איזה הבדל משמעותי במתלים? גם על הנייר?
כן קפיץ פרוגרסיבי, לא פרוגרסיבי, כבר היינו בסאגה הזאת, הפרונט הוא תא פתוח, סטנדרטי, מה בדיוק השתנה? הכיוון לכל צד? (כבר היינו בזה, לא חדש, היה כזה גם במרזוקי מגנום ב97'), כיוון חיצוני לקפיץ? גם לא חדש
 
ד"א, די מפתיעה אותי הכתיבה הממש מוטה ו"בולעת את כל השיווק ומקיאה אותו על הקוראים" של פולגז. מאיפה הקביעה שבולמי תא סגור (כפול/TC/CC) לא טובה לרוכבי הובי ?? שתא פתוח עדיף לרוכבי הובי??
 
"לנו, רוכבי ההובי, אין ספק שקארטרידג' פתוח עדיף – בעיקר בשל קלות התחזוקה"
 
כבר מזמן פולגז איבד את האובייקטיביות שהיה לו, ואי אפשר לנשוך את היד שמאכילה וכו', אבל לרשום דבר כזה זה ממש מעליב את הקוראים... בכל רמה שהיא, טכנית והיסטורית.
 
א- לתא פתוח אין ש-ו-ם יתרון מלבד תחזוקה קלה של החלפת שמן בקארטרידג' או כיוון שיסתום. אז למה לרשום "בעיקר", אפשר פשוט "בגלל", אבל--
ב- כמעט ואין צורך להחליף שמן בקארטרידג', הוא לא מתחמצן כמו בבולמי תא פתוח... הוא שומר על התכונות שלו לאורך זמן (2-3 שנים) כמעט כמו בולם אחורי. אז לדעתי היתרון הזה מתבטל. אפשר היה לומר בדיוק "בולמי CC/TC/סגור עדיפים לרוכב ההובי בגלל פחות צורך בתחזוקה"
ג- בתא סגור גם אין שינוי מורגש בתכונות המזלג במהלך הרכיבה בגלל חימום והקצפה של הנוזל
ד- או שזה עניין של יצרן או סתם מקרה, אבל נראה שבולמי תא סגור יותר "מגיבים" לשינויים בכיוונים הידניים ולא נדרשים שיסתומים כדי להגיע להתנהגות הרצויה. אולי הם סתם יותר איכותיים ומושקעים יותר, אולי זה בגלל הטכנולוגיה עצמה?
ה- רוכבי הובי הם לאו דווקא המכונאים של עצמם, אבל יותר סביר שכן מרגישים אם הבולמים עובדים טוב או לא, ובלמי CC עובדים טוב. להוסאברגים ז"ל היו הבולמים הטובים ביותר שהיו לKTM מאז המגנום... לCRF-X יש בולמי 47CC שעובדים כמו קסם
ה- כל הכתבה הזאת היא סקירה של טכנולוגיות מתלים ומשפטי שיווק של KTM, ממש לא מקצועי, מרגיש ממש סקירה שיווקית
 
מעניין אם אביעד קורא כאן ויכול להסביר מה קרה