Spotify הושקה רשמית בישראל; סגרה על שת"פ עם גלגלצ

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
Spotify הושקה רשמית בישראל; סגרה על שת"פ עם גלגלצ

אחרי תקופה ארוכה של הדלפות ושמועות, הושק היום (ב’) בישראל באופן רשמי שירות המוסיקה הגדול ביותר בעולם. מהיום יוכלו גם המשתמשים הישראליים ליהנות מספריית המוסיקה הגדולה בעולם – הפעם ללא צורך ב-VPN – ועם קטלוג מוסיקה ישראלית נרחב. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על השירות בישראל.

ספוטיפיי תציע למשתמשים בישראל להאזין לכל קטלוג המוסיקה הבינלאומי שלה, שכולל כ-35 מיליון שירים. לקראת הכניסה לפעילות בישראל חתמה החברה על הסכמים שיאפשרו לה להציע גם את כל האמנים הישראליים הבולטים ביניהם עידן רייכל, עומר אדם, עדן בן-זקן, הדג נחש, סטטיק ובן-אל תבורי, נצ’י נצ’, משינה, התקווה 6 וכמובן אמנים ותיקים יותר.

המשתמשים בישראל יוכלו לבחור בין 2 סוגי מינויים, שכוללים שניהם גישה מלאה לקטלוג המוסיקה של השירות. התוכנית הראשונה והחינמית תאפשר האזנה ללא הגבלה על מספר השירים או זמן ההאזנה, אבל כוללת פרסומות. מדובר גם בבאנרים באפליקציות וגם בפרסומות אודיו שמופיעות מדי כמה שירים. בנוסף לפרסומות כולל המסלול החינמי גם הגבלה של עד 6 דילוגים על שירים בשעה, כשלאחר מכן, תוכלו לשמוע רק שירים ברצף ללא אפשרות לדלג על שירים שאתם פחות אוהבים.

מסלול הפרימיום של ספוטיפיי בישראל מציע למשתמשים האזנה ללא הגבלות כלשהן כמו מספר הדילוגים, והוא אינו כולל כמובן פרסומות. בנוסף, הוא מציע שירים באיכות גבוהה של 320kbps וכן מצב אופליין – כלומר אפשרות להורדה של מוסיקה למכשיר. מדובר בפיצ’ר שימושי מאוד שמאפשר לכם להוריד מוסיקה כשאתם מחוברים ל-WiFi ואז להקשיב לה אחר-כך כשאתם בדרכים במקום לחסל לכם את חבילת הדאטה, או כשאין חיבור לרשת כמו בטיסה. מסלול הפרימיום יעלה למשתמשים הישראליים 19.90 ש”ח. בכך יישרה קו החברה עם שירותי המוסיקה המתחרים של אפל מיוזיק ודיזר, שזמינים גם הם בישראל. ספוטיפיי מציעה גם חודש התנסות חינם בשירות הפרימיום, שלאחריו תוכלו להחליט האם ברצונכם להמשיך בו או לעבור למסלול החינמי.

שימו לב שהממשק של החברה לא גוייר והוא עדיין מופיע באנגלית. עם זאת, אין בעיה לערוך חיפוש בעברית. בחברה מסבירים שהם עובדים כרגע על ממשק עברי, אולם סירבו למסור מועד לסיום הפיתוח.

אם נשים רגע בצד את היקף ומגוון המוסיקה שמציעה ספוטיפיי, הרי שאחד הגורמים המבדלים בין שירותי המוסיקה השונים הוא האפשרות לבחור בפלייליסטים – רשימות השמעה – שקולעות בדיוק לטעם המוסיקלי שלכם.

ספוטיפיי מציעה הן פלייליסטים מוכנים מראש, שנערכו על ידי עורך מוסיקלי, והן כאלו שנוצרים על ידי האלגוריתם של החברה. על הפלייליסטים הישראליים אחראי עורך התוכן הישראלי של החברה, יונתן קוטנר, שערך 22 פלייליסטים ישראליים שונים ביניהם “מרימים”, “צ’יל ישראלי”, “דור ההיפהופ”, “מוזיקה ים תיכונית חדשה”, “סופ’ש ישראלי” ועוד. חוץ מהפלייליסטים של קוטנר יהיו זמינים גם פלייליסטים שנערכו בשיתוף עורכי המוסיקה של גלגל”צ וכמובן, שחוץ מהפלייליסטים של העורכים המקצועיים, זמינים בשירות גם מיליוני פלייליסטים של משתמשים נוספים בשירות שחלקם זוכים לעשרות אלפי עוקבים.

בנוסף לפלייליסטים שהוכנו על ידי עורכים מוסיקליים ומשתמשים, מציע השירות פלייליסטים שנבנים על ידי אלגוריתם התאמת המוסיקה של החברה. לאחר תהליך קצר של לימוד הטעם המוסיקלי של המשתמש, האלגוריתם המתקדם מציע שירים לפי טעמו המוסיקלי של המשתמש, ועם הזמן הוא נהיה מדוייק יותר וממש לומד את ההעדפות המוסיקליות של המשתמשים.

עוד אפשרויות השמעה הן ה-Daily Mix – סדרת פלייליסטים הכוללת את השירים האהובים על המשתמשים ושירים חדשים שהחברה מעריכה שהמשתמשים יאהבו; Release Radar – רשימת השמעה של מוזיקה חדשה המתבססת על האמנים שהמשתמשים אוהבים ועוקבים אחריהם – הרשימה מתעדכנת מידי יום שישי ו-Discover Weekly – רשימות השמעה המתבססת על הרגלי האזנה הייחודיים של כל משתמש ותהיה זמין בתקופה הקרובה.

אחד הפיצ’רים הפופולאריים בספוטיפיי הוא ההאזנה על פי מצב הרוח והז’אנר, כשדרך כפתור Browse אפשר יהיה לבחור ולהאזין למגוון רחב של קטגוריות ומצבים שונים הכולל: גיימינג, שינה, זמן ארוחת הערב, ילדים, ריכוז, אירוח חברים ועוד.

ספוטיפיי נכנסת לשוק רווי למדי ולכן היא גם מציעה מחירים תחרותיים למדי. לשם השוואה, מינוי מקביל בארצות הברית עולה 10 דולר – כ-35 שקלים. השחקנית הבינלאומית הראשונה להיכנס היתה אפל עם שירות אפל מיוזיק שהשיקה פעילות בישראל כבר באוגוסט 2016 ובדצמבר האחרון הצטרפה דיזר הצרפתית לחגיגה. דיזר מציעה שירות חינמי, שכולל את אותן ההגבלות של השירות הבסיסי של ספוטיפיי וכן שירות פרימיום שעולה 19.90 ש”ח ליחיד או 29.90 לחבילה משפחתית. על פי החברה, יש לה כ-40 אלף משתמשים בישראל – אם כי לא ברור כמה מהם משלמים. אפל מיוזיק מציעה 3 חודשי התנסות בחינם, ולאחר מכן דמי מנוי חודשיים שעומדים על 19.90 ש”ח או 30 ש”ח במסגרת מנוי משפחתי.

בראיון לגיקטיים אמרה ורוניקה דיקואטרו, מנהלת אזורית בדרום ומזרח אירופה, שאחראית בספוטיפיי על השוק הישראלי, שתהליך הההשקה בישראל לא היה פשוט. “כמו בכל שוק, ניהלנו מגעים רבים שקדמו להשקה. כל שוק הוא שונה וחוץ מההעדפות התוכן והטכנולוגיות של הצרכנים בכל מקום, אנחנו עוברים תהליך ארוך עם הרבה אתגרים מול הגופים השונים בכל שוק. ידענו שבסופו של דבר נמצא את האיזונים המתאימים”.

דיקואטרו סירבה להתייחס לנתונים מספריים שייחשבו בספוטיפיי כהצלחה: “אנחנו לא חושפים מה הציפיות ומה הנתונים בפועל”, עם זאת היא הוסיפה שלדעתה, הצעת המכר, בשילוב המסלול החינמי יאפשרו לצרכנים בחירה רבה ובעזרת הקשרים עם קהילת המוסיקה המקומית היא מאמינה שספוטיפיי תצליח ליצור שינוי בשוק המוסיקה המקומי.

למה ספוטיפיי עדיפה על שירותים מקבילים כמו אפל מיוזיק או דיזר?

“אנחנו מציעים למשתמשים גם שירות חינמי, והפרסונליזציה שלנו היא הטובה ביותר. אנחנו בראש ובראשונה חברת מוסיקה ומכירים את המשתמשים היטב, לעיתים טוב יותר ממה שהם מכירים את הטעם המוסיקלי שלהם”.

יש לנו לא מעט קוראים שמשתמשים בשירות בעזרת חשבונות אמריקאיים ו-VPN. כיצד הם יוכלו ליהנות מהשירות עכשיו?

“אין בעיה. הם יוכלו לשנות בהגדרות החשבון שלהם את הארץ לישראל וליהנות גם מהקטלוג הישראלי וכל שאר היתרונות”.

על פי הדיווחים, ספוטיפיי עומדת להנפיק בקרוב בבורסה בניו יורק, במה שצפויה להיות הנפקת הטכנולוגיה הגדולה של 2018. מדוע אתם יוצאים עכשיו להנפקה?

“אנחנו פועלים תחת תקנות של ה-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית, י.א.) ולכן לא נוכל להתייחס לכך רשמית. כל מה שאני יכולה להגיד הוא שאנחנו תמיד שואפים להגדיל את מספר המשתמשים שלנו ולפתח את השירות שלנו”.

https://www.geektime.co.il/spotify-launched-in-israel/
 

d1f2

Active member
ספוטיפיי נכנסת לישראל - אייס חושף את מחירי הפרסום באתר

היום, או מחר, זה צפוי לקרות. ספוטיפיי (Spotify) שירות הסטרימינג לתוכן מוסיקה שנחשב למוביל בעולם עם 140 מיליון משתמשים פעילים בחודש ייכנס לראשונה לישראל. השירות יתחרה באפל מיוזיק שפעיל בישראל מזה כשנתיים ו-Deezer הצרפתי שנכנס לישראל לפני מספר חודשים. שירותים נוספים שזמינים בחינם הם סאונדקלאוד, ECO99 ועוד.
לצד מנוי הפרימיום ב-19.99 שקל, ספוטיפיי תציע מסלול חינמי לגולשים בישראל, במודל עסקי שילווה בפרסומות. לידי אייס הגיעה חבילת ההשקה שמציעה החברה למפרסמים בישראל, לתקופה של כ-6 חודשים, במחיר הנחה של 15% לתקופת ההיכרות/השקה.
&nbsp
על פי המצגת שהוצגה בפני המפרסמים וחברות רכש המדיה בישראל, שהגיעה לידי אייס, המודל העסקי של ספוטיפיי בישראל מבוסס על 75% של מנויים חינמיים ו-25% מנויי פרימיום שישלמו 19.99 לחודש. המנויים החינמיים יוכלו להשתמש בשירות בחיבור אונליין בלבד לעומת המשלמים שיוכלו להנות ממנו גם כשהם מנותקים מחיבור לאינטרנט. עם זאת, ההבדל העיקרי בין שני המסלולים הוא הגשת הפרסומות למנויים החינמיים.
&nbsp
ספוטיפיי שצפויה לפגוש בימים הקרובים את נציגי חברות רכש המדיה בישראל מציעה חבילת השקה למפרסמים בעלות של 193 אלף שקל, לאחר הנחה של 34 אלף שקלים מהמחיר המקורי שעומד על 227 אלף שקל. החבילה כוללת פרסום ב-5 מסלולים, שרובם מיועדים הן לפלטפורמת הדסקטופ והן למובייל. המיקומים כוללים פרסום Audio Everywhere, Overlay Everywhere, Video Everywhere, Leaderboard ו-Homepage takeover.
&nbsp
המחיר אותו דורשת ספוטיפיי ל-1260 חשיפות אודיו (האזנות) כפול 1000 (CPM) יעמוד על 25.8 שקל לכל אלף, במחיר כולל של 32,508 שקל. המחיר לבאנר Overlay יעמוד על 38.7 שקל ל-950 אלף (CPM) במחיר כולל של 36,765 שקל. המחיר לוידאו, עד 30 שניות בגודל של 500 מגה-בייט מקסימום יעמוד על 68.8 שקל ל-320 אלף חשיפות (CPM) במחיר כולל של 22 אלף שקל. באותו אופן המחיר ל-Leaderboard ב-1.25 מיליון CPM יעמוד על 6.45 שקל במחיר כולל של 8 אלף שקל. 4 המסלולים הללו הם לחצי שנה, מטורגטים לכל המשתמשים.
&nbsp
ההוצאה הכבדה ביותר עבור המפרסמים תגיע מההשתלטות על עמוד הבית - Homepage Takeover למשך 11 ימים במחיר FIX קבוע שיעמוד על 11,610 שקל ליום, במחיר כולל של כ-127 אלף שקל. דהיינו יותר מחצי, 56% מההוצאה לפרסום בחבילת ההשקה הוא למסלול השתלטות של 11 ימים על עמוד הבית. רוב הגולשים והמשתמשים בשירותי המוסיקה פעילים בעיקר בעמוד הבית שבו הם מחפשים את המוסיקה שלה הם רוצים להאזין. עם בחירת רשימת ההשמעה או האומן, ברוב המקרים הגולשים כבר לא מביטים במסך ועוברים להאזנה בלבד.
&nbsp
ערב ההשקה, ספוטיפיי תצא לדרך עם חוזי פרסום שנחתמו עם 3 מפרסמים ישראליים-מקומיים, ששלושתם הם למעשה מותגים בינלאומיים: קוקה קולה, AXE וסמסונג.
&nbsp
על פי המצגת למפרסמים, החברה מתחייבת למספר דברים, מבחינת סביבת הפרסום המובטחת: מפרסם אחד למסך אחד - לעולם לא יופיעו שני מותגים יחד באותו מסך; ללא דפדוף והעברה; ללא אפשרות לחסימה או דילוג על פרסומות; אווירה בטוחה - הפרסומות מוגשות על רקע תוכן מוסיקלי ברשיון, ללא פרצה להונאות, מכונות ורובוטים או תוכנות זדוניות.
&nbsp
ספוטיפיי נוסד על ידי דניאל אק ומרטין לורנצון והושק בשנת 2006. שירותי הפרסום על הפלטפורמה החלו שנתיים מאוחר יותר, ב-2008. ב-2014 החברה הגיעה לנקודת הציון של 10 מיליון משתמשים בתשלום והכפילה זאת לאחר שנה עם 20 מיליון משתמשים בתשלום ב-2015. ב-2016 היא זינקה פעמיים ל-100 מיליון משתמשים ומספר חודשים לאחר מכן ל-140 מיליון משתמשים מסביב לעולם.
&nbsp
בין המותגים שעובדים עם החברה מסביב לעולם נמנים מותגי הרכב BMW, וולוו, מיני, פורד וטסלה בשוק הרכב; פיוניר, BOSE, פלייסטיישן ועוד במותגי האלקטרוניקה לבית ונייקי, סטארבאקס וקוקה קולה בקטגוריית הלייף סטייל. קהל היעד המרכזי של השירות הוא בגילאי 18-34 ש-54% מהם גברים.
&nbsp
מאוחר יותר היום (יום ב') פרסמה ספוטיפיי הודעת יחסי ציבור, שבה מסרה כי הגוף שינהל מטעמה את מכירות הפרסום למפרסמים בישראל הוא חברת ADIO בבעלותו של דרור גנות.
&nbsp
"אנו נרגשים להוביל את תחום הפרסום של Spotify בישראל", אמר גנות. "שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל גודל במהירות ומפרסמים מחפשים דרכים חדשות לאינטרקציה משמעותית בפתרונות פרסום המייצרים רמת מעורבות גבוהה בעולם המוזיקה למוצר כמו שרק Spotify יכולה להציע. במהלך 5 השנים האחרונות השקענו משאבים רבים לפתוח את שוק האודיו דיגיטל בישראל והגדלנו את הכנסות החברה משנה לשנה בצורה משמעותית. אנו רואים בשיתוף פעולה עם Spotify הזדמנות ענקית ומהלך 'משנה את כללי המשחק' בישראל".
&nbsp
http://www.ice.co.il/media/news/article/737967
 

d1f2

Active member
הישג אדיר ל Adio וכל הכבוד שהם ממשיכים בשקיפות המחירים

זה לא קורה בכלל בענף הפרסום.
 

the1head

New member
יש לSpotify או לשירותי סטרימינג אחרים משרדים בישראל?

 

d1f2

Active member
רק משרדי יח"צ שמייצגים אותם בתקשורת

לספוטיפיי זה בלונד 2.0 אאל"ט ולב גרופ מדיה מייצגים את דיזר.
 

Ericahopkins

New member
ספוטיפיי הוא שירות המוזיקה הגדול בעולם, הורידו עכשיו את Spotify premium apk (https://spotify-apk.es.modfyp.com) כדי לחוות שירים פרימיום בחינם לחלוטין.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה