק של יום נסיעה. צ'ינגחי לעומת זאת מאד יפה (באופן אחר), באופן מאד מפתיע דוקא שם תשתית הכבישים הרבה יותר טובה (אם לא לוקחים בחשבון גשרים שקורסים באמצע ה草原 ומשאירים טור אוטובוסים ומשאיות אין סופי במשך 18 שעות), אבל המרחקים מאד גדולים, רובה מדברית או מורכבת מערבות דשא, כך שאפשר ליסוע יום שלם בלי לראות כלום. בניגוד ליונאן/סצ'ואן, אין עליה כמעט מידע בספרים, ובטח שלא בספרים באנגלית. אולי דברים השתנו, אבל לפני 3 שנים כל המטיילים הסתובבו עם שרשור מאד מפורט שהוציאו מהפורום של הלונלי. זה היה מקור המידע היחיד! אם יש לכם מספיק זמן, אפשר לעבור מסצ'ואן לצ'ינגחי (מGANZI לYUSHU). שינג'יאנג שונה לגמרי. ההשפעה הטיבטית פחותה, במקומה יש השפעה מוסלמית ממרכז אסיה, עם שאריות של מונגולים, קירגיזים קזאחים וכו'. גם כאן מדובר על מרחקים עצומים בין מקומות, אבל תשתית כבישים טובה מזו של סצ'ואן, אין תיירים סיניים שמסתובבים בין הרגליים (בעיקר בערים המערביות), ואגם קאראקול שעוצר נשימה (תרתי משמע). בצפון XJ לא ביקרתי, צריך להיות מקסים אבל מלא בקבוצות של סינים... אין גשם, אבל חם. המחוז מגניב, עם תחושה הרבה יותר חזקה של "חיות" (בניגוד לאיזורים הטיבטיים שהם די נטושים), אבל מבחינת הנופים, פחות אהבתי אותו.