למה אתה מסתכל על זה?
עכשיו אני תוהה מה אני מפספס.
לשונית לוג של פידלר מספרת לך מה קרה בפידלר - וזה בדרך כלל לא מאוד מעניין, אלא אם אתה עובד בטלריק, או אם נדמה לך שפידלר עושה משהו שהוא לא אמור לעשות.
באופן כללי, קבצי לוג נמצאים על התוכנה שמריצה משהו - אם אתה רוצה לצרף לוג (מה שלא תמיד נחוץ) אתה יכול למצוא אותו במקומות הבאים:
1) על השרת. קובץ הלוג הזה יהיה מנקודת המבט של השרת "קיבלתי בקשה, נכנסתי לפונקציה הזו, הנה תוצאות" דברים כאלה. שים לב, זה לא בהכרח קובץ אחד, על השרת שאני בודק יש למעלה ממאה קבצי לוג נפרדים.
2) תעבורת הרשת היא סוג של לוג - אפשר להוציא אותה מהדפדפן, אפשר להקליט אותה בעזרת פרוקסי (כמו פידלר). זה יספר לך מה עבר בין הדפדפן לבין השרת, אבל לא אמור לספר לך המון על המצב הפנימי של כל אחד מהם.
3) בדפדפן, בכלי הפיתוח יש קונסולה. בדרך כלל תראה שם שגיאות ג'אווהסקריפט, לפעמים גם הדפסות ממש. זו נקודת המבט של הדפדפן שמספר לך מה הוא מנסה לעשות ומה לא מצליח לו.
 
כשיש באג, כל אחד מהמקומות האלה יכול להיות רלוונטי (למשל, אם כפתור לא עובד ואתה רואה בקונסולה שיש איזו פונקציית ג'אווהסקריפט לא מוגדרת, זה הלוג המעניין. אם קיבלת HTTP500 כתשובה, כנראה שאתה רוצה למצוא את השגיאה הממשית בלוג של השרת, ואולי תרצה להוסיף את התעבורה בין השרת לקליינט כדי להקל על שחזור הבעיה.
אם הכל נראה בסדר, אבל יש שגיאה שמודפסת ללוג של השרת, זה הקובץ היחידי שרלוונטי לצרף.
 
לגבי איך נהוג לדווח, יש כלל פשוט - דו"ח טוב צריך להיות ברור, קצר ככל הניתן, להכיל את כל המידע הרלוונטי שיעזור למצוא את גורמי הטעות (אם מצאת בעצמך את הגורם, כתוב זאת). האם לצרף לוגים? רק אם הם עוזרים להבהיר את הבעיה או לפתור אותה.